Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 153 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 3050
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Fatter ikke hva som er problemet ? Jeg kan anvise en enkel liten krets hvis jeg blir forspurt. Så kan du lage den selv. Hvorfor alt dette ordgyteriet ?
    Jeg fatter hva problemet er! Du våger ikke å slippe noen inn på ditt domene - du risikerer nemlig at dem ikke har samme smak som deg. Og det ville jo være grufult?

Ordgyteriet? Jo det er vel fordi du på en mindre hyggelig måte ilegger meg egenskaper jeg ikke har. Noe jeg ser meg nødt til å svare på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Kjell B.
    Du kan ikke være så vennlig å liste opp dine referanser? Tenker da spesielt på musikere og studioteknikere.

Hvorfor det ?

Dette står klart og greit i studio-pressen (USA og europeisk/nordisk), intervjuer med teknikere og musikere i TAS og Stereophile, og her på forumet hadde vi en lang diskusjon med Tresko, som kjenner miljøet godt. Pluss masse på internett.

Finner den samme generelle beskrivelsen overalt om hvordan tingene gjøres.

Du får søke opp selv.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjell B.
    Du kan ikke være så vennlig å liste opp dine referanser? Tenker da spesielt på musikere og studioteknikere.
    Hvorfor det ?

Dette står klart og greit i studio-pressen (USA og europeisk/nordisk), intervjuer med teknikere og musikere i TAS og Stereophile, og her på forumet hadde vi en lang diskusjon med Tresko, som kjenner miljøet godt. Pluss masse på internett.

Du får søke opp selv.
    Roqer - slik spørsmål er det ikke noen vits i å spørre Kjell B. om. Mest sannsynlig har han ikke noen referanser - bare tomme påstander. Han begrunner aldri sine påstander med noe annet enn at han har sittet hjemme og testet det alene hjemme eller har snakket med en eller annen om det. Bevis? Nei det for vi aldri. Det er "vår" jobb å bevise at han har rett!
    :roll:

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det ?

Du får søke opp selv.

Du har så rett Msport.

Kjell B.
    Jeg kan bare nevne mine få timer i studio som ref. som tilsvarer 1 singel (vinyl) og 3 CD`er, samt endel sessionjobber til demobruk.
    Kan ikke se å kjenne meg igjen i dine fabler ang. studiobruk.
    Liker heller ikke de som bruker arroganse for å overkomme sin usikkerhet i sine markeringsbehov. Det er unødvendig å oppføre seg på en sånn måte.
    Bare det å bruke "Pluss masse på internett" som en henvisning er tullete. Skjønner du ikke det Kjell B. så må du løfte blikket fra navlen.

Håper du ikke blir såret :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har så rett Msport.

Kjell B.
    Jeg kan bare nevne mine få timer i studio som ref. som tilsvarer 1 singel (vinyl) og 3 CD`er, samt endel sessionjobber til demobruk.
    Kan ikke se å kjenne meg igjen i dine fabler ang. studiobruk.
    Liker heller ikke de som bruker arroganse for å overkomme sin usikkerhet i sine markeringsbehov. Det er unødvendig å oppføre seg på en sånn måte.
    Bare det å bruke "Pluss masse på internett" som en henvisning er tullete. Skjønner du ikke det Kjell B. så må du løfte blikket fra navlen.

Håper du ikke blir såret :-)

Kunne ikke bli såret av et slikt innlegg.

Men hvorfor skriver ikke du da hvordan et studio fungerer ? Du har jo erfaring. Og hva er galt i min fremstilling ?

Til oppklaring - jeg mener jo de litt større studioene, det er sikkert mye små PC-baserte studioer rundt omkring, hva vet jeg ?

Det er bare så rart at jeg ikke kan få noen diskusjon - hvis noe i min fremstilling er galt så er det jo bare å korrigere det.

Så jeg blir jo ikke såret av slike kommentarer - det er alt for mye som mangler .... Og det virker jo som at ingen andre enn deg bør uttale seg om studio-teknikk for du har jo laget en single, etc.... Da kan vi jo heller ikke snakke hifi-teknikk med mindre vi har produsert 1000 forsterkere på samlebåndet. Er det det du mener ?

Får jeg spørre: Kan du selv noe om den rent tekniske siden av et studio ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT
    Håper dette var ironi?
    Naturligvis.

Resultatet er så sterkt og tydelig at det for meg er utrolig at folk som kaller seg ingeniører ikke kjører slike tester.
    La oss ikke blande kortene mer enn nødvendig. Det er du som kaller alle andre for ingeniører og bransjefolk i denne debatten.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du våger ikke å slippe noen inn på ditt domene - du risikerer nemlig at dem ikke har samme smak som deg
    Han har vel allerede en slik erfaring, og har vel tidligere uttalt at det ikke er noe han ønsker å gjøre igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som sagt - jeg har vist en enkel test - du lodder sammen to motstander i hver kanal. Våger du ikke gjøre den testen ? Og vil fortsatt bli tatt seriøst ?

Isteden begynner du og andre å samle sammen personkarakteristikker - det må jo bety at du og en 3-4 andre som poster mye her egentlig er ute av den tekniske diskusjonen.

For dette er en teknisk diskusjon, ikke en konkurranse om å liste opp referanser, som uansett vil være begrensede. Man må teste selv. Men det vil du og flere altså ikke. Jeg morer meg meget over disse reaksjonene min lille test avstedkommer.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Han har vel allerede en slik erfaring, og har vel tidligere uttalt at det ikke er noe han ønsker å gjøre igjen.
    Det var det jeg mente å erindre.

Som sagt - jeg har vist en enkel test - du lodder sammen to motstander i hver kanal. Våger du ikke gjøre den testen ? Og vil fortsatt bli tatt seriøst ?
    Må man utføre en slik test for å bli tatt seriøst? Spør du meg - nei.

Isteden begynner du og andre å samle sammen personkarakteristikker - det må jo bety at du og en 3-4 andre som poster mye her egentlig er ute av den tekniske diskusjonen.
    Det er jo noe du har bedrevet med 27 sider..... Å tillegge folk at de er inginører, har skjulte agendar osv.

For dette er en teknisk diskusjon, ikke en konkurranse om å liste opp referanser, som uansett vil være begrensede. Man må teste selv. Men det vil du og flere altså ikke. Jeg morer meg meget over disse reaksjonene min lille test avstedkommer.
    Jeg har skrevet noe oppgaver på høyskole nivå gjennom tidene. Bla om økonomiske teorier. Hvor mye tror du de oppgavene hadde hatt av verdi, hvis jeg ikke kunne vise til referanser? Jeg hadde stryki som bare det! Du har så vidt jeg kan eridre ikke lagt frem [I]en eneste[I] referanse. Ikke en henvisning til internettside. Bare noen helt løse påståelser som om at det står der og der - søk så vil du finne! Eller at du helt alene hjemme har utført noen tester ingen andre kan verifisere..... Slikt er håpløst å forholde seg - i hvertfall når man bak dette i tillegg påstår å være sannhetsvitne for den "tause majoritet".

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare så rart at jeg ikke kan få noen diskusjon - hvis noe i min fremstilling er galt så er det jo bare å korrigere det.

Har du ingenting annet enn påstander å komme med, så ser jeg ingen grunn til å argumentere. Jeg påstår bare at du ikke har helt skjønt det.

:-)

Og jeg må si Snickersen har mye vettugt å komme med. Skulle ønske han fikk mere kjøtt å tygge på. Altså tekniske fakta og ikke minst faste referanser fra deg Kjell.B.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde jeg bare fått med meg at hele seriøsiteten tråden står og faller på 2 stk motstander i hver kanal, ja da...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du ingenting annet enn påstander å komme med, så ser jeg ingen grunn til å argumentere. Jeg påstår bare at du ikke har helt skjønt det.

Ja men når det gjelder min beskrivelse av studio, så kan jeg ikke med beste vilje se at det dreier seg om påstander. Det står jo det samme overalt når jeg leser om tingene, inkl. mine samtaler med Tresko, som bl.a. kjenner Rainbow studio godt. Hvis du søker på Tresko her på forumet, kan du lese mye matnyttig om de større profesjonelle studioene.

Kunne du ikke fortelle meg hva som er galt i min beskrivelse av studio ? Altså ikke snakke om andre ting, men konsentrere oss om akkurat dette. Hva er galt i mine "påstander" ?

Eller er sannheten etter alle disse personkarakteristikkene dine at du ikke har noe teknisk å komme med her ? Forløbig har du etter flere poster ikke kommet med en eneste teknisk forklaring. Bare personkarakteristikker, som jeg liksom skulle bli såret over. Så ordet er ditt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg beholder ordet, blir det stille da?

:-) 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter hva problemet er! Du våger ikke å slippe noen inn på ditt domene - du risikerer nemlig at dem ikke har samme smak som deg.
    Det var det jeg mente å erindre.

Jaja, og hva er referansen her ? Eller dreier det seg om løse rykter ?

Min "metode" er å vise hva folk kan prøve hjemme hos seg selv i et anlegg og med musikk de kjenner.

Derfor har jeg vist HåkonN hva han kan prøve hjemme hos seg selv hvis han seriøst vil lytte på komponenter. Men han vil ikke - stoler ikke på egne ører, heller noen store krav til referanser (unntatt i eksempelet ovenfor da).

Så fra nå av blir det sikkert mest utflukter og morsomme lignelser, tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt ingen teknisk info om studio ?

Har du noe å komme med her ? Jeg har stilt deg en rekke spørsmål etter de nokså spesielle kommentarene dine. Får vi svar ?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha.... *priceless*

Derfor har jeg vist HåkonN hva han kan prøve hjemme hos seg selv hvis han seriøst vil lytte på komponenter. Men han vil ikke - stoler ikke på egne ører, heller noen store krav til referanser (unntatt i eksempelet ovenfor da).
    Greit. Jeg utfordrer deg herved til en seriøs ABX blindtest på 2 forsterkere med 2 kondensatorer i strømforsyningen, der begge er av ulikt merke (gjerne tidsalder) men måler likt. Alle dine uttalelser i denne tråden er ugyldige til du har utført den. Dette er min "dokumentasjon", og har du et ønske om å bli tatt seriøst utfører du testen.

Jeg tipper forøvrig at dette er en av de påstandene James Randi karakteriserer som paranormal virksomhet, så tar du den helt ut kan du faktisk stikke av med 1 000 000 million dollar. DET blir mange NOS-rør til Music Angel`en din det!

Er vi på bølgelengde?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet noe oppgaver på høyskole nivå gjennom tidene. Bla om økonomiske teorier. Hvor mye tror du de oppgavene hadde hatt av verdi, hvis jeg ikke kunne vise til referanser? Jeg hadde stryki som bare det! Du har så vidt jeg kan eridre ikke lagt frem [I]en eneste[I] referanse. Ikke en henvisning til internettside. Bare noen helt løse påståelser som om at det står der og der - søk så vil du finne! Eller at du helt alene hjemme har utført noen tester ingen andre kan verifisere..... Slikt er håpløst å forholde seg - i hvertfall når man bak dette i tillegg påstår å være sannhetsvitne for den "tause majoritet".

EDIT: Fjernet unødvendig introduksjon.

Dette er som alle tråder en tråd hvor man utveksler personlige erfaringer om rørlyd, transistorlyd og klasse D. At noen måtte ha tilgang til referanser og blindtester er jo fint, men ikke noen betingelse for å delta i diskusjonen. Etter min mening kan man ikke i særlig grad diskutere lydopplevelser "abstrakt"/teoretisk - de må oppleves personlig. Men man kan diskutere hvilke tekniske løsninger som gir spesielle lydopplevelser. Det blir også empiri - erfaringer - kan ikke bevises vitenskapelig - sånn uten videre ihvertfall.

Det er helt enkelt å verifisere de tester jeg har gjort hjemme. Jeg kan beskrive nøyaktig og andre kan kopiere. Hvis de vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Greit. Jeg utfordrer deg herved til en seriøs ABX blindtest på 2 forsterkere med 2 kondensatorer i strømforsyningen, der begge er av ulikt merke (gjerne tidsalder) men måler likt. Alle dine uttalelser i denne tråden er ugyldige til du har utført den. Dette er min "dokumentasjon", og har du et ønske om å bli tatt seriøst utfører du testen.

Jeg tipper forøvrig at dette er en av de påstandene James Randi karakteriserer som paranormal virksomhet, så tar du den helt ut kan du faktisk stikke av med 1 000 000 million dollar. DET blir mange NOS-rør til Music Angel`en din det!

Er vi på bølgelengde?

Åneida - diskusjonen har dreid seg om moderne computer-komponenter kontra gamle dager - det er det vi snakker om. Og den gjør du hjemme hos deg selv uten at jeg er med. Kjempe-enkelt og med sikkert resultat.

Tar deg en halv time å koble opp sakene. Og en halv time for lytte-testen.

Men dette utspillet var vel å dreie initiativet over til noe annet .....

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åneida - diskusjonen har dreid seg om moderne computer-komponenter kontra gamle dager

Nysgjerrig bare. Hva er en computer-komponent? En komponent lagd for PC-er, lagd av komputere, en billig komponent eller en med dårlig lyd?

Edit: Med av komputere, mente jeg roboter/automater

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åneida - diskusjonen har dreid seg om moderne computer-komponenter kontra gamle dager - det er det vi snakker om.
    Ja, og jeg utfordrer deg til en ABX blindtest på 2 komponenter. 1 ny og 1 gammel.

Å kjøpe resistorer til 40kr stykket fra en hayfay-produsent mener jeg er snakeoil, og eventuelle placebo-effekter bør kanskje avsløres med en blindtest slik at flere ikke kaster unødvendig med penger ut av vinduet.

Så utfordringen om en aldri så liten "reality check" står. Men om du vil fortsette å leve i tro, håp og kjærlighet så gjerne for meg.

Og den gjør du hjemme hos deg selv uten at jeg er med. Kjempe-enkelt og med sikkert resultat.
    Og hvor mener du jeg bør kjøpe disse gamle komponentene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Nysgjerrig bare. Hva er en computer-komponent? En komponent lagd for PC-er, lagd av komputere, en billig komponent eller en med dårlig lyd?

Edit: Med av komputere, mente jeg roboter/automater

Ja, trolig alt det. Etter 1980 gikk komponent-leverandørene over til å levere komponenter til det etterhvert store computer-markedet - der er det jo ingen krav til audio-kvalitet. Og overgangen til tynnfilm-komponenter skjedde uten noen lytte-tester. Deretter erklærte ingeniørene at bare ohm-verdien stemmer, så er en motstand OK. og lignende for andre typer komponenter.

Med slike enkle krav kan komponenter fremstilles svært billig.

Side 27 av 153 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •