kan jeg skade høytalerne? nybegynner spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    akriot
    Guest

kan jeg skade høytalerne? nybegynner spørsmål

Hei

Jeg lurer på om jeg kan skade mine CLS 215. Jeg har akkurat fått dem inn i hus spillt 20 min med dem eller noe. Jeg har ikke skaffet forsterkerne som trengs enda da dem ikke har kommet!

Kjører atm CLS 215 + b&w bakhøytalere + center. kjører på en Sony STR-DA1200ES sorround forsterker. jeg veit at CLS 215 krever 100 ganger så mye watt. men kan jeg skade høytaerne på noen måte? Det kommer ingen ulyder og jeg spiller ikke svin høyt. eneste det suser i høytalerne på lavt volume. (utenlyd)

setup før var full b&w pakke. men skal skaffe sterio nå så skal kjøre CV 1515 og CLS 215. på MO 6.1 blokker tenkte 4 blokker 1 på være høytaler + Parasound 2100 frontforsterker.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så lenge du ikke drar på for mye burde det ikke være noen fare. Spiller du hardt kan forsterkeren begynne å klippe, noe som lett knekker diskanten. Dette kan også ødelegge forsterkeren om den ikke går i autoprotect
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill med måte.. og IKKE skru meget høyt da vil det vrenge og diskanten blir ødelagt tilslutt.. Du må nesten høre deg fram.. men vrengen pleier å komme ved 60-70% vol
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan ødelege basselementene også... du kan svi av spolen inne i elementet, men det er veldig liten sjangse for det, men det er mulig...
    tror det er spolen du kan ødelegge, er ikkje helt sikker, men du kan vertdall ødelegge elementene... men som sagt er det liten sjangse for det..

akriot
    Guest
    Da satser vi på at det går greit!

Blokker kommer vel snart uansett så Takk får kjapp respons!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •