Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 151 av 153 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 3050
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja ja det var den musikken som dei hadde der :-D

Drømme anlegget er jo det som spiller best uansett hva du putter i cd skuffen. Føler vel at mitt anlegg ikke gir nok trykk i metall musikk. F.eks at skarptromma burde trykket litt mer. Men kanskje eg trenger en sub da, for er jo ikke mer en ca 6 tommere i høytalerne mine.
    Kommentaren du kommenterer var vel til mitt innlegg. Samma det.

Tviler på at du får mer trykk i skarptromma ved å bruke sub. Det er laaaangt over en subs frekvensområde. Til og med stortromma er på grensen av et vanlig subområde.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det kan ikke tenkes at mcintoshen faktisk spilte høyere OG BEDRE enn de andre (da høres det gjerne lavere ut pga lavere forvrengning), og dere faktisk skrudde så høyt at høyttalerne ikke klarte å holde følge? I så fall er det jo ikke så rart at det både blafret og låt dårlig. Det er jo ikke så overraskende at Maks guff med 2x250W gjør at 100W høyttalere begynner å slite litt.

Sammenlignet dere lydkvalitet på et lavere nivå (hvor høyttalerne fortsatt oppførte seg normalt) ?

Litt vanskelig å sette lit til dine lyttetester når du i tidligere i en annen sammenheng uttaler at det blir stor forskjell når du bytter forforsterker, og så plutselig hørte du ikke forskjell likevel. I en annen tråd har du byttet strømkabel på CDspilleren din og fikk kjempemye bedre lyd, etc..

Ja det kan vere mulig selfølgelig, men trur det ikke.. for spilte ikke så høyt.
    En god forsterker spiller klart og høytallerne vil jo da tåle mye mer, som ørene dine, eller tar eg feil? Las en gang om at noen kjørte 3 ganger max effekt på en høytaller i flere døgn og dei tok ikke skade av det. Men vis den var for kraftig skal den ikke miste kontroll, eller høytalerne skal ikke da pupes mye raskere ut og inn enn musikkens dynamikk???

Angående for-forsterkeren, ja eg sa det, men i ettertid så tenkte eg litt.. anlegget stod og spilte seg inn en stund uten at eg hørte på det og så koblet eg inn den forforsterkeren og trodde da det var den. Kanskje den har forandret seg og etter innspilling??
    Bedre lyd på cd-spilleren ja. Du kan jo berre komme å høre. Bergen kanten.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Man kan jo ikke tro at den dårligste gjør "reint bord"! Da er den jo ikke dårligst.
    FØR vi begynte å høre.. den har jo blitt skrytt masse over 8)
    Så da gledet ivertfall eg meg til å høre den, skjønner no?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommentaren du kommenterer var vel til mitt innlegg. Samma det.

Tviler på at du får mer trykk i skarptromma ved å bruke sub. Det er laaaangt over en subs frekvensområde. Til og med stortromma er på grensen av et vanlig subområde.
    Ja du seie noe der.. Kordan er den musikken innspilt egentlig? Skal det ikke trykke litt..gjer jo det litt men tenker det sku vert mer.
    Må eg betydelig mer opp i pris på anlegget da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du seie noe der.. Kordan er den musikken innspilt egentlig? Skal det ikke trykke litt..gjer jo det litt men tenker det sku vert mer.
    Betydelig opp i pris må du neppe, men med for liten forsterker får man aldri helt den "punchen" du sikkert er på jakt etter. Men det er nå bare min erfaring på veien...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat der tror jeg ikke pris har noe med saken å gjøre. Stortrommetrøkk får du gjerne mest av i en partyhøyttaler som ikke går for dypt. Skarptrommetrøkk krever vel en åpen og skarp mellomtone. Noe av det beste fra fuzzgitar og skarptromme har jeg hørt fra Klipsch.

Men nå er vi vel kanskje litt OT.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men kun brukt for å gje en pekepinn på dette.
    Nå har det seg slik at den Mc spilte dårligere på samme høye volum som V og E, og elementa da var ute av kontroll, da dette kunne en se lett der dei stod å skalv/blafret. Og en hørte det og.
    Til å ha så mye Watt syns eg det var meget rart.. den hørtes heilt grei opp til og med kl 10 men med mer volum kolapset den liksom.
    Trur du skjønner og eg skjønner poenget ditt.
    I tillegg var rommet på butikken og rommet hos meg ca likt oppbygget og litt større hos meg.
    Vi testet på samme cd-spiller.
    Det var ikke nødvendig å måle noe som helst som enkelte mener, syns eg,da dei bør spille godt med god signalkilde uansett.
    Kanskje du kjørte høyttaleren til 110%?

EDIT: Ser at det er nevnt av andre før meg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat der tror jeg ikke pris har noe med saken å gjøre. Stortrommetrøkk får du gjerne mest av i en partyhøyttaler som ikke går for dypt. Skarptrommetrøkk krever vel en åpen og skarp mellomtone. Noe av det beste fra fuzzgitar og skarptromme har jeg hørt fra Klipsch.

Men nå er vi vel kanskje litt OT.

Nja, sånne råne ting vil eg ikke ha. Men kanskje cdane eg har ikkje skal vere mer trykk i trommene!?
    Det trykker jo til ellers. Men no hører eg ikke noe særlig på metall, strekker meg opp til Metallica og noe hardere blir det ikke så problemet er sånn sett ikke tilstede.
    Æ ja.. :-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av General8
    Kanskje du kjørte høyttaleren til 110%?

EDIT: Ser at det er nevnt av andre før meg.

jaja vi får satse på det er noke sånt..rart ikke dei to andre kundene tenkte sånn, da eg fikk inntrykk av noen år på baken og dyre anlegg.. :-D
    Alså erfaring fekk eg inntrykk av.. For eg fekk intrykk (var mye fekk intrykk no) av at dei ville høre mer kombien av anlegga og høytalerne enn at dei var spent på forsterkerene. Men dei sa no da samme som eg tenkte at det så ut som mangel på kontroll. Vi spilte jo mye høyere med Vincent og Electrokompaniet.. ???!!!

Så da virker det ikke helt på greip at den skulle vere for stor for høytallerne, men er no ikkje eg noe ingeniør eller noe sånt.. Eg er berre en altfor kresen person på lyd og det skal litt til å inponere meg.
    8)

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, sånne råne ting vil eg ikke ha. Men kanskje cdane eg har ikkje skal vere mer trykk i trommene!?
    Det trykker jo til ellers. Men no hører eg ikke noe særlig på metall, strekker meg opp til Metallica og noe hardere blir det ikke så problemet er sånn sett ikke tilstede.
    Æ ja.. :-)
    Metallica skal ha trøkk og saft i både basstrommer og skarptrommer
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja der går det bra.. men sånn satan musikk.. så bli det litt mindre..men er vel musikken som gjer da..er jo en sånn rrrrrrrrrrrrrrr musikk tempo.. hehe..
    Eller er det bedre med transistor forsterker enn rør? Er den kjappere for å takle sånt.. no veit jo ikkje eg om det skal vere noe mer trykk i tromme slaga på sånn musikk..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja der går det bra.. men sånn satan musikk.. så bli det litt mindre..men er vel musikken som gjer da..er jo en sånn rrrrrrrrrrrrrrr musikk tempo.. hehe..
    Eller er det bedre med transistor forsterker enn rør? Er den kjappere for å takle sånt.. no veit jo ikkje eg om det skal vere noe mer trykk i tromme slaga på sånn musikk..
    Mye av det er produsert med en tynn lyd så du har nok rett idet. Ellers finnes det også slikt med litt trøkk men det krever sitt av bassen nettopp pga. tempoet. Satanmusikk? Mener du death, black, thrash og liknende? ;-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av det er produsert med en tynn lyd så du har nok rett idet. Ellers finnes det også slikt med litt trøkk men det krever sitt av bassen nettopp pga. tempoet. Satanmusikk? Mener du death, black, thrash og liknende? ;-)

Ja tempoet er jo litt vilt hehe..
    ja noe sånt..kan ikke så mange navn på slike grupper, men f.eks Gorgoroth som er folk fra min opprinnelig kommune og nabokommune

Men no hører eg ikke på sånt, ivertfall ikke for å lytte :-p

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening så er metallica ikke mulig å høre på med et anlegg til over 1000 lappen,aldrig hørt så dårlige innspillinger noensinne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Etter min mening så er metallica ikke mulig å høre på med et anlegg til over 1000 lappen,aldrig hørt så dårlige innspillinger noensinne
    finnes mange dårligere innspillinger.. og dei fleste innspillinger er dårlige..
    men då må du finne deg et anlegg som ligge i den prisklassen så spela da bra på alt :-p

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du det gjelder de tidlige Metallica-utgivelsene også? (Fram til og med 1991)

Newcomer BerntR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir sett rart på når jeg møter opp i HI-FI-asylet med Bjørn Eidsvåg og Dimmu Borgir. So what;-)
    Jeg synes du skal be om å få høre litt radio også.

Utrolig hvor avslørende litt radioprat kan være overfor en unaturlig mellomtone.

Men når jeg ber om litt radiolyd så gjør'em store øyne da

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg vel si meg dels sterkt uenig i. Det er varierende men grei kvalitet på de første albumene frem til The Black Album, som jeg tør påstå er en referanse i denne musikksjangeren. Jeg bruker selv dette albumet som en av referansealbumene for å få et inntrykk av om bassresponsen fungerer bra i et anlegg / rom. Resten av frekvensområdet fungerer også veldig bra på denne plata.

De senere albumene har jeg ikke så veldig mye forhold til lydkvaliteten på utover det aller siste som har et bra sound i utgangspunktet men er altfor komprimert.

Sett på Slipknot, S.O.D og en rekke andre hardrock band så vil du finne at de har mye dårligere lydkvalitet enn metallica.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    black albun har jeg også brukt i butikker + justice for all, dessuten liker jeg godt en del av låtene til morphine, good albumet har noen perler av testlåter, er forøvrig en drøm å lytte på klipsch+rør med denne gruppen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra en ørlite skarp øvre mellomtone på Black Album er lyden på dette albumet meget bra ja. Dessverre gjør den skarpe øvre mellomtonen at høytspilling blir en lidelse på anlegg som ikke fungerer helt optimalt med tanke på rom eller med ikke helt bra utstyr.

Faktisk er min opplevelse av Black Album at det låter bra på type miniradioer osv, for deretter å låte skarpt og fælt på typisk ugunstig sammensatt mellomklasseanlegg, mens det igjen låter bra når anlegget begynner å fungere bra med godt matchet utstyr.

Side 151 av 153 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •