System Audio Explorer Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio Explorer Hjelp!

Er veldig nære å oppgradere mine SA 1550 med Explorer, men er veldig usikker på receiver da jeg skal bruke dem i et 5.1 oppsett. Nå har jeg en H\K AVR 330 som blir alt for skral + ikke har støtte for nye lydformater.
    Har kikket på Primare SPA 22........Noen som har noen gode alternativer og løsninger? 8)

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moffy
    Er veldig nære å oppgradere mine SA 1550 med Explorer, men er veldig usikker på receiver da jeg skal bruke dem i et 5.1 oppsett. Nå har jeg en H\K AVR 330 som blir alt for skral + ikke har støtte for nye lydformater.
    Har kikket på Primare SPA 22........Noen som har noen gode alternativer og løsninger? 8)

SPA 22 og Explorer...nå skal ikke jeg bestemme hva du skal kjøpe...Men den komboen der, er rett og slett PERVERS!
    Har hatt Explorer tidligere...og de er rett og slett fantastiske..savner de litt...
    Er jo ikke for ingen grunn at Primare bruker System Audio som referanse på fabrikken sin.. Det er en perfekt match, og det spiller så pent, vakkert, rent, tøft, kult, rått som du sjeldent har hørt tidligere.. Og SPA22 er en knall god reciver selv på stereo..I LOVE IT!

LØP Å KJØP!

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow det var mange superlativer, ser ut som du ikke har noe valg nå moffy

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.....ja dette høres jo uuuutrolig fristende ut8)

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rwksz
    wow det var mange superlativer, ser ut som du ikke har noe valg nå moffy
    haha.....men knakende godt er det...det snakker nesten for seg selv...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så mye Primare-begeistring å skue, kan det ikke skade med litt malurt i begeret. Hvis det ikke er tvingende nødvendig med 120W Primarelyd i samtlige kanaler, kan det være penger å spare på å gå for en billigere receiver og heller kjøpe et separat effekttrinn til frontene - evt. til fronter + senter. Bare for å ha sagt det. SPA-22 er ikke akkurat den billigste i klassen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener disse fortjener mer enn 120wpc. SPA22 er ikke dum men blir litt liten med f.eks Exact som center og Talent bak eller lignende. Støtter forslaget om enklere receiver med stort effekttrinn. Alternativ SP32 alternativer med stort 5.1 effekttrinn..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder SP32 med et 5.1 effektrinn blir det out of my leauge når det kommer til pris.
    Ulf - B, har du noen gode kombinasjoner på strak arm du vil anbefale?
    Bikker ikke mer enn 30 totalt på elektronikk delen..........

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - surround er ikke min greie, men Primare har jo et 3x120W effekttrinn til fronter + senter som ikke koster mer enn 15.000 nytt. Da har du romslig budsjett til en allright surroundreceiver - og enda sparer du litt penger. Det var det som var hovedpoenget mitt - å spare litt penger. Pluss en Yamaha i en passende prisklasse - 5-10.000 til å ta prosesseringen og surroundkanalene? Kjøper du brukte effekttrinn, har du sikkert enda flere muligheter. Du kunne t.o.m. få 3X Midgard 600W-monoblokkene brukt for rundt 15.000 - bare for å illustrere at det kan være mye å hente på å tenke alternativt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf SDA2175 sammen med en receiver?? Er jeg helt ute å sykler nå??

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Lyngdorf 2175 på SA 1750, en meget bra match. Lyngdorfen hold 1750ene i jerngrep.

Litt usikker i om den er nok til explorer, men jeg tror faktisk det.

Når det gjelder receiver, så mener jeg at på dagens nye receivere så skal det godt gjøres å velge feil. Bare pass på at du velger en med rett utsyr til deitt behov, da spesiellt antall hdmi innganger.

Personlig så er jeg veldig glad i Yamaha. (Da jeg hadde 170ene så kjørte jeg med en Yamaha 663 som pre, funket som gull det).

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hva du skal med Explorer hvis du ikke har forsterkeri som de fortjener og slik at du får utbyttet ut av de. Rotel 1095 og en enklere receiver kommer på langt under 30 hvis du kjøper brukt.

Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte før Explorer med Exact center og bakkanaler på SPA21. Dette var nydelig. Så flyttet jeg og måtte kvitte meg med exactene. Explorerene ble også solgt for å bytte finish. Er nå på mitt andre par Explorere, og kjører på SPA22. Er meget fornøyd med kombinasjonen. Når det kommer til AVR330 er dette nøyaktig samme forsterker som vedkommende som kjøpte mine gamle Explorere bruker. Dette låter bra, men er ingen tvil om at du kommer til å ha større glede av dem ved skifte av forsterker også. Når det er sagt så spiller Explorer utrolig bra så lenge den får litt strøm, noe som er det HK er gode på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •