Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 272
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare et spørsmål.
    Hvorfor har vi egentlig 2 MA tråder her inne som er helt like???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne tråden er vel for de som ikke selv eier en MA og som ønsker å gi en karakteristikk likevel, gjerne mest mulig negativt. Pluss de som har en MA, men ikke er interessert i å prøve oppgraderinger, og som ønsker å publisere et klart test-resultat, som godt kan inneholde negative karakteristikker om den basis-versjon de har (med relativt dårlige rør) - uten å nevne at de anvender relativt dårlige rør. Kanskje også en tråd for de som er på glid ....
    Edit: Dette var visst ganske ensidig, gjør nytt forsøk lengre ned.

Det blir på den måten en gruppe som ikke er ønsket i den gode gamle MA-tråden. Den MA-tråden er for ferske rør-entusiaster som har mange spørsmål, og ellers en tråd for de mange eiere som ønsker å få mest mulig ut av sin rørforsterker gjennom anbefalte oppgraderinger (særlig bedre rør) eller trenger tips til å fikse problemer. Vi snakker gjerne teknikk der. Og særlig viktig - teste hvilke rørtyper som passer til musikk-smak og egne høyttalere. Alle nye MA-eiere er jo veldig velkommen - vi har et hav av erfaring å tilby de som er genuint interessert.

Til mer detaljerte oppramsinger av rørtyper og lytte-resultater har vi smårørstråden - der kan man boltre seg i 100-vis av NOS-rør og andre rør - mens man i hovedtråden gjerne kan skrive om konklusjonene, hva slags rør man kom frem til som best. Små-rørene betyr enormt mye for lytte-resultatet, som mange har erfart, derfor legger vi såpass stor vekt på akkurat dette temaet.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært artig og teste en MA om ikke annet så pga det som er sakt i denne tråden.

Er det slik at den skal gi 50w Klasse A ? har noen forsterkere her som gir 25w Klasse A så det hadde vært enkelt og tatt en sammenligning.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68

Kunne vært artig og teste en MA
    Har tenkt tanken noen ganger.

Noen som inviterer på demo ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Har ikke plass til så mange men sånn 2 og 2 og stikke innom demoer kan jeg få til når det passer. Hvis den ikke blir solgt da.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og da fortinnsvis i Møre og Romsdal, ser ut som det blir ett intimtreff her i Juni 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært artig og teste en MA om ikke annet så pga det som er sakt i denne tråden.

Er det slik at den skal gi 50w Klasse A ? har noen forsterkere her som gir 25w Klasse A så det hadde vært enkelt og tatt en sammenligning.

Push-pull rørforsterkere opererer i klasse AB. Klasse A vil i praksis si de typisk ganske små single-ended triodeforsterkerne.

Music Angel KT88 gir 2x65W som pentode og 2x30W i triode-kobling (men fortsatt klasse AB push-pull).

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du er velkommen innom min lille studenthybel.
    Så kunne vi testet playstationet i samme slengen. Litt mye skolegreier om dagen, men skal alltids få tid en dag. Gi meg et vink om du er intr.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    I tilfelle MC-275 så vil du kanskje en gang få anledning å teste McIntosh transistor - en slik har jeg selv hatt (MC-300) - det er hva jeg kaller high-end.

Det er vel på sin plass å påpeke at mc300 er en eldre forsterker som har gått ut av produksjon. Om man vil teste ut noen av dagens high end transistortrinn fra mcintosh vil nok mc250, mc402 og mc501 være bedre alternativer. Eventuelt 602 som visstnok henger overraskende godt med i svinga. Jeg har selv hørt både 250 og mc275r på array1400, og jeg vil vel si at jeg foretrakk 275r all the way Men kontra 501 blir det noe helt annet, men da har vi jo et greit sprang i pris. Litt som 275r kontra billige kinaprodukter
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MC-300 har en deilig kontroll og fysisk bass, spiller med stor bredde, men krever nok en god rør preamp for å blomstre opp i mellomtonen. Angrer på at jeg solgte den. Tror den hadde vært tingen etter at jeg omsider ble ferdig med min DIY pre.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Da er det vel på tide med en oppsummering:

- Trådstarter tok feil, det finnes ikke folk som ikke liker music angel med mindre de har brukt den feil så klart.

- Alle som har hørt oppsettet til kjell-b mener det er perfekt, med unntak av de som ikke forstår seg på lyd eller lyver.

- music angel er egentlig den beste forsterkeren for alle i hele verden, bare de lærer å forstå sitt eget beste.

- alle som er uenige lyver, enten med vilje eller fordi de er manipulert av kyniske vestlige ingeniører og forstår ikke bedre.

- hvis et oppsett med music angel ikke låter perfekt er det høyttalerne sin skyld.

- de eneste som egentlig kan lage forsterkere (foruten kjell-b) er de aller nyeste kinesiske ingeniørene, jo nyere jo bedre:

Patetisk innlegg snickers,mistet nå all respekt for deg og midgard audio.bra ikke alle andre produsenter av hifi personlig går ut på denne tråden og skriver slik du gjør.(ma,Denon,B&W,dali,nad,klipsch,leben osv)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne tråden er vel for de som ikke selv eier en MA og som ønsker å gi en karakteristikk likevel, gjerne mest mulig negativt. Pluss de som har en MA, men ikke er interessert i å prøve oppgraderinger, og som ønsker å publisere et klart test-resultat, som godt kan inneholde negative karakteristikker om den basis-versjon de har (med relativt dårlige rør) - uten å nevne at de anvender relativt dårlige rør. Kanskje også en tråd for de som er på glid ....
    Og hvilken av disse gruppene hører du til siden du nå må ha flest innlegg her??
    Med den utviklingen denne tråden har fått ser jeg ikke lengre forskjell på dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MC-300 har en deilig kontroll og fysisk bass, spiller med stor bredde, men krever nok en god rør preamp for å blomstre opp i mellomtonen. Angrer på at jeg solgte den. Tror den hadde vært tingen etter at jeg omsider ble ferdig med min DIY pre.

jeg tviler ikke ett sekund på at denne låter meget så bra, men som du selv har poengtert utallige ganger går utviklingen fremmover og man får stadig mer go'lyd for penga. Dette gjelder også mcintosh. Derfor vil det kanskje være litt mer relevant å anbefalle andre å sjekke ut nyere mc-produkter fremfor en utgått modell. Eller så får man også anbefalle første gen. av MA med originale rør
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da fortinnsvis i Møre og Romsdal, ser ut som det blir ett intimtreff her i Juni 8)
    Hadde vært supert om det hadde vært nært Ålesund

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hadde vært supert om det hadde vært nært Ålesund
    "Her" er i Eidsdal.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Og hvilken av disse gruppene hører du til siden du nå må ha flest innlegg her??
    Med den utviklingen denne tråden har fått ser jeg ikke lengre forskjell på dem

Hmmm, tror denne inndelingen er bedre:

1) Denne tråden er for tvilerne, de usikre, som gjerne vil ha det de føler er objektive råd fra andre tvilere eller erfarne entusiaster. Og hvis man kjører med MA mest for å sammmenligne med annet utstyr.

2) Mens MA-tråden (hovedtråden) er for de som har kjøpt sin MA med hoved-formål å få best mulig utbytte i god lyd fra den.

Er dette et bedre forslag ?

Jeg svarer der det mer eller mindre spørres etter mitt syn, men kan vi holde en saklig tone (for det meste) så vil ikke jeg si så mye uten at det blir etterspurt. Jeg har jo den andre tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kan bare beklage at jeg likte MC-275 så dårlig ... Og alle testpersonene var enige.
    I tilfelle MC-275 så vil du kanskje en gang få anledning å teste McIntosh transistor - en slik har jeg selv hatt (MC-300) - det er hva jeg kaller high-end.

Foreløbig har vi jo MA - den innfrir mye av forhåpningene vi har hatt til rørforsterkere.

I motsettning til deg har jeg ingen problem med at noen ikke liker det jeg har, tror det er du som har mer å tape på å velge MA i stedet for MC ( eller noen av de hundrevis av andre rørforsterkerene som finnes )

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg opp på MC etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg tviler ikke ett sekund på at denne låter meget så bra, men som du selv har poengtert utallige ganger går utviklingen fremmover og man får stadig mer go'lyd for penga. Dette gjelder også mcintosh. Derfor vil det kanskje være litt mer relevant å anbefalle andre å sjekke ut nyere mc-produkter fremfor en utgått modell. Eller så får man også anbefalle første gen. av MA med originale rør

Det kunne vært spennende å få testet MA på dine dyre JBL-høyttalere - det var sikkert noe lignende vi fikk høre MC-275 på (den ene typen høyttaler altså).
    Vi må jo selvsagt akseptere at du eventuelt foretrekker MC foran MA, hvis du tester en ny MA med gode små-rør og fortsatt foretrekker MC. Ikke noe problem med det. Men noe debatt om lyd ville det jo bli. Eventuelt rulle noen rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne vært spennende å få testet MA på dine dyre JBL-høyttalere - det var sikkert noe lignende vi fikk høre MC-275 på (den ene typen høyttaler altså).
    Vi må jo selvsagt akseptere at du eventuelt foretrekker MC foran MA, hvis du tester en ny MA med gode små-rør og fortsatt foretrekker MC. Ikke noe problem med det. Men noe debatt om lyd ville det jo bli.

Det skulle vært spennende det der. Noen tanker Kjell B om hvilke smårør som kunne vært byttet for å sammenligne med MC? Debatt om lyd hadde bare vært interessant og lærerikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye MA: Jeg ville startet med Telefunken ECC85 sammen med GE 5814A 3-mica 1960, beste variant av denne. Det gir en varm dynamisk sound, men noen ville foretrekke en skarpere, mer definert topp. Med dette grunnlaget kunne vi så diskutere svakheter i lyden og prøve å rette opp med andre små-rør. Så skulle vi nok til slutt kommet frem til noe som fungerte topp.

F.eks. blir lyden gradvis mer analytisk, etter som vi beveger oss innen 12AU7-gruppen fra GE 1960 til GE 1970-80, og så til det knastørre JAN-Philips ECG 12AU7A/5814A. Så det er såre enkelt å justere lydbildet - det vil skifte dramatisk. Metal/rock-folket ser ut til å like JAN-Philips-rørene (USA-rør fra 80-tallet, har ikke noe med gamle Philips å gjøre).

12AU7: Om vi skifter fra eldre GE til nyere GE, så er det mest topp-diskanten som kommer tydeligere frem (klarere). Mens med skifte til JAN-Philips så løfter man hele øvre mellomtone og diskant, altså mer presens oppover. Samtidig meget tørr bass.

Selvfølgelig flere innfallsporter her.

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •