Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 3050
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det fører vel mer en angrep/forsvars krig, med person angrep osv Det er selfølgelig mer underholdende, men desverre mindre teknisk lærerikt, og ikke helt med på å ta opp det egentlige temaet i denne tråden.
    Ser mer på det som et kollektivt anfall av "keiserens nye klær" syndromet, der kjell B glitrer i rollen som den onde skredderen, uten integritet nok til å innrømme at han ikke kan sy, ei heller integritet nok til å plassere en rørforsterker til rundt 3k der den hører hjemme.
    Som dørstopper i boden.

Herregud, hadde ikke Bose samme fanatisme for bare noen år siden, fram til at samtlige kjennere og eksperter konkluderte med at du får bedre anlegg til en tidel av prisen? Er problemet at MA ikke er dyrt nok til å oppfattes som et svindelprodukt?

Men dette ble en digresjon. Fortsett kranglinga.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Herregud, hadde ikke Bose samme fanatisme for bare noen år siden, fram til at samtlige kjennere og eksperter konkluderte med at du får bedre anlegg til en tidel av prisen? Er problemet at MA ikke er dyrt nok til å oppfattes som et svindelprodukt?
    Jeg tror neppe det er et svindelprodukt eller passer best som dørstopper. Forsterkeren er helt sikkert bra til sitt bruk. Man kan vel tweake den selv ganske mye, noe Kjell B. er behjelpelig med. Men.... Jeg tror ikke det er det unviersale svaret på "paradis" for alle mann alle :!:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

jeg har faktisk hatt oberon 6.1,testet på div høytalere og jeg syntes dengang det låt bra helt til jeg testet parasound.jungson,marantz og cayin da forstod jeg hvorfor klasse D ikke er noe for meg.nå finnes det sikkert andre klasse d forsterkere som låter bedre enn midgard da!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    ja du har hørt.... Og da er selvsagt det sannheten?
    Nei, for tusende gang.. dei rimelige forsterkerene eg har hørt var noe metallaktige..vi snakker dei rimligaste..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nei, for tusende gang.. dei rimelige forsterkerene eg har hørt var noe metallaktige..vi snakker dei rimligaste..
    Og Classe er billig og låter metallaktig?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Ser mer på det som et kollektivt anfall av "keiserens nye klær" syndromet, der kjell B glitrer i rollen som den onde skredderen, uten integritet nok til å innrømme at han ikke kan sy, ei heller integritet nok til å plassere en rørforsterker til rundt 3k der den hører hjemme.
    Som dørstopper i boden.

Men dette ble en digresjon. Fortsett kranglinga.
    Bose har aldrig vert bra!
    MA er sikkert ikke dyrt nok for å bli godtatt...hadde den kostet 29.000 tipper eg den hadde fått skryt med samme forsterker.

Men ka merke skal en satse på i klasse D, når en tenker rimelig og kraftig?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja rart da at den MAen spilte ringer rundt Classe, og ikke skyld på at utstyret må passe.. Kan ikke en dyr forsterker spille på høytalere til 10-15 tusen så har den vertfall intet hos meg å gjere.
    Nå er Classè nevnt i 45 innlegg i denne tråden. Tror de fleste har fått det med seg både en og to ganger at du ikke klarte å få en Classè til å spille bra.....

Tror du heller bør være fornøyd at du har lyd hjemme som passer dine preferanser, fremfor å idiotforklare andre eller deres utstyr.

Og hva har en test i Hjemmekino med dine uttalelser å gjøre? Var det en MA eller en Classè som ble testet?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Classe er billig og låter metallaktig?
    Nei er svindyr og låter ikke metallaktig..men var litt skuffende å stifte bekjentskap med den..men hørte den etter vi hørte på den MAen, vet ikke om det har noe å si, men den spilte liksom mer med et slør over seg..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nå er Classè nevnt i 45 innlegg i denne tråden. Tror de fleste har fått det med seg både en og to ganger at du ikke klarte å få en Classè til å spille bra.....

Tror du heller bør være fornøyd at du har lyd hjemme som passer dine preferanser, fremfor å idiotforklare andre eller deres utstyr.

Og hva har en test i Hjemmekino med dine uttalelser å gjøre? Var det en MA eller en Classè som ble testet?
    Generelt rørforsterker..

Men Idiotforklare gjer jo dere eksperter.. en kan måle seg til den perfekte forsterker og alt kan måles osv.. Kvifor har den ikke komt den forsterkeren da, som er målt til å vere den beste?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er svindyr og låter ikke metallaktig..men var litt skuffende å stifte bekjentskap med den..men hørte den etter vi hørte på den MAen, vet ikke om det har noe å si, men den spilte liksom mer med et slør over seg..
    Det kunne ikke tenkes at den låte godt i ett annet oppsett eller er din oppfattning universal og passer for alle oppsett?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose har aldrig vert bra!
    MA er sikkert ikke dyrt nok for å bli godtatt...hadde den kostet 29.000 tipper eg den hadde fått skryt med samme forsterker.

Men ka merke skal en satse på i klasse D, når en tenker rimelig og kraftig?
    Tror ikke det hjelper,min cayin kostet 22000.- og har blitt sammenlignet med mye dyrere forsterkere samt at den har blitt kåret til årets forsterker flere ganger og fått glimrende kritikker rundt om i verden.det som er litt tragisk er at flere av de som kritiserer har selv anlegg som ikke kan avspille dynamik ei heller vet hvordan en 15" bass skal trykke.
    Har et par Hyperion hps 938 som går for og være på høyden med wilson puppy7 til 200000.- men det er vel noe galt med de også!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prinsippet rundt matching kommer med erfaring.

Dette går opp som et lys for en når man en dag plutselig oppdager at en forsterker man tidligere trodde knapt var verdt esken den kom i, plutselig viser seg å være noe av det bedre man har hørt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne ikke tenkes at den låte godt i ett annet oppsett eller er din oppfattning universal og passer for alle oppsett?
    jo!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prinsippet rundt matching kommer med erfaring.

Dette går opp som et lys for en når man en dag plutselig oppdager at en forsterker man tidligere trodde knapt var verdt esken den kom i, plutselig viser seg å være noe av det bedre man har hørt.
    ja, gleder meg.. hittil har det liksom ikke vert så voldsomt forskjell..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt rørforsterker..
    Skal jeg trekke frem 1000 tester av transistorforsterkere i prisklassen til en Classè, så kan vi "generelt" si at du er helt på jordet med dine uttalelser?

Du kan ikke generalisere slik. Lydkvalitet kommer ikke av teknologien alene.

Men Idiotforklare gjer jo dere eksperter.. en kan måle seg til den perfekte forsterker og alt kan måles osv.. Kvifor har den ikke komt den forsterkeren da, som er målt til å vere den beste?
    Den perfekte forsterkeren er ikke designet enda, rett og slett fordi det er uhyre vanskelig/umulig å lage en forsterker som måler perfekt på alle parameter. Som nevnt tidligere så er måleinstrument mer følsomme enn våre ører, så det er nok kanskje heller ikke nødvendig å bruke måleinstrument som en referanse på hva "vi trenger".

Men en kan si det sånn, at de høyttalerne som ikke spiller bra på en nær perfekt forsterker, er ikke nær perfekte høyttalere. En kan jo trekke sine egne slutninger av det når et gitt sett høyttalere ikke låter bra på en annerkjent forsterker som har nok effekt, gode spec. og har en nøytral og transparent gjengivelse.

Skylde på dårlig forsterker bør man i allefall ikke gjøre.....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    det som er litt tragisk er at flere av de som kritiserer har selv anlegg som ikke kan avspille dynamik ei heller vet hvordan en 15" bass skal trykke.
    Du er ikke litt vell tøff med din generalisering her?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja rart da at den MAen spilte ringer rundt Classe, og ikke skyld på at utstyret må passe.. Kan ikke en dyr forsterker spille på høytalere til 10-15 tusen så har den vertfall intet hos meg å gjere.

Les testen av en rørforsterker i siste hjemmekino..
    t

I følge en kompis så ble denne MA testet på Forte. Både el 34 og kt88 har vært innom. Den spilte ok til prisen var det jeg fikk tilbakemelding på. Nå har ikke jeg hørt denne Ma og dette er kun andrehåndsinformasjon. Han mente at Audio innvation s 500 og en gammel Fisher spilte bedre enn MA. Nå er dette meget gode forsterkere og særlig s 500 er bare en nydlig rørforsterker og lytte til.
    Velger og tro ham for han er dønn ærlig og han er opptatt av det ikke bør koste allverden for og få godlyd. Så vist denne Ma skal være så bra så synes jeg det er rart at den ikke står hos ham.

Vet ikke hva du mener med ringer rundt Classe,men husk en ting det er ikke sikkert alle hadde oppfattet det slik du og dine venner gjorde.
    Kjenner ikke til Classe sine forsterkere.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt rørforsterker..

Hvad nu hvis du blev præsenteret for den perfekte forstærker, men så bare lige mangler perfekt afspiller, højttalere og rum. Så ville den ikke kunne være bedre end din MA? Fordi det måske lyder dårligt med alt larmen fra de ikke-perfekte produkter i opstillingen da alle deres svage sider bliver forstærket og smidt lige i ansigtet på dig sammen med de stærke sider og derfor bliver så meget tydeligere. Hvor imod når du bruger din MA(eller hvilken som helst anden ringere end perfekt forstærker) bliver de dårlige sider lidt maskerede samtidig med at de stærke sider bliver ligeså og det hele derfor rykker lidt tættere på hinanden og derfor passer bedre sammen.

Og hvis ikke i skiftede frem og tilbage da i testede den Classé men bare havde kæmpe forventninger til den vil jeg påstå at i ikke en gang selv kan bruge testen til noget. Ikke andet end at blive bekræftet i at din forstærker selvfølgelig er bedre end alt andet. Og det lyder jo unægteligt som om der er nogen der havde den holdning allerede inden der blev lyttet(min opfattelse).

Må vi bede om din definition af high-end?

Mvh. l´Blundt

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg trekke frem 1000 tester av transistorforsterkere i prisklassen til en Classè, så kan vi "generelt" si at du er helt på jordet med dine uttalelser?

Du kan ikke generalisere slik. Lydkvalitet kommer ikke av teknologien alene.

Den perfekte forsterkeren er ikke designet enda, rett og slett fordi det er uhyre vanskelig/umulig å lage en forsterker som måler perfekt på alle parameter. Som nevnt tidligere så er måleinstrument mer følsomme enn våre ører, så det er nok kanskje heller ikke nødvendig å bruke måleinstrument som en referanse på hva "vi trenger".

Men en kan si det sånn, at de høyttalerne som ikke spiller bra på en nær perfekt forsterker, er ikke nær perfekte høyttalere. En kan jo trekke sine egne slutninger av det når et gitt sett høyttalere ikke låter bra på en annerkjent forsterker som har nok effekt, gode spec. og har en nøytral og transparent gjengivelse.

Skylde på dårlig forsterker bør man i allefall ikke gjøre.....
    Ja, enig

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    t

I følge en kompis så ble denne MA testet på Forte. Både el 34 og kt88 har vært innom. Den spilte ok til prisen var det jeg fikk tilbakemelding på. Nå har ikke jeg hørt denne Ma og dette er kun andrehåndsinformasjon. Han mente at Audio innvation s 500 og en gammel Fisher spilte bedre enn MA. Nå er dette meget gode forsterkere og særlig s 500 er bare en nydlig rørforsterker og lytte til.
    Velger og tro ham for han er dønn ærlig og han er opptatt av det ikke bør koste allverden for og få godlyd. Så vist denne Ma skal være så bra så synes jeg det er rart at den ikke står hos ham.

Vet ikke hva du mener med ringer rundt Classe,men husk en ting det er ikke sikkert alle hadde oppfattet det slik du og dine venner gjorde.
    Kjenner ikke til Classe sine forsterkere.

Mvh Roar
    Ok, ringer rundt var vel å ta i, men den spilte mer åpent,bedre dynamikk,mer krispy og ja..bedre.

Side 115 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •