Nybegynner trenger råd vedr Electrocompaniforsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner trenger råd vedr Electrocompaniforsterkere

Hei
    Jeg er helt grønnskolling på lyd så trenger noen gode råd. Har rydda opp i barndomshjemmet og jeg har arvet to forsterkere fra Electrocompaniet. En forforsterker og en effektforsterker. Tror jeg det heter . De har kunn en stor volumknapp og to bøyler i front, og av en eller annen grunn er det en lampettbryter for å skru på den ene.
    Vet ingenting om kvaliteten på disse gamle greiene, men husker det var god lyd.
    Det har vært et par Infinity SM 155 høytalere koblet til. Men skal selge disse på grunn av de tar for stor plass.
    Er det noen som har anbefalinger til hvilken type høytalere som passer til slike forsterkere?
    Hvilken verdi har slike forsterkere?
    Som dere skjønner er jeg ingen hifi ekspert, men ønsker å utnytte disse forsterkerne....

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ekte "vintage". Siste halvdel av 1970-tallet hvis jeg husker noenlunde riktig. En venn av meg hadde et slikt sett i en periode. Vi syntes det låt bra - men hvem vet. Kanskje tidens tann har vært frempå her også - som så ofte før?

Selvfølgelig hørte jeg settet med høyttalere fra den samme tidsepoken - vanskelig å si hvordan det vil låte med en moderne høyttaler. Men skal jeg skyte litt fra hoften, ville jeg gjette på at en lettdrevet og nøytral høyttaler vil kunne passe bra. Råtips: Klipsch - men ikke skyt meg hvis jeg tar feil. Eller Audiovector? Stativtype eller mindre gulvstående - det er ikke veldig mange Wattene i dette effekttrinnet. Det må være minst 30 år siden jeg hørte disse greiene.

M.h.t. hva dette settet ditt kan være verdt, tør jeg ikke si noe. Det er ikke akkurat hverdagskost på bruktbørsen, dette.

PS: Fant en tråd i Vintage-avdelingen: http://avforum.no/forum/vintage-audi...amplifier.html
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Ulf. Har vist plassert denne tråden litt feil. Har lest tråden og skal undersøke mere om aktuelle høytalere. Tydelig slike forsterkere har en verdi. Så et par på finn.no til 10000. (Der jeg har tatt bildene fra).
    På mine forsterkere er bøylene i fronten noe anderledes, runde og sølvfarget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •