AV- gjennomgang på en EC4,6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AV- gjennomgang på en EC4,6

Hei!
    Undertegnede har et par aw 100 dmb, der den ene er oppgradert hos Tau, mens den andre venter på en overhaling av samme sort hos Abrahamsen. Mest sansynlig vil de hos Abrahamsen bli "Nemo"- konfigurert. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå, men tar gjerne i mot synspunkter fra dere kloke på Hifisentralen ang den saken... Hvis jeg bevarer de i normal konfigurasjon vil forsterkerne ha flere bruksmuligheter: Bi- amping/To separate anlegg vs et kraftig.

Forforsterkeren min er den gode gamle EC 4,6. Hele dette settet vil bli stående i mitt musikkrom/filmrom. Her kommer utfordringen: Jeg ønsker å bruke de samme fronthøyttalerne i stereosettet som i 5.1- anlegget. Jeg vil ikke bruke høyttalerswitcher! Da må jeg bytte mellom to sett kabler på høyttalerne. Pes! Rekker tunge

Så til spørsmålet: Er det mulig å bygge om VCR- inngangen på 4,6 til en ren "pass- trough"? Utenom volumkontrollen slik at AV- receiveren tar over den jobben i film-modus? Da ville jeg fått ett knall stereo- oppsett som også ville kunne tilføre filmlyden godlyd. Osteaktig

Mvh
    Ls

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil nok være mulig, men signalet må sannsynligvis dempes en del siden det er en aktiv forforsterker... Da er man kanskje like langt som ved bare å bruke potmeteret som sitter i den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •