Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 272
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Her inne så sitter det folk med gansle så dyre anlegg og de takler jo ikke å høre at det er mulig å få knall lyd til en mye billigere penge.
    Jeg har full forståelse for at du støtter opp om Kjell B sine (i mine øyne til tider usaklige) uttalelser, men det jeg ikke har fult så mye forståelse for er sitatet ovenfor.

Hvordan kan du generalisere det hele så lett?

Hva gir deg rett til å påstå at folk med dyre anlegg ikke takler at det er mulig å få knall lyd til en billigere penge?

Og hva var egentlig poenget med denne påstanden? Det du må forstå er en vesentlig sak:

GOD LYD HANDLER IKKE OM PENGER. DET HANDLER OM SMAK OG BEHAG.

Årsaken til at noen betaler ett par hundre tusen for ett anlegg handler ikke om at de ikke finner god lyd i billigere produkter, men de finner ikke den samme lydsignaturen i billigere produkter. Det å kjøpe anlegg handler om å kjøpe noe man liker, noe man har sansen for og noe man kan leve lenge med ut fra ens eget budsjett.

Etter hva jeg har fått med meg er det fint få som har reagert på denne MA saken på grunn av selve produktet. Det handler heller om påstandene som er litt vell bombastiske til tider. Når en dedikert MA-fanatiker proklamerer at denne lille og bilige saken gruser det meste til 30-40k osv. blir nesten for useriøst til å bli tatt på alvor. Du sier at "high endere" ikke takler at billige produkter låter helt knall? Mange av sitatene i MA trådene viser jo at mange av MA fanatikerne ikke takler at dyrere produkter også låter helt knall.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydeligt at MA gjengen " sitte me heila vede " .

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Det er tydeligt at MA gjengen " sitte me heila vede " .

Hvordan kan du generalisere det hele så lett?

Hva gir deg rett til å påstå at folk med MA anlegg ikke takler at det er mulig å få knall lyd til en dyr penge?

Alle med dyrt anlegg gjengen " sitte me heila vede "

(ps: jg er også mot generalisering!)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nå må du slutte og mase hele tiden ved og forsvare MA.Dette er et bittebitte lite forum i et bitte bitte lite land der hvor de fleste er skeptiske til billige kinaprodukter og det er jo ikke så rart da det fra kina kommer hifi komponenter til flere ganger prisen billigere enn de merkene vi er vant til og til minst like bra kvalitet.
    Nei nei... alt som kommer ut av barnehender i kina er naturligvis av mye bedre kvalitet! Det er bare at det må modifiseres litt og har et serviceintervall som et sas-fly. Og vi vet jo at det er lydmessig bedre enn alle de 100 000 andre produktene på markedet - det bare vet vi. Og hva med erfaringene fra de som ikke er like bergtatt? Nei, de vet ikke hva de holder på med og burde ikke fått lov å kjøpe et slikt vidunderprodukt i utgangspunktet!

Trenger jeg minne denne herren på at Kjell hadde besøk hjemme for å høre på dette vidunder-produktet?
    Her inne så sitter det folk med gansle så dyre anlegg og de takler jo ikke å høre at det er mulig å få knall lyd til en mye billigere penge.
    De som har MA syntes naturligvis det er best, og har nok tungt for å svelge at noe dyrt (og kanskje økonomisk uoppnåelig) nok har et overtak lydmessig.

For meg ser det ut som de som foretrekker dyrere rørforsterkere (jeg holder de fleste av oss med transistor utenfor - vi er nok ikke potensielle kunder av rør uansett dyrt eller billigt) og engasjerer seg i disse MA-trådene allerede har hatt MA i hus og vet noenlunde hva det står for. Det virker ikke til å være likedann fra den andre siden, der erfaringene baseres på uheldige messedemoer og synsing om moderne teknologi.

BTW. Jeg har hørt en modifisert T-amp til rundt halve prisen av MA`en som er langt bedre lydmessig på alle punkter. Og dere kan ikke være uenig av 2 enkle grunner; dere har ikke hørt den og den er billigere....

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe har selv et forsterkersett til 10 ganger prisen men det jeg mener er at når det kommer "billige" produkter på markedet som viser seg og kunne matche langt dyrere "kjente" merkenavn så skriker folk.har selv hørt et par oppsett med MA og også Xtz som har hvert kraftig diskutert her inne og saken er den at disse merkene viser at mange annerkjente produkter kanskje er veldig overpriset på grunn av navnet sitt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Trenger jeg minne denne herren på at Kjell hadde besøk hjemme for å høre på dette vidunder-produktet?

Dette er blank løgn og blir stadig gjentatt av vår site moderator ...
    Han gjentar en ting han ikke vet noe om, og refererer til et slags løst rykte - jeg tror det kan dreie seg en person som tilfeldigvis var innom meg en gang for 4-5 år siden, kanskje. Aner ikke navnet eller adressen hans, en helt tilfeldig gjest. Så en enkelt person (han skulle visst være fra det tradisjonelle high-end miljøet, sigh) som var innom en kort kveld og ikke var fornøyd - for lang tid siden - blir stadig blir trukket frem som et slags sannhetsvitne. En tynn historie, og sier vel noe om ørene som hørte også .....

Service-intervall: Også sikkert blank løgn. Vi har 5 MA her som aldri har hatt service. Kjenner til 5 til som så vidt jeg vet ikke har hatt noen feil. Hvis vi regner at 3000 MA er solgt i Norge (bare for å ta et tall), så ser det ut til at feil-prosenten ligger på noe over 1 promille ut fra posteringene her.

Flere i den tekniske ledelsen i NRK sentralt har kjøpt MA og bruker den hjemme. Ingen feil såvidt jeg har hørt - har av og til kontakt med teknisk sjef der.

Kjære lesere, HåkonN er en lilleputt i lydmiljøet, såvidt jeg vet har han ingen dokumentasjon på sin ekspertise - og svinger greit opp med løse rykter istedet. Men usakligheter får sikkert opp leser-tallet - det er vel noe av ideen her - dette skal jo være en frustrasjonstråd.

The Empire strikes back ....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe har selv et forsterkersett til 10 ganger prisen men det jeg mener er at når det kommer "billige" produkter på markedet som viser seg og kunne matche langt dyrere "kjente" merkenavn så skriker folk.har selv hørt et par oppsett med MA og også Xtz som har hvert kraftig diskutert her inne og saken er den at disse merkene viser at mange annerkjente produkter kanskje er veldig overpriset på grunn av navnet sitt

Når det gjelder HåkonN, så prøver han å lage noen morsomheter på undertegnedes bekostning, siden MA er blitt en slik suksess - det er egentlig bare å overse - han poster trøste-innlegg for de mange skuffede og frustrerte, men han mener det ikke seriøst - det er bare noen useriøse sleng-bemerkninger han kommer med.

Meningen er sikkert å stimulere en slags "diskusjon", og så etterpå klage på useriøse kommentarer til HANS useriøse kommentarer , osv. osv. Mulig han har tatt seg en skarp en i kveld.

Så det beste er å ikke svare han - det gjelder meg også - jeg måtte bare kommentere det som var direkte løgn-historier.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Så det beste er å ikke svare han.

Er dette blitt ditt nye svar når folk ikke er enige med deg Kjell?
    Før prøvde du jo å "sverte" alle som var uenige med deg ved å kalle de "datanisseingeniører"... blir ikke mye til diskusjon om alle som ikke er enige med deg skal forties!

Regner vel ikke med å få svar da jeg er en du tilstadighet ber folk ikke svare...
    (Litt pussig forresten, da jeg er en av de som sier at MA har bra lyd, selvom jeg har funnet noe jeg liker bedre... Jeg har jo klagd litt på støy da...)

mvh
    Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner ikke åssen kjell b nesten tar det personlig om noen ikke liker MA, og att folk kan ha andre meninger enn han selv. begynner og lure om han har en Music Angel kirke og skal "frelse" alle og en vær..

jeg skal prøve MA snart selv, en åpningsbillett til rørverdnen.. skal tweake litt og skal nok følge noen av råda til kjell b, men jeg syns oppførslen hans blir ille tullete. greit, noen liker mc bedre enn ma, lev med det, verden går ikke under..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW. Jeg har hørt en modifisert T-amp til rundt halve prisen av MA`en som er langt bedre lydmessig på alle punkter.
    tviler ikke. hvilken t-amp var det forresten?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er blank løgn og blir stadig gjentatt av vår site moderator ...
    Jeg tror vi trygt kan legge min tittel til side, så kan vi heller ta den fram i diskusjonen når noen av oss bryter mot retningslinjene.

Og hvorfor er det en blank løgn? Du har bekreftet flere ganger denne historien, også i ditt samme innlegg.

Han gjentar en ting han ikke vet noe om, og refererer til et slags løst rykte - jeg tror det kan dreie seg en person som tilfeldigvis var innom meg en gang for 4-5 år siden, kanskje. Aner ikke navnet eller adressen hans, en helt tilfeldig gjest. Så en enkelt person han skulle visst være fra det tradisjonelle high-end miljøet, sigh) som var innom en kort kveld og ikke var fornøyd - for lang tid siden - blir stadig blir trukket frem som et slags sannhetsvitne. En tynn historie, og sier vel noe om ørene som hørte også .....
    Vel....

Jeg har dårlig erfaring med inviterte forum-medlemmer tidligere. Siden anlegget mitt har hatt som hovedformål å skape god gammel vintage-klang fra moderne pågående CD-lyd, vil folk som ikke ha hørt noe sånt før, føle at det mangler nivå (metallisk "skriking") i øvre mellomtone.
    Da jeg nevnte vintage klang i MA tråden avfeide du dette med at MA-forsterkeren er mer avansert enn som så, men her sier du at formålet ditt er nettopp å skape vintage klang og nettopp derfor har du dårlige erfaringer med besøk av andre entusiaster. Selvmotsigende?

Service-intervall: Også sikkert blank løgn. Vi har 5 MA her som aldri har hatt service. Kjenner til 5 til som så vidt jeg vet ikke har hatt noen feil. Hvis vi regner at 3000 MA er solgt i Norge (bare for å ta et tall), så ser det ut til at feil-prosenten ligger på noe over 1 promille ut fra posteringene her.
    Med 5 som poster her ja, og 2 (?) som snakker om støyproblemer blir det ikke snakk om promille lenger. Med service snakker jeg selvfølgelig om alle mindre endringer som må gjøres med produktet over tid (justere bias etx).

Kjære lesere, HåkonN er en lilleputt i lydmiljøet, såvidt jeg vet har han ingen dokumentasjon på sin ekspertise - og svinger greit opp med løse rykter istedet.
    Vi er nok begge lilleputter i lydmiljøet Kjell, men det betyr vel ingenting? Vi kan jo leke i sandkassen sammen. De "store" i dette miljøet bruker uansett noe helt annet enn MA, men de er det vel noe annet galt med kjenner jeg deg rett...

Tror godt over 90% på dette forumet har hørt et "moderne" anlegg (gjerne basert på transistor) spille musikk på et nivå som gjør de imponert. At du mener dette ikke er mulig med moderne utstyr, og i samme setning anser deg selv som en ekspert sier vel i allefall meg at jeg ikke trenger noen ytterligere dokumentasjon på din ekspertise.

No offence, men for meg virker det heller som du er full av fordommer, opphengt i gammel vintageteknologi og bitter på alle som velger en annen vei til god lyd en deg selv... Det er synd, for jeg tror du går glipp av mye god lyd. :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder HåkonN, så prøver han å lage noen morsomheter på undertegnedes bekostning, siden MA er blitt en slik suksess - det er egentlig bare å overse - han poster trøste-innlegg for de mange skuffede og frustrerte, men han mener det ikke seriøst - det er bare noen useriøse sleng-bemerkninger han kommer med.

Meningen er sikkert å stimulere en slags "diskusjon", og så etterpå klage på useriøse kommentarer til HANS useriøse kommentarer , osv. osv. Mulig han har tatt seg en skarp en i kveld.

Så det beste er å ikke svare han - det gjelder meg også - jeg måtte bare kommentere det som var direkte løgn-historier.
    Jeg får vel nesten takke. Morsomt å se at jeg kanskje har klart å treffe en nerve på det norske internett`s kanskje største provokatør.

Tilbake til virkeligheten...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duality

jeg skal prøve MA snart selv, en åpningsbillett til rørverdnen.. skal tweake litt og skal nok følge noen av råda til kjell b, men jeg syns oppførslen hans blir ille tullete. greit, noen liker mc bedre enn ma, lev med det, verden går ikke under..
    Det anbefaler jeg i aller høyeste grad. Ma leverer utrolig mye for pengene og har et stort potensiale for oppgradering og tweeking.
    Personlig blir jeg glad når jeg ser at fler og fler ønsker å teste ut rør, og hvilken produsent de ender opp med er likegyldig. Rørverdenen er anderledes enn transistor og ice, og tar lydopplevelsen et steg videre ved å la deg jobbe deg frem til din egen match av lydsignatur. For å teste ut dette er ma perfekt, og spesielt KT88 utgaven
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tviler ikke. hvilken t-amp var det forresten?
    Prøvde vel egentlig å poengtere noe, men jeg har fått en overraskende demo av noe jeg ikke lurer på om var Sonic Impact 5065. Litt usikker på modell-navn. Nu-force har også en 200$ forsterker (Icon) som spiller musikk i mine ører.

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg begynte å lese innleggene dine Kjell B. - i high end transistor vs. rør tråden - , syntes jeg du hadde noen interessante synspunkter, men nå har jeg virkelig problemer med i det hele tatt å ta deg seriøst.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da jeg nevnte vintage klang i MA tråden avfeide du dette med at MA-forsterkeren er mer avansert enn som så, men her sier du at formålet ditt er nettopp å skape vintage klang og nettopp derfor har du dårlige erfaringer med besøk av andre entusiaster. Selvmotsigende?

Kjære deg du provoserer da ikke meg. Vi er flere som smiler stort av de dumme innleggene dine.

Som alle kan se så kopierer du fortvilt innlegg jeg har kommet med i andre tråder om dette famøse besøket hos meg. Kan du fortelle hvorfor akkurat dette besøket er så viktig ?

Og hva i all verden gjør det om en person ikke liker anlegget mitt ? For flere år siden. Det var tale om en person og kun en. Jeg hadde besøk av flere personer - det har jeg rett som det er. Men kun EN som benyttet Hifisentralen (tror jeg det var) til å si noe negativt.

Og viktigere: Dette var flere år før MA kom i huset. Så der lyver du jo også.

Jeg gjentar: Hva i all verden gjør det om EN person sier noe negativt om mitt anlegg hjemme ? Og hvorfor er det så viktig for deg å påpeke det ?

Og hvorfor skal jeg bruke tiden min til å svare 1 - ETT - besøk hjemme ? Jeg har jo svart deg flere ganger - at det jeg gjør er å anbefale utstyr for andre, som de kan lytte på hjemme hos seg selv. Hva jeg har hjemme hos meg synes jeg ikke er så viktig - privatlivet vet du.

Nå har du jo anledning å svare. Det kunne virke som om du hadde tatt deg en skarp en - innlegget ditt virket rotete.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For å svare litt mer på disse merkverdighetene:

Mitt anlegg nr. 2 består av Music Angel KT88 (jeg har 2 stk.). Så er det en stor hemmelighet hvordan Kjell B.'s Music Angel lyder ???

Det er jo derfor det blir så dumt.

Halve Norge har vel snart hørt en Music Angel KT88 med både medleverte rør og anbefalte rør. Så ikke sant ? Dette er jo ingen hemmelighet - alle kan høre MA hos naboen (snart), hvis utviklingen fortsetter.

Derfor også blir det jo så tåpelig å rippe opp i et besøk hvor gjesten ikke falt for mitt anlegg. Hva i all verden gjør det ? Helt fint ! Vi har jo noen som ikke har falt for MA heller, og har solgt den. Helt greit det. Men mange er det ikke da. Hmm, skal tro om de egentlig oppgraderer til siste modell ?

OK, det får være nok underholdning for i kveld - det begynner å bli sent.
    HåkonN trenger også å hvile ut litt etter anstrengelsene. Det er nok en slags logikk han prøver å få til her - enten ligger det veldig dypt, eller langt ut på siden. Han kommer sikkert til å si noe morsomt om at han klarte å provosere undertegnede. Jaja, det er jo en frustrasjonstråd, så det er vel meningen han skal føle seg litt ovenpå etter skrivingen.

Jeg har jo litt skrivekløe av og til, men hvis jeg ikke svarer HåkonN senere så er det ikke fordi man blir så overveldet over hans filosofiske nivå, men heller at man ikke gidder - det blir kjedelig å gjenta tingene så mange ganger. Da snakker vi heller om gode rør og dårlige computer-komponenter, m.m. Mye morsommere.

(P.S. Han kommer sikkert til å klippe og lime fra utklippsboken (Kjell B.) og "bevise" at jeg ikke har svart på hans kloke innvendinger)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B
    Vi er flere som smiler stort av de dumme innleggene dine.
    Hvorfor snakker du i flertall? Har du lus?

Poenget mitt med å dra opp dette besøket (og det faktumet at du ikke ønsket Akto på besøk) var at nok ikke alle har samme preferanser på hva som er *bra* lyd. Du må jo også være med på at et besøk hos en som selværklært innehar verdens beste lyd til pantepenger er tema for debatt for utenforstående som aldri har opplevd god lyd.

Måten du behandler andre på med din provoserende og nedlatende måte å skrive på, regnet jeg med at du tålte såpass tilbake. Åpenbart ikke.

Jeg ser på all besvarelsen din og alle dine personangrep på meg at du tar mine innlegg seriøst. Det betyr kanskje at jeg har truffet spikeren på hodet, eller hva?

Men svar meg på en ting. Hvis 100 000 mennesker sier de opplever sitt lydnirvana med transistorlyd (eller en rørforsterker til 50k for den saks skyld), hvordan kan du si at de tar feil uten å kjenne deres preferanser, anlegget og ikke minst rommet det stod i?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kaller vi hverandre navn og bruker alle hersketeknikkene vi kan, uten at det driver diskusjonen fremover. Hadde diskusjonen hatt noen som helst form for dialektikk så…

Paradokset er at vi som ruller oss i møkka med å lese skittkastingen er minst like perverterte som de som står for griseriet. Brød og sirkus, kanskje litt musikk om vi rekker det i mellom slagene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1) Jeg ser på all besvarelsen din og alle dine personangrep på meg at du tar mine innlegg seriøst. Det betyr kanskje at jeg har truffet spikeren på hodet, eller hva?

2) Men svar meg på en ting. Hvis 100 000 mennesker sier de opplever sitt lydnirvana med transistorlyd (eller en rørforsterker til 50k for den saks skyld), hvordan kan du si at de tar feil uten å kjenne deres preferanser, anlegget og ikke minst rommet det stod i?

1) Som sagt - du skulle ikke prøvd å trekke så mye ut av et besøk du ikke vet noe om - da kan det lett bli usannheter (løgn), f.eks. påstanden om at besøket gjaldt MA-forsterkeren.

2) Det blir en fem siders utredning - kommer inn på de tingene her og der.

Men prinsippet mitt er å beskrive gode anlegg slik at folk kan høre det hjemme hos seg selv, ikke hjemme hos meg. Har du fattet det nå da ?

Lyd må oppleves - helst over tid - diskusjon av lyd for meg er å diskutere tekniske detaljer for å oppnå god lyd, ikke selve lyden - den må oppleves. Ellers har jeg jo "bare" beskrevet en rørforsterker som mange er begeistret for. Pluss at jeg hevder at mange vil få et nytt syn på high-end etter å ha hørt den pluss brukt noe tid på eksperimentering med gode rør. Det siste er også et lite delsvar på ditt pkt. 2.

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •