Primare a10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Primare a10

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare a10

Hei,

Hørt og lest mye om at System Audio og Primare er en knall kombinasjon. Nå har det seg slik at jeg har funnet et A10 til salgs. Noen som har noen formening om hvordan den vil pare seg med System Audio 1750?

Finner slett lite informasjon om denne på nett, den begynner vel å dra på årene.

Mvh Erik

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Primare A10 er en utmerket forsterker på 2x50W i 8 ohm. Nyprisen var rundt 7.000 kroner da jeg vurderte den i f.m. med en oppgradering her hjemme for en 6-7 år siden. Etter noe somling og litt om og men, endte jeg likevel opp med å kjøpe storebroren A20 på bruktbørsen i stedet - uten at jeg tror at de små Wattene i forskjell ville ha gjort veldig mye fra eller til.

Såvidt jeg husker, sluttet Primare å produsere A10 da den nye I-serien kom (I20, I30 og senere også I21). En 5-6 år siden??

Dine System Audio 1750 er kan hende litt i største laget for Primare A10. OK - du kan helt sikkert få brukbar lyd, men du vil muligens savne litt trøkk og smekk. Mine lytteinntrykk fra den gangen jeg vurderte å kjøpe A10, går i retning av at A10 vil være bedre egnet til å drive et par stativhøyttalere eller et par mindre gulvstående høyttalere. F.eks. et par litt mindre System Audio.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •