Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 272
    Newcomer Suse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    I motsettning til deg har jeg ingen problem med at noen ikke liker det jeg har, tror det er du som har mer å tape på å velge MA i stedet for MC ( eller noen av de hundrevis av andre rørforsterkerene som finnes )

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg opp på MC etterhvert.

Ser ikke helt hva han kan tape på å kjøpe en rørforsterker til 4000kr som kan måle seg med en til 30 000kr, men.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har selvfølgelig alt å vinne på å kjøpe den forsterkeren man foretrekker uansett om den koster 4 eller 30000,- Det er jo det som er hele poenget. Man kjøper vel ikke en forsterker fordi den er billig eller dyr, men fordi man liker det den gjør i oppsettet.
    Man må bare respektere at lyd er en subjektiv opplevelse, så man kan ikke fortelle noen hva som er riktig. Å finne sin lydsignatur innebærer som oftest mange år med prøving og feiling. Pris er uiteressant da resultetet uansett avgjøres av matching.

Det refereres stadig til High End i denne tråden. Kan noen forklare hva dette begrepet egentlig innebærer. Så vidt meg bekjent finnes det ingen fastsatt standard med gitte krav som et produkt må oppfylle for å kvalifisere som High End. Det vil jo si at man kan legge hva men vil i dette begrepet slik at alt og ingenting er High End
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Patetisk innlegg snickers,mistet nå all respekt for deg og midgard audio.bra ikke alle andre produsenter av hifi personlig går ut på denne tråden og skriver slik du gjør.(ma,Denon,B&W,dali,nad,klipsch,leben osv)
    Ja, jeg har forstått at du ikke har respekt for meg, men jeg har ikke helt forstått hvorfor. Er det fordi jeg setter visse usakligheter på spissen?

Dersom jeg må spørre deg om jeg får lov å gå til angrep på usakligheter tror jeg alle andre vil miste respekten for meg.

Forøvrig skriver jeg i kraft av privatperson som du sikkert vet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig god tråd! Her kommer det virkelig mye matnyttig frem som man virkelig kan lære noe av Det betryggende, er at enkelte virkelig har evnen til å forstå at andre ikke har samme oppfattelse av hva som er god lyd som en selv - det er jo helt super! Ingen som dømmer den andres smak og gjensidig respekter de andres sine resultater av vindudret fra Kina.

Men det er noe jeg lurer på og som jeg gjerne skulle likt å visst:
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Foreløbig har vi jo MA - den innfrir mye av forhåpningene vi har hatt til rørforsterkere.

Kjell B. - her snakker du om vi. Det gjør du veldig ofte. Hvem er vi? Det skulle jeg likt og visst. Jeg regner med at de du omtaler som vi er enige med deg i alt du tillegger dem av meninger?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Vi" er kanskje den tause majoritet, hvorav stadig flere kjøper MA. Altså de som lytter mye til musikk og IKKE skriver i div. fora.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Vi" er kanskje den tause majoritet, hvorav stadig flere kjøper MA. Altså de som lytter mye til musikk og IKKE skriver i div. fora.

Vil vel si resten av verden som faktisk er ganske stor i forhold til norge og der hvor ma selges i bøtter og spann,leser dere litt på div forum rundt i den vide verden så mener ihvertfall veldig veldig mange at ma med litt modernisering(bytte av rør) faktisk kan sammenlignes med div rørforsterkere i tungvektklassen.
    Folk må få mene hva de vil men det er 2 produsenter som skiller seg ut det siste året og det er ma og xtz.De fleste er enige at disse gir veldig mye for pengene å kan sammenlignes med langt dyrere produkter.
    Det samme mente jo veldig mange om oberon blokkene,veldig mye for pengene det Snickers.tror vi vil se mer av det i fremtiden også

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så du tillegger den "tause majoritet" dine meninger? Er ikke det relativt frekt?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

så ved andre ord utelukker du deg selv fra "den tause majoritet" siden du selv er langt mer aktiv på dette forumet enn en stor del av de som har ytret sine meninger rundt din bastante og til tider overdrevene propaganda?

Det at folk bruker endel tid på et forum er ikke ensbetydende med at de ikke hører mye på musikk, det betyr bare at mange ikke lever for å sitte i sweetspot klin aleine for å nye musikk.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei kjell

Jeg synes du burde holde deg for god til å skrive mer i denne tråden,dette produktet er nå kjent i hele verden og blir brukt hjemme av både studioteknikere,folk med nok av penger,vanlige mann i gata samt rør entusiaster så hva 3-4 personer her inne bryr seg om trenger du ikke forsvare.
    Solgte for en tid tilbake et par høytalere her inne etter mange mnd til salgs og ingen var intresert her inne da merket var "ukjent" nå sitter det en lykkelig eier av disse høytalerne som kan skryte av at det er ytterst få her på avforum som kan matche de høytalerne uansett pris,de kostet han 6 lapper hehe

Newcomer Janago sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er en av "Vi"

8)
    Mvh Jan

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du burde holde deg for god til å skrive mer i denne tråden,dette produktet er nå kjent i hele verden og blir brukt hjemme av både studioteknikere,folk med nok av penger,vanlige mann i gata samt rør entusiaster så hva 3-4 personer her inne bryr seg om trenger du ikke forsvare.
    Solgte for en tid tilbake et par høytalere her inne etter mange mnd til salgs og ingen var intresert her inne da merket var "ukjent" nå sitter det en lykkelig eier av disse høytalerne som kan skryte av at det er ytterst få her på avforum som kan matche de høytalerne uansett pris,de kostet han 6 lapper hehe

Det har du jo rett i !

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel si resten av verden som faktisk er ganske stor i forhold til norge og der hvor ma selges i bøtter og spann,leser dere litt på div forum rundt i den vide verden så mener ihvertfall veldig veldig mange at ma med litt modernisering(bytte av rør) faktisk kan sammenlignes med div rørforsterkere i tungvektklassen.
    Helt sikkert en god forsterker - svært få som betviler det. Irritasjonen kommer vel når enkelte ikke liker lyden den produsere og av den grunnen nærmest blir "idiot-erklært". Eller så har man feil rør (noe som sikkert stemmer i blandt), feil høyttalere eller blir nærmest beskyldt for å ikke ha god nok smak..... Det er der problemet ligger - "vi" finnes ikke ydmyke nok til å godta at andre har en annen smak :!:

Folk må få mene hva de vil men det er 2 produsenter som skiller seg ut det siste året og det er ma og xtz.De fleste er enige at disse gir veldig mye for pengene å kan sammenlignes med langt dyrere produkter.
    Det samme mente jo veldig mange om oberon blokkene,veldig mye for pengene det Snickers.tror vi vil se mer av det i fremtiden også
    Finnes vel ikke tvil om ay det er gode produkter, men man må nok innrømme at det finnes noe som er bedre også.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel gjennomført grundige tester opp mot de fleste høyttalermodeller i alle prisklasser da regner jeg med,så du har underlag for den bastante påstanden du kommer med her

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Det er mange av oss som sitter med høytalere som koster alt fra 100kr til ganske så mange tusen mer enn dette. Selv ligger jeg på et moderat nivå med jbl arry1400 (koster 80k ifølge soundgarden sin hjemmeside). Til tross for at jeg ikke har så mye til overs for kjell b sine lite gjennomtenkte argumenter om at MA gruser forsterkere til 40k og mcintosh suger og sånt tull, så er jeg alltid ute etter å finne produkter som låter bedre enn mine egne, dog til en lavere pris. I og med at disse høytalerne ikke koster mer enn 6k kan de umulig være gedigene; er det mulig å få vedkommende til å ta med disse til Trøgstad på en demo på mitt eget utstyr?

Kunne ha vært meget interresant å hørt hvordan disse fantastiske høytalerne til 6k gruser arrayene
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse skriver:
    "I og med at disse høytalerne ikke koster mer enn 6k kan de umulig være gedigene; er det mulig å få vedkommende til å ta med disse til Trøgstad på en demo på mitt eget utstyr?"

Tror han sikter til de høyttalerene som han har i avataren sin, Visatron atlas tror jeg,de er ikke de minste jeg har sett

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peraopp

Tror han sikter til de høyttalerene som han har i avataren sin, Visatron atlas tror jeg De er ikke de minste jeg har sett
    Ja,det er vel de i denne linken han sikter til

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/26488

Sikkert flotte musikkformidlere,men at de gruser det meste uansett pris stiller jeg meg lettere skeptisk til.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Ja,det er vel de i denne linken han sikter til

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/26488

Sikkert flotte musikkformidlere,men at de gruser det meste uansett pris stiller jeg meg lettere skeptisk til.
    oh.. nei, de var jo ikke spesielt tur-vennlige. Ser at ønsket pris var min12k eller høyere bud. Om de gikk for 6k må jo kjøper ha gjort en god deal
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

Kunne ha vært meget interresant å hørt hvordan disse fantastiske høytalerne til 6k gruser arrayene
    Yeah right 8)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref annonse :

Disse høytalerne tok Pollen(tidligere Utah HiFi i larvik)inn for ca 7 år siden som byggesett,kostet da 60000.- ferdig bygd så ville de ligge på nærmere 100000.-

Hvor ble det av de berømte 6000,- ??

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ref annonse :

Disse høytalerne tok Pollen(tidligere Utah HiFi i larvik)inn for ca 7 år siden som byggesett,kostet da 60000.- ferdig bygd så ville de ligge på nærmere 100000.-

Hvor ble det av de berømte 6000,- ??
    6000,- er vel det de gikk for når han solgte de brukt for noen mnd siden.

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •