Denon AVR3805 mot H/K AVR 8500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    no er iallefall ikke lydogbilde noen referanse hos meg.

men det må jeg nesten lese, siste utgava? noen som vil gi meg et blad, betaler ikke for det...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går unna i svingene i hjemmkino sammenheng. Dessuten var jo prosessoren i AVR 8500 gammel når receiveren kom på markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    avr8500 var et røverkjøp til 20k, denon koster halvparten, og da kan ALDRI i verden denne denon til halve prisen låte noe bedre, det er logisk..ikke kom med den at pris og kvalitet ikke alltid henger sammen for DET gjør det.
    i Testen til Lyd og Bilde så mener de at den er bedre enn Denon sin modell som koster dobbelt så mye. Så hvis den var bedre enn AVR 8500 så er det jo greit :-)
    men det tror jeg ikke på uansett, da vil denon grave sin egen grav.. utrolig lite taktisk, og villa neppe gjort noe slik om enn ikke alle andre modellene sugde hardt :roll: hvem vet....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel på tide å fyre påhengsmotoren og sette kursen mot land?

Tror nok at Denon følger opp med en ny toppmodell etter hvert. Lillebroren i serien kommer vel i løpet av sommeren, og da er det vel ikke unaturlig at en ny "kjempe" ser dagens lys snart. Toppmodellene til Denon har alltid ligget i tetsjiktet når det gjelder hjemmekino receivere
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon i tet, det er iallefall mange år siden...

er nok bare en av nålene i høystaken

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev jeg at Denon var i tet einis?

Tetsjiktet var vel ordet jeg brukte. Det er en rimelig mye vagere formulering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    einis: har du hørt AVR8500?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    einis: har du hørt AVR8500?
    ja. men ikke hjemme hos meg, som er nødvendig for full vurdering.
    men den er råbarsk i hjemmekinoen iallefall, og fult kurant i stereo.

når det gjelder 3805 kan jeg ikke si så mye, hørt og sett, men i selvsagt helt andre omgivelser. spurte en jeg kjenner på klubben om den var bra, helt ok sa han...altså ikke store ord.
    og når prisen er halve av hk sier min fornuft at den ikke låter bedre :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo det samme som å si at Duelundkablene er dårlige fordi de er billige det. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einis er konsekvent ukonsekvent. 8)

Monster Cable må jo være tusen ganger bedre enn Dueland. Prisen sier jo alt.

Syns iallfall at ingen bør være så påståelig om hva som er best uten å sammelignet dem selv.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns iallfall at ingen bør være så påståelig om hva som er best uten å sammelignet dem selv.
    og det kommer fra dere? duelund hetsen med tanke, så blir jo dette direkte morsomt. :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det kommer fra dere? duelund hetsen med tanke, så blir jo dette direkte morsomt. :lol:
    Skjønner hva du mener, einis, men mange av oss HAR faktisk hørt Duelund-kabler. Men det er vel litt på siden av diskusjonen.

For å komme seg tilbake til Receivere/forsterkere: Det er vel ikke unaturlig at et nyere og mer utviklet produkt koster mindre enn det et gammelt produkt med omtrent samme ytelse gjorde for noen år siden?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm, kan bare ikke se den revolusjonen som har skjedd de siste 2 åra, jeg har fortsatt samme anlegg, samme tv dvd og bil...men det sa vist pang hos Denon, og alle delene som har hatt samme prinsipp i 10år halverte prisen på dagen.
    om dette stømmer vil man nok se mange kopier fra andre merker etter hvert...
    om noen kan skanne testen fra lydogbilde så haddet det vært kult.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal garantere at denne billige denon aldri kommer i nærheten av avr8500. og "nytt mot gammalt" er feil, man kan IKKE kalle avr8500 for gammel. avr7000 kanskje...
    desse målemikrofonene er mer gimmick enn nytte, du skal ha et jævli komplisert lytterom for at dette skal gi markante forbedringer..
    mic eller ikke, komponentene i avr8500 er en annen klasse.
    einis.

Sitat i fra L&B:

Uansett gjør Denon AVR-3805 en meget god jobb som musikkformidler, og skuer vi bakover i tid og jevnfører med gode gamle H/K AVR7000 som herjet hitlistene i titusenkronersklassen for fire-fem år siden, er dette en helt annen verden. HVEM SA AT UTVIKLINGEN IKKE GÅR VIDERE :!: :?:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr7000 er jo direkte dårlig nå...avr7000 var den første skikkelige receiveren som kom omtrent. går videre ja, men 1997?
    dessuten koster den det samme som denon`n koster nå.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr7000 er jo direkte dårlig nå...avr7000 var den første skikkelige receiveren som kom omtrent. går videre ja, men 1997?
    dessuten koster den det samme som denon`n koster nå.
    Ja, altså har verden gått framover, og viser at du får mye mer surroundforsterker for pengene nå enn for noen år siden. At dette kanskje er selvfølgeligheter for deg, forhindrer ikke at dette er et direkte motargument mot siste del av din kommentar (min utheving):
    avr8500 var et røverkjøp til 20k, denon koster halvparten, og da kan ALDRI i verden denne denon til halve prisen låte noe bedre, det er logisk..ikke kom med den at pris og kvalitet ikke alltid henger sammen for DET gjør det.
    Hadde du ikke brukt bastante ord som "aldri" og "alltid", så ville du nok ha rett i mange tilfeller. Men det hender at pris og kvalitet ikke henger sammen, noe jeg tror du selv også kan finne eksempler på hvis du hever blikket litt fra akkurat de produktene som diskuteres her.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon AVR3805 mot H/K AVR 8500

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Nytt mot gammelt...

Har lest mye på forumet om de forskjellige, men lurer på nå som fler har fått testet 3805 kan si noe mer.
    3805 er blitt utnevnt til referanse hos både Lyd og Bilde, tyske AreaDVD og Audioholics.

3805 er også blitt sammenlignet med receivere som koster det dobbelte. Det er ingen hvilken som helst receiver det dreier seg om her. Skulle ikke overraske meg om 3805 låt bedre enn 8500.

Linker:
    Babelfish oversettelse av tysk AreaDVD omtale

Sitater fra juni/juli utgaven av Lyd & Bilde:

Hoj o:
    ...Hvordan virker så Denons romkorreksjon i praksis? Selve etter å ha forvirret korreksjonssystemet etter beste evne med ukurant høyttalerplassering og bruk av to subwoofere, settes anlegget opp på en tilnærmet optimal måte -- du skal jobbe lenge og intenst for å komme frem til et bedre resultat på egen hånd. ...

AVR-3805 i hjemmekinoen:
    AVR-3805 har kraftressurser nok til å drive selv store fronthøyttalere av den ikke altfor lettdrevne sorten, og kontrollen er overbevisende. Dynamikken, forskjellene mellom små og store pulser som gjør at lydsporet lever og filmopplevelsen blir pur tilstedeværelse, er på plass i rikt monn. ...

AVR-3805 i musikkens tjeneste:
    ... AVR-3805 røper raskt sine Denon-gener med sin fyldige og vel avbalanserte klangsignatur. Den er mer oppløst enn vi har hørt fra noen Denon-receiver eller flerkanalsforsterker på denne siden av AVC-A11SR. Faktisk presterer AVR-3805 tett på -- for ikke å si bedre -- enn sin nesten dobbelt så dyre storebror.

Konklusjon:
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, heter det i ordtaket. Bedre kan AVR-3805s inntog i butikkhyllene neppe beskrives. Den innfrir forventningene så det holder. Brukervennligheten er god, selv om bruksanvisningen fortsatt er god å ha.

Romkorreksjonssystemet fungerer utmerket og er i tillegg enkelt i bruk. Resultatet er en intelligent og omgjengelig hjemmekinoreceiver med krefter og raffinement nok til å blåse liv i både hjemmekinoen og CD-samlingen. Vår nye referanse i titusenkronersklassen!

Poeng:

Surround: 9+/10
    Stereo: 8+/10
    Totalt: 10-/10
    Sitater fra Audioholics' 13 (!) sider lange omtale:

Review Conclusions and Overall Perceptions

The Denon AVR-3805 is an impressive all-around receiver. It is feature-rich and is the next in line of an unbroken a pedigree of solid performers from Denon. We recommend the Auto Setup for those who are not comfortable with using an SPL meter and reference tones. For Room EQ your mileage may vary. I cannot recommend the Normal mode under any serious listening scenarios, however the Flat and Front modes may do well in certain room/speaker configurations. Denon has attempted to provide this functionality to give everyone a fighting chance to counteract the effects of room acoustics and possibly mismatched speakers – something I think they should receive credit for.

The customization offered by the AVR-3805 rivals just about anything in its price class. With the ability to bi-amp the main channels, full customization over your speaker configuration, and ample control over how DSP modes are utilized and configured for each source mode, the Denon AVR-3805 tops our recommended list in its price class. Add to this 8 Burr-Brown 24-bit 192 kHz DACs on all eight channels, 24-bit 192 kHz A/D conversion on ALL stereo analogue inputs, and some of the latest, most progressive features yet to hit the hi-fi market and you’ve got a real winner.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder 3805 kan jeg ikke si så mye, hørt og sett, men i selvsagt helt andre omgivelser. spurte en jeg kjenner på klubben om den var bra, helt ok sa han...altså ikke store ord.
    og når prisen er halve av hk sier min fornuft at den ikke låter bedre :wink:
    Baserer du deg på logikk og fornuft istedetfor lytteerfaring når du sammenligner musikkanlegg? Jeg synes du i det minste burde lytte på 3805 først før du uttaler deg såpass skråsikkert som du gjør. Det at en nyere receiver i 10K kronersklassen kan låte bedre enn en eldre receiver til dobbel pris er slettes ingen umulighet (*)

Mange av de bastante uttalelsene dine er ikke bare naive, men også komiske sett i lys av at du ikke prater utifra egen erfaring, men fra synsing. Det at du mer eller mindre åpenbart sitter inne med visse fordommer mot Denon bidrar til å undergrave uttalelsene dine enda mer.

Du sier selv at du ikke kan si så mye om 3805, men allikevel kommer du med bombastiske synspunkter. Det er ganske selvmotsigende spør du meg. Som Roffe allerede har vært inne på: Det er ingen dum ide å være litt mer nyansert når du uttrykker deg.

(*) Har lagt til sitater fra AreaDVD og Audioholics (se link over):

Oversatt fra AreaDVD:
    .. And where does the Denon AVR-3805 stand in the midst of this multicolored mixed competition? The answer: With its exzellenten achievements it leaves clearly its preisklasse. Understandably that the level of the Pioneer VSA-AX10i-S or the Marantz SR-9300 is not reached, these devices are also extremely many more expensive than the Denon. Other comparisons are more interesting, for example with the Denon AVC-A11SR or the Yamaha DSP-AZ1 - here the AVR-3805 achieves acoustically an only insignificantly smaller level, and at the by far lower price! Those are achievements, which one can actually describe with the word "reference", because it does not create other coming on the market momentarily to realize a in such a way convincing total sound picture at a so favorable entrance price.

Audioholics:
    ... For $1200 the AVR-3805 performed like a receiver costing much more and it would, in fact, make an excellent (and highly competitive) preprocessor for those looking for a top-end unit to match with a separate amplifier.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    desse målemikrofonene er mer gimmick enn nytte, du skal ha et jævli komplisert lytterom for at dette skal gi markante forbedringer..
    mic eller ikke, komponentene i avr8500 er en annen klasse.
    Snakker du utifra egen erfaring? I så fall, hvilke romkorreksjonssystemer baserer du disse uttalelsene på?

Målemikrofonen av merket Audio Technica som følger med 3805 er av overraskende god kvalitet ifølge flere av testene over. Ifølge testene er mikrofonen og romkorreksjonsprogramvaren langtifra en simpel gimmick.

Jeg har selv en 3805 og jeg bruker romkorreksjon når jeg ser på film (foretrekker Pure Direct uten romkorreksjon ved musikklytting). Ikke kom og fortell meg at lyden ikke ble markant bedre for filmvisning etter at jeg kjørte romkorreksjonen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon AVR3805 mot H/K AVR 8500

Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Sitater fra juni/juli utgaven av Lyd & Bilde:
    AVR-3805 i hjemmekinoen:
    AVR-3805 har kraftressurser nok til å drive selv store fronthøyttalere av den ikke altfor lettdrevne sorten, og kontrollen er overbevisende. Dynamikken, forskjellene mellom små og store pulser som gjør at lydsporet lever og filmopplevelsen blir pur tilstedeværelse, er på plass i rikt monn. ...
    Det bærer gjerne litt galt av sted når man plukker ut deler av en tekst for å illustrere et poeng. Det gjør det hele litt unyansert. Her er litt mer av det Lyd & Bilde skriver om det ovenstående emnet:
    AVR-3805 i Hjemmekinoen
    ...Ved høye volum avtar kontrollen samtidig som dynamikken flates ut. AVR-3805 er med andre ord som flerkanalsreceivere flest når den presses hardt...
    Og nettopp dette pleier å være HKs styrke: Den leverer varene opp i de høye lydtrykkene også. Men kraft og kontroll ved maks lydtrykk er ikke alt, og Lyd & Bilde skriver også:
    ...Poenget er at den leverer varene med overbevisning på lyttenivåer som holder veldig lenge for de aller fleste...
    Så får det være opp til den enkelte om de ønsker å inkluderes blant "de aller fleste".

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •