Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 127 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 3050
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    til dere eksperter:

Kan dere vere så snill å fortelle meg følgende og årsak..:

Når MA spiller mye mer åpent, kraftigere og mer kontroll i bassen, mye bedre på alle høytalere enn utstyr til mange mange ganger prisen, så forklar kvifor?
    Kan forstå dere er sur fordi det kom en billig en som spiller ringer rundt diverse, men prøv å forklar oss vandlige som IKKE måler men bruker ørene, kvifor er den så utrolig god???????
    Er ingen ekspert, men kan synse litt:
    1. Ikke sikkert du har hørt den i tilstrekkelig mange nok oppsett

2. Du foretrekker lydsignaturen den har. Subjektiv opplevelse.

3. Anleggene hvor du har hørt den, har hatt behov for ekstra nivå i bassen. I et anlegg med flatere frekvensgang, hadde den kanskje blitt avslørt som å ha en pukkel i bassen. Vanskelig å si.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er ingen ekspert, men kan synse litt:
    1. Ikke sikkert du har hørt den i tilstrekkelig mange nok oppsett

2. Du foretrekker lydsignaturen den har. Subjektiv opplevelse.

3. Anleggene hvor du har hørt den, har hatt behov for ekstra nivå i bassen. I et anlegg med flatere frekvensgang, hadde den kanskje blitt avslørt som å ha en pukkel i bassen. Vanskelig å si.
    1. Nei er ikke sikkert det

2. ja sikkert, men det er jo så himmelhøyt over det meste at det kan ikke kun vere det.

3. tja kanskje, men igjen så er det litt rart at det altid finnes en unskylding for at den er så bra, og at det virker på oss vandlige at den får ikke lov å vere så bra fordi den er så billig. Virker som at vis den hadde kostet 100.000 så hadde det vert ok.

Er der noen som kan forklare dette?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe problem med at MA låter veldig bra uavhengig av hva den koster. Pris betyr lite for min del. Men jeg har ikke hørt den, og det derfor vanskelig å kommentere. Derimot så tviler jeg på at den kan trekke store høyttalere med god kontroll. Tror heller ikke at den er så mye bedre enn mye annet. Finnes mange forsterkere som gjør jobben bra nok. Utover det handler det mye om watt tilpasset høyttalerne. Jeg er ikke blandt de som har så veldig stor tro på at elektronikk har så enormt og si. Derimot tror jeg matching med elektronikk betyr mye for mange, men da er det nesten bingo hva som egner seg best i ulike anlegg.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske drøyt å prestere å si at den er, og jeg siterer:

...mye bedre på alle høytalere enn utstyr til mange mange ganger prisen...
    Du presterer å si at du har hørt alle forsterkerne i hele verden spille opp imot Music Angel ampen din. Fordi du testen den imot Classe og du mente MA kom ut på topp, så er det begrenset med informasjon du kan hente ut ifra det.

Du kan jo svare meg på om din MA kommer til å spille bedre enn min H200 på mine Cremona da??

Videre så er det ingen som har sagt MA er dårlig, ingen har sagt rør er dårlig. De sier bare at de har en annen forsterker enn MA, og er meget fornøyd med det. Inkludert meg.

Når du da presterer å toppe hele kaka med å si:

Kan forstå dere er sur fordi det kom en billig en som spiller ringer rundt diverse
    Da må jeg spørre hvem som er sur? Igjen er det bare folk som bestrider de utsagnene du kommer med. Folk sier det igjen og igjen at om akkurat du liker den sier ingenting om forsterkeren.

Enn hvis noen måler MA'en og sier at den forvrenger masse og er egentlig en haug med "dritt". Det forhindrer jo ikke deg og mange tusen andre i og elske forsterkeren. Lyd er ikke bare svart og hvit.

til dere eksperter:

Når MA spiller mye mer åpent, kraftigere og mer kontroll i bassen, mye bedre på alle høytalere enn utstyr til mange mange ganger prisen, så forklar kvifor?
    Kan forstå dere er sur fordi det kom en billig en som spiller ringer rundt diverse, men prøv å forklar oss vandlige som IKKE måler men bruker ørene, kvifor er den så utrolig god???????
    Til slutt må jeg bare påpeke den tydelige motsigelsen i innlegget ditt. Først sier du den spiller mye bedre på alle høytalere enn utstyr til mange ganger prisen, så sier du at den kun spiller ringer rundt diverse.

[Konklusjon] Skriv først, se over, så poste[/Konklusjon]

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg har ikke noe problem med at MA låter veldig bra uavhengig av hva den koster. Pris betyr lite for min del. Men jeg har ikke hørt den, og det derfor vanskelig å kommentere. Derimot så tviler jeg på at den kan trekke store høyttalere med god kontroll. Tror heller ikke at den er så mye bedre enn mye annet. Finnes mange forsterkere som gjør jobben bra nok. Utover det handler det mye om watt tilpasset høyttalerne. Jeg er ikke blandt de som har så veldig stor tro på at elektronikk har så enormt og si. Derimot tror jeg matching med elektronikk betyr mye for mange, men da er det nesten bingo hva som egner seg best i ulike anlegg.
    Enig sånn sett, helt til eg hørte denne MAen.. den spiller så fint, så rått, så kontrollert at det må bare høres 8)
    Men selvfølgelig, er begrensinger med watt.. 2x30 og 2x65w er den på, men kjører nå 2x30 og lar meg stadig inponere over kreftene i den.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare spørre Lovemusikk...

Hva er sammenligningsgrunnlaget ditt?
    Hvilke andre (enn Classé) forsterkere har du testet den opp mot?
    Hvilke høytalere har du testet den på? Store vs. små? Lettdrevne vs. tungdrevne?

Jeg tviler ikke på at Music Angel er en meget god forsterker til prisen, men jeg synes argumentasjonen din til tider er noe svak.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dere eksperter:

Har nevnt det for deg før,den spilte ikke bedre enn s 500 og en gammel Fisher i Sarpsborg. Den ble prøvd i el 34 og en 88 utgave. S 500 får du for rundt 6 lapper og den har en en riaa som er verdt prisen som en må betale for den.
    Han som testet den mente den ikke var så bra som de jeg nevnte. Har en Luxman og den spiller bedre enn disse to som jeg nevnte.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Må bare spørre Lovemusikk...

Hva er sammenligningsgrunnlaget ditt?
    Hvilke andre (enn Classé) forsterkere har du testet den opp mot?
    Hvilke høytalere har du testet den på? Store vs. små? Lettdrevne vs. tungdrevne?

Jeg tviler ikke på at Music Angel er en meget god forsterker til prisen, men jeg synes argumentasjonen din til tider er noe svak.
    Eg og syns argumentsjonen til ekspertene her inne og er noe tynn/tåpelig.
    Diverse merker, da i hovedsak klasse A og A/B.
    Stort sett på høytalere som ligger på 86-91db. gulvstående foreløbig.

Merker er ikke så nøye, da det kan skape litt turbulens her, så eg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dere eksperter:

Kan du ikke bare lese igjennom noen av de XX gangene dette har blitt besvart deg før?

Den åpenbare skrytingen av ditt eget anlegg/Music Angel opp i skyene gikk ubemerket forbi tidligere, men nå begynner det å bli litt vel mye gjentagelser. Det var vel ikke lenge siden du skrev at du hadde lite erfaring innen dette, og nå konkluderer du med at andre her er sure/misunnelige pga en forsterker til et par hundre dollar? Tenker du deg litt om, tror jeg du skjønner at det blir for dumt.....

Du kan heller spørre deg selv hva som gjør at den matcher dine høyttalere, ditt rom og dine preferanser så godt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kan du ikke bare lese igjennom noen av de XX gangene dette har blitt besvart deg før?

Den åpenbare skrytingen av ditt eget anlegg/Music Angel opp i skyene gikk ubemerket forbi tidligere, men nå begynner det å bli litt vel mye gjentagelser. Det var vel ikke lenge siden du skrev at du hadde lite erfaring innen dette, og nå konkluderer du med at andre her er sure/misunnelige pga en forsterker til et par hundre dollar? Tenker du deg litt om, tror jeg du skjønner at det blir for dumt.....

Du kan heller spørre deg selv hva som gjør at den matcher dine høyttalere, ditt rom og dine preferanser så godt.
    Når eg sier lite erfaring betyr det at eg ikke har 30 års erfaring og ikke har eg laget noe, MEN eg har hørt en del.
    Svaret fekk eg ALDRIG, da det kun mases om målinger.. Så sånne svar er ikke svar på hvorfor kan det firmaet lager så billigt mens andre ikke kan eller får det til.
    Mitt rom = normal stue med vinduer.

Hva som gjer at den matcher mine høytalere? alle eg har hørt den på er veldigt bra. Så da må det vere en god forsterker, og ikke en sånn dyr dere har som kun spiller bra på et utvalgt utstyr. ;-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dere eksperter:

MA er ikke forsøkt på alle høyttalere, så jeg anser premisset for spørsmålet ditt for å være svært unøyaktig. Videre er gir ofte mangel på kontroll kraftigere bass ved enkelte tilfeller, fordi mangel på kontroll gir mer ukontrollerte bassutslag. Hvordan vet du at MA har mer kontroll i bassen? Har du målt forvrengningen i bassen sammenlignet med annet utstyr og funnet at MA holder forvrengningen nede?

MA lyder godt fordi den muligens har en farging og en ørevennlig harmonisk forvrengning typisk for enkelte rørdesign. Det er muligens en god match mellom forsterkerens karakteristikk og eierens lydpreferanser?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å overbevise alle andre om denne forsterkens fortreffelighet. Det viktigste er vel at du har funnet et produkt som passer deg perfekt. Da er det jo perfekt - for deg! Og hva vi andre synes og mener trenger ikke bety så mye da. Hadde alle hatt eksakt samme preferanser hadde nok hifiverdenen vært mye mer ensrettet og kjedelig. Si heller "Jeg synes at dette er den beste forsterkeren jeg har hørt uansett høyttalere" enn at "Dette er den beste forsterkeren og den spiller bedre enn andre forsterkere på alle høyttalere". Det første utsagnet sier mye om dine opplevelser med forsterkeren. Det andre utsagnet forsøker å gjøre egne meninger til allmengyldige sannheter, noe som sjelden er troverdig.
    Kos deg med MA, du, og fortell gjerne om opplevelsene dine. Det er moro å høre om andres opplevelser, og det kan formidles uten å sammenligne og synse så mye om annet utstyr på siden av opplevelsen der og da.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ikke kjøre seg helt fast i Music Angel sporet, så har jeg et spørsmål ang rørforsterkere generelt.

Hvorfor har de fleste (som jeg har sett...) rørforsterkere høytalerterminaler til både 4 og 8 ohm? Og hvorfor har stort sett ikke (hva meg bekjent) ikke transistor og klasse D dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når eg sier lite erfaring betyr det at eg ikke har 30 års erfaring og ikke har eg laget noe, MEN eg har hørt en del.
    Svaret fekk eg ALDRIG, da det kun mases om målinger.. Så sånne svar er ikke svar på hvorfor kan det firmaet lager så billigt mens andre ikke kan eller får det til.
    Mitt rom = normal stue med vinduer.

Hva som gjer at den matcher mine høytalere? alle eg har hørt den på er veldigt bra. Så da må det vere en god forsterker, og ikke en sånn dyr dere har som kun spiller bra på et utvalgt utstyr. ;-)
    "Jeg synes min zp120 til noen hundre dollar spiller ringer rundt MA... Nå har jeg ikke hørt MA, men jeg synes det uansett om noen kommer med meningsløse målinger til meg. Regner med dere er bittre forde jeg har en aktiv sonos sone som spiller fletta av ting til mange ganger prisen. "

Lovemusikk, les over.. Finner du noe galt i det sitatet? Forøvrig handler ikke denne tråden om noens anlegg spesifikt.. Det handler om teknologier-

Du sier du vil ha svar, men du vil ikke ha svar fra folk med stor teknisk innsikt, eller høre av de målingene de har kommet med. Da lurer jeg egentlig på hva slags informasjon det er du er ute etter... .. ...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    MA er ikke forsøkt på alle høyttalere, så jeg anser premisset for spørsmålet ditt for å være svært unøyaktig. Videre er gir ofte mangel på kontroll kraftigere bass ved enkelte tilfeller, fordi mangel på kontroll gir mer ukontrollerte bassutslag. Hvordan vet du at MA har mer kontroll i bassen? Har du målt forvrengningen i bassen sammenlignet med annet utstyr og funnet at MA holder forvrengningen nede?

MA lyder godt fordi den muligens har en farging og en ørevennlig harmonisk forvrengning typisk for enkelte rørdesign. Det er muligens en god match mellom forsterkerens karakteristikk og eierens lydpreferanser?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å overbevise alle andre om denne forsterkens fortreffelighet. Det viktigste er vel at du har funnet et produkt som passer deg perfekt. Da er det jo perfekt - for deg! Og hva vi andre synes og mener trenger ikke bety så mye da. Hadde alle hatt eksakt samme preferanser hadde nok hifiverdenen vært mye mer ensrettet og kjedelig. Si heller "Jeg synes at dette er den beste forsterkeren jeg har hørt uansett høyttalere" enn at "Dette er den beste forsterkeren og den spiller bedre enn andre forsterkere på alle høyttalere". Det første utsagnet sier mye om dine opplevelser med forsterkeren. Det andre utsagnet forsøker å gjøre egne meninger til allmengyldige sannheter, noe som sjelden er troverdig.
    Kos deg med MA, du, og fortell gjerne om opplevelsene dine. Det er moro å høre om andres opplevelser, og det kan formidles uten å sammenligne og synse så mye om annet utstyr på siden av opplevelsen der og da.
    Bassen er fast/fastere og kontrollert. Eg har litt peiling så ikkje gidd å kom flere ganger med at det forvrenger, fordi eg er nok en av dei første som oppdager det, for forvrenging liker eg ikke i det hele.

Ikke viktig å bevise noe annet enn at dere skal innrømme at det er et kanonkjøp..det er mange folk innpå her som ikke har råd til dyre ting som eg og deg, så det er et stort steg i riktig retning for alle.

8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Du sier du vil ha svar, men du vil ikke ha svar fra folk med stor teknisk innsikt, eller høre av de målingene de har kommet med. Da lurer jeg egentlig på hva slags informasjon det er du er ute etter... .. ...
    Jeg har en snikende mistanke om at egentlig så er Lovemusikk kun ute etter å få aksept og annerkjennelse av Music Angel av alle oss andre debatanter her på forumet, enten vi har hørt forsterkeren eller ikke.
    Den er sikkert en god forsterker til prisen, men jeg nekter å tro at den er "verdens beste forsterker uansett", da hadde det jo kun blitt solgt Music Angeler og ingen andre produsenter...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    "Jeg synes min zp120 til noen hundre dollar spiller ringer rundt MA... Nå har jeg ikke hørt MA, men jeg synes det uansett om noen kommer med meningsløse målinger til meg. Regner med dere er bittre forde jeg har en aktiv sonos sone som spiller fletta av ting til mange ganger prisen. "

Lovemusikk, les over.. Finner du noe galt i det sitatet? Forøvrig handler ikke denne tråden om noens anlegg spesifikt.. Det handler om teknologier-

HAhahaha...spiller ringer rundt noe du ikke har hørt.. smart å sei. Målinger er ikke svaret..men hva er den laget av liksom som ikke andre bruker, hva er det med den som gjør den så forb... bra til pris?
    Sånne ting er eg ute etter..
    Finnes det flere skatter til rimelig peng, så syns eg vi burde fått det ut til folket.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en snikende mistanke om at egentlig så er Lovemusikk kun ute etter å få aksept og annerkjennelse av Music Angel av alle oss andre debatanter her på forumet, enten vi har hørt forsterkeren eller ikke.
    Den er sikkert en god forsterker til prisen, men jeg nekter å tro at den er "verdens beste forsterker uansett", da hadde det jo kun blitt solgt Music Angeler og ingen andre produsenter...
    Verdens beste forsterker var det du som sa..

Men tilbake til tråden, finnes det noen klasse D som kan likne på en rørforsterker som f.eks McT??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAhahaha...spiller ringer rundt noe du ikke har hørt.. smart å sei. Målinger er ikke svaret..men hva er den laget av liksom som ikke andre bruker, hva er det med den som gjør den så forb... bra til pris?
    Sånne ting er eg ute etter..
    Finnes det flere skatter til rimelig peng, så syns eg vi burde fått det ut til folket.
    Du tok den virkelig ikke du? Jeg overvurderte deg gitt.. Det jeg skrev er slik jeg oppfatter dine utsagn.. Nå reagerte du slik på det jeg skrev, som vi gjør på dine uttalelser..

Målinger er ikke svaret? Hva er svaret da? Hvordan skal du kunne få bekreftet at den mengden med bass er ren bass og riktig bass?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke viktig å bevise noe annet enn at dere skal innrømme at det er et kanonkjøp..det er mange folk innpå her som ikke har råd til dyre ting som eg og deg, så det er et stort steg i riktig retning for alle.

8)
    Der kom jo forsåvidt innrømmelsen. aksept og annerkjennelse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her..

Side 127 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •