Denon AVR3805 mot H/K AVR 8500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 67
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR3805 mot H/K AVR 8500

Nytt mot gammelt...

Har lest mye på forumet om de forskjellige, men lurer på nå som fler har fått testet 3805 kan si noe mer.

Slik jeg ser det er det ny teknologi mot "gammel" det går på, hvis man ikke ser utelukket på effekt. For de som ikke er helt super inn i oppsett av hjemmekino med db måler fra radioshack osv. vil det være noe å hente lydmessig på en slik forskjell? Tenker da altså spesielt på romkorrigeringen på 3805 mot ez oppsett på 8500.

Forsterkeren skal brukes på Audio pro avantek nine høytalere (aktive), noen som har noen synspunkter på dette med kraften til HK mot Denon når det gjelder denne typen oppsett? For mye forsterker har vel alltid vært bedre enn for lite forsterker, men skulle vel tro at Denon skulle klare denne jobben også?

Til slutt noen som har noen synspunkter på de tenkinske spesifikasjonene på 3805 mot 8500?

Andre synspunkter mottas også med stor takk

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 3805 gjør da langt mer enn hva en DB måler fra Radioshack gjør. Med en slik måler så kan man jo bare justere nivå, mens med en AVR 3805 så har den 8 bånds grafisk equlizer som kompenserer for svakheter i forsterker, høyttalere og rom.

Syns iallfall at 3805 gir et meget sømløst lydbilde.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal garantere at denne billige denon aldri kommer i nærheten av avr8500. og "nytt mot gammalt" er feil, man kan IKKE kalle avr8500 for gammel. avr7000 kanskje...
    desse målemikrofonene er mer gimmick enn nytte, du skal ha et jævli komplisert lytterom for at dette skal gi markante forbedringer..
    mic eller ikke, komponentene i avr8500 er en annen klasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil heller si det er omvendt. I virkelig dårlige (akustisk sett) rom fungerer romkorreksjon ikke så bra, det er i de rommene som er gjennomført godt, men som mangler det lille ekstra at romkorreksjon kommer til sin rette.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det fri sikt og ok avstand mellom alle høyttalere og lytter ser jeg ikke vitsen så lenge volumet er greit innstilt per kanal.
    uansett hvordan denne billige mikrofonen til denon stiller inn så holder ikke digital og analogkretsene i det hele sammenlignet med avr.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    uansett hvordan denne billige mikrofonen til denon stiller inn så holder ikke digital og analogkretsene i det hele sammenlignet med avr.
    På hvilken grunnlag kan du hevde det?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr8500 var et røverkjøp til 20k, denon koster halvparten, og da kan ALDRI i verden denne denon til halve prisen låte noe bedre, det er logisk..ikke kom med den at pris og kvalitet ikke alltid henger sammen for DET gjør det.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men nå snakker vi om en forsterker som ville kostet dobbelt så mye som AVR 8500 hadde de vært i salg samtidig.

AVR 8500 er jo en gammel sak fra tidlig på 2000 tallet.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men allikevel er det jo ganske logisk at AVR 8500 er bedre...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis så er det nok noen lydegenskaper som er bedre på AVR og noen som er bedre på Denon. Har ikke hørt på disse samtidig noen gang, meg som vanlig så overdriver Einis forskjellene. Igjen så høres det ut som han mener at forskjellene er som minianlegg og Mark Levinson han sammenligner.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min mening, ganske kort sagt: morofaktoren på film/spill er best med H/K, men den receiveren er ikke-fungerende til musikk. Utifra høyttalerne du har, ville jeg valgt Denon, men det kommer også an på bruksområde.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte den på musikk for ca. et halvt år siden, på de største proson høyttalerne (reality R69 er det hva de heter?)

Det var bra, men jeg har hørt stereoannlegg til litt over halve prisen som spiller mye bedre..

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt mot "gammelt"

Hei!

Takk for alle svar så langt. Artig å se at dette er en diskusjon som engasjerte litt. Jeg er fortsatt litt i tvil for å si det sånn, særlig med tanke på pris forskjellen på de 2, men på den annen side er det jo et faktum at teknologien er i rask utvikling.

Ikke helt enkelt å bli klok på dette. Anlegget brukes mest til film og litt til musikk, så mye taler for å beholde H/K. Samtidig skal det vel ikke stikkes under en stol at denne forsterken "nesten" blir overkill på aktive høytalere i denne klassen...slik jeg ser det.

Hvis jeg skulle komme med noen andre ønsker, måtte det være annbefaling på andre receivere i samme klasse 11-15k som dere avforum brukere ville annbefale.

Sliter mye med å kvitte meg med 8500, en forsterker mange hadde lyst på når den var ny.For så å bytte med noe nytt teknologisk.... hvis dere skjønner hva jeg mener :shock:

P.S Noen som har noen store negative erfaringer med 3805 ennå forresten?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fatter ikke hvorfor du vil kvitte deg med avr8500, kjøper du den denon blir du nok ganske skuffet i sammenligning..
    blir som å hevde at en ny a4 er bedre enn en a6 fra 2001.

avr8500 kom forresten i 2002.

skulla gjerne kjøpt den av deg om jeg hadde penger, den er og blir en klassiker.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fatter ikke hvorfor du vil kvitte deg med avr8500, kjøper du den denon blir du nok ganske skuffet i sammenligning..
    blir som å hevde at en ny a4 er bedre enn en a6 fra 2001.
    Har du testet Denon, eller er det bare fordommer du kommer med nå?

Vil heller si at det blir som å si at ny A4 er bedre enn Mercedes C klasse 1997.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HK mot Denon

Tusen takk for klassiker stempelet. Tror nok det ligger ann til at den får bli en stund til Ta den med på hytta etterhvert og brukes på et par Cerwin Vega DC 12, da blir det nok høy party faktor :twisted:

Til Burre...hva mener du med: den receiveren er ikke-fungerende til musikk ?

Jeg er egentlig fornøyd der jeg...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den fungerer veldig dårlig til musikk i stereo i forhold til andre receivere jeg har hørt. men den fungerer jo... men om du er fornøyd så er jo det bra

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr8500 på hytta? :shock: driter du penger? :lol:

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR 8500

Ja, gjør ikke du? :P

Neida, men med tanke på at ting faller så så fort i pris vil jeg heller beholde den selv... Penger får alltid ben å løpe på, omd et er bil eller stereo :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr8500 var et røverkjøp til 20k, denon koster halvparten, og da kan ALDRI i verden denne denon til halve prisen låte noe bedre, det er logisk..ikke kom med den at pris og kvalitet ikke alltid henger sammen for DET gjør det.
    i Testen til Lyd og Bilde så mener de at den er bedre enn Denon sin modell som koster dobbelt så mye. Så hvis den var bedre enn AVR 8500 så er det jo greit :-)

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •