Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 3050
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dogge
    Er det noen som har sagt at du har peiling da?

Du har enda kjempemasse å lære.
    Om du hadde vært litt mer ydmyk, litt mindre påståellig og innsett at det er inngangsbilletten til rørverden og ikke high end verden du sitter med, så hadde alt straks blitt litt lettere.
    Selv sitter jeg nå med utstyr som jeg selv knappt vil omtale som noe high end...
    Se her du .. 8-)
    tragisk.com / Din leverandør av gøy

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    .. en kan måle seg til den perfekte forsterker og alt kan måles osv.. Kvifor har den ikke komt den forsterkeren da, som er målt til å vere den beste?

Jeg må si jeg lar meg underholde så meget av dine innlegg, Lovemusikk eller hvem du nå egentlig er her på forumet eller sentralen.

Hvorfor har ikke noen konstruert den beste forsterkeren med bare ørene?
    Uansett vil vel det å konstruere den beste forsterkeren være noget vanskelig med tanke på at nøytral lyd ikke nødvendigvis er ekte lyd, som du skrev tidligere?
    Hvem sin smak skal man da gå etter? De objektive ørene til én person her, eller de subjektive til ca resten av verden?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Jeg har selv hatt mange transistor forsterkere og div høytalere i flere prisklasser.Det jeg sier er at det anlegget jeg har nå gir den beste lyden jeg har hørt og jeg har hørt en del anlegg men selvsagt finnes det sikkert mye snadder der ute.
    Er selvsagt enig i at folk har forskjellig smak.Har selv et par hyperion høytalere som blir sammenlignet med grisedyre høytalere men jeg må jo allikevel få lov til og like mine klipsch bedre!
    Dine Klipsch er sikkert fine de, men hva har det med denne diskusjonen å gjøre? Hvis du nå etter å ha testet ut mye forskjellig har funnet et oppsett som fungerer i henhold til dine preferanser så er det flott!

Det enkelte kommenterer er vel dog at du aner ingenting om hvordan det låter f.eks hjemme hos meg eller andre som er med i diskusjonen, og bør jo da heller ikke uttale deg om det. Ei heller på generell basis om forsterkerteknologi. Selvom du nå har et oppsett med en rørforsterker som du mener er det beste du har hørt, betyr ikke det nødvendigvis at rørforsterkere er den beste forsterkerteknologien.
    --
    Thorbjørn

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva f... Mente du med den?
    Bortsett fra at Norton blokkerte et angrep på maskinen min, mener jeg...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sopass..hmm..gjorde ikke avast ivertfall.. ingen ting..berre full i fanen.. :wink:
    adressen var no flott..

Nei men skal jekke meg ned, men syns det er litt rart at ingen sier at Music Angel ikke er bra til prisen..så da lurer eg på hvorfor eg har lest om to uavhengige tester mot Mcintosh der begge mente den spilte bedre, ikke høyere, men bedre..??? Koster tross alt kun 5000,- da..er den ikke brukandes da?
    Spiller no på Triangle Altea EX her, med Jan Eggum no, og det låter kjempe flott.

Noen som vet om en Klasse D som passer til disse høytallerne???

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sopass..hmm..gjorde ikke avast ivertfall.. ingen ting..berre full i fanen.. :wink:
    adressen var no flott..

Nei men skal jekke meg ned, men syns det er litt rart at ingen sier at Music Angel ikke er bra til prisen..så da lurer eg på hvorfor eg har lest om to uavhengige tester mot Mcintosh der begge mente den spilte bedre, ikke høyere, men bedre..??? Koster tross alt kun 5000,- da..er den ikke brukandes da?
    Spiller no på Triangle Altea EX her, med Jan Eggum no, og det låter kjempe flott.

Noen som vet om en Klasse D som passer til disse høytallerne???
    Det er jo ingen (hvis du ser bort fra kanskje ett eller to av over to tusen innlegg) som har sagt at Music Angel er dårlig.

Det jeg synes begynner å bli litt irriterende er å høre subjektive lytteropplevelser om egen rørforsterker. Det er hyggelig at du og andre er fornøyd med lyden hjemme, men dette er en teknisk diskusjon om forsterkerteknologier, så disse hjemme-hos-reportasjene deres tilfører lite. Hadde det enda holdt med ett innlegg, men neida, det nevnes i hvert annet innlegg.

Jeg gremmes!!

PS: Trenger du anbefalinger om klasse D forsterkere så lag en tråd om det. Du spør om alt mulig off topic i hver annet innlegg også, og to-tre stykker (sikkert inkludert meg selv) svarer i ren refleks, og bringer tråden enda lenger off topic. Dette er ikke en "spør om alt som har med hifi å gjøre"-tråd heller.

Takk for oppmerksomheten.
    --
    Thorbjørn

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er du så opptatt av hva andre mener?

Om du lurer på erfaringer på engelen din så har vel Kjell et par tråder.

For ordens skyld:

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Music Angel har jeg allerede hørt på.

Meget god til prisen
    Men denne tråden handler ikke om Music Angel.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er du så opptatt av hva andre mener?

Om du lurer på erfaringer på engelen din så har vel Kjell et par tråder.

For ordens skyld:

Men denne tråden handler ikke om Music Angel.
    Nei!!! da gjer den ikkje.. så tilbake til kranglingen om målingane deres

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN har kjøpt Lyngdorf 2175 til egen hjemmekino, så da satser vi på at det er good stuff.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    PS: Trenger du anbefalinger om klasse D forsterkere så lag en tråd om det. Du spør om alt mulig off topic i hver annet innlegg også, og to-tre stykker (sikkert inkludert meg selv) svarer i ren refleks, og bringer tråden enda lenger off topic. Dette er ikke en "spør om alt som har med hifi å gjøre"-tråd heller.
    Bistås. Det blir mye unødvendig støy av all slags henvendelser/spørsmål og innholdsløse innlegg her inne.

Lovemusikk, det er enkelt å opprette egne tråder her på forumet hvis det er noe du ønsker å diskutere.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    adressen var no flott..
    Jo det gjør den. Trojaner liker vi ikke og jeg foreslår at du oppdaterer Avast.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var forsterkeren eg sku høre meir på..
    kvifor tenke to ganger da? Den spilte høyt å flott på kl 10 ca..så forvrenge til fin lyd er dumt å sei..spar meg for da.. Den berre spilte bra..sånn er da..men den er mye bedre på Triangle hører eg..
    ? Forstår du dette innlegget selv?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Super OT]

Hva? Norton?

Hey! Norton har funnet sitt første virus!

Fra spøk til side, det at et virusprogram ikke oppdager viruset på en nettside, men et annet virusprogram oppdager det kan også skyldes ulike browsere.

[/Super OT]

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo lest meg gjennom tråden, og fulgt diskusjonen.

Har lyst til å komme med et innspill. Om man hadde tolv gitarister, og disse ble bedt om å stemme gitarene sine, hver for seg -- er det ytterst små sjanser for at de vil være likt stemt. Og enkelte gitarister vil tom. ha dreid stemmingen, for å passe til sin musikkstil, stemme, osv.

Dette er ikke et problem - vi forutsetter at disse kan spille gitar.

Problemer oppstår kun om flere av disse skal spille sammen, da blir de nødt til å skape samklang, og da må de stemme gitarene så de treffer tonen sammen. Til det har man f.eks. en stemmegaffel, eller i dag en elektronisk gitartuner, som man kan bestemme samklangsfrekvensen på.

Dette for å si at folk som spoler omkring og skal vurdere et anlegg, går omkring og forventer at dette skal spille slik de har satt sitt eget, og når det ikke gjør det, så er anlegget de lytter til dårlig.

Det du mener er "ekte" lyd, behøver ikke være "nøytral" stemt lyd, som vi har blitt instruert av en av trådens deltagere, og det illustrerer vel hva jeg vil med dette innlegget.

Når noen vil ha boller, andre vil ha vannbakkels, og atter andre vil ha krumkaker - kan diskusjonene vi får omkring bakverk bli underlige.

Naturligvis skal vi likevel diskutere elektronisk reproduksjon av innspilt musikk, men det ville sannsynligvis hjulpet saken om vi klarte å få diskusjonen ut av sandkassen den som regel er i.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Dine Klipsch er sikkert fine de, men hva har det med denne diskusjonen å gjøre? Hvis du nå etter å ha testet ut mye forskjellig har funnet et oppsett som fungerer i henhold til dine preferanser så er det flott!

Det enkelte kommenterer er vel dog at du aner ingenting om hvordan det låter f.eks hjemme hos meg eller andre som er med i diskusjonen, og bør jo da heller ikke uttale deg om det. Ei heller på generell basis om forsterkerteknologi. Selvom du nå har et oppsett med en rørforsterker som du mener er det beste du har hørt, betyr ikke det nødvendigvis at rørforsterkere er den beste forsterkerteknologien.
    Jeg sier ikke at rør er bedre enn transistorer,jeg sier at rør er det beste jeg har prøvd på mine høytalere! tror de fleste med klipsch og da spesielt heritage serien foretrekker rør.Det diskusjonen startet med for min del var at det ikke kunne stemme at jeg fikk mer kontroll på basselementet mitt noe jeg uten tvil gjorde

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Om du vil høre en 15" bass trykk med litt mer en 2x40 watt så er du velkommen =)
    ikke vondt ment men har hatt det meste av cv,vi har en party klubb i sarpsborg med 4 stk cv1215 og det trykker bra men vil påstå at 15" i la scala er en helt annen verden men det er min smak

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    det som er litt tragisk er at flere av de som kritiserer har selv anlegg som ikke kan avspille dynamik ei heller vet hvordan en 15" bass skal trykke.
    Du tar veldig mange kommentarer som et direkte angrep på ditt utstyr, og det er tydligvis enormt viktig for deg, Kjell og Lovemusikk å poengtere at deres rørbaserte system er så mye bedre enn alle andres. Så viktig at det må til stadighet repeteres som et viktig argument i diskusjonen. Ingenting i veien med selvtillit, men har dere egentlig hørt så mange av anleggene her inne?

I den forbindelse lurer jeg på hvem du snakker om i overstående innlegg?
    Ønsker du ikke å svare på dette, eddie?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=wiuuu]Det kommer jo helt ann på plata, om du faktisk liker sounden. Men du kan ihvertfall være sikker på at du hører kun det som ligger på plata. Hverken mer eller mindre.

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et mål i seg selv. For meg er det likegyldig hva som egentlig ligger på plata, bare jeg liker det som kommer ut fra ht.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Det er vel mer riktig å si at du forandrer anlegget for å tekkes musikksmaken?? Det er jo stereoen du endrer, ikke musikksmaken/sounden. Men en ræva innspilling vil jo være ræva uansett om man pynter på den eller ikke. Det at det kan være mer hørbart på et ultradynamisk og nøytralt anlegg er jo en ting, men da får man velge én av to onder. Enten spille av det som ligger på plata på godt og vondt, eller kompansere for alle ræva innspillingene som finnes.
    Ræva er ræva. Det kan vi være enige om. Men jeg synes veldig mye av det som gis ut holder høyst middelmådig kvalitet, og ofte knapt det. Ut fra det ser jeg ikke at et veldig nøytralt oppsett skal kunne gi meg et veldig godt resultat. Et oppsett matchet til min smak mener jeg da vil gi et bedre resultat i de fleste tilfeller. Kall det gjerne kompensering.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Ser mer på det som et kollektivt anfall av "keiserens nye klær" syndromet, der kjell B glitrer i rollen som den onde skredderen, uten integritet nok til å innrømme at han ikke kan sy, ei heller integritet nok til å plassere en rørforsterker til rundt 3k der den hører hjemme.
    Som dørstopper i boden.

Herregud, hadde ikke Bose samme fanatisme for bare noen år siden, fram til at samtlige kjennere og eksperter konkluderte med at du får bedre anlegg til en tidel av prisen? Er problemet at MA ikke er dyrt nok til å oppfattes som et svindelprodukt?

Men dette ble en digresjon. Fortsett kranglinga.

Jeg ser 2 muligheter her: enten holder din bolig usedvanlig høy standard (les; dyre dørstoppere) eller så kjenner du ikke til Music Angel.
    Det jeg kan garantere deg, er at historien ikke vil gjenta seg. Ellers er digresjoner ganske vanlig..

Side 117 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •