Ny receiver 15k - valgets kval - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sporer litt av her,men det funker faktisk veldig bra å brokoble den.Hadde effektforsterkeren på reperasjon og da brokoblet jeg 905 på Focal 946 som har 2x10".Spilte 110 db målt fra 3,5 meter og da var det helt rent.Turde ikke å skru høyere,men tror det hadde gått fint.Kraftig receiver det.Hørte en plass at den yter 400 w i 8 ohm i brokoblet modus.Man får ikke mer strøm uansett,men synes at den var vesentlig sterkere enn en Chapter Audio 2x300w til 70-80.000.Det skal sies at Chapteren mest sannsynlig ikke var som den skulle.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det blir nok bra. Særlig siden du prioriterer musikk som Pionéer skal være bra på.

Må bare fortelle at jeg er helt overveldet over forskjellen målt mot min gamle receiver. Innser nå at min 6-7 år gamle Denon 3803 var utdatert i forhold til både de nye lydformatene og i generell lydkvalitet.

Ny BD spiller tilkoblet gammel receiver via multikanals inngang yter slett ikke de nye HD lydformatene rettferdighet, iallefall ikke i mitt tilfelle. Forskjellene er formidable med min nye Pioneer!

Etter å ha kalibert LX 71'en i et par dager (romkorrigeringen fungerer forresten fett), så låter alt mye bedre enn på den gamle Denon'en. CD i stereo, BD med HD lyd og t.o.m. med platespilleren har fått nytt liv (var nok en dårlig platespillerinngang på Denon'en)

En fin test er Celine Dions "Live in Vegas". Lik henne eller ei, men Dolby TrueHD lydsporet på denne Blu-ray disken er det feteste jeg har hørt. Maken til dynamikk og et gnistregn av detaljer. Mange detaljer jeg faktisk ikke hørte tidligere. Bildet er også helt i ultraklassen, så dette er en demodisk, uansett om musikken kanskje ikke faller i smak hos alle.

*lykkelig nå*
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •