NAD(T765) reciver til CV(CLS) hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Granadaairlines sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD(T765) reciver til CV(CLS) hjemmekino

Hei jeg er ny på forumet som registrert bruker. Har lest litt\ en del men er kommet til det skritt å måtte legge ut en egen tråd... 8)

Har skaffet meg et mer en godt nok(og alt alt for dyrt, etter en students pengebok..) stereoanlegg. Dynabel Euforia med AVI spiller og amp.(høyttalerne er fortsatt under bygging, men snart er eksamen over..)
    Ønsker derfor å oppgradere det utgamle hjemmekinoanlegget fra Eltax med tilhørende Technics amp.

Ønsker en forholdsvis rimelig(blir jo noen kroner tilslutt) og ikke minst underholdende hjemmekino.
    Er ganske så bestemt for å kjøpe CV-høyttalere i CLS-serien(billig og morro underholdning).
    Det vil da bestå av CLS-10 fronter, CLS-6C Center, CLS-6 bak og surround høyttalere pluss en eller to stk. CLS-15SX subber.

Det jeg lurer på er om NAD T-765 vil passe, og vil kunne drive disse høyttalerne godt og med passe mengde kontroll uten at det skal gå ut over pengebok, høytalere, hus og inventar...? Ønsker ikke den lange turen frem og tilbake(sju timer tur retur) for å teste dette. Har lest nok tester og annbefalinger til å stole på at CV og NAD er en fin match. Ønsker bare vite om NAD T-765 er stor nok til høytalerene. I HIFI-klubbens annbefaling til CV CLS-10 er det foreslått en NAD amp. på 2x80W. Så ut fra det skulle det være nok men ønsker å høre deres erfaringer angående dette.

Takker for meg og ønsker alle tilbakemeldinger velkommen :-D

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen hit

Er du sikker på at du vil ha CLS-10? CLS-12 koster bare 400 mer for paret.

Jeg har NAD T753 med en eldre modell av nevnte CV classic høyttalere. CLSC-10 fronter, og classic bak og center. Kjøpte det brukt, også jeg på studentbudjsett. Er ikke veldig imponert over bassen i CLSC-10, men det er vel derfor man har sub..

Jeg vil tro T765 gjør jobben godt. I stereo har jeg stressa anlegget mitt ganske bra, og man kan spille forholdsvis høyt med T753 før den kutter ut. Sikkert ikke pent gjort, men det skjedde nå en fuktig kveld. Mulig den ble litt varm 8) Har ihvertfall en mistanke om at høyttalerne mine orker mer enn forsterkeren. En stor forsterker er sjelden feil.

Når det gjelder kontroll må jeg bare si T753 (og garantert T765) får godkjent av meg. Ikke noe problem å pøse ut lyd i 5 kanaler.

Newcomer Granadaairlines sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så mye 8)

Først, jeg tror jeg holder meg til CLS-10. Tenker at skal jeg få fullt utbytte av CLS-12 bør jeg gå for en større amp. Dermed større budsjett og unødvendig stor amp i forhold til resten av høyttalerne. Bass burde jeg få nok av med
    2x CLC-15XS(har allerede en CLS-15SX pluss en B&W ASW1000).

Det er betryggende å høre at CV holder så lenge ørene alt som ikke er skrudd fast holder!!

Siden jeg allerede har stereoanlegg vil NAD og CV kun bli brukt til film ol. Håper T-765 også vil holde til 7 kanaler og ikke bare 5

Tror jeg vil gå for T-765 men greit å høre om det finnes flere erfaringer. Må samtidig kjøpe det ekstra kortet for å holde meg inne med alle de nye lyd prosseseringene..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •