Bi-Amping RX-V3900, Klipsch RF-63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-Amping RX-V3900, Klipsch RF-63

Hei og hå!

Har en Yamaha RX-V3900 liggende på posten, og kan ikke vente med å få den hjem. Leser derfor alle tråder jeg finner ang denne receiveren og prøver og få tida til å gå... Noe jeg lurer mye på er om bi-ampìng av mine Klipsch RF-63 vil være "nok". Kan jo også lure på senteren RC-64, eller den er kanskje ikke noe å lure på, diger som den er Må jo være en grunn til at så mange bruker SÅ mye penger på effekt forsterkere?! Men samtidig leser jeg at veldig mange bruker kun receiveren, og sier at den har trøkk i massevis. Er det noen her som har 3900 på RF-63,RC-64 og som har lyst til å fortelle hvordan det fungerer? Som sagt, er desperat med og få tida til å gå, og ønsker vel egentlig bare masse bekreftelser på at detta blir skikkelig bra... :-D

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du

Har rf 83 selv,men jeg vil nok anbefale litt mere effekt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke det svaret jeg skulle ha! Blir dyrt detta skjønner jeg. Jaja, ikke noe som er værre enn at penga mugner i banken....
    Men nå har jeg henta den på posten, så nå blir det oppkobling :-D

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke værre enn å prøve.. Ikke alle som liker musikk og film på 120 db
    Men en effekt til frontrekka kommer nok ettervert :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da fått koblet opp, og alt fungerer ihvertfall
    Kjørt en enkel auto-kalibrering, og fått testet så vidt det er. Virker som det er potensiale her ja! Må vente til å morra med å kline til skikkelig, da jeg har en liten knert som ligger og sover. Får lese den lille manualen som fulgte med i kveld, har litt å drive med da. Må si GUI`n på denne er langt forran den som er på Denon 3806`n jeg hadde. Skulle bare mangle da den var som på en commodore 64...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lia
    Har da fått koblet opp, og alt fungerer ihvertfall
    Kjørt en enkel auto-kalibrering, og fått testet så vidt det er. Virker som det er potensiale her ja! Må vente til å morra med å kline til skikkelig, da jeg har en liten knert som ligger og sover. Får lese den lille manualen som fulgte med i kveld, har litt å drive med da. Må si GUI`n på denne er langt forran den som er på Denon 3806`n jeg hadde. Skulle bare mangle da den var som på en commodore 64...
    Du må jo nesten sammenligne GUI`n med Denon 3808 da men gratulerer med flott oppsett. Parasound, Vincent o.l vil gjøre susen på dine Klipsch HT

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå er testinga unnagjort, og jeg er imponert! Hører med en gang at det er en helt anen lyd en "Denon lyd", var ikke missfornøyd med den heller, men dette er mye bedre. Det er stramt og fyldig. Spillte en del med kun receiveren og syntes jo det var bra. Koblet så på en Vincent 331 på hver av frontene, altså 2 stk., og bi-ampet. Etter at jeg veit hva disse gjør på Klipsch RF-82 hos en kamerat av meg (som forresten eier disse..) var jeg utrolig spent. Men for å være helt ærlig fikk vi ikke den store åpenbaringen som vi forventet. Spiller veldig bra, men løftet fra og kun ha receiveren var liksom ikke like stort som vi forventet. Nå har jeg bi-ampet frontene med surround-back utgangene, og det spiller jammen i meg bra! Det er skikkelig driv i høyttalerne og de spiller som jeg aldri har hørt dem gjøre tidligere.(på denon altså) Jeg må bare si : Jeg er driitfornøyd med 3900!! Og jeg som alltid har sagt at Yamaha - det er motorsykkel det.........

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •