Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 3050
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja det er ikke alltid like lett å få folk til å forstå forskjellen på mye bass og basskontroll.
    Så du mener at en rørforsterker ikke kan ha god basskontroll eller hva skal du frem til!!!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Så du mener at en rørforsterker ikke kan ha god basskontroll eller hva skal du frem til!!!
    Jeg mener at en så usaklig uttalelse som den Kjell B serverte fortjener et tilsvarende usaklig svar.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at en så usaklig uttalelse som den Kjell B serverte fortjener et tilsvarende usaklig svar.
    Det lyser hat mot rør..og det er heilt greit, men trenger du legge opp til ny krangel her nå som vi har funnet tonen her? Det er jo litt merkelig at når du dukker opp så starter kranglingen...??!?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg savner den...

Nei, jeg må jo si at det å skrive at rør har bedre kontroll i bassen er så tåpelig at det ikke bør få stå uten å bli kommentert. Spesielt ikke når det står i samme innlegg at man må ha tilpasset last for at det skal funke noe særlig. "Kontroll" handler kort og godt om hva forsterkeren kan takle av laster, det blir dermed en påstand og en innrømmelse av at den er fullstendig gal i ett og samme innlegg.

En likt dimmensjonert transistorforsterker vil ha bedre kontroll, kort og godt grunnet fraværet av trafo. Om det trengs er derimot ikke like bestemt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg savner den...

Nei, jeg må jo si at det å skrive at rør har bedre kontroll i bassen er så tåpelig at det ikke bør få stå uten å bli kommentert. Spesielt ikke når det står i samme innlegg at man må ha tilpasset last for at det skal funke noe særlig. "Kontroll" handler kort og godt om hva forsterkeren kan takle av laster, det blir dermed en påstand og en innrømmelse av at den er fullstendig gal i ett og samme innlegg.

En likt dimmensjonert transistorforsterker vil ha bedre kontroll, kort og godt grunnet fraværet av trafo. Om det trengs er derimot ikke like bestemt.

Enig at kontroll betyr at en forsterker må takle laster.
    Min rør-forsterker har bedre kontroll i bassen enn det eg har hatt i hus også bedre en Classe som eg har skrevet før. Spiller og bedre over hele fjøla.
    Så sånn er no da uansett watt på den Classe forsterkeren.
    Eller var vi tre, inkludert eigaren av Classe noen tosker, når vi hørte MA spilte ringer rundt Classe som mer lå i bakgrunne å spilte under et teppe liksom.???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Min rør-forsterker har bedre kontroll i bassen enn det eg har hatt i hus også bedre en Classe som eg har skrevet før. Spiller og bedre over hele fjøla.
    Eller var vi tre, inkludert eigaren av Classe noen tosker, når vi hørte MA spilte ringer rundt Classe som mer lå i bakgrunne å spilte under et teppe liksom.???
    den Parasounden jeg siktet til er vel en ganske så kraftig forsterker i forhold til min cayin,det samme med jungson blokkene både i watt og strømstyrke så det må vel da bety at vi lyver.
    snickers og resten av "ekspertene her inne må jo ty til all mulig digital korrigering for å få anleggene sine til og låte noe lunde brukbart og de har jo rett mens vi har feil

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den Parasounden jeg siktet til er vel en ganske så kraftig forsterker i forhold til min cayin,det samme med jungson blokkene både i watt og strømstyrke så det må vel da bety at vi lyver.
    snickers og resten av "ekspertene her inne må jo ty til all mulig digital korrigering for å få anleggene sine til og låte noe lunde brukbart og de har jo rett mens vi har feil
    Jepp vi har feil, men kva betyr no det når vi sikkert har like bra eller bedre lyd.. :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lyser hat mot rør..og det er heilt greit
    At man stiller seg kritisk mot slike uttalelser betyr ikke at man "hater" noe, kanskje heller at man har et noe mer nyansert syn på det hele.

Selv ser jeg på typiske klasse D og rør som rake motsetninger når det kommer til kontroll nedover i frekvensområdet. Dette er også enkelt å demonstrere - ingen blindtest nødvendig.

Klasse A/B er det så mange ulike varianter av, så det er vanskelig å tillegge ordet transistor konkrete egenskaper slik det blir gjort her.

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpe meg...
    Måtte du dra det der frem ENDA en gang?
    Trodde du hadde fått deg en forklaring på akkurat den saken før.
    Classé lager noen kjempegode produkter, men det handler hele tiden om å matche produkter (og rom) sammen.
    Mulig dere faktisk VAR 3 tosker som ikke da skjønte at dere var borti en total mismatch? Ikke vet jeg...
    Men jeg kan ihvertfall love deg at om du hadde prøvd den der engelen din på høyttalere som mine så hadde det nok vært den som hadde gitt lyden av ræv.
    Beklager, men MÅTTE bare få det ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette vil da variere fra forsterker til forsterker alt etter hva slags høyttalere man bruker o.l. vil jeg tro..
    for eksempel så har jeg til gode å høre en rørforsterker som spiller skikkelig bra med tight bass med B&W 683, mens de transistorforsterkerene jeg har hørt med 683 har gitt de den snerten og kraften de trenger.
    Men kan jo hende det har vært dårlige komboer ute å går her og blant de jeg har testet!

dette er da et innspill fra en ikke-ingeniør, med hørselskader etter å ha spilt trommer i mange år, og som har vært på altfor mange konserter! så ikke skyt meg hvis dere er sterkt uenige...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    At man stiller seg kritisk mot slike uttalelser betyr ikke at man "hater" noe, kanskje heller at man har et noe mer nyansert syn på det hele.

Selv ser jeg på typiske klasse D og rør som rake motsetninger når det kommer til kontroll nedover i frekvensområdet. Dette er også enkelt å demonstrere - ingen blindtest nødvendig.

Klasse A/B er det så mange ulike varianter av, så det er vanskelig å tillegge ordet transistor konkrete egenskaper slik det blir gjort her.
    Hans måte å vere kritisk på er mer å dra denne tråden opp igjen i bare krangel..?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dogge
    Hjelpe meg...
    Måtte du dra det der frem ENDA en gang?
    Trodde du hadde fått deg en forklaring på akkurat den saken før.
    Classé lager noen kjempegode produkter, men det handler hele tiden om å matche produkter (og rom) sammen.
    Mulig dere faktisk VAR 3 tosker som ikke da skjønte at dere var borti en total mismatch? Ikke vet jeg...
    Men jeg kan ihvertfall love deg at om du hadde prøvd den der engelen din på høyttalere som mine så hadde det nok vært den som hadde gitt lyden av ræv.
    Beklager, men MÅTTE bare få det ut.
    Nåå..hehe en god forsterker spiller bra på ALT !!! måtte få det ut eg og..:-D
    Eg meiner det..en god en bør spille bra på alt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror faktisk jeg har en strammere og mer kontrolert bass enn de fleste her inne og det med kombinasjonen rør/horn og på horn så er vel 99% av "ekspertene" enige i at transistorer ikke holder mål.Har fortsatt et par skikkelige "highend" høytalere som lenger ikke er i bruk(hyperion 9389 og de fikk også en ny åpenbaring med rør.mine tidligere Chario høytalere som har tatt store deler av verden med storm ble det av produsenten selv anbefalt rør!!!

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåå..hehe en god forsterker spiller bra på ALT !!! måtte få det ut eg og..:-D
    Eg meiner det..en god en bør spille bra på alt.
    Men desverre så gjør de ikke det...
    Og fortere man skjønner det, jo lettere kan veien til godlyden bli.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp vi har feil, men kva betyr no det når vi sikkert har like bra eller bedre lyd..
    Vi vet jo at dere med små asiatiske rørforsterkere har bedre lyd enn alle oss andre på denne planeten, men må dere rippe opp i det på hver eneste side? For undertegnede er det i allefall temmelig surt å leve i visshet om at man har kastet bort flere hundre tusen rett i dass, og er i ferd med å gjøre samme tabbe nok en gang i overskuelig fremtid.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    dette vil da variere fra forsterker til forsterker alt etter hva slags høyttalere man bruker o.l. vil jeg tro..
    for eksempel så har jeg til gode å høre en rørforsterker som spiller skikkelig bra med tight bass med B&W 683, mens de transistorforsterkerene jeg har hørt med 683 har gitt de den snerten og kraften de trenger.
    Men kan jo hende det har vært dårlige komboer ute å går her og blant de jeg har testet!

dette er da et innspill fra en ikke-ingeniør, med hørselskader etter å ha spilt trommer i mange år, og som har vært på altfor mange konserter! så ikke skyt meg hvis dere er sterkt uenige...
    der er vi enige! følsomheten på høytalerne har selvfølgelig alt og si på hva den trenger av krefter

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt

Prøv MA og med andre smårør enn fra fabrikk.. hørte noe rykter om folk her som mente den hadde god kontroll og bedre enn..hva var no det igjen..tenke...hugser ikke men en kjent god forsterker. Jo NAD M3..var det..bedre enn den.. Hørt flere som seier det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv MA og med andre smårør enn fra fabrikk.. hørte noe rykter om folk her som mente den hadde god kontroll og bedre enn..hva var no det igjen..tenke...hugser ikke men en kjent god forsterker. Jo NAD M3..var det..bedre enn den.. Hørt flere som seier det.
    når ferien er over så sitter jeg hjemme med Primare spa21, copland cta 405, music angel el34 og KT88... skal nok få testa alle 4 til det ytterste med både b&w 683, klipscher og dynaudio.. :-D
    blir spennende å høre hvordan disse 4 driver samme høyttaler!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vet jo at dere med små asiatiske rørforsterkere har bedre lyd enn alle oss andre på denne planeten, men må dere rippe opp i det på hver eneste side? For undertegnede er det i allefall temmelig surt å leve i visshet om at man har kastet bort flere hundre tusen rett i dass, og er i ferd med å gjøre samme tabbe nok en gang i overskuelig fremtid.....
    "små asiatiske rørforsterkere" hehe nå har vel min forsterker bevist i div tester hva den står for hvis det betyr noe og da er det jo bra og tenke på at asia er verdensledende innen elektronikk ikke sant!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehehe
    Asiatiske du liksom.. 8) Da er amerikansk mann som har utviklet men produsert der..kanskje er deres flere hundre tusner forsterkere og laget i kina eller til å med Taywan

Side 106 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •