strømsterk stereo forsterker 10-20000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

strømsterk stereo forsterker 10-20000?

Hei!

som noen sikkert fikk med seg vurderte jeg i en tidligere tråd en nad c375,var helt sikker på at jeg skulle kjøpe den,men før jeg skulle kjøpe den bestemte jeg meg (heldigvis) for å teste den. lyden var upåklagelig men en ting som irriterte meg veldig var volum kontrollen.ved styring fra fjernkontrollen var det slik at hvis jeg så vidt trykket på volum knappen steg volumet drastisk,veldig følsom med andre ord.plagsomt fordi dette virket ellers som et knall kjøp jeg kan ikke huske at det var sånn med nad c372 som jeg har testet hos en kamerat.nå ble det veldig mye om nad her...
    har med denne erfaringen sett etter andre forsterkere,å har da kommet fram til at harman kardon hk990 er et godt alternativ.har lest testen i hjemmekino bladet å dette virker som en god forsterker.Den har flere muligheter med tanke å tilkoblinger å at den har romkoreksjon.pluss at den er mer strømsterk?..uansett,over til det jeg lurer på:er det noen her som har erfaring med denne forsterkeren?

den skal forresten drive et par cerwin vega ve 12. ja jeg vet at høytalerne mine er langt i fra noe high end,men jeg vet av erfaring at det er som regel mye å hente på en god forsterker.(har prøvd PA forsterker...å det låter forferdelig..pluss at du har viftestøy)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm..

Vet at denne forsterkeren er ganske ny.Men er det ingen som har noen erfaringer å dele angående denne forsterkeren? eller kanskje noen har tips om en bedre forsterker til prisen...?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er flere som håper på brukererfaringer på denne! Så om noe har inspill, så gi en lyd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du kommer LANGT med HK 990 .. Den har jo også innebygget romkorrektsjon . Fremtidsrettet som bare det .

NAD'en er en kjempe forsterker, med KNALLGOD lyd. Synd det med fjernkontrollen. HK'en er vel også endel dyrere?

HK'en fikk kjempetest i "Hjemmekino", ikke at det tilsier at du liker den men...

Har du ikke mulighet itl å teste Denon PMA2000AE på CV da ? tror det vil låte relativt fint.. 2x80watt, hvor strømforsyningen leverer varene hele veien .

Sist men ikke minst Lyngdorf SDAI2175, kan bli litt klinisk og kjedelig på CV.. men verdt en sjekk ?! . Der går iallefall volumet kontrollert opp og ned .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar!

ja hk forsterkeren er som du sier mer fremtidsrettet. nad c375 ligger på 10.000 og hk 990 får du fra 15000. men når jeg alikavel skal kjøpe meg en forsterker vil jeg ikke gi 10000 å være sånn passe fornøyd.Da gir jeg heller 15000 og blir veldig fornøyd.
    har prøvd pma2000 men da likte jeg hk970 totalt sett bedre,til tross for prisen.
    har hatt Lyngdorf SDAI2175 å den likte jeg IKKE lyden på,alt for klinisk for meg,men her var brukervennlighet på topp.Men liker egentlig hk lyden,så hk990 er virkelig et spennende produkt. nå sitter jeg med en marantz pm15 s1 som jeg låner,liker lyden men den er for strømsvak.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har tenkt litt...

Hva med en Parasound Model 2100 Stereo forforsterker og en Parasound NewClassic Model 2250 effektforsterker.mer watt en hk990 men er den strømsterk? å hvordan låter den eventuelt sammen med cv ve 12?
    å selfølgelig hvis noen har noen tips om noen andre stereo forsterkere i denne prisklassen så er det bare å rope ut! 8)

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en ide å skifte trådnavn til "Strømsterk forsterker 10-20.000?" eller lignende da i så fall.Så får du kanksje mer respons på det du ønsker.

Jeg har ikke fått prøvd mitt nyinnkjøpte Rotel RB-1080 enda men ut fra denne målingen vist nedenfor så ser den ikke ut til å kaste inn håndkleet uansett last.

Jer har i allefall fått intrykk av at Rotel leverer meget til prisen og de er også tilhengere av å fremheve den viktige dynamikken som gir energi til musikken.Dramatiske rytmeendringer følges opp med den reneste selvfølge med den lille RA-930AX`en på bare 2x30 watt som jeg har hatt en stund som vikar til jeg fannt noe litt kraftigere som har bedre kontroll på litt større høyttalere.Imponerende må jeg si!

Min Preamp RC-1082 ankom Trondheim i går så nå er det ikke lenge til jeg får lyd.Gjett om jeg er spennt. :-D

Kan komme med en tilbakemelding senere om det interressant.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Takk for tips om endring av tittel på tråden Banjoarrne. har sett litt på rotel å kom gjerne med en tilbakemelding her.men har hørt/lest at rotel kan bli litt "skarpt i toppen" noe jeg ikke liker,og som heller ikke passer til cerwin vega på øredøvende lydnivå.Det jeg ser for meg er en forsterker med varm klang og med mye krefter.men jeg har aldri testet rotel før så har ingen personlig formening om hvordan det låter.
    hadde vært veldig fint hvis noen her har testet rotel på cerwin å kunne kommet med en uttalelse om hvordan det låter...takker for alle innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemet" med NAD sine fjernkontroller, med at det den hopper ganske mye i volum var også slik på C372. Dette er også slik på 375, litt mindre frempregende, men fremdeles tilstede. Dette kan være litt slitsomt i starten, men det er en ganske stor vanesak vil jeg legge til. Det er også litt forskjeller på om du bruker orginal kontroll, eller om du har universalkontroller.

Personlig liker jeg NAD forsterkerene veldig godt. Jeg testet også H/K en del med samme tanke på å gå for dette. Begge forsterkerene er veldig gode i sin klasse. H/K er nok den sterkeste av de to, og kan som nevnt skilte med noe mer teknologi enn NAD kan. Jeg har hovedsaklig testet med CV V12F og Dali Concept8, som begge er ikke for langt unna det du selv har.

Jeg benytter mitt stereo til musikk. Og lyd er som kjent utrolig subjektivt.
    Jeg liker personlig NAD sin klang best. Den gir meg masse trøkk, enten jeg hører på Slayer - Rain in blood, eller Gary Jules - Mad World, uansett volum. Jeg syntes at H/K har en litt varmere tone over seg enn NAD har.
    Personlig valgte jeg NAD, rett og slett fordi den ga meg mest frysninger når jeg lytta gjennom favorittskivene. Den litt kjøligere klangen ga meg mer følelse av dramatikk i de sangene hvor dette var naturlig, som til slutt gjorde valget mitt mellom de 2.

Begge forsterkerene er strømsterke nok til at jeg for min del aldri fikk de til å falle av på nevnte høytalere før jeg var godt passert behaglig lyttevolum. Ikke engang på whiskeyfyllavolum falt de av. Dette kommer sikkert litt ann på hvor stort areal du skal dekke, men sansynlig stopper ørene først.

Alt i alt er dette to veldig gode forsterkere. Nå har jeg rett nok ikke eid ett anlegg til 6 siffer enda, og kommer nok neppe til å gjøre det. Jeg drister meg likevel til å si at begge forsterkerene leverer god lyd. Om H/K er verdt +5000 pga de ekstra mulighetene den har, kommer litt ann på hva du trenger. Hos meg var det lydklangen som avgjorde det hele. Og slikt kan ikke forklares godt med ord. Å lytte vil alltid være den beste løsningen.
    Personlig syntes jeg i hvertfall ikke at fjernkontrollen skal være ankepunkt nok til å gå vekk fra NAD. Det er som clutchen på biler. Man blir vant med det. I begynnelsen tuklet jeg masse med volumjusteringer. Små tapp, store tapp, holde inne lenge, kort, opp og ned. Til slutt går dette av seg selv, og du styrer volumet problemfritt. Den er sensitiv, du må kanskje ned litt for så og gå opp til rett volum inniblant. Men det lager neppe store problemer.

Nå skal det også sies at jeg også liker det "kjedelige" looken til NAD. Designet spiller jo også litt inn på helhetsinntrykket.

Jeg venter nå spent på å teste NAD C275BEE sammen med C375BEE. Lurer veldig på hvordan dette blir å bi-ampe med. Det er godt å ha en "designa" utvidelse på lur hvis man vil ha mer!

Mvh
    Kenneth, verdensmester i tråd-trashing med enorme vegger av unyttig tekst.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!Har fått lytter litt på Rotel RB-1080/RC-1082.Ble ikke missfornøyd med Rotelene kan jeg i allefall si.

Stålkontroll er det riktige ordet.Rytmer sitter som støpt.Musikalsk og engasjerende.Signaturen heller mot det varme og det er ikke noe bakdel i mine ører (smak og behag).Alt er der fra topp til bunn,føler i allefall ingen mangler så langt.Må leve litt mer med den for å kunne si mer.

Mener at Rotel er et ganske trygt kjøp.De leverer.Men det er alltid lurt å høre før man kjøper(gid jeg kunne lære litt av det jeg sier der ops: ).

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for innspill!

Bra du ble fornøyd banjoarrne men jeg er fortsatt usikker på hvordan rotel låter på cerwin,det virker som rotel leverer gode produkter,men du mener at rotel oppsettet ditt har en varm klang?jeg har hørt at rotel generelt har en lys klang,kanskje det bare gjelder klasse d forsterkerne til dems?

vang1:
    Det er som du sier,lyd er veldig subjektivt.er usikker på hvilken forsterker jeg går for,mest sannsynelig blir det hk 990. foreløbig har jeg ikke bruk for alle mulighetene hk har å tilby,men det kan være greit å ha en fleksibel forsterker.
    Det eneste som plager meg med nad`n er volumkontrollen,virket som det var enten mye lyd eller ingen lyd,veldig følsom,sikkert en vanesak men for meg er det grunn nok til å ikke velge forsterkeren.Forestill deg at du har fest,å et en som ikke er vant med forsterkeren skal justere volumet,da skal det ikke mye til for at et eller annet går i stykker.Pluss at det er kan være vanskelig å finne passe lyttevolum når den er så følsom.
    angående utseende på forsterker så er jeg ikke så nøye,så lenge det låter bra og er brukervennlig er jeg fornøyd.

Det skal ikke være lett:???: begynner å bli litt lei av å ikke være fornøyd med anlegget,så kommer nok til å bestille meg en forsterker veldig snart. enten det blir nad,parasound,hk eller rotel.
    Hyggelig hvis noen kan komme med noen tips eller erfaringer

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drive/Driven
    Bra du ble fornøyd banjoarrne men jeg er fortsatt usikker på hvordan rotel låter på cerwin,det virker som rotel leverer gode produkter,men du mener at rotel oppsettet ditt har en varm klang?jeg har hørt at rotel generelt har en lys klang,kanskje det bare gjelder klasse d forsterkerne til dems?

Det skal ikke være lett:???: begynner å bli litt lei av å ikke være fornøyd med anlegget,så kommer nok til å bestille meg en forsterker veldig snart. enten det blir nad,parasound,hk eller rotel.
    Hyggelig hvis noen kan komme med noen tips eller erfaringer

Min erfaring er helt klart at Rotel er av de som heller mot det varme.Mulig deres klasse -D er litt lysere i klangen.Men det at noe er lyst i klangen betyr jo ikke at de ikke har varme,det kan bety at de har mer fokus oppover i frekvens enn i bunnen.Men det stemmer heller ikke når det kommer til Rotel mener jeg.De lever i kjelleren som bare det hva jeg hører her hjemme.

Lett er det ikke.Du må rett og slett får prøvd noe selv for å finne ut om det virkelig er noe for deg.Men jeg anbefaler deg å ta en lytt til flere av disse merkene før du bestemmer deg.Smaken er jo aldri helt lik fra person til person.Kan hende du liker Parasound eller HK bedre enn Rotel,men dette må du finne ut selv.

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukt coda unison ultra får du under 20k, bør kan være et alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for innspill

Har tittet litt rundt,å har bestemt meg for at jeg handler innen førstkommende fredag.er 99% sikker på at det blir harman kardon hk990 så sant ingen kommer med et vannvittig bra forslag da.Igjen takk for alle forslag osv. Veldig bra forum forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer til å angre på valget av H/K 990
    Jeg har akkurat byttet fra Abrahamsen V2 og V6 til h/k 990, den spiller med slik kontroll, oppløsning og dynamikk at jeg har sittet og glist :-D i en uke nå.
    Har aldri klart å få Audiovector ht til å spille så dypt som med hk990.

Vil påstå at denne forsterkeren er et knall kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    freddyper:hehe ble ikke mindre fristet nå kan du si artig å høre at du er fornøyd. Har et spørsmål hvis du ikke har noe i mot det. Hva syns du om fjernkontrollen?leste i hjemmkino bladet at de syns den var litt upraktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syns du om fjernkontrollen?leste i hjemmkino bladet at de syns den var litt upraktisk.
    Fjernkontrollen til forsterkeren er stor og klumpete(stygg), men jeg synes at den fungerer greit, er oversiktlig.
    Jeg bruker ikke fjernkontrollen til H/K siden jeg har programert alle funksjonene inn i logitech harmony fjernkontrollen.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyper
    Fjernkontrollen til forsterkeren er stor og klumpete(stygg), men jeg synes at den fungerer greit, er oversiktlig.
    Jeg bruker ikke fjernkontrollen til H/K siden jeg har programert alle funksjonene inn i logitech harmony fjernkontrollen.
    Nå kan det jo nevnes at Nad C375 BEE gruste H/K 990 i siste lyd og bilde. Nad var bedre på alt. Og hva skal man med alt fiks fakset på H/K 990 da?
    Dette er egentligt bare en hjemmekinoforsterker med to kanaler.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim? Ble vel litt for musikalsk og råflott for et par VE-12 kanskje.

Men NAD'en er et meget godt kjøp. Den kom i alle fall godt ut i siste Lyd og Bilde.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det kjøp i dag?

Hadde vert spennende om noen tester noe nytt, men skjønner jo at det kan være en litt gambling om det matcher osv.

Ble forrøvrig veldig glad i Micromegaen jeg hadde: http://avforum.no/forum/pressemeldin...ard-audio.html

Var preamp det da, men de har noen strømsterke effekttrinn.

Test her av den største integrerte derfra: http://www.micromega-hifi.com/pdf/Mi...dabf441b756bdf

mange spennende muligheter her også: Resonans Lyd & Bilde

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •