Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 3050
    Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tviler på at vi noen gang får se KjellB i en CD registrert bil :-D
    MEN , at Kjell har stor kunnskap om rør hersker det ingen tvil om. Det er fort gjort å la følelsene ta over for vettet og kalde fakta...
    Nå har jeg sittet å hørt på litt musikk et par timer ( lett blanding ) Kan bare si at transistor låter helt uovertruffent her i heimen selv om både pre og effekt er fulle av disse forferdelige PC komponentene... I tillegg går alt digitalt til pre

Verden går videre Kjell, disse nyproduserte rørgreiene er en gimmick som kommer fort og går fort, framtiden er digital enten du liker det eller ikke.
    Ref .forslag om å forby kraftkrevende plasma tver.
    Allt utstyr som krever mye energi kommer til å bli skattet eller avgiftsbelagt før eller siden. Sier seg vel selv hvilken teknologi som "seirer" :?:

Dette er kun et tankekors fra min side og ingen teknisk utdypning :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK

1.Det var vel en klar hentydning til Roffe sin post, i alle fall slik jeg forstod ditt svar. Om det ikke var tiltenkt slik burde du kanskje endre skrivemåten din for å få "budskapet" bedre frem.

2.Påstander, argumenter hva nå enn det er trenger referanser. Tviler at det vil fremmkomme noe som kan kalles forskning i denne tråden og derfor din mangel på referanser og hvordan du "bortfoklarer" de referanser som ikke passer deg finner jeg kort sagt tvilsomt.

1. Selvsagt. Nå må vi ikke gå surr i rekkefølgen her. Det var roffe som serverte en etter min mening useriøs/urettferdig kommentar som jeg bare reagerte på.

2. Åneida - jeg har da vist referanser. Bl.a. slike som jeg hadde forventet ingeniører ville vise til. Men dessverre er det slik at referansene er sikrere i 40 år gamle ingeniør-håndbøker enn hvis man beskjeftiger seg med nye ideer.

Ellers har du kanskje falt av lasset litt her - det siste vi diskuterer er en tysk ingeniør diplom-oppgave - det er da en god referanse. Vi har bare ikke sporet opp selve avhandlingen ennå - savner forklaring på en del beregninger. Sånn er det alltid med nye ting - altså motsatt de gamle mosegrodde ideene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå kommer det snart mer ............:-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    ...det siste vi diskuterer er en tysk ingeniør diplom-oppgave - det er da en god referanse...
    En diplomoppgave er ikke bedre enn karakteren den fikk fra lærestedet (hvis det er en anerkjent institusjon).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben

MEN , at Kjell har stor kunnskap om rør hersker det ingen tvil om. Det er fort gjort å la følelsene ta over for vettet og kalde fakta...

Verden går videre Kjell, disse nyproduserte rørgreiene er en gimmick som kommer fort og går fort, framtiden er digital enten du liker det eller ikke.

Ha-ha, de CD-registrerte driver jo og diskuterer referanser, likevel krangler de hele tiden. Så referanser er ikke nok, man må ha sunt omdømme i tillegg.

Gimmick ? Saken er at selv mange nye rørforsterkere som sikkert kan beskyldes for å være hastverksarbeide, gir denne mer humane gjengivelsen som jeg tror folk flest vil ha - selv om man mister litt grep over lyden ved 20 Hz i forhold til gode transistor-saker.

Tror folk flest vil ha mellomtone og rytme når de spiller musikk, mens hjemmekinoen krever mere av jordskjelv-effekter.

Når man tenker på hvor mye mer kompleksitet det ligger i å starte opp igjen med rørforsterkere og rør-produksjon, så er det for meg klart at dette bunner i et slags folkekrav. Slik som da Fender i mange år sendte ut brosjyre-materiell som detaljert forklarte hvor nye bedre de nye transistorforsterkerne var - men gitarfolket forlangte rør, så de måtte bare.

P.S. Ja jeg endrer innleggene underveis (som regel innen 5 minutter), gidder ikke skrive kladd først - det gjelder sikkert mange - skjønner ikke riktig de hentydningene - men det blir mye utenomsnakk i disse trådene - det er sikkert.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    En diplomoppgave er ikke bedre enn karakteren den fikk fra lærestedet (hvis det er en anerkjent institusjon).

Helt korrekt - med god referanse mente jeg her bare en sikker referanse - at prosjektet eksisterer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bil med CD skilter : Corps Diplomatique ..... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bil med CD skilter : Corps Diplomatique ..... :-D

Fint - jeg forstod det.
    Men de krangler veldig mye med og om referanser - dog ikke på TV - istedet på spesielle møter.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp , mye prat og null handling....Men så hyggelige og blide :-D

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Seas regnes som en av verdens desidert beste produsenter av høyttalerelementer. De har gjort en rekke studier av innspilling. Deres standardprosedyre innebærer en innspilling på 2 minutter med et frekvens og nivåtilpasset signal. Etter at en slik innspilling er gjennomført endrer ikke elementene seg.

Når man setter elementer i kasser og spiller musikk på dem oppnår man ikke de samme slaglengdene. Da kan det ta en del timer, men ikke 700. Produsenter som kommer med slike tall vet i beste fall ikke hva de snakker om. I løpet av de første 2 timene med rimelig høyt nivå er det meste gjort.
    Etter 2 timer er det meste gjort sier du.. eg hører det, men eg håper du ikke sier det, for din del..så dum kan du vel ikke bli bare fordi noen har forsket på det.
    Teoretisk og praktisk er to forskjellige ting. Nett som ingenører konstruerer noe og sånn skal det vere, da er det topp. Men fungerer det? Nei!
    Kom dere ut og test det i praksis.
    Mine høytalere opp gjennom tidene, har etter to timer omtrent vert som da dei var ny.. Kvifor blir da bedre lyd etter som dagene går, vis det ikke skyldes innspilling???
    Og ikkje kom med sånn synsing og svada.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er pissprat. Det kommer hele tiden slike påstander fra ulike hold. Saken er som regel den at de mener at produktene deres ikke har fått god nok test sammenliknet med et annet produkt. Så ser de at leverandøren av det andre produktet også annonserer i bladet og tenker at det er rom for å konspirere litt rundt det.

Å tro at alle som importerer utstyr er seriøse og etterrettelige er en smule naivt.
    Eg sier berre det innportøren fortalte, hva Lyd og Bilde sa..verken mer eller mindre. Men dette er noen år siden, så kanskje dei ikke gjer sånt meir.
    (Vis dei har gjort det) Men en kompis forteller ikke løgn til meg da. Kanskje dine gjer det?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sittet å hørt på litt musikk et par timer ( lett blanding ) Kan bare si at transistor låter helt uovertruffent her i heimen selv om både pre og effekt er fulle av disse forferdelige PC komponentene... I tillegg går alt digitalt til pre

Allt utstyr som krever mye energi kommer til å bli skattet eller avgiftsbelagt før eller siden. Sier seg vel selv hvilken teknologi som "seirer" :?:

Hva med TV`en din?????? Vis du har en ny en??
    Det er diskutert om å forby både LCD og Plasma.
    Fordi dei bruker så innsides mye strøm. Fremtiden du liksom..heheh sløkket.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tre siste useriøse innleggene dine har som vanlig ingenting med topic å gjøre, Låvemusikk. Foreslår at du finner en annen sandkasse å leke i.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    De tre siste useriøse innleggene dine har som vanlig ingenting med topic å gjøre, Lovemusikk. Foreslår at du finner en annen sandkasse å leke i.
    Snakk til andre..eg berre svarer, surpomp.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde enda innleggene innholdt noe annet enn ufiltrert fjortiss-svada.....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Etter 2 timer er det meste gjort sier du.. eg hører det, men eg håper du ikke sier det, for din del..så dum kan du vel ikke bli bare fordi noen har forsket på det.
    Teoretisk og praktisk er to forskjellige ting. Nett som ingenører konstruerer noe og sånn skal det vere, da er det topp. Men fungerer det? Nei!
    Mine høytalere opp gjennom tidene, har etter to timer omtrent vert som da dei var ny.. Kvifor blir da bedre lyd etter som dagene går, vis det ikke skyldes innspilling???
    Jeg blir helt målløs ...
    Hva med å lese grundig igjennom det du svarer på?
    Deres standardprosedyre innebærer en innspilling på 2 minutter med et frekvens og nivåtilpasset signal. Etter at en slik innspilling er gjennomført endrer ikke elementene seg.

Når man setter elementer i kasser og spiller musikk på dem oppnår man ikke de samme slaglengdene. Da kan det ta en del timer, men ikke 700. . I løpet av de første 2 timene med rimelig høyt nivå er det meste gjort.

Kan du i din fantasi forestille deg hvor mange oppsett jeg, Roffe, Håkon N og en del andre her har å bygge vår erfaring på? For min del blir det nå over 100 oppsett i året, og det er nå 25 år siden jeg startet å bygge egne ting. I dag kalibrerer jeg regelmessig store tunge oppsett både med rør og transistorutstyr. Jeg gjennomfører også målinger på rom, utstyr, samspill m.m., jeg kjører lyd på enkelte konserter, utvikler nye ting som for eksempel nye romkorreksjonsprosedyrer, forsterkerkretser, høyttalerelementer, høyttalerkonstruksjoner m.m.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja, hadde enda innleggene innholdt noe annet enn ufiltrert fjortiss-svada.....
    Eg er no vaksen nok til å stå for mine meininger.
    For å få godkjente innlegg fra deg så må eg skrive som en ingenør som kun kan teori ?
    Eg trur kanskje eg har meir peiling i da daglige enn deg. Så bare gjekk deg ned noen hakk. EG må få lov å komme med motargumenter og eg viser ten gang il 2 part. Dere viser til ting på nettet som ofte er 8 og 15 part som bevis material.
    Så tenk litt før du går til angrep på en fjortis.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, først trodde jeg dette faktisk var seriøst, men skjønner nå at dette må være en med to nick som troller her. Good One!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow... .. ... Hva tror du at du kan oppnå over 700 timer som du ikke kan oppnå på 2? Ser du ser på KjellB som din store mentor...

Hva med TV`en din?????? Vis du har en ny en??
    Det er diskutert om å forby både LCD og Plasma.
    Fordi dei bruker så innsides mye strøm. Fremtiden du liksom..heheh sløkket..
    Dette har ikke noe med fremtiden å gjøre i så forstand og vil aldri gå igjenom i nord/øst/vest europa...

Dette kom som ett forslag i land med ett større energibehov enn de klarer å dekke selv. Det har ikke så mye med at en plasmaskjerm bruker så fryktlig mye strøm enn andre el-produkter vi har hjemme, men at den produserer varme. I land der de allerede bruker mye strøm på holde bostedene sine kjølige, er det fryktelig waste å sette på ett produkt som skaper mye varme, for så å kjøle det ned..

Du skriver: Teoretisk og praktisk er to forskjellige ting. Nett som ingenører konstruerer noe og sånn skal det vere, da er det topp. Men fungerer det? Nei!

Leste du idet hele tatt hva Snickers skrev?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    wow... .. ... Hva tror du at du kan oppnå over 700 timer som du ikke kan oppnå på 2? Ser du ser på KjellB som din store mentor...

Dette har ikke noe med fremtiden å gjøre i så forstand og vil aldri gå igjenom i nord/øst/vest europa...

Dette kom som ett forslag i land med ett større energibehov enn de klarer å dekke selv. Det har ikke så mye med at en plasmaskjerm bruker så fryktlig mye strøm enn andre el-produkter vi har hjemme, men at den produserer varme. I land der de allerede bruker mye strøm på holde bostedene sine kjølige, er det fryktelig waste å sette på ett produkt som skaper mye varme, for så å kjøle det ned..

Du skriver: Teoretisk og praktisk er to forskjellige ting. Nett som ingenører konstruerer noe og sånn skal det vere, da er det topp. Men fungerer det? Nei!

Leste du idet hele tatt hva Snickers skrev?
    Gjalt litt mer generelt da..

Side 86 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •