Canton Karat 790DC + effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canton Karat 790DC + effektforsterker?

Heisann!!

Jeg er eier av Canton Karat 790DC. Per idag driver jeg dem med bi-ampet Denon AVR-2808, og er overrasket over hvor bra resultatet har blitt. Likevel vet jeg at det bor mye mer i høyttalerne, spesielt på litt lavere volum. Jeg spiller sjelden veldig høyt, men de gangene jeg gjør det vil jeg gjerne ha noe som mater dem med skikkelig effekt.

Jeg har lyst på en effektforsterker som jeg skal hekte på 2808n, og lurer litt på feks Parasound, Vincent eller AVM... Ser for meg å bruke mellom 10 og 20k på effekt, og det kan gjerne være litt brukt

Er det noen her som har Canton høyttalere og litt erfaring med hvilken effekt som kan spille bra med denne komboen?

Slik lyden er idag, er diskanten litt i overkant frempå ved høye volum, men veldig presist og lekker ellers. Mellomtonen er varm og kanskje litt tilbakelent, noe som passer meg perfekt! Bassen har god fylte på litt skikkelig volum, men forsvinner litt i bakgrunnen ved lave og moderate volumer.

Tenker jeg rett hvis både pre og effekt vil påvirke lydsignaturen, og at det kan være lurt å ha en effekt med litt varm lydsignatur for å få den lyden jeg er ute etter?? Digger varm og fyldig lyd. Det skal være presist og stramt, men ikke pinglete og tamt...

Stylus

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)