Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 3050
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Du Verden!

Her var det mange påstander basert på:

eg har fått høyre fra f.eks en som driver med.....

Blir man noe klokere av det?

Personlig har jeg hatt alle klassene som tråden omhandler, og kan ikke si at jeg har noen favoritt. Det hele går på matching med høyttalere og kilde og ikke minst rommet.

Førsteinnlegget til Håkon vises det svært lite respekt for, og det synes jeg er leit. Hadde vært fint hvis seriøsiteten hadde kommet tilbake, for det er veldig mye bra innimellom all barnsligheten. Ber dere alle lese det som står under en gang til.

Rør, transistor og klasse D. Fordeler og ulemper, hørbart/ikke hørbare differanser, personlige preferanser og muligheten for emulering av av de ulike forsterker-karakteristikkene.

Direkte personangrep og humoristiske innspill som ikke har noe med debatten å gjøre er naturligvis uønsket.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Stakkars, alle kan jo lese hva slags person-rettet svada du og Snickers-is slenger ut og som avstedkommer reaksjoner. Hva i all verden har det med teknisk diskusjon å gjøre ?
    Ja, jeg innrømmer det har blitt en del ikke-tekniske responser og reaksjoner til dine fargerike teorier og dine spydigheter. Selvsagt uheldig.

Men *vi* prøver da ikke å kaste deg ut av diskusjonen for det? Eller svare for andre hva de syntes er interessant i diskusjonen eller ikke?

Når det skytes med skarpt i ens egen retning, er det veldig fristende å hoppe ned i første tilgjengelige skyttegrav. Men det hadde kanskje vært like greit om det første skuddet aldri hadde vært avfyrt? Noe å tenke på for en godt voksen mann som deg, Kjell.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkars, alle kan jo lese hva slags person-rettet svada du og Snickers-is slenger ut og som avstedkommer reaksjoner. Hva i all verden har det med teknisk diskusjon å gjøre ?

Men du har rett - dette er din tråd. De trådene jeg har startet handler om lydopplevelser fra utstyr som vi beskriver teknisk i detalj - det er for meg teknisk diskusjon.

Må være forferdelig å føle seg som et "Offer" hele tiden
    Alt er dritt og det "jeg" har er best og hvis en begynner å grave i det så er det en "privatsak"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja, jeg innrømmer det har blitt en del ikke-tekniske responser og reaksjoner til dine fargerike teorier og dine spydigheter. Selvsagt uheldig.

Ja forferdelig ! Tenk å komme med egne teorier. Jeg skjønner nå hvilken feil jeg har gjort. Ellers trodde jeg at de teoriene jeg har beskrevet mere er en formidling av ideer som er hjemme hos mange audiofile.

Som sagt - dette er din tråd, og du har styrt "seriøsiteten" i din retning. Det er interessant å observere hvordan du gjør dette. Også morsomt å se at når du selv er spydig kaller du det "ikke-teknisk", ha-ha.

De trådene jeg selv har startet handler derimot om lydopplevelser fra utstyr som vi beskriver teknisk i detalj - det er for meg teknisk diskusjon.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint hvis du av og til kunne holde kjeft og la andre komme til her på forumet.

Har hele moderatorgjengen tatt ferie? Eller er totalt anarki den nye profilen til AVForum? Dette innlegget er et perfekt eksempel på hvordan grensene i slike tråder tøyes og tøyes, helt til noen setter en grense.

På tide å benytte dere av de verktøyene dere har til rådighet for å holde tråder relevante og ekstreme bajaser i bånd?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios

..... for å holde tråder relevante og ekstreme bajaser i bånd?

Som sagt - de samme 3-4 personene babler i vei og klipper og limer fra Kjell B.
    Så latterlig !
    Merkelig at ingen klipper og limer fra HåkonN og Snickers-is ....

Håper denne tråden kommer på banen snart. Det betyr at man skal ha noe fornuftig å si når man poster.

Og slenger man dritt kan man altså risikere å få svar. That's life.

Men til topic, hva var nå budskapet ditt her ? Hadde du noe teknisk å si ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi skulle snakke fag og teknikk, så har jeg hørt et oppsett av Snickers-is på en hifi-messe nylig, og den lydkvaliteten det anlegget kunne demonstrere ligger etter min mening så langt fra det optimale at det burde avstedkomme ydmykhet istedenfor arroganse. Minnet mest om den lyden man får fra voldsom bruk av en gammel analog equalizer, med fasefeil, etc., ha-ha.
    Nå hadde det seg jo slik da, at du ikke var alene, og du holdt heller ikke munnen lukket (bombe). Spørsmålet er om du lyver nå eller om du løy den gangen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er meget fornøyd med den responsen jeg får på mine innlegg og fra den "tause majoritet"

Du overgår deg selv stadig!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Nå hadde det seg jo slik da, at du ikke var alene, og du holdt heller ikke munnen lukket (bombe). Spørsmålet er om du lyver nå eller om du løy den gangen.

EDIT: Personangrep fjernet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du overgår deg selv stadig!

Jada, det er jo bare disse 3-4 i heiagjengen din som er så oppgitt.

Ellers er folk mest opptatt av det man hører. Og utveksle erfaringer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor angriper du meg egentlig?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint hvis du av og til kunne holde kjeft og la andre komme til her på forumet.

Dette er langt pokker i vold over grensene. Lite interresert i å abbonnere på denne og andre tråder Kjell B. deltar i.
    Veldig skadelig for forumet hvis moderatorene fortsetter å ignorere uttalelsene til Kjell B.

Sier som Flageborg; send en PM når denne er back on track...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempningsfaktor er mer enn bare et tall. For eksempel vil tallet ofte endre seg når man endrer lasten. Dette fenomenet og hvor godt en forsterker håndterer dette kan sammenfattes med et uttrykk som "praktisk dempningsfaktor".

Klasse D er kort og godt overlegent på dette med praktisk dempningsfaktor.

De aller fleste høyttalere gir mer bass, spesielt rundt tuningfrekvensen, jo lavere den praktiske dempningsfaktoren er.

Når man tester forsterkere mot hverandre med for eksempel en klasse AB som utgangspunkt har man ikke bare valgt høyttalere som passer sammen med denne forsterkeren, man har også plassert og vinklet høyttalerne så det skal passe med hvordan høyttaleren og forsterkeren jobber sammen. Når man da setter opp en annen forsterker vil forskjellen på de to forsterkerne bli ganske tydelig. Den viktigste forskjellen man hører er hvordan forsterkeren reagerer på lasten. Med klasse D får man ofte en anelse mindre nivå ved Fb. Plasserer man om høyttalerne vil det i de fleste tilfeller falle på plass, og bytte tilbake til den opprinnelige forsterkeren vil medføre at man får for mye i bunnen og ingen opplevd kontroll.

Med litt for lite bass vil de føles blodfattig, udynamisk, livløst. Man får følelsen av å måtte spille litt høyere.
    Takk for svar.. Eg hadde sikkert ikke tenkt på å flytte høytalerne :-D

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da vet vi at 3 personer mener en spesifikk forsterker fra Music Angel matcher en spesifikk Audiovector-modell bedre i ditt rom enn en spesifikk Classe-modell.

Ser du egentlig noen grunn til å trekke konklusjonen lenger enn det? Du formulerer deg som om Music Angel knuser Classe.
    Var i hans stue.
    Eg har ikke sakt at den knuser Classe, men den spilte ringer rundt den, vis en kan sei det på den måten. Spilte mye bedre og 3 personer mente det samme.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært artig å trekke ut de innleggene som ikke inneholdt kverulering/krangling/personangrep og splittet de ut i en ny, egen tråd hvor man slo knallhardt ned på alle overtramp. Hadde kanskje vært litt ryddigere å fortsatt der.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor angriper du meg egentlig?

Tenkte bare du skulle få smake din egen medisin.
    Hvis du begrenser disse morsomhetene dine på andres bekostning så kan det hende tingene fungerer bedre her.

Og hvis du ikke ønsker å ta din motdebattant seriøst, la heller være å poste.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke ønsker å ta din motdebattant seriøst, la heller være å poste.
    Du gjør selv jobben med å ta deg seriøst svært vanskelig...

:-)

Du var, om enn ufrivillig, underholdende i starten, men nå jeg kjenner jeg blir irritert bare jeg ser de lett psykotiske, malplasserte smileyene som er blitt ditt varemerke.

Og bare spar deg for det spydige svaret - du er herved godt plantet på ignore-listen min så jeg vil aldri se det uansett.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg ikke vært deltaker i diskusjonen hadde jeg brukt min moderatorrettighet flittig i denne tråden. Om man leser gjennom denne tråden tror jeg alle skjønner at vi må ha en regel som sier at moderatorer som deltar aktivt i tråder må betraktes som inhabile. Jeg håper også at de andre moderatorene som ikke deltar i diskusjonen modererer hardt hele tråden. Ikke spar noen personrettede kommentarer. Problemet er at når personhentydningene kommer så tett som i denne tråden så er det en meget tidkrevende jobb. Jeg stengte den forrige tråden, og hadde jeg ikke deltatt i denne selv hadde jeg kommet med advarsel og påfølgende stenging for lenge siden. Er det ingen som vet hva folkeskikk og høflighet vil si lenger? Både Kjell B, Snickers-is, HåkonN og Lovemusikk har trampet over strekene for høflighet og saklighet flere ganger. Selv har jeg flere ganger også forsøkt å bruke samme argumentasjonsteknikk som andre i tråden bruker, og ser at heller ikke jeg blir moderert når jeg tramper over. Den nøytrale leser får selv gjøre seg opp en mening om hvem som er verst av meg, Kjell B, Snickers-is, HåkonN, Lovemusikk og andre i denne tråden.

Moderer gjerne dette innlegget, men få med resten av tråden også. Dette innlegget er mest av alt et spark til moderatorene her på forumet. Jeg KUNNE tatt dette på "moderator-kammerset", men jeg ser jo at mange etterlyser moderatorenes aktive arbeid i denne tråden. Det er nå på tide å ta grep. Denne tråden er et utmerket utgangspunkt for å statuere eksempler. Jeg klarer ikke å moderere den nøytralt, til det er jeg for dypt inne i debatten. Her kreves en moderator med baller.

Ja, jeg er litt sint nå, for dersom slike tråder som dette får lov å leve umoderert så lenge som denne har, så sender det foruroligende signaler til forumtrollene som bare mer og mer vil ta seg til rette, noe som gradvis vil forsure hele kulturen på AVforum. Betrakt det som et åpent brev til alle moderatorer. Jeg ber om at noen rapporterer dette innlegget til moderator. Jeg kan dessverre ikke rapportere meg selv.

:evil:

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^ +1

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt synd å gå glipp av det som er av interessant info her, men å moderere hele tråden må jo ta en hel dag, så det er kanskje enklest å bare stenge tråden.
    --
    Thorbjørn

Side 93 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •