densen og klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

densen og klipsch

har en densen liggende jeg kanskje kan kjøpe, til mine klipsch rb81.
    er dette en bra match?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke hørt det høyttalemerket fungere på noe annet en rør-forsterker, Densen har (det lille jeg har hørt) sine store kvaliteter i diskantsiden, men jeg tror at en bør gå for noe "mørkere" klang i forsterkeren til disse høyttalerne, men det kan hende jeg tar feil.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Densen + Klipsch = Suuuuuus

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Densen + Klipsch = Suuuuuus

Sus? da må det være noe feil på en av produktene da..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg fryktet:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser litt for meg att den kanskje er litt lys i tonen, men att den fortsatt kan være aktuell...

grunnen til att jeg ikke først og fremst vill ha rør er fordi høytallerne også skal brukes til tven, så da blir den brukt så og si hele tiden jeg er hjemme, så da kanskje det blir dyrt og bytte små rørene så ofte.. det er vell noen tusen timer dem holder?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duality
    ser litt for meg att den kanskje er litt lys i tonen, men att den fortsatt kan være aktuell...

grunnen til att jeg ikke først og fremst vill ha rør er fordi høytallerne også skal brukes til tven, så da blir den brukt så og si hele tiden jeg er hjemme, så da kanskje det blir dyrt og bytte små rørene så ofte.. det er vell noen tusen timer dem holder?

Tja, hvor lenge rør varer vet jeg ikke, men du bør nok se etter forsterkere med litt "varme" i seg. Hva med Atoll?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tja, hvor lenge rør varer vet jeg ikke, men du bør nok se etter forsterkere med litt "varme" i seg. Hva med Atoll?
    skal huske atoll..

men føler att vis forsterkern står på 5-6 eller mer timer om dagen så kanskje den ikke varer så lenge.. har vurdert en brukt music angel så kanskje går dor det også!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen er denne?
    ATOLL - IN80 integrert forsterker | FINN torget

syns den virka litt "billig" om jeg skal si det sånn.. skal jeg heller se etter en brukt pre/effekt i stede?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duality
    åssen er denne?
    ATOLL - IN80 integrert forsterker | FINN torget

syns den virka litt "billig" om jeg skal si det sånn.. skal jeg heller se etter en brukt pre/effekt i stede?

ATOLL - IN-80 er grei den... Men IN-200 er nok ennå bedre.

Hva slags prisklasse snakker du om - det hadde gjort ting litt lettere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny eller brukt 3-5000kr.. studentlivet gir ikke masse muligheter men jobber masse nå for og få råd til det jeg vill ha når jeg flytter hehe

IN200 skal jeg se opp for på bruktbørsen, kanskje ikke så ofte dem kommer men har også et par andre merker jeg ser etter

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen tanker..

Harman/Kardon HK 980 Best i Test

Brukt Abrahamsen?

Doxa 70 Signatur mk2 Doxa 70 Signatur mk2 | 4500,-

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 stk. Densen B-300 som jeg har kjørt på Paradigm 11 SEMK3, og på Acoustic Resarch HO312. Jeg har også en Rotel RB-985Mk2 som jeg har kjørt på disse. Jeg synes ikke Densen er lys i det hele tatt. I forhold til Rotel, som er meget lys i klangen, syns jeg Densen gir mye mer futt i bunnen og mye bedre mellomtone. Den er mørkere i klangen på de høytalere jeg har hørt den på.
    Dog vet jeg ikke hvordan de fungerer på Klipcsh, men det er vel kanskje mulig å prøve før kjøp?

Newcomer evenmosbek sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Jeg har 2 stk. Densen B-300 som jeg har kjørt på Paradigm 11 SEMK3, og på Acoustic Resarch HO312. Jeg har også en Rotel RB-985Mk2 som jeg har kjørt på disse. Jeg synes ikke Densen er lys i det hele tatt. I forhold til Rotel, som er meget lys i klangen, syns jeg Densen gir mye mer futt i bunnen og mye bedre mellomtone. Den er mørkere i klangen på de høytalere jeg har hørt den på.
    Dog vet jeg ikke hvordan de fungerer på Klipcsh, men det er vel kanskje mulig å prøve før kjøp?
    Bekrefter den, Densen B300 er overhode ikke lys. til og ikke ha sub syns jeg at konsert dvder/filmer ol. blir tamt uten Densen forsterkeren. den henter mye fra kjellern som jeg personelig elsker.
    Alternativet er Pioneer LX72 og Patos Lyric 501 alene så kanskje ikke et bra alternativ da jeg ikke har noen annen effekt forsterker og teste med.

var vel sent ute med denne kommentaren :P

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Densen B-300XS, opplever ikke den som særlig lys i klangen. Men nå har jeg jo noen høyttalere med relativt mørk klangbalanse. Densen gir i mitt tilfelle en stram og definert bass i forhold til annet jeg har prøvd. (Også hybrid med rør på inngangene).

Den største klangforskjellen ligger uansett i høyttalerne og rommet (akustikken), så jeg ville ikke forventet mirakler ved å bruke en forsterker som tydeligvis ville sløret til diskanten for å roe den ned.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, Jeg hadde i sin tid Densen Beat 100 og Klipsch KG5.5. Det var egentligt en utmerket kombinasjon og samenlignet med bl.a H-K avr85 som også ble prøvd på disse ht så var det uten tvil densen som var best match.

Skjønner ikke de som oppfatter Densen som "lyse" i klangen? men lyd er vel subjektivt:-D

Eneste problemet jeg hadde var at B100 ikke var strømsterk nok til å spille så høyt som jeg ønsket uten at det klipte noe aldeles forferdeligt, men rb81 er vel en litt enklere last vil jeg tro.

Så i mitt hode er det bare å sette i gang, tror det vil bli en kjempekombo:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •