Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 128 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 3050
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Der kom jo forsåvidt innrømmelsen. aksept og annerkjennelse
    Hvorfor skal jeg innrømme at det er ett kanonkjøp? Jeg liker ikke lyden i rør, jeg synes det er tamt kjedelig og pløsete...
    For meg er det absolutt ikke ett kanonkjøp...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joef
    Mener dere at et anlegg som får frem det produsenten har gjort skulle ha andre egenskaper en et som får frem det mest realistiske lydbildet?
    Vil ikke et anlegg som gir din egen favorittsound få problemer hvis du skulle sette på noe annet en den ene plata som det passer til. Eller går det an å sitte å lytte til anlegget i seg selv?
    Jeg synes klassiskinstrumenteksemplet er godt, fordi der er du i en verden hvor produsenten nesten aldri vil manipulere lyden på en måte som går på tvers av det som gir en realistisk opplevelse. Hvis engelskhornet låter som en sopransax er det ikke på grunn av innspillingen.
    Man vil sikkert alltid ha en egen lyd i anlegget, farget av forsterker og høyttalere, men hvis det består "obotesten" som foreslått ovenfor, så skulle det i hvertfall ikke være noe som står i veien for musikkopplevelsen.Da vil i hvertfall jeg være i mål. Synes faktisk det er forbausende vanskelig bare å komme dit jeg.
    Et anlegg som spiller nøytralt (resultatet ut ligner på det som ligger på platen) er helt sikkert et godt utgangspunkt. Det jeg kommenterte er at å sammenlignet outputen fra anlegget mitt med et instrument spilt "live" blir litt vanskelig, da jeg ikke har noen plater med musikk som ikke har vært gjennom en mikse- og mastreprosess, hvor lyden har blitt manipulert. Poenget mitt var ikke at det ikke var bra at anlegget kan gjengi en obo slik den låter i virkeligheten (vel å merke hvis platen jeg spiller faktisk inneholder lyden av en obo slik den låter i virkeligheten) - bare at det er vanskelig for meg å verifisere dette.

Jeg reagerte også på at det ble sagt at man ikke burde gå for et anlegg man selv subjektivt synes låt godt, det virker på meg urimelig. Det blir som å si at jeg ikke skal spise is jeg selv synes er godt, men snarere en is som andre mener smaker slik is bør smake.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Du tok den virkelig ikke du? Jeg overvurderte deg gitt.. Det jeg skrev er slik jeg oppfatter dine utsagn.. Nå reagerte du slik på det jeg skrev, som vi gjør på dine uttalelser..

Målinger er ikke svaret? Hva er svaret da? Hvordan skal du kunne få bekreftet at den mengden med bass er ren bass og riktig bass?
    Jo eg tok den, da eg las resten, måtte bare skrive kommentar med en gang og gadd ikke gjøre noe med da.
    Du har vel hørsel???

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Der kom jo forsåvidt innrømmelsen. aksept og annerkjennelse
    Jepp, men det sitter langt inne å må proveseres ut

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Samme her..
    Ja nettopp, fordi det er en rimelig inngangs billett for folk med dårlig råd.
    Det syns eg er en god ting å få frem. Hjelpe folk til god lyd.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Et anlegg som spiller nøytralt (resultatet ut ligner på det som ligger på platen) er helt sikkert et godt utgangspunkt. Det jeg kommenterte er at å sammenlignet outputen fra anlegget mitt med et instrument spilt "live" blir litt vanskelig, da jeg ikke har noen plater med musikk som ikke har vært gjennom en mikse- og mastreprosess, hvor lyden har blitt manipulert. Poenget mitt var ikke at det ikke var bra at anlegget kan gjengi en obo slik den låter i virkeligheten (vel å merke hvis platen jeg spiller faktisk inneholder lyden av en obo slik den låter i virkeligheten) - bare at det er vanskelig for meg å verifisere dette.

Jeg reagerte også på at det ble sagt at man ikke burde gå for et anlegg man selv subjektivt synes låt godt, det virker på meg urimelig. Det blir som å si at jeg ikke skal spise is jeg selv synes er godt, men snarere en is som andre mener smaker slik is bør smake.
    Helt enig, men vil bare ha frem at det forsatt er en rimelig inngangs billett for folk flest.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    til dere eksperter:

Kan dere vere så snill å fortelle meg følgende og årsak..:

Når MA spiller mye mer åpent, kraftigere og mer kontroll i bassen, mye bedre på alle høytalere enn utstyr til mange mange ganger prisen, så forklar kvifor?
    Kan forstå dere er sur fordi det kom en billig en som spiller ringer rundt diverse, men prøv å forklar oss vandlige som IKKE måler men bruker ørene, kvifor er den så utrolig god???????
    Dette er jo totalt subjektive og ubegrunnede utsagn som det er helt umulig å forholde seg til. Det eneste folk er sure på her er nok deg, ikke forsterkeren din.

Det er vanskelig å forklare for deg hvorfor MA er utrolig god uten å ha noe som helst grunnlag for å tro at den er det. Du ønsker ikke å hverken vise til eller få fremvist målinger av forsterkeren. Har du da i det minste et antall subjektive anmeldelser fra hifiblader vi har hørt om hvor de anmelder MA opp mot andre forsterkere i samme og/eller høyere prisklasser hvor anmelderne mener MA banker konkurrentene ned i støvlene?

Eller forventer du at vi skal tro at MA er bedre enn alt annet basert på at du har sammenlignet den med et antall ikke navngitte (med unntak av den nå berømte Classé forsterkeren) forsterkere på et antall ikke navngitte høyttalere?

Du sier at den ikke vrenger, fordi det ville du hørt - har du i det hele tatt fått med deg hva som gjør at rørforsterkere låter slik de gjør? Det er fordi de har annenharmonisk forvrengning som mange synes låter bra. Tenk på det som en slags reverb-effekt. Hadde den ikke vrengt hadde lyden vært lik enhver noenlunde korrekt designet transistorforsterker.

Innlegget ditt er sammenlignbart med at jeg skulle påstått at min Pioneer er mye bedre enn din MA til tross for at jeg ikke har hørt MA. Hadde du tatt meg alvorlig da?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Dette er jo totalt subjektive og ubegrunnede utsagn som det er helt umulig å forholde seg til. Det eneste folk er sure på her er nok deg, ikke forsterkeren din.

Det er vanskelig å forklare for deg hvorfor MA er utrolig god uten å ha noe som helst grunnlag for å tro at den er det. Du ønsker ikke å hverken vise til eller få fremvist målinger av forsterkeren. Har du da i det minste et antall subjektive anmeldelser fra hifiblader vi har hørt om hvor de anmelder MA opp mot andre forsterkere i samme og/eller høyere prisklasser hvor anmelderne mener MA banker konkurrentene ned i støvlene?

Eller forventer du at vi skal tro at MA er bedre enn alt annet basert på at du har sammenlignet den med et antall ikke navngitte (med unntak av den nå berømte Classé forsterkeren) forsterkere på et antall ikke navngitte høyttalere?

Du sier at den ikke vrenger, fordi det ville du hørt - har du i det hele tatt fått med deg hva som gjør at rørforsterkere låter slik de gjør? Det er fordi de har annenharmonisk forvrengning som mange synes låter bra. Tenk på det som en slags reverb-effekt. Hadde den ikke vrengt hadde lyden vært lik enhver noenlunde korrekt designet transistorforsterker.

Innlegget ditt er sammenlignbart med at jeg skulle påstått at min Pioneer er mye bedre enn din MA til tross for at jeg ikke har hørt MA. Hadde du tatt meg alvorlig da?
    Den forvrengingen du viser til gjør i såfall lyden ekte. En gitar, forvrenger også vis du skal begynne sånn.

Har ikke sett noen tester på den. Er vel naturleg når ingen er innpotør på den.
    Jaja uansett gjer vi alle som vi vil. Og eg sitter med en som spiller mer ekte og vil ikke ha en kald transistor forsterker. Ikke før eg finner en som er bra. :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja uansett gjer vi alle som vi vil. Og eg sitter med en som spiller mer ekte og vil ikke ha en kald transistor forsterker. Ikke før eg finner en som er bra. :-D
    Prøv Trend TA-10. Spiller ringer rundt Music Angel til godt under halve prisen.

Den spiller også varmt, og gjengir instrumentene realistisk. Ikke så mye watt, men det går helt fint med ikke alt for tungdrevne høyttalere. Og bassgengivelsen er uansett bedre enn Music Angel, som blir rølpete sett i sammenligning.

Desverre blir Music Angel blir kald, syntetisk og upersonlig i forhold. Syntes det er viktig å opplyse om dette slik at de som ikke har råd til en Music Angel faktisk kan få noe som er bedre til en langt lavere pris.

NB! Dette er en forsterker for de som er opptatt av å lytte må musikk slik den er ment å fremstilles, ikke skru på gamle lyspærer!

Men en kan jo spørre seg; hvorfor låter en TA-10 *så* mye bedre enn Music Angel???????

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Prøv Trend TA-10. Spiller ringer rundt Music Angel til godt under halve prisen.

Den spiller også varmt, og gjengir instrumentene realistisk. Ikke så mye watt, men det går helt fint med ikke alt for tungdrevne høyttalere. Og bassgengivelsen er uansett bedre enn Music Angel, som blir rølpete sett i sammenligning.

Desverre blir Music Angel blir kald, syntetisk og upersonlig i forhold. Syntes det er viktig å opplyse om dette slik at de som ikke har råd til en Music Angel faktisk kan få noe som er bedre til en langt lavere pris.

NB! Dette er en forsterker for de som er opptatt av å lytte må musikk slik den er ment å fremstilles, ikke skru på gamle lyspærer!

Men en kan jo spørre seg; hvorfor låter en TA-10 *så* mye bedre enn Music Angel???????
    Det kan eg fortelle deg..
    Det er en drøm som dere aldrig vil "godkjenne"

og en av mange tester av den.. Google Oversetter

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan eg fortelle deg..
    Det er en drøm som dere aldrig vil "godkjenne"
    Pappan min er sterkere enn din...

Som flere har påpekt, du er nok litt for opptatt av status og annerkjennelse. Jeg frykter at du er blitt litt hjernevasket av Kjell`s teorier. De fleste her er nok mest glad i å lytte på musikk uten videre krimskrams, og bryr seg fint lite om hva som er "best" eller om forsterkeren er omkranset av lyspærer eller ikke.

BTW. du bør ta en lytt på Trends. Budsjettklassen har en real utfordrer der. Ikke er det så mye problemer med den heller, og ikke minst slipper man å bytte lyspærer i tide og utide. 6Moons gjorde en lang test av den. :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pappan min er sterkere enn din...

Som flere har påpekt, du er nok litt for opptatt av status og annerkjennelse. Jeg frykter at du er blitt litt hjernevasket av Kjell`s teorier. De fleste her er nok mest glad i å lytte på musikk uten videre krimskrams, og bryr seg fint lite om hva som er "best" eller om forsterkeren er omkranset av lyspærer eller ikke.

BTW. du bør ta en lytt på Trends. Budsjettklassen har en real utfordrer der. Ikke er det så mye problemer med den heller, og ikke minst slipper man å bytte lyspærer i tide og utide. 6Moons gjorde en lang test av den.
    :-D
    Status? hehe..nei da har du ikke skjønt mye. blir det samme som kjøre Lada og tru det er status..kor får du disse ideane fra?
    Nei har ikke lest så mye fra han at eg er blitt det :-D

fant en test her
    forum.hjemmekino.no • Se emne - "Cinema SL": Ny DAC til stua

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status? hehe..nei da har du ikke skjønt mye. blir det samme som kjøre Lada og tru det er status..kor får du disse ideane fra?
    Nei har ikke lest så mye fra han at eg er blitt det :-D
    Om det ikke er status, hvorfor er det da så viktig for deg om Music Angel er like bra eller bedre enn alt annet? Hvorfor dette tunge ønske om å skille de med Music Angel de med alt annet i 2 grupper? Når noen forsvarer sine investeringer med nebb og klør til siste åndedrag blir det bare trist IMO.

Du bør nok lese igjennom Roffe`s innlegg en gang til.

Devilej her på forumet A-B sammenlignet Music Angel mot en dyrere rørforsterker. Konklusjonen (vel , den raske - ypperstepresten Kjell sørget for å ødelegge resten av testen) var vel noe i den dur at Music Angel var bra til prisen, men Ayon var bedre. Dette er selvfølgelig en tung kamel for de som har solgt hele avlinga for å få tak i en Music Angel, men sånn går no dagan....

Så da er vel alt som før.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke er status, hvorfor er det da så viktig for deg om Music Angel er like bra eller bedre enn alt annet? Hvorfor dette tunge ønske om å skille de med Music Angel de med alt annet i 2 grupper? Når noen forsvarer sine investeringer med nebb og klør til siste åndedrag blir det bare trist IMO.

Du bør nok lese igjennom Roffe`s innlegg en gang til.

Devilej her på forumet A-B sammenlignet Music Angel mot en dyrere rørforsterker. Konklusjonen (vel , den raske - ypperstepresten Kjell sørget for å ødelegge resten av testen) var vel noe i den dur at Music Angel var bra til prisen, men Ayon var bedre. Dette er selvfølgelig en tung kamel for de som har solgt hele avlinga for å få tak i en Music Angel, men sånn går no dagan....

Så da er vel alt som før.

JA! det var det eg vil frem til..at den er bra til prisen og en fin fin inngans billett for dei som ikke vil bruke så mye peng. (selv om det kan bli etter på)

Men da er vi jo enige.. fikke berre et eller mange inntrykk om at den er ikke bra på måten dere eksperter skriver på.

Men nå er vi enige, og det er jo flott :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tilbake til tråden her..

delvis ivertfall... hva slags forforsterker vil dere eksperter/erfarne anbefalle?
    Det er kun fordi eg vil ha fjernkontroll. 8)

Den må og ha fremtids rettet tilkoblinger så eg kan bruke den til andre og.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Devilej her på forumet A-B sammenlignet Music Angel mot en dyrere rørforsterker.
    Har du en link?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk: Kan du vennligs ta forsterker-spesifikke anbefalinger/forespørsler i andre tråder da slike undergraver trådens hovedhensikt som var påtenkt diskusjon rundt teknologiene.

Moderator

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Lovemusikk: Kan du vennligs ta forsterker-spesifikke anbefalinger/forespørsler i andre tråder da slike undergraver trådens hovedhensikt som var påtenkt diskusjon rundt teknologiene.

Moderator
    greit, men som du kan lese her så var det folk her som ville ha det, men greit

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forvrengingen du viser til gjør i såfall lyden ekte. En gitar, forvrenger også vis du skal begynne sånn.
    Nå er det du som automatisk antar at jeg mener all forvrengning er negativt.

Rørlyd er som den er på grunn av harmonisk forvrengning, på godt og vondt. Akkurat som i gitareksemplet ditt (jeg håper du sikter til elektrisk gitar) - forvrengning kan potensielt være en god ting. Men gjør det musikken mer ekte? Nei. Per definisjon havner du lenger vekk fra kildematerialet når lyden forvrenges. I rørforsterkerens tilfelle betyr det dog ikke at det ikke låter bra.

Jeg har hørt flere gode rørforsterkere - jeg skal forresten være enda mer presis - jeg har oppfattet alle rørforsterkere jeg har hørt som vellydende.

Det er vanskelig å ikke bli provosert av deg når du sitter og forteller meg og resten av forumet at forsterkeren din er bedre enn min og andres forsterkere uten å ha hørt dem, og enda mindre sammelignet dem direkte. Forstår du ikke det selv eller prøver du bevisst å provosere?

Du vet INGENTING om klangbalansen fra min transistorforsterker, eller mitt anlegg totalt sett - så jeg må be deg høflig om å holde brødboksen din lukket om akkurat det. Det blir litt sånn mora di argumentasjon, det bør du holde deg for god for.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tilbake til tråden her..

delvis ivertfall... hva slags forforsterker vil dere eksperter/erfarne anbefalle?
    Det er kun fordi eg vil ha fjernkontroll. 8)

Den må og ha fremtids rettet tilkoblinger så eg kan bruke den til andre og.
    Skaff deg en forsterker fra dette årtusenet, så skal du se at det følger med fjernkontroll.
    --
    Thorbjørn

Side 128 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •