Stor / liten reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor / liten reciever

Skal i løpet av året oppgradere kinoen. Frontene er Infinity Kappa 9,2i. Det jeg er usikker på er om jeg skal kjøpe en kraftig reciever 15-20k(tror det uansett blir en pioneer reciever) eller om jeg skal gå for en litt rimeligere reciever ca.10k. Jeg må vel uansett ha ekstra effektforsterker for å drive frontene, slik at jeg lurer på om det er verdt de ekstra pengene bare for dekoder/preamp delen i recieveren. Eller om det er å kaste pengene ut vinduet. Jeg har ingen planer om noen "high-end" kino. Noen som har peiling på dette?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sier så må du ha ekstra slutt-trinn for å mate Kappa'ene så da spørs det om du ikke like gjerne kan spare noen kroner på receiveren. Det er selvsagt bedre komponenter i en dyrere receiver, men det spørs om du trenger det. Har du bruk for bedre analog del, har du bruk for bedre oppskalering av video etc. Jeg tror at det du bør gjøre er å sette opp en smørbrødliste over hva som er viktig for deg med hensyn til receiveren. Antall HDMI, oppskalering i receiver vs i DVD/BD-spilleren, kravene resten av høyttalerne setter til kraft etc.

Det er fort gjort å tro at du får en bedre receiver ved å betale 5000kr mer, men det kommer an på hvor de ekstra pengene ligger. Er den dyrere pga elementer du kommer til å bruke eller ikke? Er det i analogdelen for å gi best mulig lyd fra en CD-spiller som du kanskje ikke kommer til å bruke så er det bortkastet. Er det i oppskalering fra analog inn til 1080p HDMI-ut som du nesten sikkert aldri vil få bruk for er det ihvertfall bortkastet. Er det pga at den har ørten-og-trygve innganger og utganger du aldri får bruk for så er det også bortkastet.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker selv kappa, men 8.2i foran.jeg kjøpte en billig reciever (ca 5000)som pre amp.har effektforsterker på pre out utgangene.låter jævla bra.kanskje en reciever under ti lapper holder.resten til effektrinn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •