Trenger hjelp med programmer på Yamaha RX-V1300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp med programmer på Yamaha RX-V1300

Hei

Jeg har en Yamaha RX-V1300 koblet til PCen, og videre til to høyttalere i et stereooppsett. Men i dag la jeg til en senterhøyttaler (med mål om å legge til surround når jeg finner noe passende.

Det jeg derimot ikke finner er et passende program på recieveren. Ettersom den er koblet til PCen (via optisk) så vil jeg at den skal inkorporere senteren når jeg ser film og annet materiale med 5.1 kilde, men bare bruke frontene når jeg hører musikk. Jeg finner virkelig ikke riktig program for dette. Blir jeg nødt til å bytte på recieveren hver gang jeg bytter mellom film/musikk?

Jeg trodde Dolby Digital (normal) skulle være passende, for manualen til recieveren fikk meg til å tro at den skulle bare direkte dekode uten å legge til effekter, men da kommer mye av musikken i senter.

Er det noen som har erfaring, og veit hva jeg kan stille inn recieveren på for å få musikk i to kanaler når jeg vil ha det og film i tre (og fler) når jeg vil det?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare en 663, men på den så bruker jeg STRAIGHT for å få lyd i 2 kanaler + sub. Velger jeg PURE DIRECT så kutter den ut sub'en. Kanskje det er noe lignende på 1300'en?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, men jeg har ikke noe som heter straight. :P Finner det hvertfall ikke. hehe. Yamaha er virkelig ikke verdensmester i pene, ryddige fjernkontroller, forresten.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på min Yamaha (659) så "husker" den sist valgte lydprogram fra kilde til kilde - vil tro det er det samme på 1300 også...

testet nettop:
    valgte CD = 2ch stereo
    valgte DVD = standard (PLII Movie, som endres til DD når filmen starter)
    valgte DTV = sur. enhanced

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør den her og, men jeg bruker den bare koblet til PCen, som jo sender ut både 5.1 og stereosignaler.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Det gjør den her og, men jeg bruker den bare koblet til PCen, som jo sender ut både 5.1 og stereosignaler.
    aha, kun én kilde - da MÅ du nok skifte mellom stereo/surround manuelt, men så slipper du jo å endre kilde slik jeg må

Og nei, Yamaha sine fjernkontroller er ikke verre (eller bedre) enn andre....

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da fikk jeg oppklart det, hvertfall! Takk skal du ha!

Det med utseende blir vel subjektivt. Min yamaha har denne fjernkontrollen, og jeg syns faktisk den er påfallende stygg :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer om du trykker på STEREO EFFECT på fjernkontrollen? Er det forskjellige valg av lydeffekter til stereo? Kanskje det er noe der?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den switcher mellom vanlig stereo og programmer, dessverre. så det jeg ønsker meg er et program som automatisk kjenner igjen om det kommer 2 eller flerkanalslyd. Det funker på denonen min, men den er jo en del nyere. Jaja. Det er ikke så krise å trykke på den knappen med jevne mellomrom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •