Ny forforsterker og forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forforsterker og forsterker.

Heisann, har et par CV CLSC 215 stående som fronter nedi kinorommet. Rommet blir brukt som kinorom, og fest innimellom. Jeg bruker nå et PA trinn, Zachry XP - 1200 på dem. Forforsterkeren som blir brukt nå er en Yamaha receiver. Det spiller jo bra, men merker det godt når promillen går over 1 og lyden selvfølgelig siger opp "av seg selv".... Spiller vi da sanger med litt rask bass, så høres det ut som forsterkeren ikke har fullstendig kontroll på elementene. Om dette er PA - ampen som ikke klarer lasten, eller om det er forforsterkeren som rett og slett ikke duger til musikk aner jeg ikke. Surround receivern som brukes til forforsterker er en Yamaha RX-V 640.

Ny forforsterker:
    Noe som er skikkelig bra på musikk, og spiller bra på trance, techno, rock osv. Altså festmusikk. Bør ha utgang til sub, ikke helt nødvendig, da jeg har høynivå inganger på subforsterkerne. MÅ ha gode innstillingsmuligheter for bass/diskant. Og passe bra til Cerwin Vega.

Ny PA amp.
    Den jeg har nå har jo følgende specs:
    Sluttrinn på 2x600 Watt i 4 Ohm. 2x400 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 1200 Watt i 8 Ohm. Alle effekter er oppgitt i RMS. Frekvensomr. 20-25 000 Hz. Inngangsfølsomhet 775 mV. Signal/støyforhold 104 dB. Mål BxHxD 482x88x425 mm . Vekt 26,5 kg.

Spørsmålet jeg har da, er jo om jeg skal kjøre på med en til og brokoble dem, eller om jeg skal selge, og kjøpe noe annet. Jeg vil jo få en tre dobling i effekten ved 8 Ohm last ved brokobling, dette skulle vel løse de fleste problem med kontroll over elementene.

Hvordan er Zachry i forhold til andre merker? Den veier jo nesten 27kg, så den burde da ha strømforsyning osv igjorden. Virker iallefall ikke som det er noen juksewatt, noen som vet? Klarte jo og blåse en 6 amp sikring til ene ht sist vorspiel, så litt guffe gir den da, men mangler litt kontroll mener jeg.

-Håper noen tar seg tid til og svare, takk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med CV's egne forsterkere? Den største pleier å bli anbefalt til CV's høyttalere som jo krever litt strøm.

PA er ikke akkurat laget for å spille pent, bare høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer vel greit at PA amper ikke er laget for og spille pent, men lydkvaliteten er helt grei til film og fest.

Når det gjelder den PA ampen til CV, så har jeg ikke hørt den selv, men utifra oppgitt effekt på den, så er det ikke stor forskjell på den og den jeg har nå, gitt at ingen av produsentene har skryti på seg watt. Skal jeg har 2 stk 2,6kw så blir det ganske dyrt.

specs på 2,6kw:

Kategori: Effektforsterker
    Utgangseffekt 8 ohm: 2 x 450 watt sinus
    Utgangseffekt 4 ohm: 2 x 700 watt sinus
    Linjeinnganger: Phono, XLR
    Størrelse: 8,8 x 48,2 x 43,8 cm (HxBxD)
    Vekt: 19,4 kg
    Farge: Svart

Specs på Zachry XP - 1200.

Sluttrinn på 2x600 Watt i 4 Ohm. 2x400 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 1200 Watt i 8 Ohm. Alle effekter er oppgitt i RMS. Frekvensomr. 20-25 000 Hz. Inngangsfølsomhet 775 mV. Signal/støyforhold 104 dB. Mål BxHxD 482x88x425 mm . Vekt 26,5 kg.

XP - 1200 veier jo 7 kilo mer også. Hva er best, en til XP - 1200, de er jo på tilbud nå også. Får de til 3300kr. Eller spare litt penger og kjøpe noe dyrere aka Crown, eller Carver? Den der Zachryen er jo nesten litt for billig til og være sann, i forhold til andre merker..

Bare og si meningen deres, folkens!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare effekten på papiret som betyr noe.

Du trenger jo ikke nødvendigvis å bytte ut den du har. Du kan jo kjøpe en 2,6 å bruke på bassene og bruke den du har på toppene i et bi-amp oppsett.

Ellers så er det jo gjerne sånn at jo dyrere jo bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er ikke bare effekten på papiret som betyr noe.

Du trenger jo ikke nødvendigvis å bytte ut den du har. Du kan jo kjøpe en 2,6 å bruke på bassene og bruke den du har på toppene i et bi-amp oppsett.

Ellers så er det jo gjerne sånn at jo dyrere jo bedre.
    Ingen dum ide med bi-amp, hadde det bare ikke vært for at CLSC ikke har terminaler til det. Hvordan er Oberon 6.1 blokkene i forhold til et oppsett med f.eks 2x Zachry XP 1200, eller 2x CV 2,6kw?

Noen tips til forforsterker da?

Mvh.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •