Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 3050
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvor kraftig er denne music angelen som alle maser så fælt om da? Kan den drive 804s på en fornuftig måte? (husk at jeg er vant til AW250)

Den driver ihvertfall B&W 801 helt flott, se test i MA-tråden nå ganske nylig.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kraftig er denne music angelen som alle maser så fælt om da? Kan den drive 804s på en fornuftig måte? (husk at jeg er vant til AW250)
    2x30 og 2x65 tur eg den er på.
    Klart en vandlig vil spele høyere, men denne spela flott og kraftig men ekte, fra min til høyt nok i et hjem.

Trur eg har lest innpå her at den driver dei flott. Men er jo noke med at det bør ikkje vere for tungdrevne til rørforsterker. Men eg har jo ikkje så masse peiling :-D

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke vet jeg, jeg bare spør jeg. Jeg har selv en Electrocompaniet AW250 som driver B&W 804s - og mener jo som deg at dette låter ganske bra. Jeg lurer jo dermed på om den inneholder de komponentene som etter sigende gjør at transistorforsterker låter dårlig eller ikke Og jeg bruker en Denon 3805 som preamp, inneholder forforsterkerdelen i den disse komponentenene?
    Skal du kaste skiten så si ifra, står under og tar imot med åpne hender.......

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Den driver ihvertfall B&W 801 helt flott, se test i MA-tråden nå ganske nylig.

Jepp. men ikke verdens mest driftssikre greier såvidt jeg kan skjønne fra den tråden, flere som har hatt større og mindre problemer. Men det må man kanskje regne med når man pusler med rørforsterkere.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Skal du kaste skiten så si ifra, står under og tar imot med åpne hender.......
    Skal gi beskjed (ingen umiddelbare planer om det er jeg redd)
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. men ikke verdens mest driftssikre greier såvidt jeg kan skjønne fra den tråden, flere som har hatt større og mindre problemer. Men det må man kanskje regne med når man pusler med rørforsterkere.

Tror faktisk det er veldig få som har problemer, men de som har problemer poster der.
    Våre 5 MA her hos oss har aldri hatt det minste problem og de brukes flittig hver dag.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja..har ikke fått så stort inntrykk av at det er så mye problemer. Det går mest i rør som er feil på da dei kanskje er fremskaffet for en billig peng.
    Eg personelig skal oppgradere med nye smårør fra Motron i Norge og dei ha garanti på dei.
    Ellers ingen problem med min forsterker.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke vet jeg, jeg bare spør jeg. Jeg har selv en Electrocompaniet AW250 som driver B&W 804s - og mener jo som deg at dette låter ganske bra. Jeg lurer jo dermed på om den inneholder de komponentene som etter sigende gjør at transistorforsterker låter dårlig eller ikke Og jeg bruker en Denon 3805 som preamp, inneholder forforsterkerdelen i den disse komponentenene?

http://www.audiotehnic.net/aw250.pdf

Ifølge denne manualen bør senter-ht'en din flyttes noe.......

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg vil som en generell kommentar nevne at "trender" har en tendens til å gå sin gang når de først er i virke. Music Angel ser ut til å ha startet en "bevegelse", der driveren er mye lyd for pengene. Vi har jo sett det samme tidligere på SVS og XTZ subwoofere, til en viss grad Midgard ICE-blokker, også til en viss grad visse projektortyper som f.eks. Hitachi PJ-TX200... Det hele handler gjerne om å "knekke koden", dvs. finne DET produktet som til differensierer seg på et helt spesielt vis - kombinere det hele med effektiv distribusjon og "snakkis" på f.eks. AVforum.

...jeg ønsker ikke å drive tråden helt på sidelinjen av tema, snarere tvert i mot. Jeg tror det er greit å ha i bakhodet for alle "parter" at denne type trender har en tendens til å gå sin gang nesten uansett, så det har lite for seg å bruke diskusjonen her til å verken diskutere "fenomenet" (der har vi en helt egen tråd for), ei heller angripe trendens eksistens.

Jeg mener igjen at et av de største problemene er manglende kvantifisering av de obersvasjoner en gjør seg. Mange vil si at det holder lenge med kvalifiserte begreper og forklaringer, men faktum er jo at vi i dette tilfeller har problemer med å konkretisere våre observasjoner rett og slett fordi det hele blir for subjektivt...

...jeg tror derfor fremtiden, selv om jeg vet at bl.a. Kjell ikke deler mitt syn, er å finne frem til de riktige, kvantifiserbare målemetoder. Det tror jeg vil være til fordel også for rør...

Det er for øvrig fullt mulig at disse begrepene både eksisterer og allerede er godt på vei målt, men da foreslår jeg at noen kaster seg utpå og kommer med noe gode innspill i så henseende.

...denne tråden ender som de som oftest gjør tidligere ellers - masse meninger i øst og vest og svært lite håndfast som en kan forholde seg til. Eneste "løsning" er da gjerne å teste teknologien, og jeg skal LOVE at det i seg selv er en svært viktig grunn til at MA nå vil gå sin seiersgang over det ganske land - AV-entusiaster er nysgjerrige av natur, og når i tillegg nysgjerrigheten kan mettes såpass rimelig er det jo kanskje helt greit også?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alltid så kjekt med tråder som går i sirkel.

"Jeg er så dyktig fordi jeg klarer å få en audiokomponent til å låte dårlig. Dermed kan jeg dømme den nord og ned og idiotforklare alle som ikke forstår at den er dårlig"

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja der har du helt rett.
    MA overrasket meg ekstremt med god lyd. Vis eg skal samenligne med en vandlig forsterker må vel det bli Electrocompaniet, av det eg har hørt av vandlige forsterkere og det er mange. Og så når denne koster så lite er jo dette et kupp uten like og sikkert mange som ikke liker at noe sånt kan komme inn å konkurere med ting til 50.000. Eg må innrømme at vis eg hadde hatt en forsterker til 50.000 og denne kom og spilte bedre hadde eg og blitt sur

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Eneste "løsning" er da gjerne å teste teknologien, og jeg skal LOVE at det i seg selv er en svært viktig grunn til at MA nå vil gå sin seiersgang over det ganske land - AV-entusiaster er nysgjerrige av natur, og når i tillegg nysgjerrigheten kan mettes såpass rimelig er det jo kanskje helt greit også?
    Det er nok en spådom du ikke vil se bli oppfylt.

Husk at det hifi-nirvana du så mange ganger har beskrevet låter slik det gjør på grunn av høyttalerne, ikke på grunn av alt det andre leketøyet.

Du beskriver selv lyden av klasse D basert på lytting over noen av Jungsons billigste høyttalere. Det blir som om jeg skulle testet den nye toppmodellen til Projection Design mot en upusset lecavegg i fullt dagslys, for så å legge ut om mine erfaringer med den projectoren og fortelle folk hva de heller burde velge i stedet. Hvor nyttig er egentlig den "kunnskapen" for andre?

Når viljen til å mene noe er større enn viljen til å bruke tid på å finne sannheten får vi slike debatter, og jeg synes du går i eksakt den samme fella selv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja der har du helt rett.
    MA overrasket meg ekstremt med god lyd. Vis eg skal samenligne med en vandlig forsterker må vel det bli Electrocompaniet, av det eg har hørt av vandlige forsterkere og det er mange. Og så når denne koster så lite er jo dette et kupp uten like og sikkert mange som ikke liker at noe sånt kan komme inn å konkurere med ting til 50.000. Eg må innrømme at vis eg hadde hatt en forsterker til 50.000 og denne kom og spilte bedre hadde eg og blitt sur
    Det var Triangle du hadde, var det ikke?

Triangle sine prioriteringer gjør absolutt rør, og gjerne av den litt fyldige sorten til et foretrukket valg. Du vil neppe få et godt resultat med for eksempel Krell EVO på dem, men det er ikke dermed grunnlag for å si at Krell er dårlig.

Om du kjøper deg en Scania lastebil, så kommer en Lotus Elise og kjører i fra deg, og det til lavere pris, betyr det da at Scania er dårlig?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er nok en spådom du ikke vil se bli oppfylt.

Husk at det hifi-nirvana du så mange ganger har beskrevet låter slik det gjør på grunn av høyttalerne, ikke på grunn av alt det andre leketøyet.

Du beskriver selv lyden av klasse D basert på lytting over noen av Jungsons billigste høyttalere. Det blir som om jeg skulle testet den nye toppmodellen til Projection Design mot en upusset lecavegg i fullt dagslys, for så å legge ut om mine erfaringer med den projectoren og fortelle folk hva de heller burde velge i stedet. Hvor nyttig er egentlig den "kunnskapen" for andre?

Når viljen til å mene noe er større enn viljen til å bruke tid på å finne sannheten får vi slike debatter, og jeg synes du går i eksakt den samme fella selv.
    Du er tydelig vis en av dei som blir sur for at det dukket opp en rimelig ting som kan konkurere med dyrt utstyr eller? Virket sånn på svaret:-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det var Triangle du hadde, var det ikke?

Triangle sine prioriteringer gjør absolutt rør, og gjerne av den litt fyldige sorten til et foretrukket valg. Du vil neppe få et godt resultat med for eksempel Krell EVO på dem, men det er ikke dermed grunnlag for å si at Krell er dårlig.

Om du kjøper deg en Scania lastebil, så kommer en Lotus Elise og kjører i fra deg, og det til lavere pris, betyr det da at Scania er dårlig?
    Nei har ikke men får no den 10 ca. Og gleder meg til det selv om dere andre sitter med utstyr til flere hundre tusen :-D
    Er min inngangs billett til denne verden.
    Men eg kunne godt tenkt meg å prøvd den MAèn min på diverse høytallere, så en tur til Bergen blir det nok en gang.
    Men lukter litt surhet for at den er så billig

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Du er tydelig vis en av dei som blir sur for at det dukket opp en rimelig ting som kan konkurere med dyrt utstyr eller? Virket sånn på svaret:-D
    Mer bensin på bålet........ er ikke dette ironi så har du bommet kraftig........

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Mer bensin på bålet........ er ikke dette ironi så har du bommet kraftig........

Nei, men eg som en vandlig fyr som kjem frå budsjett anlegg og kjem over en sånn skatt syns dette er knall. Men Dere gurua gir inntrykk av at dette er berre boss. (søppel)

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at selv om rør og rørforsterkere låter bra, så vil nok klasse D og transistor-forsterkere fremdeles være markedsledene i uoverskuelig framtid!

Hvorfor?

Mer tilgjengelig
    Mer plasseringsvennlig
    Høyere waf (i de fleste tilfeller)
    Mer brukervennlig (plug & play)

Det er ikke det at jeg ikke liker rør og rørforsterkere (har rør-preamp selv), men for de store massene er dette fremdeles en relativt ukjent og avansert verden. Rør krever litt kunnskap og noe mer interesse enn mannen i gata som bare vil høre litt på favoritt cd´en og har kjøpt anlegget på elkjip o.l.
    For oss med litt særere interesser (sært for folk flest) ser jeg på rør som en spennende verden å utforske:-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg tror at selv om rør og rørforsterkere låter bra, så vil nok klasse D og transistor-forsterkere fremdeles være markedsledene i uoverskuelig framtid!

Hvorfor?

Mer tilgjengelig
    Mer plasseringsvennlig

Det er ikke det at jeg ikke liker rør og rørforsterkere (har rør-preamp selv), men for de store massene er dette fremdeles en relativt ukjent og avansert verden. Rør krever litt kunnskap og noe mer interesse enn mannen i gata som bare vil høre litt på favoritt cd´en og har kjøpt anlegget på elkjip o.l.
    For oss med litt særere interesser (sært for folk flest) ser jeg på rør som en spennende verden å utforske:-D
    Helt enig med deg der.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine

Hvorfor?

Mer tilgjengelig
    Mer plasseringsvennlig

Som nevnt to sider foran, så finnes nå selv små kompakt hifi/DVD-systemer med rør:

Philips DVD Micro Theater MCD908:

Philips - DVD Micro Theater DivX - MCD908/37 - Micro systems - Home theater - Sound and vision
    http://www.expert.no/webarchive/docu...ips_mcd908.pdf
    Philips Support - MCD908/12

Jeg tror utviklingen går mot mere og mere rør-utstyr også i lavpris-segmentet - og gjerne slik som her, altså rør pre + klasse D effektforsterker.

Side 42 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •