Subben min virker ikke med NAD c375

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subben min virker ikke med NAD c375

hey alle.

First of all, jeg er ny på forumet. Jeg kan ikke så mye med tekniske ting og ikke navn på forskjellige komponenter utenom mine egne. Har blitt svært interesert i Bra lyd å annlegg osv nå nylig

Jeg har nettop kjøpt to CV cls 215, en CV A1.5KW2, to cls 12, en cls 155 sub, og en NAD c375BEE forsterker.

Jeg er ganske fornøyd med forsterkerene og høytalerene, men ikke Sub'n min. Nemlig fordi jeg får den ikke til å fungere med denne forsterkeren.

Jeg hadde en Yamaha/Yahama RX-V661 7.1 forsterker før som jeg bare brukte en vanlig sub ledning rett inn i LFE kontakten.

For at subben skal fungere i denne forsterkeren må jeg ha y-splitt som skal kobles på kryss og tvers via Pre-Out/Main-In. Jeg vet hvordan dette skal kobles. Jeg har vert på Hifiklubben og blitt nøye forklart og alt er correct kobla til. Det kommer lyd i Høytalerene men ikke i subben. Noe som jeg syns er sykt merkelig. Jeg har prøvd alle mulige måter å koble f.eks. fra pre out til bare white på sub / rød og omvendt og mange andre måter. Men det kommer ikke lyd i Subben no matter hva jeg gjør. Gain står på 50% ca. og den andre på 60-70hz. Jeg har prøvd å skru den opp og ned mens jeg har rekobla alt mulig. (Har skrudd av før jeg har rekobla selvfølgelig)

Det som er så sykt merkelig er at den fungerer helt tip top med surround forsterkeren min som har innebygd delfrekves men ikke med NAD sin. Så det jeg tror, eller eneste jeg klarer å forestille meg er at De ingangene left+right er ødelagt på et vis.

Er det noen som kjenner til dette problemet eller kan forestille seg noe som kan være problemet. Kanskje du vet en liten ting jeg gjør feil (Ja, det er litt vanskelig å forklare alt med ord i en liten post, men kanskje problemet er kjent).

Håper noen kan svare meg iløpet av de neste dagene. For hvis jeg ikke får det til må jeg betale en som jobber på Hifiklubben å komme hjem til meg å se om han klarer å fixe det (Eller hvis noen bor i stavanger som har SYKT roen på dette og vil tjene en luring)

Sorry hvis det ble mye å lese xD

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge manualen så skal du jo kunne koble sub'en på pre-out 1. Rart om det ikke virker.

Kan du ikke bare ta med forsterkeren til HFK og få de til å koble den opp for å sjekke at alt virker som det skal?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei!

hvilken pre-out har du koblet subben i?pre-out 2 har volumjustering,har du prøvd å justere denne? men du skal da vel ikke trenge å koble via main inn?:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tapper på kabelen når subben er på lager den lyd da? Fungerer cva 1.5 når den er tilkoblet nadc375`?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    I følge manualen så skal du jo kunne koble sub'en på pre-out 1. Rart om det ikke virker.

Kan du ikke bare ta med forsterkeren til HFK og få de til å koble den opp for å sjekke at alt virker som det skal?

Den e kobla til på pre out 1 sammen med den ledningen som går til Main in.

Jeg skal dra te HFK imårå eller på torsdag tenke eg for å få sjekka om den fungere der nede.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drive/Driven
    hvilken pre-out har du koblet subben i?pre-out 2 har volumjustering,har du prøvd å justere denne? men du skal da vel ikke trenge å koble via main inn?:-?

Har testet den i Pre out 2 og. Den lager lyd hvis Gain på sub e på max og volumjusteringen bak på max, Men det er en forferdelig hol lyd som ikke ligner bass i det hele tatt + bak høytalerene mine overdøver den lett.

Bassen må ikke kobles via Main inn. Det må være en y kobling der fordi Pre out er nødt til å gå inn til Main inn for at høytalerene som er kobla direkte på forsterkeren skal fungere:/ Jeg ser ikke helt poenget i dette men...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge manualen så er pre-out 1 og regulert av volumkontrollen og bør være et mer naturlig valg enn å koble med Y-er på pre-out 2.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Om du tapper på kabelen når subben er på lager den lyd da? Fungerer cva 1.5 når den er tilkoblet nadc375`?

Ja det lager en høy Dirrelyd når jeg tapper på kabelen når den er i LFE connection, men ikke i dem andre

Cva1.5 fungerer fint koblet til Nad c375. Dem er koblet til Pre out 2. så har jeg volum justeringen på litt lavt der bak. Hvis den er på max bak og max på CVA1.5 Og hvis jeg skrur opp Hoved volumet framme så er det ikke mange millimeter jeg må bevege den før du blir døv xD Den forsterkeren e sick. så jeg har ganske low baki der for å ikke uheldigvis skru den på max framme^^

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    I følge manualen så er pre-out 1 og regulert av volumkontrollen og bør være et mer naturlig valg enn å koble med Y-er på pre-out 2.
    ja den e kobla til pre-out 1

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm...

OK - Kobler du fra Yamahaens LFE-utgang til LFE-inngangen på suben, blir det lyd.

Da går vi over til NADen din. Prøv følgende: Du kobler av alle signalkablene til suben - deretter kobler du en én signalkabel fra pre-out til LFE-inngangen på suben - f.eks. pre-out-Left til LFE-sub. Da skal du få lyd - ikke full bass, men hørbart. Bytt så over til pre-out-Right til LFE-sub. Igjen skal du få lyd. Hvis LFE-inngangen på suben virker slik du sier.

Så tar du og kobler denne ENE kabelen din fra Pre-out-Left og Pre-out-Right etter tur til de hvite (Left) og røde (Right) inngangene på suben - altså ikke LFE-inngangen denne gangen. Da skal du igjen få lyd. Hvis du ikke gjør det, er det noe galt med disse inngangene. Hvis LFE-inngangen har gitt lyd på begge tilkoblingene, har du signal i kabelen - og da skal det virke.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm..

kan du ta et bilde av hvordan du har koblet bak forsterkeren å bak på subben og legge det ut her?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå testa eg akkuratt det du sa. Når en og en går inn i LFE så kommer det lyd, men forferdelig forvrengt. Når jeg tar en og en (white i white og red i red) Så kommer det absolutt NULL lyd. ikke den minste vibrering i Sub'n. Dette betyr altså at det er noe gale i De to Left+Right connectioner i Subben?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du ta et bilde av hvordan du har koblet bak forsterkeren å bak på subben og legge det ut her?
    hmm, ja eg kan prøva. Men det må bli med Mobilen isåfall. + er ikke så bra lys her inne. men skal prøve å se hvordan det blir

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Nå testa eg akkuratt det du sa. Når en og en går inn i LFE så kommer det lyd, men forferdelig forvrengt. Når jeg tar en og en (white i white og red i red) Så kommer det absolutt NULL lyd. ikke den minste vibrering i Sub'n. Dette betyr altså at det er noe gale i De to Left+Right connectioner i Subben?
    Det hørtes illevarslende ut, ja.

Du har ikke tilfeldigvis koblet høynivåinngangene på suben til høyttalerne dine samtidig? I så tilfelle: det må du IKKE gjøre!

En siste variant er å gi blaffen i å koble fra pre-out til rød og hvit på suben - men heller ta signalene fra høyttalerne eller fra høyttalerutgangen på forsterkeren inn på høynivåinngangene på suben. Du trenger ikke rare kablene til det formålet - vanlig lampettledning eller noe annet i den stilen som du tilfeldigvis måtte ha liggende, holder lenge.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B

Du har ikke tilfeldigvis koblet høynivåinngangene på suben til høyttalerne dine samtidig? I så tilfelle: det må du IKKE gjøre!

Høynivåingangene= De vanlige høytalerledning ingangene?

Eg har ikke kobla noe annet i subben enn en vanlig sub ledning og denne nye ledningen med left+right til forsterker ever.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

okay

Her e et par biler eg tok av Koblingene eg la ut på Imageshack, De va for store filer til å lasta op her.(la te et tatt for et par dager siden der du ser hvordan setupe mitt e, med gamle forsterkeren).

http://img6.imageshack.us/img6/9100/con1j.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/7343/con2p.jpg

http://img8.imageshack.us/img8/9238/con3.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/8584/con4k.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/6485/con5y.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/3310/anlegg.jpg

Bilde 2 og 3 e best av bak på forsterkerene. Der går Pre-out 1 til Main inn og til Subben (røde ledningen).

Bilde 4 e Bak på Subben.

Bilde 5 e Instillingene som e på CVA 1.5 forsterkeren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    ja den e kobla til pre-out 1
    Jeg glemte at du hadde effektforsterker koblet på den da jeg skrev dette. Det spiller ingen rolle hvilken utgang som brukes på hva. Jeg bare så at broa gikk mellom main inn og pre-out 2.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i alle dager står den forsterkern i bridge modus egentlig (CV'en).... du bruker den jo som stereo trinn.. bare til info .

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvorfor i alle dager står den forsterkern i bridge modus egentlig (CV'en).... du bruker den jo som stereo trinn.. bare til info .

Jeg bruker den på stereo, men tok den opp og ned for å sjekke hva som ga best lyd osv, har glemt å ta den tilbake:>

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du kobler CV effekten til PRE2... Har du prøvd å la PRE2 bruke splitteren da ? så du får 2 utganger der istede? og la MAIN IN og PRE1 være uberørt (med de medfølgende skinnene).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •