Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 272
    Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere

Dette er tråden for oss som ikke får plass i lovprisnings tråden til music angel. Tråden for oss som mener at den ikke er guds gave til hifi-menigheten. Det jeg mener å si er ja det er en god forsterker men for all del ikke forvent prinsessa og halve kongeriket for noen skarve tusen.
    Min egen erfaring er at den er veldig god faktisk, men den driver ikke hva som helst og den er ikke i nærheten av MC275 på kraft.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne tråden går ut på å sverte Music Angel forsterkerne? :lol: :roll:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten finnes det forsterkere uten rør også, bra til og med!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Så denne tråden går ut på å sverte Music Angel forsterkerne? :lol: :roll:
    Er det en forventning at denne tråden skal forholde seg mer saklig enn kjell-B... sorry, music angel-tråden?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EyeS
    Dette er tråden for oss som ikke får plass i lovprisnings tråden til music angel. Tråden for oss som mener at den ikke er guds gave til hifi-menigheten. Det jeg mener å si er ja det er en god forsterker men for all del ikke forvent prinsessa og halve kongeriket for noen skarve tusen.
    Min egen erfaring er at den er veldig god faktisk, men den driver ikke hva som helst og den er ikke i nærheten av MC275 på kraft.

Jaha, og du har testet den med de anbefalte små-rørene, som øker prisen med skarve 2000 kr - kunne du angi rørtyper og litt annen info rundt den ? MA med original-rør er for meg en uinteressant forsterker.

Med gode små-rør kan den presses til å spille så å si like høyt som Naim Supernait forsterker - det er jeg veldig fornøyd med. Men takk for de vennlige ordene da.

Tviler ikke på at MC-275 kan gi mer power (pga katode-feed-back) - men lyden da .....

Ellers skal dere få ha denne tråden i fred. Trenger uten tvil en frustrasjonstråd.
    De 2-3 personer som mener MA suser/støyer noe voldsomt kunne jo også bruke denne tråden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man tro dette forumet rett så er altså veien til Nirvana som følger:

Ayon CD-spiller
    Music Angel forsterker
    Klipsch høyttalere
    SVS sub
    Nordost kabler

...og de som ikke forstår det, ja dem er det vel ikke mye håp for...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Ayon CD-spiller
    Music Angel forsterker
    Klipsch høyttalere
    SVS sub
    Nordost kabler

Du glemte å ta med en Swans centerhøyttaler

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg var litt inne på stereo jeg nå. Da skal man vel ha en denon receiver og en marantz dvd også, fordi den er så musikalsk og låter ikke så digitalt...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Skal se og prøve og få lånt meg en så jeg kan sammenligne med de jeg har stående her.

Må si at jeg har vært litt skeptisk til denne kina forsterkeren,men når det er så mange som lovpriser den må det være noe i det.

Kjell og jeg har vært uenige før. Men når det gjaldt Dual har han nesten 100% rett.

Mvh Roar

Newcomer Benjajon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ayon CD-spiller
    Music Angel forsterker
    Klipsch høyttalere
    SVS sub
    Nordost kabler

Hva med dine egne forsterkere da, Oberon het dem vel? Var vel en periode det var den eneste veien til godlyden, så her er du vel litt tydelig mot andre enn deg selv.....:-?

Forresten er det vel også en god del andre merker som er minst like mye omtalt som de du lister opp....

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ayon CD-spiller
    Music Angel forsterker
    Klipsch høyttalere
    SVS sub
    Nordost kabler

Ja takk, tar gjerne det anlegget der jeg :-D

Håper dette blir en god og lang tråd med mye kverrulering/krangling, det er alltid underholdende!

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper denne tråden ikke overstiger 4sider(maks).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...Folkens, sett gjerne ting på spissen; men det bør ikke overraske NOEN (vel, i det MINSTE deg Snickers), at "favoritter" tilspisser seg innen ymse kategorier. Vi får anta at dette i de fleste tilfeller skyldes at produktet faktisk utmerker seg på enten pris, ytelse, distribusjon, markedsføring (for du trodde vel ikke VHS vant fordi de var best! ) eller en kombinasjon av disse, på et såpass stort forum som AVforum skal det en del til for å presse gjennom regelrett "møkk" som favoritt...

Når det er sagt kan visse merker og retninger orientere seg som noe mer "presset på" enn annet, f.eks. Music Angel en sterk forkjemper, men det legger jo heller ikke vedkommende skjul på ettersom han jo både et trådstarter og "evangelist" i samme tråd. Vi må nok til en viss grad akseptere at sterke personligheter vil ha en viss påvirkning på opinionen, men da er det selvsagt enda viktigere at nyansene bringes frem på en konstruktiv måte. Det blir i så måte i enda større grad opp til folk å vurdere hvordan de ønsker å tolke rådene og meningene som avgis, men en bør alltid ha i bakhodet at noen personer er både flinkere og mer pågående i å få frem sine poeng - uten at poenget som sådan nødvendigvis er noe bedre av den grunn...

Dette er uansett et spennende tema på et forum som AVforum - det som jeg for mitt vedkommende synes at er viktigst er jo at det tross alt ser ut til å være bevegelse innen "favorittene", og ikke minst at de ulike favorittene ikke ser ut til å ha noen spesiell kommersiell tilknytning til ett og samme sted, men i stor grad basere seg på nettopp overnevnte faktorer, der selvsagt markedsføring i form av en sterk "opinionsleder" ala Kjell B. og andre tilsvarende sterke stemmer i noen tilfeller har mer påvirkning enn i andre...

Når det er sagt - det faktum at faktisk MA (Music Angel) selges fra Asia, på samme måte som SVS ble solgt direkte fra USA - er etter mitt syn et SUNT tegn - det tyder på at det faktisk er bevegelser i markedene UTENPÅ det etablerte salgsapparat, noe som er, slik jeg ser det, svært sunt og viktig for AV-miljøet som sådan! Dernest blir gjerne disse favorittene tatt hånd om av lokale importører som ser sitt snitt til å tjene en slant - men det fjerner jo uansett ikke det faktum at produktet stammer fra "utenpåliggende" råd og erfaringer fra - tross alt - ekte - OG meningssterke entusiaster... - for vi er tross alt - der ENTUSIASTENE samles - og i så måte må en til tider tåle stemmer som både er noe mer tydelig og aktive enn markedsbildet som sådan avgir...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ayon CD-spiller
    Music Angel forsterker
    Klipsch høyttalere
    SVS sub
    Nordost kabler

Jaja...da har jeg bare Nirvana under 80Hz hos meg.:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det egentlig noen andre enn Kjell B. som har holdt seg til topic i denne tråden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra at det kommer en tråd som kan se MA fra begge sider og som ikke kan dikteres av Kjell B da han ikke har startet den. MA tråden er ikke særøig opplysende da den ikke tillater andres meninger og oppfattelser enn Kjell og de få tilhengerne hans. Dette er sikkert en usedvanlig god forsterker i forhold til pris da den har kraftige trafoer og rør det er godt utvalg av, men det er alt for mange som selges på brukten til å være så banebrytende som det påstås i MA tråden. Hvis den er så ufattelig fantastisk, hvorfor er det så mange som kvitter seg med den da. Er den det beste som er å få tak i er det jo umulig å oppgradere fra den, hvilket vil si at et stort antall personer velger å nedgradere. Hvorfor gjør de det? Er det så mange som ikke skjønner sitt eget beste enda de blir fortalt hvor dumme de er........... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    Tipper denne tråden ikke overstiger 4sider(maks).

Vi kan risikere at moderatorene (HåkonN) lager problemer, da de muligens ønsker å lage et high-end A/B debatt/krangle show i MA-tråden. Jeg har sagt fra der at dette skal vi ikke ha noe av.

MA-tråden er for MA-eiere som ønsker å få det beste ut av forsterkeren sin.
    Pluss at andre som har testet MA med de beste små-rørene er velkommen til å poste sammenligninger med andre forsterkere.

Edit: Det var visst noe annet den geskjeftige HåkonN mente - å slå sammen smårørstråden med hovedtråden. Hva i all verden skulle være vitsen med det ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Er det egentlig noen andre enn Kjell B. som har holdt seg til topic i denne tråden?
    ...sorry, jeg burde lest førsteinnlegget bedre... Tror nok i så fall trådens heading bør oppdateres til noe i retning i MA for å hundre videre "utskeielser", så er jeg for øvrig helt enig i at vi bør forholde oss til trådstarters tema.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Vi kan risikere at moderatorene (HåkonN) lager problemer, da de muligens ønsker å lage et high-end A/B debatt/krangle show i MA-tråden.
    Det er jo du Kjell som til stadighet sammenligner MA med produkter til 5-10 ganger prisen og i samme setning sabler ned all moderne lyd. Du må da nesten tåle at noen spør hvilke produkter i denne prisklassen du da har sammenlignet Music Angel med?

Mvh problemskaperen....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er jo du Kjell som til stadighet sammenligner MA med produkter til 5-10 ganger prisen og i samme setning sabler ned all moderne lyd. Du må da nesten tåle at noen spør hvilke produkter i denne prisklassen du da har sammenlignet Music Angel med?

Mvh problemskaperen....

OK akkurat det må vi godta, men med de begrensninger MA-eierne setter for å unngå at vår tråd sklir ut. Det er det jeg er redd for.

Ærlige gode sammenligninger med andre produkter synes jeg er veldig bra, men hittil har det vært en del løse sammenligninger (dvs. uten å angi nødvendig info om den aktuelle MA) og uten å utstyre MA med de rørene hele MA-tråden bygger på.

Alle forstår sikkert at en rørforsterker til 4000 kr ikke kan ha med de super-rørene som trengs til high-end lyd, når man ser hvilke priser gode NOS-rør selges for nå. Derfor er det synd at en del "eksperter" synes å ta lett på dette. Da blir testen deres bare tull. Det er grunnen til min reaksjon.

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •