Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 3050
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jeg er vel ikke alene i verden om og mene at Klipsch Heritage serien trives best med rør!
    Tidligere i tråden blir det lagt frem en påstand om at rør har mer basskontroll enn transistor, punktum. Det er denne tåkete påstanden som ble besvart og kritisert.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dersom alle eierne av slike forsterkere er like kategoriske og totalt nyanseløse så blir jo brukertestene særdeles matnyttige.

Forøvrig er Asia ikke et land men en verdensdel. Japan er en av de fremste på utvikling, Kina er blant de fremste på kvantiteter og kosteffektivisering, dog ikke alltid på en måte som gavner kvaliteten på det endelige produktet. Det blir som å sammenlikne Kinesiske og Japanske biler...

Kina produserer jo nå også forresten Rolls Royce:

Kina-kopi av Rolls-Royce kan gå til retten - VG Nett om Bilutstillinger
    tror faktisk Cayin(spark) opprinnelig er tysk men de er uansett produsert i kina og i div tester så skrives det at de har en utrolig byggekvalitet noe de faktisk sier om flere produsenter og som de fleste vet er det billig og produsere der nede,Hegel går jo for og være et norsk merke men blir produsert i kina

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell produserer noen av sine produkter i kina!!! det kan vel ikke være mulig hehe det er jo noe av det dyreste på markedet!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Tidligere i tråden blir det lagt frem en påstand om at rør har mer basskontroll enn transistor, punktum. Det er denne tåkete påstanden som ble besvart og kritisert.
    jeg sa at på mine høytalere så har jeg bedre basskontroll enn de transistorene jeg har testet!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell produserer noen av sine produkter i kina!!! det kan vel ikke være mulig hehe det er jo noe av det dyreste på markedet!!!
    Ja, blant annet Krell S300i som vel er den billigste integrerte (2,5k$) fra Krell er designet i US, men bygget i Kina for å holde kostnadene til et minimum. Og det er flere slike eksempler (for eks. Cayin). Jeg har forklart i et tidligere innlegg hvordan slike ting kan gjøres, og det kan ofte ikke sammenlignes med produkter som er konstruert og bygget under kinesiske flagg for det kinesiske markedet.

Men vi trenger vel neppe å gå inn i dybden på dette, ref. topic.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sa at på mine høytalere så har jeg bedre basskontroll enn de transistorene jeg har testet!
    Det var ikke dine innlegg jeg siktet til, men snarere påstanden fra Kjell. Det var også denne Snickers svarte på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    Faktisk så mener jeg at det nesten er mer vesentlig hvordan et anlegg gjengir musikk på et lavt nivå,enn på et høyt.Dette både når det gjelder bass,mellomtone og diskant.
    Det er et kvalitetsstempel om alt er til stede i lydbildet selv om lydnivået er på et minimum.Vil med dette ikke ta stilling til hva som på død og liv er best av rør/trans.Til det har jeg hørt for lite på rør.
    Mvh Rune
    Her er du inne på det som er viktigst for meg Rune. Spille lavt og høre bass og at det hørbart det en lytter til.
    Mesteparten av tide så går anlegget på tomgang her hos meg. Nå trenger ikke Fortene rare watta for og spille heller.
    Spiller mest vinyl og det pgr av at vinyllyden er bare så mye bedre enn cd lyden.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke dine innlegg jeg siktet til, men snarere påstanden fra Kjell. Det var også denne Snickers svarte på.

Ja her sier Eddie og jeg nærmest det samme. Men vi får forskjellig respons. Kan tyde på at den politiske kampen mot undertegnede er viktigst. Jeg morer meg hele tiden – tror leserne og ”den tause majoritet” er ganske intelligente.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Ja her sier Eddie og jeg nærmest det samme. Men vi får forskjellig respons. Kan tyde på at den politiske kampen mot undertegnede er viktigst. Jeg morer meg hele tiden – tror leserne og ”den tause majoritet” er ganske intelligente.
    Å vise til "den tause majoritene" er ikke noe annet enn ren hersketeknikk og en lite fair måte å drive en diskusjon på. Nok et håpløst sleivspark i tomme lufta fra Kjell B. At det er mulig....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her sier Eddie og jeg nærmest det samme. Men vi får forskjellig respons.
    Nei, dette er ikke definitivt ikke det samme. Hadde det vært det samme hadde ikke Eddie følt behovet for å påpeke at han uttaler seg på grunnlag av sitt eget utstyr, som selvsagt er en langt mer interessant opplysning enn å tåkete båselegge hele teknologier slik du gjør.

Kan tyde på at den politiske kampen mot undertegnede er viktigst.
    Hadde du ikke kommet med ubegrunnede, kontroversielle og udokumenterte påstander hele tiden, så hadde du heller ikke møtt så mye "politisk" motstand, serru.... :-D

Jeg morer meg hele tiden – tror leserne og ”den tause majoritet” er ganske intelligente.
    Siden du må bruke Eddie`s venn i LA og din kamerat i NRK som referanse i annenhver setning om Music Angel, begynner jeg å få et visst inntrykk om hvor stor denne tause majoritet-klubben er.

Er det virkelig *så* forferdelig å kun representere seg selv og sine subjektive erfaringer? :-D

Det hadde vært fint om du hadde utdypet påstanden om at rør har bedre basskontroll.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi er vel enig i at ting må matches.jeg har som sagt 40watt til rådighet og jeg tror jeg kan skilte med helt rå dynamik
    Jeg har 0,25W rå dynamikk fra solid state i min Musical Fidelity V-CAN .... i hodetelefoner, selvsagt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan høres denne bedre basskontrollen ut, om du skal beskrive forskjellene du hører?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg er en idiot, og rørforsterkere har bedre basskontroll enn transistorforsterkere siden 3 personer var enige om at en spesifikk rørforsterker passet bedre enn en spesifikk transistorforsterker i et spesifikt oppsett?
    Vis du er idiot, så er det greit for meg, men eg har ikkje sagt du er det!
    DEN rørforsterkeren hadde bedre kontroll i bass og over hele fjøla en CLASSE på Audiovictor høytallere med Electrocompaniet cd-spiller.. kanskje var det mer opptimalt en Classe? det var bedre ivertfall.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du bestemme at alle skal tilbe rør og ikke diskutere de faktiske forhold på et saklig nivå?
    Du må ha det inn med teskje du..?
    Det er ikke vits å skrive så proviserende som du gjer..du elsker krangel ser vi, men vi andre vil diskutere. Respekter det.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du kjøpte forsterkeren fordi kretsen er tegnet av en amerikaner?

Hva er forresten galt med Taiwan?
    Kjøpte den fordi eg aldrig hadde hørt en rørforsterker, og angrer ikke på det. Skjønner ikke kordan eg har klart meg uten..no høres det andre bæsj ut.. tulling..
    Eg syns den er bedre enn det meste eg har hørt uansett pris.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøvete? tulling kaller eg det.. 3 mann hørte at den jevla MAen spelte bedre og kraftigare en Classe...kofor nekte så jeklig på da.. Men eg og dei andre veit ivertfall.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var vi i gang igjen. Begynner å forstå hvordan religionskriger oppstår
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

hadde hvert trist hvis det ikke var uenighet og alle mann satt med samme utstyr

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eddie
    Hakk i plata?

Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Tøvete? tulling kaller eg det.. 3 mann hørte at den jevla MAen spelte bedre og kraftigare en Classe...kofor nekte så jeklig på da.. Men eg og dei andre veit ivertfall.
    Foreslår at du roer deg ned et par hakk. Om det andre skriver er vanskelig å forstå bør du lese igjennom en ekstra gang før du kaster deg over tastaturet og går til angrep.

Det er ingen her som snakker om Classè - kun deg!

Side 109 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •