Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 150 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 3050
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det ikke slik at om man tar en forsterker og setter volumet på kl 9 og en annen på kl 11 så kan de likevel gi ut like mange watt på det gitte klokkeslett? Alle volum knotter har vel ikke lik "utveksling" ???

Eg berre spyr

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Finnes svært få 100w høyttalere... . Ingen som jeg vet om faktisk..
    Adam Audio A7 da 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The the
    Er det ikke slik at om man tar en forsterker og setter volumet på kl 9 og en annen på kl 11 så kan de likevel gi ut like mange watt på det gitte klokkeslett? Alle volum knotter har vel ikke lik "utveksling" ???

Eg berre spyr
    Du spyr rett, bare ikke spy på meg

Jeg tror det er besvart tidligere i tråden, men det kan altså være ulikt antall dB i gain fra en forsterker til en annen. Da vil man måtte sette volumkontrollen ulikt for å få samme lydtrykk.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk: Jeg har inntrykk av at du har bestemt deg for at forsterkeren din (var det Music Angel?) er den eneste forsterkeren i "hele verden" som duger til noen ting som helst. Dette gjør du med å rakke ned på alle andre merker i mer eller mindre useriøse "tester" og sammenligninger...
    Hvorfor er det så viktig for deg å bevise/forsvare at du har en god forsterker? Og hvorfor er det så vanskelig å akseptere at det finnes andre forsterkere som er like gode og kanskje bedre, uavhengig av pris, enn din?
    Det er sagt til deg så mange ganger i denne tråden at folk ikke tviler på at Music Angel er en god forsterker, men det finnes faktisk andre produkter og teknologier der ut som er like gode og kanskje også bedre!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at folk alltid må forsvare så inderlig det man selv har eller liker selv om man ikke har laget det selv. Håpløst.

Musikk er følelser, lyd er følelser. Alt er individuelt. Jeg blir sett rart på når jeg møter opp i HI-FI-asylet med Bjørn Eidsvåg og Dimmu Borgir. So what;-)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Lovemusikk: Jeg har inntrykk av at du har bestemt deg for at forsterkeren din (var det Music Angel?) er den eneste forsterkeren i "hele verden" som duger til noen ting som helst. Dette gjør du med å rakke ned på alle andre merker i mer eller mindre useriøse "tester" og sammenligninger...
    Hvorfor er det så viktig for deg å bevise/forsvare at du har en god forsterker? Og hvorfor er det så vanskelig å akseptere at det finnes andre forsterkere som er like gode og kanskje bedre, uavhengig av pris, enn din?
    Det er sagt til deg så mange ganger i denne tråden at folk ikke tviler på at Music Angel er en god forsterker, men det finnes faktisk andre produkter og teknologier der ut som er like gode og kanskje også bedre!
    Eg er mektig lei av å svare på sånn tull.
    Eg synes ikke min er best !!!!!!!!!!!!!!!!
    Den va bedre en mc, kvifor er det så vanskelig? er Mc verdens beste ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Merkelig at folk alltid må forsvare så inderlig det man selv har eller liker selv om man ikke har laget det selv. Håpløst.

Musikk er følelser, lyd er følelser. Alt er individuelt. Jeg blir sett rart på når jeg møter opp i HI-FI-asylet med Bjørn Eidsvåg og Dimmu Borgir. So what;-)
    Eg ha ikke no nemt i det heile kva eg har, og eg er Dr.. lei å svare på sånt tull.
    Det er jo ikkje min feil at MA er så bra? Hæ?
    Og dere maser om at det er MA eg har NO, selv om dere ikke vet hva eg har heime akkurat no.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du spyr rett, bare ikke spy på meg

Jeg tror det er besvart tidligere i tråden, men det kan altså være ulikt antall dB i gain fra en forsterker til en annen. Da vil man måtte sette volumkontrollen ulikt for å få samme lydtrykk.
    Jepp, det er riktig selvfølgelig.
    Nå tok vi det med i beregningen da vi testet og hørte oss til ca samme dB.

Men klart det burde blitt målt.. men kordan kan en måle at et element blafrer uten kontroll på samme dB, på forsterkerene????

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Men klart det burde blitt målt.. men kordan kan en måle at et element blafrer uten kontroll på samme dB, på forsterkerene????
    Jeg er ikke sikker på hva du mener med blafring.

Men dersom dere har målt at det er samme nivå ut, så høres det ut som noe man kan høre i en blindtest.

Når man har målt seg fra til "rettferdige" betingelser for blindtesten så trenger man ikke å måle mer, resten er lytting.

-k

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elementer som blafrer betyr som regel enten at forsterkeren er totalt ute av kontroll, eller at høyttaleren ikke har kapasitet nok. I sistnevnte tilfelle kan en mindre rørforsterker gjøre susen da den komprimerer signalet når det trengs, og gjør det ganske smooth også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ha ikke no nemt i det heile kva eg har, og eg er Dr.. lei å svare på sånt tull.
    Det er jo ikkje min feil at MA er så bra? Hæ?
    Og dere maser om at det er MA eg har NO, selv om dere ikke vet hva eg har heime akkurat no.
    Det var en generell kommentar til det DiFontaine skrev og ikke rettet til deg. Jeg aner ikke hva du har og jeg har heller ingen formening om disse spesifikke produktene.

Jeg ser hvorfor du oppfattet det slik, men det var altså ikke intensjonen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er mektig lei av å svare på sånn tull.
    Eg synes ikke min er best !!!!!!!!!!!!!!!!
    Den va bedre en mc, kvifor er det så vanskelig? er Mc verdens beste ?
    Tull...? Når du kan vise til en seriøs sammenligning/blindtest så kan vi begynne å ta påstandene dine litt mer seriøst

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Kan jo forstå at folk begynner å lure når du kommer med musikk som er så langt fra hverandre i musikkstil...
    Men man vil jo høre på komponenter og anlegg på den musikken man liker. Blir litt dumt å kun høre på Kari Bremnes på et potensielt oppsett i HiFi-sjappa når man hører på metal eller polka hjemme
    Sær musikksmak ser jeg på som positivt. Da er en selvstendig og ikke førlger de store massene og hitlistene.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan ikke tenkes at mcintoshen faktisk spilte høyere OG BEDRE enn de andre (da høres det gjerne lavere ut pga lavere forvrengning), og dere faktisk skrudde så høyt at høyttalerne ikke klarte å holde følge? I så fall er det jo ikke så rart at det både blafret og låt dårlig. Det er jo ikke så overraskende at Maks guff med 2x250W gjør at 100W høyttalere begynner å slite litt.

Sammenlignet dere lydkvalitet på et lavere nivå (hvor høyttalerne fortsatt oppførte seg normalt) ?

Litt vanskelig å sette lit til dine lyttetester når du i tidligere i en annen sammenheng uttaler at det blir stor forskjell når du bytter forforsterker, og så plutselig hørte du ikke forskjell likevel. I en annen tråd har du byttet strømkabel på CDspilleren din og fikk kjempemye bedre lyd, etc..
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg er ikke sikker på hva du mener med blafring.

Men dersom dere har målt at det er samme nivå ut, så høres det ut som noe man kan høre i en blindtest.

Når man har målt seg fra til "rettferdige" betingelser for blindtesten så trenger man ikke å måle mer, resten er lytting.

-k
    Blafring: Mener da at forsterkeren ikke har kontroll..at elementa ikke blir kjørt jamt ut og inn i bassen, men pumpes ut og inn i panikk..den raser liksom ut og inn..var dårlig forklart..

Nei, dessverre ikke målt..berre hørte/følte det til samme nivå..det blir jo veldig ca da..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris

Sammenlignet dere lydkvalitet på et lavere nivå (hvor høyttalerne fortsatt oppførte seg normalt) ?
    Ikke for å hive meg inn i diskusjonen, men jeg mener at han skrev tidligere at den var meget bra på lavere volum.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Elementer som blafrer betyr som regel enten at forsterkeren er totalt ute av kontroll, eller at høyttaleren ikke har kapasitet nok. I sistnevnte tilfelle kan en mindre rørforsterker gjøre susen da den komprimerer signalet når det trengs, og gjør det ganske smooth også.

Alså kan elementet flytte seg hurtigere enn det skal når forsterkeren er for stor? Trudde bare det gjalt for liten/ikke kontroll????

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull...? Når du kan vise til en seriøs sammenligning/blindtest så kan vi begynne å ta påstandene dine litt mer seriøst
    Seriøs var den no, selv om vi tre kunder (som ikke kjente hverandre) ikke målte noe, eller ikke hadde blindtest. Vi tre regnet faktisk med at den dårligste skulle gjere reint bord. Det var det vi trudde før vi begynte å høre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tre regnet faktisk med at den dårligste skulle gjere reint bord. Det var det vi trudde før vi begynte å høre.
    Man kan jo ikke tro at den dårligste gjør "reint bord"! Da er den jo ikke dårligst.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo forstå at folk begynner å lure når du kommer med musikk som er så langt fra hverandre i musikkstil...
    Men man vil jo høre på komponenter og anlegg på den musikken man liker. Blir litt dumt å kun høre på Kari Bremnes på et potensielt oppsett i HiFi-sjappa når man hører på metal eller polka hjemme
    Sær musikksmak ser jeg på som positivt. Da er en selvstendig og ikke førlger de store massene og hitlistene.
    Ja ja det var den musikken som dei hadde der :-D

Drømme anlegget er jo det som spiller best uansett hva du putter i cd skuffen. Føler vel at mitt anlegg ikke gir nok trykk i metall musikk. F.eks at skarptromma burde trykket litt mer. Men kanskje eg trenger en sub da, for er jo ikke mer en ca 6 tommere i høytalerne mine.

Side 150 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •