Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 272
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er det vel på tide med en oppsummering:

- Trådstarter tok feil, det finnes ikke folk som ikke liker music angel med mindre de har brukt den feil så klart.

- Alle som har hørt oppsettet til kjell-b mener det er perfekt, med unntak av de som ikke forstår seg på lyd eller lyver.

- music angel er egentlig den beste forsterkeren for alle i hele verden, bare de lærer å forstå sitt eget beste.

- alle som er uenige lyver, enten med vilje eller fordi de er manipulert av kyniske vestlige ingeniører og forstår ikke bedre.

- hvis et oppsett med music angel ikke låter perfekt er det høyttalerne sin skyld.

- de eneste som egentlig kan lage forsterkere (foruten kjell-b) er de aller nyeste kinesiske ingeniørene, jo nyere jo bedre:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gwandarion: Kjell ser i allefall ut til å være likeglad sålenge den holdes utenfor MA-tråden som han "eier", jeg er litt mer usikker på trådstarter. Og til hvilken grad hadde du forventet at en diskusjon om denne forsterkeren hadde blitt drevet fremover mot noe konklusjon....? MA-forsterken er diskutert opp i mente siden 2005 eller noe slikt, altså til den grad at noen velger å åpne en egen tråd for å kunne diskutere negative aspekter i fred.

Musikk blir det masse av, men nå er det natta!
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Det blir en fem siders utredning - kommer inn på de tingene her og der.
    Må det være så veldig komplisert da? Vi lytter da med øra, ikke på teknikken.

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvorfor snakker du i flertall? Har du lus?

Poenget mitt med å dra opp dette besøket (og det faktumet at du ikke ønsket Akto på besøk) var at nok ikke alle har samme preferanser på hva som er *bra* lyd. Du må jo også være med på at et besøk hos en som selværklært innehar verdens beste lyd til pantepenger er tema for debatt for utenforstående som aldri har opplevd god lyd.

Måten du behandler andre på med din provoserende og nedlatende måte å skrive på, regnet jeg med at du tålte såpass tilbake. Åpenbart ikke.

Jeg ser på all besvarelsen din og alle dine personangrep på meg at du tar mine innlegg seriøst. Det betyr kanskje at jeg har truffet spikeren på hodet, eller hva?

Men svar meg på en ting. Hvis 100 000 mennesker sier de opplever sitt lydnirvana med transistorlyd (eller en rørforsterker til 50k for den saks skyld), hvordan kan du si at de tar feil uten å kjenne deres preferanser, anlegget og ikke minst rommet det stod i?

Alkohol og forumdebatt hører ikke sammen...tror vi har samme mistanke der Kjell...(har fått noen merkelige PM`er av moderetor utover de sene timer i natt)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    [MA-forsterken er diskutert opp i mente siden 2005 eller noe slikt, altså til den grad at noen velger å åpne en egen tråd for å kunne diskutere negative aspekter i fred.
    Kan dere som trenger denne tråden, da diskutere opplevde negative aspekter ved music angel forsterkere, istedenfor mangler ved personer.

Dette utarter jo til krangling i sandkassa.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Da er det vel på tide med en oppsummering:

- Trådstarter tok feil, det finnes ikke folk som ikke liker music angel med mindre de har brukt den feil så klart.

- Alle som har hørt oppsettet til kjell-b mener det er perfekt, med unntak av de som ikke forstår seg på lyd eller lyver.

- music angel er egentlig den beste forsterkeren for alle i hele verden, bare de lærer å forstå sitt eget beste.

- alle som er uenige lyver, enten med vilje eller fordi de er manipulert av kyniske vestlige ingeniører og forstår ikke bedre.

- hvis et oppsett med music angel ikke låter perfekt er det høyttalerne sin skyld.

- de eneste som egentlig kan lage forsterkere (foruten kjell-b) er de aller nyeste kinesiske ingeniørene, jo nyere jo bedre:

Oi oi oi....denne må vel slettes....den innholder jo bilder av et barn som helt tydelig lider....det er vel ikke noe vi ønsker på et åpent forum.... Eller hva Håkon?!?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørlig: Du har helt rett. Lett å bli engasjert av Kjell sine utsagn, men jeg har ingenting teknisk å bidra med, så jeg trekker meg ut av denne tråden nå.

Zesnok: Du har fått en advarsel på PM, og jeg har gitt deg en forklaring hvorfor. Jeg har også oppfordret deg til å ikke ta opp den diskusjonen i denne tråden, noe du åpenbart gir filla i. Nå har du imidlertidig sagt det du har på hjertet til hele verden, så da foreslår jeg at du lar dette ligge.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    Oi oi oi....denne må vel slettes....den innholder jo bilder av et barn som helt tydelig lider....det er vel ikke noe vi ønsker på et åpent forum.... Eller hva Håkon?!?
    why? er ikke dette bilde av en av "de nye kinesiske ingenørene som vil revolusjonere lydbransjen"?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he... ser da for meg en forsterker som er rund i kantene, fyldige trafo hus og gir "tykk" og god mellomtone, men kanskje litt slapp bass?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    He he... ser da for meg en forsterker som er rund i kantene, fyldige trafo hus og gir "tykk" og god mellomtone, men kanskje litt slapp bass?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .......................

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .......................
    Hva skjedde med evnen til å holde munn om man ikke har noe fornuftig å si!?:evil:
    Ja...Hva skjedde egentlig???

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P*kker !! ...... Tom for Cola og potetgull.........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Her kaller vi hverandre navn og bruker alle hersketeknikkene vi kan, uten at det driver diskusjonen fremover. Hadde diskusjonen hatt noen som helst form for dialektikk så…

Paradokset er at vi som ruller oss i møkka med å lese skittkastingen er minst like perverterte som de som står for griseriet. Brød og sirkus, kanskje litt musikk om vi rekker det i mellom slagene?
    Blir jo litt satire da. Kanskje som en god film. Selv sitter jeg og hører på musikk på min glimrende MC 275 mens jeg morer meg over Kjell.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Deg og H.A. ???

Slike innlegg er vel ikke noe vi trenger på forumet ?

Man kan si mye her inne, men antydinger om fysisk utfoldelse bør man vel holde seg unna ?

Hehe..8) Nei ikke Hells Angels....Music Angels....Takk for tipset, kan jo ikke være noe godt å bli slått med en 26kg forsterker.

.....fysisk utfoldelse faktisk....:-D :-D :-D Tror det er lov å skrive VOLD! Det er bare jeg som blir auto-sensurert av moderator.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..8) Nei ikke Hells Angels....Music Angels....Takk for tipset, kan jo ikke være noe godt å bli slått med en 26kg forsterker.

.....fysisk utfoldelse faktisk....:-D :-D :-D Tror det er lov å skrive VOLD! Det er bare jeg som blir auto-sensurert av moderator.
    Tørr vel påstå at jeg har blitt moderert flere ganger enn du har totalt av innlegg her på forumet 8)

Men når du slipper opp for sakelige argumenter og må bruke trusler har du tapt.

Fant jaggu en pose potetgull til gitt

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette blir bare surr, zesnok... Skal du skrive noe i denne tråden må du forholde deg saklig!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, selv om denne tråden er utgangspunktet har en noe spesiell agenda ligger den likeså i den tekniske delen av forumet. Skal en diskutere noe skal det med andre ord være TEKNISK, ikke relatert til f.eks. Kjells retoriske metoder eller annet utenomsnakk. Føler det er veldig mange her som uttaler seg uten nevneverdig kjennskap til produktet det her er snakk om, og da blir det hele litt vagt...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Se forrige innlegg fra meg...

Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    :-D
    Tenkte jeg skulle la den ballen ligge, og heller se på de musikalske sidene ved ampen...

Og som jeg sa den gangen jeg fikk lov å poste i MA tråden din, så kommer jeg ikke til å selge den. Får jo bare "småpenger" for noe slikt noe:twisted:

Okei, jeg skjønner hva du sier. Men har jeg forstått det riktig nå.

Denne MA-en er en nokså god rør-forsterker til prisen, men med en mindre oppgradering av rør, får man veldig mye for pengene?

Hvor lett er det å skifte slike rør?

Jeg sier ikke at dette er et high-end produkt, men slik jeg har forstått det hittil så får man mye for pengene i utgangspunktet og veldig mye for pengende dersom man skrur litt selv.

Arrester meg om jeg tar feil. Årsaken til mitt inspill er at en slik kunne vært artig å prøve uten å måtte punge ut flere ti-tallstusen for å prøve en rørforsterker til høytalere som slettes ikke er så dyre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Selv sitter jeg og hører på musikk på min glimrende MC 275 mens jeg morer meg over Kjell.

Ja jeg kan bare beklage at jeg likte MC-275 så dårlig ... Og alle testpersonene var enige.
    I tilfelle MC-275 så vil du kanskje en gang få anledning å teste McIntosh transistor - en slik har jeg selv hatt (MC-300) - det er hva jeg kaller high-end.

Foreløbig har vi jo MA - den innfrir mye av forhåpningene vi har hatt til rørforsterkere.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Okei, jeg skjønner hva du sier. Men har jeg forstått det riktig nå.

Denne MA-en er en nokså god rør-forsterker til prisen, men med en mindre oppgradering av rør, får man veldig mye for pengene?

Hvor lett er det å skifte slike rør?

Jeg sier ikke at dette er et high-end produkt, men slik jeg har forstått det hittil så får man mye for pengene i utgangspunktet og veldig mye for pengende dersom man skrur litt selv.

Arrester meg om jeg tar feil. Årsaken til mitt inspill er at en slik kunne vært artig å prøve uten å måtte punge ut flere ti-tallstusen for å prøve en rørforsterker til høytalere som slettes ikke er så dyre.
    Det var egentlig bra formulert synes jeg.

Den er god, men det finnes bedre... som nok koster litt mer.

Bytte av smårør er veldig enkelt. Det er bare å løfte de rett opp av sokkelen, når du skal ha ned de nye så kan det med fordel vises litt forsiktighet. Press det nye forsiktig ned. Med litt "vrikking" går det lett.

Utgangsrørene er like enkle og skifte, men da lønner det seg å sjekke/justere bias. Da må man inn i forsterkeren med et multimeter... Kan lønne seg å være litt forsiktig oppi der... Det gjør vondt når man kommer nær feil "ting".

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •