Hvilken forsterker til B&W Cm5?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker til B&W Cm5?

Hei

Er rimelig blank på hjemmekino og hifi, så vennligst unskyld om dette er et dumt spørsmål!

Da det snart er feriepengertid tenker jeg på å begynne smått på hjemmekino i stua.

Jeg vurderer først anskaffelse av B&W Cm5 som jeg tenker å bruke som fronthøytalere(og seinere som bakhøytalere).

Spørsmålet mitt er om noen har noe forslag på hvilke forsterkere som kan passe disse høytalerne? Da jeg mest sansynligvis skal bygge ut seinere til Cm9 må vel også dette tas med i betraktning?

Tror jeg har lyst på enten Pioneer eller yamaha.

Takker på forhånd for forslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en kikk på Yamaha.

Se her:
    Yamaha Online - Yamaha Music Europe GmbH

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, skal sjekke det ut! Men hvilken receiver er det best å velge med tanke på utbygging? regner med at ikke alle de er egnet for det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner utbygging? Vet ikke helt hva du mener, men de har alle funksjoner man kan forvente etter dagens standard.

RX-V863 og modellene over har full HD oppskalering. Jeg har forgjengeren, RX-V861 som har hd oppskalering dog ikke full (1080i). Jeg er kjempefornøyd med forsterkeren og bildeoppskaleringen på denne.

Vurderer selv å oppgradere til RX-V1900 pga. denne støtter alle HD-lydformat, men tror det drøyer litt. Har prøvd denne selv i mitt anlegg, og kan absolutt anbefale den!!

Litt interessert i å se hvilke recivere andre foreslår.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det pre-out du tenker på eller?

De nye Nad receiverne er jo modulbaserte så de kan man jo oppgradere/bygge ut med tiden.. En god dæsj med power har de også..

B&W trenger uansett mye krefter for å våkne til liv.. Kikk på H/K Og Nad...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdall
    Hei

Er rimelig blank på hjemmekino og hifi, så vennligst unskyld om dette er et dumt spørsmål!

Da det snart er feriepengertid tenker jeg på å begynne smått på hjemmekino i stua.

Jeg vurderer først anskaffelse av B&W Cm5 som jeg tenker å bruke som fronthøytalere(og seinere som bakhøytalere).

Spørsmålet mitt er om noen har noe forslag på hvilke forsterkere som kan passe disse høytalerne? Da jeg mest sansynligvis skal bygge ut seinere til Cm9 må vel også dette tas med i betraktning?

Tror jeg har lyst på enten Pioneer eller yamaha.

Takker på forhånd for forslag.
    Nesten alle receiverne til Yamaha har pre out og mulighet for å koble til effekt...

Yamaha matcher BW bra, er en av forsterkerne som spesielt passer til BW. Yamaha er litt varm farget og BW er nøytral noe som er grunnen til at de matcher.

Du bør vel ha minimum Yamaha1900 ellers må du kjøpe effekt... Til BW så tror jeg at jeg ville skrudd på effekt med tiden uansett.

NAD og HK er strømsterke og har bra lyd, men langtifra samme lydprosessering som Yamaha.

Pioneer er også bra, men Yamaha leverer mer effekt i forhold til prisnivå og har samme ellers som Pioneer....

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt valg falt på yamaha til mine 683 men med tiden spedde jeg på med en lyngdorf effekt for å få de til å sprudle litt mere. denne komboen låter alldeles fortreffelig til b&w.

er det noen her inne som har prøvd to stk lyngdorf forresten?
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke meningen å kuppe tråden din heimdall, ble bare litt ivrig sånn plutselig
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, føler ikke at tråden ble kuppet alphamale , so no worries 8) . Interressant å lese hva dere skriver, er som nevnt helt grønn.

Til acon, det jeg mente med utbygging var bare at jeg med tiden kommer til kjøpe flere høytalere sånn at jeg kan kalle anlegget for hjemmekino

Takker for tilbakemeldinger, har fortsatt litt tid å tenke før feripengene kommer. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står jeg fast på min anbefaling av RX-V1900. Er enig med Danke om at den bør være et minimum. Man får også kjøpt Ipod-dock og/eller bluetooth streamer(fra mobil/pc) til disse modellene. Jeg har Ipod-docken, kjempegrei og enkel i bruk.

Kjenner feriepengene klør i lomma selv, lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til test av hjemmekino recivere Lyd og Bilde:
    Test av Yamaha RX-V1900 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer jeg til å sjekke ut RX-V1900 når utbetalingen kommer tror jeg 8) .
    Takk for hjelp

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville gått for en god stereoforsterker med mulighet for å brukes som effektforsterker senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

HAr selv kjørt Pionner lx71 på B&W 603 s3 sammen med vincent sp 331. og det var fantastisk .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •