Hvilken receiver er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken receiver er best?

Hvilken receiver er best av disse to?

Yamaha RXV1900B
    Pioneer VSX-LX51

Setter stor pris på svar da jeg sliter veldig med å bestemme meg

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Test av begge to i Lyd og Bilde

Yamaha RX-V863
    Bra på alt
    Receiveren fra Yamaha er en glimrende allrounder, og vil være til stor glede hos den som ønsker god lyd med en nokså fyldig klangbalanse. Den gjør mer ut av høyoppløste lydformater enn den fra Harman/Kardon, hovedsakelig fordi lydbildet er mer åpent og tydelig. Yamaha RX-V683 har litt mindre slagkraft, men ikke sånn å forstå at den er noen pingle. Den driver de aller fleste høyttalere med god kontroll, og den som har en aktiv subwoofer vil kanskje ikke savne noe.

Brukervennligheten er god, til tross for at skjermmenyen har kjedelig grafikk. En meget bra receiver, som vil gi mange år med glede.

Pioneer VSX-LX51
    Kanonkjøpet
    Pioneer VSX-LX51 er en høykvalitets-receiver med moderne teknologi og med meget god lyd. Den er kraftig, har glimrende kontroll på selv store høyttalere, og den skildrer et lydbilde tilsynelatende fritt for lyter. Film gjengis med klokkeklare dialoger og et oppløst lydbilde. Samtidig gjengis det kravstore bassområdet med en tyngde og presisjon som virkelig imponerer.

Musikk med høyoppløst kvalitet (24-bit/192 kHz) kommer ut av høyttalerne med en glans og en tonestruktur som får oss til å måpe. Og med et vanvittig fundament i basstonene. Dette kommer selvsagt også godt med når man spiller musikk fra vanlig CD, og Pioneer går ikke av veien for en skikkelig fest. Behovet for noe bedre er forbeholdt de største hi-fi-nerdene. En klar vinner!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Test av begge to i Lyd og Bilde

Yamaha RX-V863

Pioneer VSX-LX51
    Nå var det vel kanskje RXV1900 han lurte på?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, jeg leste feil...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høyttalere skal dette fungere sammen med?

Tror begge har sine fordeler og ulemper (ikke så mye det siste kanskje ) så det er nok mer snakk om matching enn hvorvidt den ene er bedre enn den andre.

Yamaha har f.eks. mulighet for presence, mens Pio skal ha et godt romkorreksjonssystem som utlgner for fasefeil om jeg ikke husker galt. Osv. osv....

Jeg har Yamaha RX-V1800 og er fornøyd med den, men hadde sikkert vært lik lykelig med Pio, eller enda en Onkyo for den del ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de fleste tester jeg har fått med meg så har det stått at Yamaha er best på film og Pioneer på musikk av disse to. Dette er selvfølgelig å generalisere endel, men gir allikevel en pekepinn.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oekepin, og så spørs det hvor stor er egentlig forskjellen? Og hva vil en prioritere?
    Ville kanskje sagt at film i utgangspunktet er prioritert om en går for surround, men det betyr jo ikke at en driter i hvordan det låter med musikk ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en har begrenset budsjett og skal ha surround så går det vel litt på bekostning av musikk, men jeg synes mine SVS'er spiller pent sammen med 663 så lenge jeg ikke spiller for høyt for SVS'ene er tunge å dra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvilke høyttalere skal dette fungere sammen med?
    Vel, først får jeg takke for svarene, som jeg trodde virker det som om folk er enige om at disse to er omtrent like gode, og det er vel derfor jeg ikke klarer å bestemme meg også, men tror det heller mot Pio`n da jeg har KRP-500M TV...

Når det gjelder høytalere så er ikke de heller i hus enda, dvs jeg et par eldre MM generation-2 master 3a høytalere, og har lyst til å teste disse som bakhøytalere i mitt etterhvert fremtidige system. Noen som forresten kan anbefale meg et par skikkelig gode front gulvhøytalere?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ble det til at jeg gikk for Yamaha grunnet Presence muligheten. Kan ikke si at jeg angrer. :-D Pioneeren er sikkert bra den også men mangler Presence hvis det betyr noe..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •