Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 3050
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette med merke og popularitet er spesielt. MA hadde neppe vært tema her hadde det ikke vært pga. Kjell, hans kunnskap om den forsterkeren, hans vilje til å hjelpe andre å velge rør, feilsøke (til tross for MA er feilfri), og ikke minst hans stadige argumentasjon om at den er bedre enn det meste på markedet. Trenger ikke se lengre enn til Hifisentralen for å se at der er det helt andre rørprodukter som er populært.

På andre forum er det andre merker/produkter som er populære fordi en har noen få sterke pådriverer som mener det er "the one and only". I motsatt fall der merker stadig blir omtalt som søppel gir ditto samme negative virkning... Forum-brukere har sånn sett fått mye makt i de senere år, farlig for noen butikker/produsenter, redningen for andre.

Spaserer man derimot litt på tvers av forum/landsgrenser får man gjerne litt mer nyansert syn på ting.

Det sagt, har vi ikke minst 2 andre Music Angel tråder nå?

Når det gjelder Classè så har åpenbart noen klart å matche det litt bedre....

Sitat Opprinnelig postet av classeaudio.com
    Apr 2009 Sound Image - Power Blocks
    Edgar Kramer - Classé Audio CA-M400 monobloc amplifiers

Feb 2009 Rock-Solid Power: Classé Audio Omega Omicron Mono Amplifiers
    Jeff Fritz - Ultra Audio

Jan 2009 Classe Audio CA-5200 Reviewed
    Jerry Del Collliano - Home Theater Review

Dec 2008 CA-5200 Multichannel Amplifier
    Doug Schneider - Home Theater Authority

Dec 2008 Classé Audio Delta CA-2100 Stereo Amplifier
    Bob Wood - "...just a great amp in every respect."

Dec 2008 Classe Audio CA-M400 Mono Amplifier Reviewed
    Jerry Del Collliano - Home Theater Review

May 2007 Power and Poise
    Jason Kennedy - Classé CP-700 preamplifier and CA-M400 monoblock power amplifiers

Feb 2007 Classé CA-3200 Three Channel Power Amplifier
    Kalman Rubinson - The beauty of the CA-3200 is more than skin deep

Jan 2007 Classé CA-5200 Multi-Channel Amplifier
    Tim Hart - Audio Video Revolution

Dec 2006 Classé CA-5200 Multi-Channel Amplifier
    Tim Hart - Classé has thrown the gauntlet down in the multi-channel amplification arena...

Jul 2006 SSP-300 Surround Processor and CA-5100 Power Amp
    Steve Guttenberg - Classy Classés

Jul 2006 SSP-600 and CA-5200
    Alvin Gold - Hi Fi Choice

Apr 2006 Serious Surround
    Alvin Gold - Classé SSP-600 and CA-5200

Dec 2005 Classé CA5200 5 Channel Power Amplifier
    John E. Johnson, Jr. - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Nov 2005 CA-2200 High End Boogie
    Hi Fi Musik - Scandinavia

Nov 2005 Classé CA-5200 Five-Channel Power Amplifier
    John E. Johnson, Jr. - Secrets Product Review

Oct 2005 Classé CAP-2100 Stereo Integrated Amplifier
    Chris Groppi - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Sep 2005 CAP2100, CDP100 - DVD Hjemmekino
    Klasselyd fra Classe

Sep 2005 CP-500 Preamplifier and CA-M400 Amplifier
    Anthony Cordesman - The Audiophile Voice

Aug 2005 CAP100 and CDP100
    Hi Fi Musik - Scandinavia

Jul 2005 CAP100 and CDP100
    High Fidelity - Scandinavia

Jul 2005 Delta Series Review: CP-500, CDP-100, CA-2200
    Neil Gader - The Absolute Sound

Jul 2005 Easy on the Eyes and Ears
    CDP100 & CAP2100, Smarthouse Magazine

Jul 2005 Canadian Smoothie
    Hi Fi Choice Reviews the CDP100, CAP2100

Jun 2005 See Me, Feel Me, Touch Me, Hear Me
    Steve Guttenberg - Classé Audio’s CAP-2100 Delta Integrated Amplifier

Jun 2005 Classe CP500, CA2200 - Now This is Fun
    Dave Thomas - Welcome to the Stereo Times

May 2005 Classé Curves - Hi-Fi News
    Alvin Gold - CP-500 & CA-2100

Feb 2005 Classé CA-M400 Monoblock Amps
    Jerry Del Colliano - Audio Revolution

Dec 2004 Classé Audio Delta CA-2200 Stereo Amplifier
    Jeff Fritz - Soundstage.com

Dec 2004 Measuring the CA-2200
    Classé Audio Delta CA-2200 Stereo Amplifier: Measurements

Nov 2004 Classé Omega Omicron monoblock power amplifier
    Kalman Rubinson - Stereophile

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Som nevnt to sider foran, så finnes nå selv små kompakt hifi/DVD-systemer med rør:

Philips DVD Micro Theater MCD908:

Philips - DVD Micro Theater DivX - MCD908/37 - Micro systems - Home theater - Sound and vision
    http://www.expert.no/webarchive/docu...ips_mcd908.pdf
    Philips Support - MCD908/12
    For all del, og jeg synes dette ser veldig spennende ut (til soverommet f.eks) men det vil nok gå en stund før en finner rørforsterkere i hvert hjem i det ganske land. Og jeg tror ikke at dette kommer til å skje heller. Rør krever for mye kunskap til at den jevne forbruker tør å bevege seg inn på dette området. Men at rør er i vinden er det ingen tvil om:-D Og at rørutstyr begynner å komme også i lavprisprodukter synes jeg er bare positivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Når det gjelder Classè så har åpenbart noen klart å matche det litt bedre....

Ja det er denne motsetningen mellom ekspert-oppfatningene og folk flest's ører som har gjort at Music Angel har blitt en suksess. Stadig flere opplever at ekspertenes evalueringer er helt på jordet i forhold til egne ører, som den lange listen med Classe Audio-meritter jo eksemplifiserer.

Jeg fatter rett og slett ikke at det merket har noe som helst å gjøre i high-end skiktet. Flotte kasser, pen innmat, men lyden stemmer ikke.

Ellers ville jeg ikke brukt Hifisentralen som referanse for kompetanse innen rørforsterkere. Det er et par dyktige DIY'ere som poster litt der av og til. Resten av verden er mere interessant, både Tyskland og USA, pluss Frankrike/Italia (men der er det språkbarrierer).

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tørte gje meg inn på rørsiden, men da for at eg fikk denne så billig at eg ikke kastet vekk penger noe serlig. Og da det var topp lyd må jo eg vere fornøyd.
    Og Stor takk til Kjell som hjelper folk som trenger hjelp. Det er nok mange og serlig meg da eg er helt ny på dette.

Natti folkens..kommer en nt jobbdag i morgen :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    For all del, og jeg synes dette ser veldig spennende ut (til soverommet f.eks) men det vil nok gå en stund før en finner rørforsterkere i hvert hjem i det ganske land. Og jeg tror ikke at dette kommer til å skje heller. Rør krever for mye kunskap til at den jevne forbruker tør å bevege seg inn på dette området. Men at rør er i vinden er det ingen tvil om:-D Og at rørutstyr begynner å komme også i lavprisprodukter synes jeg er bare positivt.

Ja poenget mitt var at når selv slike små-systemer nå leveres med rør, og Philips har flere modeller, så ruller faktisk ballen videre i "riktig retning".
    Tror Philips driver og tester markedet nå.

Her er det rør, klasse D og HDMI-utgang i et og samme anlegg.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er denne motsetningen mellom ekspert-oppfatningene og folk flest's ører som har gjort at Music Angel har blitt en suksess. Stadig flere opplever at ekspertenes evalueringer er helt på jordet i forhold til egne ører, som den lange listen med Classe Audio-meritter jo eksemplifiserer.

Jeg fatter rett og slett ikke at det merket har noe som helst å gjøre i high-end skiktet. Flotte kasser, pen innmat, men lyden stemmer ikke.

Jeg har kun hørt Classè på B&W 800-series, og min erfaring er at B&W trenger litt mer "ompff" for å våkne enn det Classè klarer. Men for all del det låter pent (samboeren var helt solgt når det ble satt på Kari Bremnes på 801D). Registrer at det er mange brukere som er fornøyd med Classè på andre forum, så det er ikke bare skribentenes ører som må vaskes i så fall.

Jeg er fristende til å spørre deg hva som gjør at du mener MA er blitt en suksess siden jeg sjeldent ser merket omtalt på andre steder enn i dine tråder, men det er vel ikke det tråden handler om....

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja poenget mitt var at når selv slike små-systemer nå leveres med rør, og Philips har flere modeller, så ruller faktisk ballen videre i "riktig retning".
    Tror Philips driver og tester markedet nå.

Her er det rør, klasse D og HDMI-utgang i et og samme anlegg.

Absolutt, så absolutt. Men du må være enig i at rør, generelt sett, krever noe kunskap for å låte optimalt. Og det har ikke folk flest.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun hørt Classè på B&W 800-series, og min erfaring er at B&W trenger litt mer "ompff" for å våkne enn det Classè klarer. Men for all del det låter pent (samboeren var helt solgt når det ble satt på Kari Bremnes på 801D). Registrer at det er mange brukere som er fornøyd med Classè på andre forum, så det er ikke bare skribentenes ører som må vaskes i så fall.

Jeg er fristende til å spørre deg hva som gjør at du mener MA er blitt en suksess siden jeg skjeldent ser merket omtalt på andre steder enn i dine tråder, men det er vel ikke det tråden handler om....

Hvis du husker denne andre mot-tråden om Music Angel, så var det et innlegg med en som hadde kontakt med studio-miljøer i Los Angeles - og han fikk da respons på at Music Angel var velkjent i de miljøene - musikere/teknikere bruker den hjemme.

Music Angel er nok representant for den store mengden rørforsterkere fra Kina som IKKE finnes på de hifi-messene du besøker. Den trenger ingen messer, men selger via jungel-telegrafen - flere forum snakker om "disse Music Angel som dukker opp overalt". Og med kommentarer fra sinte DIY'ere som mener at den/de ihvertfall må modifiseres.

Så denne vinklingen din hjelper ikke - hifi-pressen omgår alltid slike produkter som koster 10x for lite - mitt inntrykk er at Music Angel selger godt over hele verden. Jeg har ellers ikke tenkt å lage flere bevis her for deg, rett og slett fordi jeg har annet å bestille.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør, transistor eller klasse D bør avgjøres av hvilke HT du har!

Se disse linkene så skjønner du litt mer

Welcome to Musical Fidelity

God natt!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du husker denne andre mot-tråden om Music Angel, så var det et innlegg med en som hadde kontakt med studio-miljøer i Los Angeles - og han fikk da respons på at Music Angel var velkjent i de miljøene - musikere/teknikere bruker den hjemme.

Så denne vinklingen din hjelper ikke - hifi-pressen omgår alltid slike produkter som koster 10x for lite - mitt inntrykk er at Music Angel selger godt over hele verden. Jeg har ellers ikke tenkt å lage flere bevis her for deg, rett og slett fordi jeg har annet å bestille.
    Ref. Google gir den 828 resultater på et verdensøk av din Music Angel (dette inkluderer butikker og salgsannonser), og som man ser så er det nok fint lite som tyder på eksplosiv vekst og stor international suksess globalt.

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref. Google gir den 828 resultater på et verdensøk av din Music Angel (dette inkluderer butikker og salgsannonser), og som man ser så er det nok fint lite som tyder på eksplosiv vekst og stor international suksess globalt.

:-D

Tøv.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juster det søket litt.

music angel tube amplifier - Google Search

ca 83.000 treff.

--

Hvilke slutninger kan vi gjøre av dette da?

Google Fight : Make this fight with googleFight music angel VS Musical Fidelity

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne motsetningen er det svært få som har sett noe til, med mindre du sikter til en gruppe "eksperter" som ikke er så opptatt av realiteter.

Skriver du dette for at alle skal tro at Los Angeles er et tilfeldig eksempel fra studioverdenen som viser at de aller fleste som har noe å fare med bruker Music Angel hjemme?

Ellers:

Klasse D er klart mest vanlig til monitoring i studio.

Hadde teknikerne hatt råd hadde de hatt tilsvarende utstyr og like gjennomført rom hjemme.

Forøvrig kan man si hva man vil om Neumann, men jeg har rådet mange til å gå over til andre mikrofoner enn Neumann, og de som har prøvd har gått bort fra Neumann permanent. For de aller fleste er Neumann et definitivt feilspor.

Når det gjelder trafo og spolekjerner er det ikke noe motsetningsforhold mellom for eksempel C-kjerne og ferrittkjerner. C-kjerne er en åpen ringkjerne som meget vel kan lages av ferritt. Kjernematerialet er ikke uvesentlig for lyden, men vel så viktig er dimensjoneringen, viklingen osv ift applikasjonen. Å kategorisere ferrittkjerner blir også fullstendig meningsløst.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, Music Angel er et underground product - den kommer ikke via de vanlige kommersielle kanalene og jeg har funnet den på mange spesielle områder som ikke dekkes bredt av Google. Og det beste "beviset" er at den er kjent i musikk-miljøer - musikere/teknikere som bruker den hjemme, ikke på jobben, andre som er spesielt interesserte - og derfra blir den kjent i andre miljøer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøv.

Det du sier her er tøv

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Juster det søket litt.

ca 83.000 treff.

--

Ha-ha, vi er i lille Norge, der folket endelig skal lære seg litt om rør.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Juster det søket litt.

ca 83.000 treff.

--

Får du på et par hermetegn rundt "music angel" så forsvinner ca 80 000 treff.

Tilsvarende skjer med denne "fighten".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes personlig at klasse D utklasser Rør på alle områder til mitt bruk..
    Enkelt og greit

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden er nå virkelig på villspor. Husk denne:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1206600

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Klasse D er klart mest vanlig til monitoring i studio.

Hadde teknikerne hatt råd hadde de hatt tilsvarende utstyr og like gjennomført rom hjemme.

Javel - jeg godtar at klasse D brukes til monitorering i studio - og sikkert noen dyre topp-modeller - skulle gjerne vite hvilke - prinsippet interesserer meg, men ikke med billige ferrit-induktorer i utgangen, som alle kompetente vet, er slike induktorer uegnet til audio over 1 kHz.

Ifølge Teknisk sjef i NRK så bruker de Music Angel hjemme fordi den er mye morsommere/mer givende å lytte på enn det utstyret de bruker i kontroll-rommet. Og det er jo forståelig at man vil ha en slik variasjon.

Side 43 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •