Subben min virker ikke med NAD c375 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Her e et par biler eg tok av Koblingene eg la ut på Imageshack, De va for store filer til å lasta op her.(la te et tatt for et par dager siden der du ser hvordan setupe mitt e, med gamle forsterkeren).

http://img6.imageshack.us/img6/9100/con1j.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/7343/con2p.jpg

http://img8.imageshack.us/img8/9238/con3.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/8584/con4k.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/6485/con5y.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/3310/anlegg.jpg

Bilde 2 og 3 e best av bak på forsterkerene. Der går Pre-out 1 til Main inn og til Subben (røde ledningen).

Bilde 4 e Bak på Subben.

Bilde 5 e Instillingene som e på CVA 1.5 forsterkeren.
    Search me! Det ser helt greit ut, dette.

Det som er skummelt, er at du får en forvrengt lyd via LFE-inngangen på suben, men ingen lyd når du kobler opp etter boken, slik du altså har gjort. Hvis LFE-inngangen hadde virket normalt, burde du ha fått en normal bass - om enn ørlite grann svakere, siden du bare koblet en kabel ad gangen - men ikke forvrengt.

Kan virke som om det er noe galt med suben, er jeg redd.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ser du kobler CV effekten til PRE2... Har du prøvd å la PRE2 bruke splitteren da ? så du får 2 utganger der istede? og la MAIN IN og PRE1 være uberørt (med de medfølgende skinnene).

Nei har ikke prøvd å bruke splitten der. Men jeg ser ikke helt vits i å bruke splitten der. Fordi jeg har allerede prøvd å ha Sub ledningene der alene, og da kom det ingen lyd. Så hva tenkte du på? Sub'n funker ikke i verken Pre1 eller Pre2.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Search me! Det ser helt greit ut, dette.

Det som er skummelt, er at du får en forvrengt lyd via LFE-inngangen på suben, men ingen lyd når du kobler opp etter boken, slik du altså har gjort. Hvis LFE-inngangen hadde virket normalt, burde du ha fått en normal bass - om enn ørlite grann svakere, siden du bare koblet en kabel ad gangen - men ikke forvrengt.

Kan virke som om det er noe galt med suben, er jeg redd.
    Off ja det e det eneste jeg og klare å forestille meg det kan være =/.
    Skal prøve å få dratt ned til HFK imårå så de kan teste den der å se hvordan lyden blir da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke prøvd å bruke splitten der. Men jeg ser ikke helt vits i å bruke splitten der. Fordi jeg har allerede prøvd å ha Sub ledningene der alene, og da kom det ingen lyd. Så hva tenkte du på? Sub'n funker ikke i verken Pre1 eller Pre2.

Hmm... da spøker det litt for subben ass ...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det kan være irriterende det ikke virker, men, ta et ekstra sett høyttaler kabler fra ditt ENE sett med høyttalere (ELLER fra effektforsterkerens høyttaler terminaler) til subbens høyttaler terminaler. Nå regulerer du volum og frekvens på subben og det virker.
    Hvorfor har du 2 sett høyttalere? Har du ét sett i et annet rom eller?

Da du prøvde subben med Yamahen, brukte du den samme kabel til subben da?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Skjønner det kan være irriterende det ikke virker, men, ta et ekstra sett høyttaler kabler fra ditt ENE sett med høyttalere (ELLER fra effektforsterkerens høyttaler terminaler) til subbens høyttaler terminaler. Nå regulerer du volum og frekvens på subben og det virker.
    Hvorfor har du 2 sett høyttalere? Har du ét sett i et annet rom eller?

Da du prøvde subben med Yamahen, brukte du den samme kabel til subben da?
    Jeg har to cls 215, og to cls 12. Hadde egentli tenkt å kjøpe 4 x 215, men ble frarådet det og anbefalt å kjøpe 2 av hver siden 12 tommere slår raskere så jeg får med alle slag og ikke BARE de dype. Det var planen Hvis du ser på bildet så ser du 215 forran, Cls 12 har jeg som bakhøytalere.

Nei Jeg brukte ikke de samme Ledningene. Fra yamahaen så brukte jeg en Kabel som har 1 "Han" i hver ende. da koblet jeg den rett inn i en "subwoofer" connection på Yamaha'n og andre enden i LFE på subn. På NAD'n Bruker jeg en Ledning som har en Red og en White på hver side.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da har du kanskje fundet feilen, kablen. Prøv en annen kabel....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller vel ingen rolle om det er en mono-kabel eller en stereo-kabel bare der er koblet på samme farge i begge ender. Før jeg kjøpte receiveren så brukte jeg den ene lederen av en stereokabel fra pre-amp'en til sub'en og det virket fint. Men å prøve en annen kabel er jo greit i allefall.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to cls 215, og to cls 12. Hadde egentli tenkt å kjøpe 4 x 215, men ble frarådet det og anbefalt å kjøpe 2 av hver siden 12 tommere slår raskere så jeg får med alle slag og ikke BARE de dype. Det var planen Hvis du ser på bildet så ser du 215 forran, Cls 12 har jeg som bakhøytalere.

Nei Jeg brukte ikke de samme Ledningene. Fra yamahaen så brukte jeg en Kabel som har 1 "Han" i hver ende. da koblet jeg den rett inn i en "subwoofer" connection på Yamaha'n og andre enden i LFE på subn. På NAD'n Bruker jeg en Ledning som har en Red og en White på hver side.

Hehe. heftig anlegg ja. Hvordan syns du CLS12 spiller kontra CLS215 på rommet ditt da ? Min erfaring med CLS215 er at de ikke spiller spess bra før rommet er på 30 kvadrat ++... cls12 derimot... :P. Men men, HEFTIG, og ikke minst grise tøfft oppsett.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det spiller vel ingen rolle om det er en mono-kabel eller en stereo-kabel bare der er koblet på samme farge i begge ender. Før jeg kjøpte receiveren så brukte jeg den ene lederen av en stereokabel fra pre-amp'en til sub'en og det virket fint. Men å prøve en annen kabel er jo greit i allefall.
    Jeg vet ikke om du misforstår, eller jeg gjør, men når du siger at den ikke virker nå med den kabel du har på nå, og at den virket med en annen kabel, det må vel få en klokke til å ringe hos deg, eller?
    Lederen i en kabel er loddet på selve pluggen, og der skal egentlig ikke så mye til før denne brister..så ja, bare prøv en annen kabel for sikkerhets skyld...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg vet ikke om du misforstår, eller jeg gjør, men når du siger at den ikke virker nå med den kabel du har på nå, og at den virket med en annen kabel, det må vel få en klokke til å ringe hos deg, eller?
    Lederen i en kabel er loddet på selve pluggen, og der skal egentlig ikke så mye til før denne brister..så ja, bare prøv en annen kabel for sikkerhets skyld...
    Det er ikke at den funker med en annen kabel, men med en annen ingang. Den funka i LFE ingangen når yamaha forsterkeren har innebygd delfilter. Testet med en annen kabel og når jeg var på HFK idag. samme problem der

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hehe. heftig anlegg ja. Hvordan syns du CLS12 spiller kontra CLS215 på rommet ditt da ? Min erfaring med CLS215 er at de ikke spiller spess bra før rommet er på 30 kvadrat ++... cls12 derimot... :P. Men men, HEFTIG, og ikke minst grise tøfft oppsett.
    Kjekt du syns det var kult oppset.

Det er en "liten" stue jeg har det i. som er ca 5 x 6 og + litt til. (åpent til kjøkkenet ved siden av som er 2 x 3, elr no). Jeg føler at Cls215 overdøver cls12 lett, men jeg har jo CVA1.5kw effekt forsterker på cls 215 så må stille inn lyden litt bedre for at det ska bli mer balansert. Er stort sett knall fornøyd med alt

Jeg skrudde anlegge jævli høyt igår kveld. så gikk jeg et par hundre meter ned i gata og hørte det fremdeles xD

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har funnet problemet

Jeg var på HFK idag og har nå funnet ut hva problemet er.Det var noe med at det panelet som stiller inn Delfilteret var ødelagt. Så nå har jeg levert den inn til HFK og satser på å få den tilbake innen en uke eller to

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke at den funker med en annen kabel, men med en annen ingang. Den funka i LFE ingangen når yamaha forsterkeren har innebygd delfilter.
    Ta ut den subkabel og tilslutt den med høyttaler kabler som beskrevet, da skulle du gjerne få lyd.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen til alle som har kommet med tips og svar