tilbydt brukt surr.forsterker, grei mot mine høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tilbydt brukt surr.forsterker, grei mot mine høytalere?

Hei, sitter nå på mitt gamle stereoanlegg, en Denon pma925 og et par dali 808, fra '97. Jeg fikk billig en brukt Audio Pro B1.36 i høst, da jeg planla å smått bygge opp mot et brukt surroundanlegg.

Nå har en kamerat tilbydt meg å kjøpe hans Harman Kardon: AVR 3550 for 2000 (er vel litt dyrt, har ikke pruta ennå). Den er på 5x50W, vil det kanskje være litt svakt mot mine Dali 808? (de er anbefalt 50-150W).
    Jeg tenker jeg kjører den gamle denon'en kobla mot 808 for når jeg kun ønsker musikk. (frister ikke å selge den, den yte fortsatt bra)

Ellers tenker jeg å skaffe noen brukte/billige simple små bakhøytalere og en ok center. (jeg går billig fordi jeg er under utdanning, og kjøper skikkelige saker når jeg er ferdig)

Kort spurt: Vil Harman Kardon: AVR 3550 drive mine Dali 808 i et 5.1 system dugendes?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det jeg leser, ser det ut til at du har tenkt å ha DALI 808 koblet til både surroundreceiver og til stereoforsterker.

Du må ALDRI koble en høyttaler til to forsterkere samtidig. Det kan bli veldig DYRT. Du trenger en bombesikker svitsjeboks, for du må være helt sikker på at høyttaleren ikke har kontakt med mer enn en høyttalerutgang ad gangen. Det hjelper ikke å koble til begge forsterkerne og bare slå av den forsterkeren du ikke bruker. Du må bryte kontakten med den ene forsterkeren når du bruker den andre forsterkeren.

Hvorfor ikke bruke surroundreceiveren til å drive alt sammen? Denon'en din er ikke mer enn alminnelig grei - i hvert fall ikke så outstanding at ikke en habil surroundreceiver skulle kunne matche den.

PS: Grunnen til at jeg advarer litt sterkt mot uortodokse høyttalertilkoblinger, er at Denon'en din ikke har prosessorinngang - og da kan de mindre erfarne muligens fristes til litt kjappe løsninger.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk skal du ha for svaret, da lærte jeg noe nytt på den gratis trygge måten
    Går for at receivern klarer alt

Newcomer Drake-Audio sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,jeg vil tro den Harman klarer å drive de greit. Harman har greit med strøm... nå er ikke Dali 808 vanskelige å drive.
    Yamaha/Pioneer/Jamo/Paradigm/Sonab/Tascam/LG/Sony

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •