Ny surround-receiver (< 7000kr) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bjellesauen
    quote: Nei. De nye HD-lydformatene kan kun overføres med HDMI. SPDIF (optisk og coax) har ikke nok båndbredde.

Er dere sikker på dette. Fiberoptisk bredbånd har jo utmerket båndbredde, og optisk kabel bygger vel på samme prinsipp.

er ikke HDlyd signalet på rundt 1.5 Megabit/s

Tror nok at hovedsaken ER at HD lyden ikke skal kunne kopierest digitalt, og optisk utgang ikke har kryptering av HDCP (så derfor nada)
    Er helt sikker på det ja.

Fiberoptisk bredbånd blir noe helt annet. Ikke nødvendigvis fordi den fiberoptiske kabelen er så veldig forskjellig. Det er interfacet (SPDIF) som setter begrensningen. Sender og mottaker for signalet klarer rett og slett ikke håndtere så mye informasjon. SPDIF har nok båndbredde for 16bit ukomprimert PCM 44,1kHz lyd (som på en CD), men kun i stereo.

Flerkanals digital lyd kan som kjent også overføres med SPDIF, men da komprimert som feks. de gamle DD eller DTS formatene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst H\K AVR 355 har like mange "bugs" som AVR255 ville jeg holdt meg langt unna denne.

Jeg kan værtfall gå god for AVR 2309, opplevde ikke den som spesiellt "bassfattig" sammens med Dali Concept 6 heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut CrZyWiz.

Blir nok AVR-2309 på meg evt. den nye 2009-modellen som kommer etterhvert.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg Yamaha RX-V663 for noen dager siden, og jeg er mildt sagt fornøyd hittil. Benytter meg av Pre-Out på denne og inn i en NAD 218 før det bærer inn i Dynavoice M-85 Spiller mer enn godt nok for meg og mitt bruk.
    Jeg kjører lyd via HDMI digitalt rett i DAC'en i recieveren.
    Ble mye mindre kabelrot og så ser jo recieveren ganske pen ut syns jeg
    Fjernkontroller derimot syns jeg ikke var så lettvint som forhåpet. Den er utstyrt med i overkant mange knapper for mitt bruk. En egen knapp for hver input bak recieveren og en knapp for hver "equalizer" instilling. Fjernkontrollen er laget for å også kune brukes med TV også. Sikkert fett for de som trenger det, men det gjør ikke jeg.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Det var snakk om at LX51 antakelig har et mer påkostet forforsterker/prosessortrinn, ettersom den låter noe mer raffinert sies det. Effekten er den samme, 7 x 150 i 6 Ohm. Litt dumt at pioneer oppgir i 6 Ohm når det vanlige og mest aktuelle er i 8 Ohm. Tror de yter ca 130 w i 8 Ohm, eller er det 110 w ?
    men det går jo også på strøm mengden er reciver klarer og levere også da...
    så å kun se på watt'en på papiret, da går du deg temlig vill, går ikkje ann å stole på det..
    men var eg deg, hadde eg kjøpt noe nyere brukt, er mye å hente på det, får en mye kraftigere reciver, og mye mer utstyr til samme prisen. mye mer for pengene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om andre forhandlere som fører Denon? tar jo evigheter for HFK å få inn igjen på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La akkurat merke til at Komplett.no har oppført Yamaha RX-V765 i databasen sin til 5995 og da ble plutselig denne aktuell. Er det noen som kan fortelle meg om V765 har Pre-out og mulighet for bi-amping? Jeg lurer også på hvordan V765 er i forhold til Denon AVR-2309 med tanke på kraft?

Noen inspill på dette hadde vært knall!8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Har subwoofer som skal brukes i tillegg ja.

Mener dere at Pioneer VSX-1018v er kraftigere enn Denon AVR-2309 altså?

Pokker! Det var ikke helt planlagt:neutral: Da må det bli til at jeg kobler PS3 via HDMI da.
    Du trenger ikke det hvis du kjøper en BD-spiller med innebygget dekoder og 7.1 analog utgang.

Men skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke at kvalitetstap via HDMI er tema. Hadde du hatt en BD-spiller til 40.000kr og en råtten receiver så kanskje du hadde sett forskjell.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V765BL

Ser ut som om den er oppgitt med litt mindre kraft enn 2309. Den har pre-out

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt billig i forhold til hva trådstarter etterlyser, men noen som har noen formening om denne?

Komplett.no - Sony STR-DG820S, 7.1 receiver, 4xHDMI

Den har vel autokalibrering?

Noen som også vet om den har pre-out til eff.trinn?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo RXV863 også på vei ut så denne kan kjøpes for under 7k hos Komplett.no, noen som veit om det er stor forskjell i DAC'en på 863 og 765?
    863 har hvertfall en del mer krefter, hvis det er det som er poenget

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Litt billig i forhold til hva trådstarter etterlyser, men noen som har noen formening om denne?

Komplett.no - Sony STR-DG820S, 7.1 receiver, 4xHDMI

Den har vel autokalibrering?

Noen som også vet om den har pre-out til eff.trinn?

Takker for svar
    Kan egentlig ikke tenke meg at den har pre-out, men jeg fant bare dette bildet av baksiden, og det blir for smått for meg å se:

Jeg ble litt skeptisk over at den oppgir "strømforbruk i drift" til bare 230 watt.

Edit: når jeg ser på det bildet igjen kan man vel kanskje si at eliminasjonsmetoden utelukker pre-out

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sjekket ut siste serie fra Yamaha
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V765

Å kjøpe receiver som har mindre enn 4 HDMI-innganger tror jeg man vil angre på. De fylles opp raskere enn man aner...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg får tak i en splitter ny Denon AVR-2808 til en rimelig penge (rundt 6000), så hva sier dere om den? Den oppfyller vel alle kravene jeg listet opp i første post, pluss at den er kraftigere enn mer eller mindre alle andre receivere som har blitt foreslått i denne tråden?

(ikke heng dere opp i at den bare har 2 HDMi-innganger, jeg har ikke hatt brukt for noen frem til i dag og vil ikke benytte noen fremover heller da PS3 visstnok ikke kan dytte ut TrueHD/DTS-HD bitstream - stemmer?)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg får tak i en splitter ny Denon AVR-2808 til en rimelig penge (rundt 6000), så hva sier dere om den? Den oppfyller vel alle kravene jeg listet opp i første post, pluss at den er kraftigere enn mer eller mindre alle andre receivere som har blitt foreslått i denne tråden?

(ikke heng dere opp i at den bare har 2 HDMi-innganger, jeg har ikke hatt brukt for noen frem til i dag og vil ikke benytte noen fremover heller da PS3 visstnok ikke kan dytte ut TrueHD/DTS-HD bitstream - stemmer?)
    Nå har ikke jeg ps3,og er langt fra noen ekspert på området,men ps3 kan vel dekode,og sende HD lyd som pcm,og da må du vel ha hdmi kabel for å ha nok båndbredde til HD lyd?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Nå har ikke jeg ps3,og er langt fra noen ekspert på området,men ps3 kan vel dekode,og sende HD lyd som pcm,og da må du vel ha hdmi kabel for å ha nok båndbredde til HD lyd?
    Ja, det kan nok stemme

Men ang. AVR-2808, noen formeninger?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan nok stemme

Men ang. AVR-2808, noen formeninger?
    Dersom du ikke har noe problem med at den bare har 2 hdmi-innganger tror jeg du blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess. Nå er den bestilt ihvertfall, så da satser jeg på at det blir godlyd i stua:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •