Diskantskurr Dali Ikon6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diskantskurr Dali Ikon6

Heisann!

Tenker jeg prøver å få hjelp her jeg. Bor i Alta, og her er det ikke èn butikk som har greie på å hjelpe en stakkar.

Prøvde også en mail til en av de ledende HIFI-aktørene på nett i Norge, men der fikk jeg bare et tafatt svar som fortalte annet enn det jeg allerde visste, Dali Ikon har en detaljert diskant.

Hva betyr det når jeg bruker en tonegenerator og lager toner fra 1000Hz og opp til 19,5kHz (mer klarer ikke mine ører) og det er klokkerent hele veien, men musikk som består av masse hundre forskjellige frekvenser på en gang forårsaker skraping i diskanten? Plystring er forferdelig å høre på. Bruker gullforgylte (i den grad det har noen større betydning), skjermede signalkabler, høyttalerkabler på omlag 1cm2 oksygenfritt kobber. Signalkilden er et høydefinisjons lydkort, kanskje som å banne i kjerka. SACD lossless musikkmateriale. Samme skraping når jeg bruker vnalig cd-spiller. Gått over alt av ledninger å passet på at de ikke ligger nær strømførende ledninger, elektriske apparater og ikke har kveiler eller knuter.
    Har forresten også dårlig kontakt i strømbryteren på forsterkeren, og masse gamle releer. 12 år gammel hjemmelodda forsterker. Den har fungert utmerket på høyttalerpar til 3 og 4 tusenlapper.

Forsterkeren er forresten en Cristianssands Lydfabrik CL-200. Og mistenker at problemet kan ligge i akkurat det, at den er hjemmesnekra. Men vil bare så gjerne ha det bekreftet.

Runar.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RunarStock
    Heisann!

Har forresten også dårlig kontakt i strømbryteren på forsterkeren, og masse gamle releer. 12 år gammel hjemmelodda forsterker.

Runar.
    Har du muligheten til å prøve en annen forsterker finner du jo fort ut om det er den som er problemet? Siden det skurrer uansett valgt avspillingskilde...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 6 er en super høyttaler! Problemet er at den også er supernøye på elektronikken... Lyngdorf er derfor perfekt partner til den, siden den er så si helt SVART, og støyfri.

Tror ganske sikekrt at forsterkern din er problemet . Ville sjekka brukten, spessielt etter Thule. Passer Dali VELDIG bra .

Thule Forsterker og cd spiller | FINN torget !!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en til CL-200, men der er utgangene blåst, så der var ikke noe hjelp. Og vennene mine skjønner ikke hva musikk er, så de kjøper 7.1 hjemmekinosett med dvdspiller til 1999,- så jeg sliter litt med å finne en forsterker å prøve.

Ser hifiklubben anbefaler Denon 1500AE til Daliene, og leste en svensk test som ga mange lovord om kombinasjonen. Noen som har noen erfaring med Denonforsterkern?

Hørt fine ord om Thule også, skal vurdere det. Feriepengene er jo på vei inn om ikke lenge!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du den u-lyden i begge høyttalerne eller bare den ene? :O

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RunarStock
    Har en til CL-200, men der er utgangene blåst, så der var ikke noe hjelp. Og vennene mine skjønner ikke hva musikk er, så de kjøper 7.1 hjemmekinosett med dvdspiller til 1999,- så jeg sliter litt med å finne en forsterker å prøve.

Ser hifiklubben anbefaler Denon 1500AE til Daliene, og leste en svensk test som ga mange lovord om kombinasjonen. Noen som har noen erfaring med Denonforsterkern?

Hørt fine ord om Thule også, skal vurdere det. Feriepengene er jo på vei inn om ikke lenge!
    Jeg hørte selv disse høyttalerne sammen med PMA1500AE i butikken en gang, og jeg syns det spilte meget bra! Er ellers enig i de foregående innleggene om at en forsterker som holder orden på diskanten er å foretrekke. Thule, Primare og Abrahamsen f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    har du den u-lyden i begge høyttalerne eller bare den ene? :O
    Ja, ulyden er i begge. Men akkurat bytta om på terminalene, og den er verre på høyre enn på venstre.

Møkkaforsterker Kjöpa? Bara halva priset!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ikon 6 er en super høyttaler! Problemet er at den også er supernøye på elektronikken... Lyngdorf er derfor perfekt partner til den, siden den er så si helt SVART, og støyfri.

Tror ganske sikekrt at forsterkern din er problemet . Ville sjekka brukten, spessielt etter Thule. Passer Dali VELDIG bra .

Thule Forsterker og cd spiller | FINN torget !!!!

Mange takk for link!

Har lest at folk plages litt med Thuleforsterkeren, at den går amok. Skrur seg av og på, og at kildevelger får tulltak iblant.

Er det noe jeg trenger bekymre meg nor særlig for? Den pakken der ser jo ut som et røverkjøp forresten. Eneste negative er fargen Men jeg er føyelig som gelè jeg.

Er så vanskelig å bestemme seg for hva en vil ha. Mye lettere å bytte tilbake noe om man har kjøpt det i en butikk i nærområdet. Nermeste ordentlige hifibutikk ligger 40 mil unna tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •