Får ikke lyd via Pre out utgangen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke lyd via Pre out utgangen!

Hei, har nå skaffet meg 4 "store" høyttalere som trenger litt kraft. Har da kjøpt meg Cerwin vega a0,8kw og anskaffet meg en nydelig gammel Sansui 9090 som har både pre out og main in.

Det jeg skal er å kjøre fronthøyttalerne gjennom CV- effektforsterkeren og bakhøyttalerne på sansuien.

Men når jeg drar ut 2 sånn bøyler som sitter i pre outen på sansuien så nekter spilleren å spille av en grunn

Hvordan kan jeg da bruke Sansuien som en forforsterker og hvorfor får jeg da ikke lyd? Har det med at jeg må bruke en annen type ledning mellom effekt og forforsterker? Det jeg bruker nå er "en rød han og en hvit han på hver side"

Takker for svar

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har sett i manualen... der står det iallefall hvordan dette skal kobles.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig nekter den å spille, effektforsterkeren i Sansui´en er jo ikke koblet til forforsterkeren når du drar ut bøjlene. Da vil bare forforsterkeren virke, altså volum kontroll og inngangsvelger.
    Du må kjøpe 2 stk single rca til Y-led kabler samt 2 sett korte rca kabler på Expert, den single fra Y leddene setter du i Pre Out på Sansui.
    Da tar du den ene venstre og høyre Y og kobler til det ene sett rca kabel og plugger denne i Cerwin Vega forsterkeren.
    Den andre høyre og venstre Y kobler du til det andre sett kabler og tilbake inn i Sansui´ens Main INN inngang.
    Det ene sett høyttalere på Sansui og det andre på Cerwin Vega.
    Nå må du spille musikk og justere gain på Cerwin Vega´en slik de spiller like høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar! Mulig å få en link til et bilde av en slik kabel og hvordan det ser ut?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fås fra 29,90 til 29900 hos alt fra Elkjip til Ståle Krapyls

Denne kabelen deler utsignalet fra pre-out til to kabler slik at du kan benytte en til main-in og en til effektforsterkeren. Til dette må du benytte to vanlige RCA kabler fra de splittede pre-out utgangene .

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Fås fra 29,90 til 29900 hos alt fra Elkjip til Ståle Krapyls

Denne kabelen deler utsignalet fra pre-out til to kabler slik at du kan benytte en til main-in og en til effektforsterkeren. Til dette må du benytte to vanlige RCA kabler fra de splittede pre-out utgangene .
    Da pre-out og main in ofte er rett ved siden av hverandre, kan det lønne seg å kjøpe et Y-ledd med to hanner og en hunn, så slipper du et sett med hann-hann RCA

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe supert med mange svar! men må ærlig si at jeg fortsatt ikke er helt med

Slik jeg har forstått det så er det slik:

file:///C:/Users/Denniz/Desktop/pre%20out.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her mener jeg

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei - ikke slik!

Fra pre-out L - ikke uvanlig at denne er hvit - plugger du den ensomme enden av Y-leddet. Den enden som deler seg skal ende opp i main-in L på Sansuien og på input L på effekttrinnet.

Tilsvarende fra pre-out R - ikke uvanlig at denne er rød (R=R - "Right" is "Red"). Da skal signalet gå ut av pre-out Red/Right og inn i Red/Right på Sansuiens main-in og på effekttrinnets høyre inngangskontakt.

Altså det som kommer ut av venstre pre-out og inn i et Y-ledd, skal videre inn i to venstre-innganger. Og det som kommer ut av høyre pre-out, skal ende opp i de to høyre-inngangene. Hold venstre og høyre adskilt hele veien. Aldri noe fra venstre som skal inn i høyre - og omvendt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et enkelt svar!

se bilde om det nå er riktig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilde

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir riktig!
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •