Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 153 av 153 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153
Viser resultater 3,041 til 3,050 av 3050
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anng. Cd spiller - så er vel ikke dette tråden for det? Ikke for å være kjiip, men så ikke tråden sklir enda mer ut...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Anng. Cd spiller - så er vel ikke dette tråden for det? Ikke for å være kjiip, men så ikke tråden sklir enda mer ut...
    ja, sorry..tenkte ikke på i farten. :-D

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Så spørsmålet mitt blir, hvor lenge må en cd-spiller spilles inn?
    0 minutter.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    0 minutter.
    Ja, for laseren ivertfall.. er det 0 minutter..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting eg lurer på:
    Han som eide denne forsterkeren påstod at hans cd-spiller var bedre lyd i en min CD25.2 (som er ganske ny-2 mnd) og han har en rimelig cd-spiller også Cambridge.
    Men det kom seg enormt med en skikkelig signalkabel, da eg mangler en skikkelig en fra cd-spiller til forforsterker.
    Så spørsmålet mitt blir, hvor lenge må en cd-spiller spilles inn?
    Det lurer jeg litt på også....

Dette kommer vel også helt ann på hvordan elektronikken er konstruert, og hvor følsom den blir for eventuelle forandringer, og hvor hørbart dette blir.

Tror neppe det finnes noe fasit svar på dette.

Er det DA konverteren og de analoge kretsene i CD spilleren som man skal brukes til lyttingen, så er det vel hovedsakelig til de elektroniske kretsene når riktig arbeidstemperatur som vel kan bety noe.

Elektronikk kan jo forandre seg noe over tid og ved bruk, "innspilling", men man er vel aldri sikker på om den blir mer eller mindre nøyaktig over tid og om lydsignaturen blir hørbart bedre eller dårligere. (tenker da f.eks på matching med resten av anlegget osv.)
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det lurer jeg litt på også....

Dette kommer vel også helt ann på hvordan elektronikken er konstruert, og hvor følsom den blir for eventuelle forandringer, og hvor hørbart dette blir.

Tror neppe det finnes noe fasit svar på dette.

Er det DA konverteren og de analoge kretsene i CD spilleren som man skal brukes til lyttingen, så er det vel hovedsakelig til de elektroniske kretsene når riktig arbeidstemperatur som vel kan bety noe.

Elektronikk kan jo forandre seg noe over tid og ved bruk, "innspilling", men man er vel aldri sikker på om den blir mer eller mindre nøyaktig over tid og om lydsignaturen blir hørbart bedre eller dårligere. (tenker da f.eks på matching med resten av anlegget osv.)
    Eg personelig drar det i tvil det som han sa (da kun det som han har er noe og det andre har er noe gale med)
    Litt imponert av han da han en dag sa forsterkeren min minte om Electrocompaniet, da trudde eg at eg hørte feil..hehe
    Men eg er strålende fornøyd med den, da den virker som den er nøytral og klarer få frem alt mulig av lyder og ektehets følelsen i musikken og dimesjonen i lydbildet.
    Ja, vi får vente å se/høre.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til mine to rørforsterkere som eg sitter med, lurer eg på å fått en av dei beste transistorene også.
    Så er spørsmålet, hva syns dere er best til 5000,- 10.000,- 20.000,- og 50.000,-

Spørsmålet etterpå er, kan evnt pris forsvares mot en rimeligere som er god?
    Finnes det noen skatte,r omtrent som den populere MAen, tenker daa på pris/god lyd?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt som å kjøpe drivstoff til en bil du ikke kjenner... Snakker vi om Altea enda?

Spørsmålet etterpå er, kan evnt pris forsvares mot en rimeligere som er god?
    Hva tenker du? Om en dyrere forsterker kan forsvares mot en rimeligere?

Finnes det noen skatte,r omtrent som den populere MAen, tenker daa på pris/god lyd?
    KingRex QS-01 låt enormt bra på Usher Mini Dancer (spiller nydelig også på MonoPulse ). Dette er en liten 50watter til 6k

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Det blir litt som å kjøpe drivstoff til en bil du ikke kjenner... Snakker vi om Altea enda?

Hva tenker du? Om en dyrere forsterker kan forsvares mot en rimeligere?

KingRex QS-01 låt enormt bra på Usher Mini Dancer (spiller nydelig også på MonoPulse ). Dette er en liten 50watter til 6k
    Nei, vi snakker Vienna Mozart eller V B baby grand.

Ja, med tanke på lydkvaliteten og forskjeller på f.eks en på 10.000 kontra en på 30.000 eller 50.000.

Det er jo en heil masse å velge i men noen må det jo vere som skiller seg ut når en tenker på "ekte" lyd?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vi snakker Vienna Mozart eller V B baby grand.

Ja, med tanke på lydkvaliteten og forskjeller på f.eks en på 10.000 kontra en på 30.000 eller 50.000.

Det er jo en heil masse å velge i men noen må det jo vere som skiller seg ut når en tenker på "ekte" lyd?
    Ikke det nei.. nei nei.
    Da klarer eg meg med rør da
    Høyttalere:

Side 153 av 153 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •