strømsterk stereo forsterker 10-20000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Design e no greit også, NAD ser som vanlig nitrist ut. (Ja dem har noen serier som har sett bra ut men d koster) Ikkje e d sikkert Lyd & Bilde e fasiten på ting heller. Ville prøvd ut forsterkene selv og gjort meg opp min mening. Og ja eg har HK990 men vil overhodet ikkje påstå den er bedre en NAD da eg ikkje har hørt den

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Nå kan det jo nevnes at Nad C375 BEE gruste H/K 990 i siste lyd og bilde. Nad var bedre på alt. Og hva skal man med alt fiks fakset på H/K 990 da?
    Dette er egentligt bare en hjemmekinoforsterker med to kanaler.
    06/07 utgaven? Må ta en titt på den artikkelen.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes å huske den ble nevnt som å være litt slapp denne HK990.Hva de mener med akkurat det kan jo også diskuteres.Det tror jeg nok kommer litt an på hvem som hører.HK er jo kjennt for å ha litt fet signatur og den er jo lettlikelig også og grei å matche med annet utstyr.Og det kommer også veldig an på hva du matcher med,for hvilket resultat du får.
    Lurt å høre før man legger noe under giliotinen i allefall.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Synes å huske den ble nevnt som å være litt slapp denne HK990.Hva de mener med akkurat det kan jo også diskuteres.Det tror jeg nok kommer litt an på hvem som hører.HK er jo kjennt for å ha litt fet signatur og den er jo lettlikelig også og grei å matche med annet utstyr.Og det kommer også veldig an på hva du matcher med,for hvilket resultat du får.
    De testet de opp mot CM9 vist jeg ikke tar feil.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde, HFK produkter, bra tester... Hørt d før?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, det var et par med CM9.
    kjører selv en 375 på et par CDM 7NT og når C565bee`en kom i hus for å snurre cd`ene, var det bare å ta av seg hatten.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yam
    jepp, det var et par med CM9.
    kjører selv en 375 på et par CDM 7NT og når C565bee`en kom i hus for å snurre cd`ene, var det bare å ta av seg hatten.
    Bra altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra altså?
    jepp, litt sånn "gåsehudaktig" følelse.8)
    prøvde først en cambridge 840A v.2 og en lyngdorf 2175 før valget falt på nad`en. Men dette gjelder mine ører i min stue, subjektivt så det rekker.
    fjernkontrollen var litt uvant til å begynne med (volumdelen), men ble fort vant til det.
    375`en og 565`en sammen, gir en utrolig detaljert lytteopplevelse.
    Til de som skal handle er det bare å si: prøv så mye som muligt eller så mye du gidder av utstyr. det som funker for meg funker ikke nødvendigvis for deg.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Så vidt jeg har lest meg til skal den gamle lydsignaturen til H/K være borte i denne nye modellen.

Edit: Noe som Zettie også påpeker i en post her http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...ml#post1454850

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DM683 -Hva er godt nok til å drive disse, uten at det er overkill?

Hei! Prøvde denne på bw-tråden men uten noen svar -kanskje den vekker større interesse her...

Jeg har nettopp fått et sett nydelige 683 i hus og nå kommer jakten på forsterkeriet...

Jeg har lest igjennom all verdens foruminnlegg og er egentlig like klok på hva som er godt NOK... Gjengangeren er at disse trenger en strømsterk forsterker og at de spiller bedre jo mer power som fores inn. Men jeg sliter med å finne et svar på når man egentlig har nok ampere og kontroll til at forsterkeren ikke lenger er begrensningen.

Jeg har en Denon AVR2310 som både er for svak og ikke gir et behagelig nok lydbilde til HT. Nå er jeg keen på å kjøre ren stereo med 683’ene. Hvis jeg kjøper en effektforsterker (for eksempel NAD c272) vil det da bli NAD eller Denonlyden som maler lydbildet? Og selvfølgelig hvor begynner det å bli overkill?

Tenkte å putte ca 5000,- i en effekt/integrert forsterker, men kjøper helst brukt så da blir vel prisrangen opp mot ca 15’. Vil for eksempel en Densen DM-10 75W (som er strømsterk nok??) klare å yte 683 rettferdighet?

Sorry hvis jeg spammer på noe som er diskutert ferdig (men send gjerne linker til tråder der dette er diskutert konkret for 683…)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du bruker to forsterkere vil det være begge der bestemmer lyden jo.
    For 5K får du mye fint på bruktbørsen.
    Om du velger en ren stereoforsterker kan ikke denne kombineres med kino og du må kjøpe omskifter for å kunne bruke høyttalerne i kinomodus f.eks., men, du kan se etter en integrert forsterker med prosessorinngang, da kombinerer du begge og kan bruke stereo og kino uten å skulle skifte noen kabler osv.
    Der er en egen tråd her der heter integrert forsterker med prosessorinngang.
    Eller, som du skriver kan du velge bare en effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Skal som sagt kun benytte den til stereo, så receiveren er egentlig til overs i oppsettet (skal ned i kjellerstuen etterhvert med rent kinooppsett der).

Men sett at jeg da legger til en effektforsterker hvordan kan jeg best finne ut på papiret hva som vil være strømsterkt nok til å drive høyttalerne uten at de klipper? Utvalget er såpass overveldende at det er greit å kunne korte ned listen før jeg begynner å høre på de forskjellige etter lydbildet...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PCFM
    Vil for eksempel en Densen DM-10 75W (som er strømsterk nok??) klare å yte 683 rettferdighet?
    Jeg tenkte ikke å begi meg på å prøve å besvare på alle spørsmålene dine, men denne forsterkeren er i alle fall en god match med B&W (uten at jeg har prøvd den på akkurat 683)! Når du ser størrelsen på denne strømforsyningen og kjenner vekten på forsterkeren, så skjønner en fort at dette ikke er en vanlig 75-watter. Riktignok en gammel modell (siste halvdel av 1990-tallet), så prisen bør være god (kostet 11-15000 den gangen)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg klart å lete meg litt mer i det vannvittig store kunnskapsarkivet!
    For de som senere måtte komme over denne tråden her så er vel dette de trådene som best beskrev mitt konkrete behov...

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/66123-forsterker-b-w-683-a-6.html

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...g-vurdere.html

http://avforum.no/forum/receivere-fo...sterker-2.html

Lærdommen hittil er at watt er sterkt underordnet strømforsyningen for 683'ene fordi de kan dykke ned mot 2,6 Ohm på impedansekurven... Kommer til å lytte på Arcam a90 og NAD 372... Evt Lyngdorf (men virker som om de ikke helt gir det lydbildet jeg er ute etter.) Spennende!

Neste steg blir å finne ut litt mer om klasse D forsterkere...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PCFM
    DKommer til å lytte på Arcam a90 og NAD 372...
    Hvorfor 372 og ikke 375?
    (Ser bare at 375 skal fungere bra på CM9 , men ikke dermed sagt den passer like bra på 683..)

men en ting som irriterte meg veldig var volum kontrollen.ved styring fra fjernkontrollen var det slik at hvis jeg så vidt trykket på volum knappen steg volumet drastisk,veldig følsom med andre ord.
    Min 352 er på akkurat samme måte mtp. fjernkontroll/volum , men bare på lavt nivå. Altså der man gjerne ville hatt litt en mer fintfølende volumknott

Man blir vant til det etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Hvorfor 372 og ikke 375?
    (Ser bare at 375 skal fungere bra på CM9 , men ikke dermed sagt den passer like bra på 683..)

Det greie svaret på det er vel egentlig at 372 kan jeg få brukt for rundt 3000, mens 375 må jeg vel ut med rundt 7000.... Effektmessig skal disse jo være relativt like. Vet rett og slett ikke om det er verdt prisen å gå opp til 375? Men er veldig lydhør for innspill på dette!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Abrahamsen forsterker V2.1 ?. Den skal visst være meget strømsterk og en prisreferanse i prisklassen 10 lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en Arcam A90 til en grei pris så da ble det handlet raskt!

Bruker mac'en som kilde så nå må jeg ha meg en DAC før jeg får prøvd oppsettet... (Arcamen har bare analog inn...)

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå får denne Harman/Kardon HK990 Integrert forsterker - Sort skal nok få liv i høytalerene dine 100 amp og greier

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    gå får denne Harman/Kardon HK990 Integrert forsterker - Sort skal nok få liv i høytalerene dine 100 amp og greier
    Uten tvil mye moromuskler i denne, men ble litt for dyr ifht Arcam'en. Så får vi se hva jeg ender opp med til slutt:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •