Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 272
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva måtte du gi for mc 275'en din Hornman?

Føler du at den alene klarer å drive RF-82'ene på en bra måte? Eller vil du kjøpe en til etter hvert?

Er nysgjerrig på denne, hadde vært sinnsykt moro å fått testet denne på mine RF-63 en dag. (Håper SG i tromsø låner ut)
    Hei den koster 34490 veil. Ga litt mindre men ikke mye.

Den driver RF 82 vel så godt som rotel rb 1080, det bare høres så veldig riktig ut. Spiller så høyt som jeg orker å høre i hvertfall og har også full kontroll i kino modus, på min litt avdanka rxv 2700 Yamaha i går var det skikkelig trøkk forran.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Det står detaljert angitt i MA-tråden på en av de siste sidene.

Jeg fikk samme spørsmålet og svarte så detaljert og beskrev min test av MC-275. En grundig test. Det dreide seg om anlegg i flere 100-tusen kroners klassen.

Jeg er ikke så opptatt av prisen. Finner ikke utstyrslista på det anlegget dere testet. Men noe så enkelt som å huske hva høytalerene var kan du vel si/huske.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

1) Jeg er ikke så opptatt av prisen.

2) Finner ikke utstyrslista på det anlegget dere testet. Men noe så enkelt som å huske hva høytalerene var kan du vel si/huske.

1) Der er vi enige. Jeg er heller ikke så opptatt av prisen - betaler gjerne 50.000 kr. for en god rørforsterker. Men den finnes dessverre ikke.
    Så den eneste grunnen til at jeg nevner dette med pris, er at flere har angrepet MA-konseptet fordi det ikke tåler tester med original-rør. Så derfor: Når MA er så billig, så skulle man ihvertfall ha råd å betale et par tusen kroner for 1-2 sett med små-rør. Ikke sant ?

2) Du får en referanse her (permalink):
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1187821
    3 sider tilbake i tråden fra dagens dato. Fant du den ?
    (permalink 1492)

Ellers ser jeg at du har vært ganske fornøyd med en Rotel-forsterker i ditt anlegg. Jeg kjenner selv Rotel-lyden - bruker Rotel sammen med rør i hovedanlegget, men kunne nok ikke tenke meg å kjøre Rotel som aleneforsterker.

Men tror jeg skjønner nå hvor vi er henne. Du har et system hvor Rotel transistor fungerer ganske bra. Selv har jeg opplevd et slikt system - Rotel sammen med de gamle Bose 301 - vil tro de har en klangbalanse som kan minne om Klipsch. Altså varm, litt ullen 2-veis lyd med en veldefinert skarp topp. Bose 301 kan gjøre den reneste magi med tradisjonelle (men gode) transistorforsterkere. Så kommer MC-275 inn i et slikt system og det blir harmoni - bassen livner til, den spisse tweeteren temmer den metalliske diskanten, og med masse power så vinner MC'en.

Ja som du selv sier - her er det tale om matching.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Der er vi enige. Jeg er heller ikke så opptatt av prisen - betaler gjerne 50.000 kr. for en god rørforsterker. Men den finnes dessverre ikke.
    Så den eneste grunnen til at jeg nevner dette med pris, er at flere har angrepet MA-konseptet fordi det ikke tåler tester med original-rør. Så derfor: Når MA er så billig, så skulle man ihvertfall ha råd å betale et par tusen kroner for 1-2 sett med små-rør. Ikke sant ?

2) Du får en referanse her (permalink):
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1187821
    3 sider tilbake i tråden fra dagens dato. Fant du den ?
    (permalink 1492)

Ellers ser jeg at du har vært ganske fornøyd med en Rotel-forsterker i ditt anlegg. Jeg kjenner selv Rotel-lyden - bruker Rotel sammen med rør i hovedanlegget, men kunne nok ikke tenke meg å kjøre Rotel som aleneforsterker.

Men tror jeg skjønner nå hvor vi er henne. Du har et system hvor Rotel transistor fungerer ganske bra. Selv har jeg opplevd et slikt system - Rotel sammen med de gamle Bose 301 - vil tro de har en klangbalanse som kan minne om Klipsch. Altså varm, litt ullen 2-veis lyd med en veldefinert skarp topp. Bose 301 kan gjøre den reneste magi med tradisjonelle (men gode) transistorforsterkere. Så kommer MC-275 inn i et slikt system og det blir harmoni - bassen livner til, den spisse tweeteren temmer den metalliske diskanten, og med masse power så vinner MC'en.

Ja som du selv sier - her er det tale om matching.

Tror jeg aldri har hørt noe JBL, men inbiller meg at dette er rimelig lettdrevne saker, Hvis det er vintage og likt klipsch, meget lettdrevet, så hvordan dette kan spille så forferdelig skjønner jeg ikke. Men som sagt aldri hørt noe særlig JBL. å Kalle Klipsch for ullent synes jeg også er helt på jordet, for makan til dynamiske og lettdrevne høytalere skal du lete lenge etter. Rotellen fungerte helt strøkent på Klipsch, mange velger Parasound som er hakket mørkere, men jeg har hørt mine egne høytalere på et fult Halo sett hos JFS i Drammen og hørte ikke store forskjellen til min Rotel. Derimot Music Angel hørte jeg stor forskjell til. På musikk var dette bedre og mer i min gate, Altså jeg liker rør og horn. Så til musikk er rør min preferanse. Problemet var litt at jeg måtte koble over til rotellen for å kjøre hjemmekino ( ser en del film også ) Noe jeg nå slipper med MC 275 ( som faktisk yter over 2* 90 wat i MK5 versjonen ).

MA spilte som sagt i din tråd etter en lang lytterkveld kjempefint på kosemusikk, var skarp når man dro på. Hadde dårlig kontroll på diskanten og noen slapp bass. Mellomtonen var derimot helt i vater stort sett hele tiden så det var positivt, Med MC spiller den alt med full kontroll men med en mye mørkere karakter som jeg liker veldig godt. Hørte det faktisk med en gang fra første tone at dette var et a different kind of beast.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klart Klipsch er bedre enn de gamle Bose 301, jeg har selv hørt store Klipsch (RF-35 tror jeg) på Music Angel, og eieren var såre fornøyd (med de rørene jeg anbefaler), men jeg har for lite erfaring selv. Det jeg mente, var at Klipsch-prinsippet vil gi en varm resonans i bunnen - pluss sylskarp topp-diskant. En meget musikalsk, men altså spesiell konstruksjon.

Store JBL monitorer og Martin Logan elektrostat blir noe annet - de er mer lineære og kan avsløre mer.

Du har som sagt ikke testet MA på Klipsch fordi du ikke har brukt de gode rørene - så den delen vil jeg og flere ikke kommentere.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:

Jeg har vel spilt noe mellom 1000 og 1500 timer på MA. Jeg sitter med følgende smårør... Phillips Miniwatt ECC81 1947 d-getter, GE 3mica 5814A(usikker på årstall..), RCA 12AU7 cleartop -62... Samt "original rørene". På de tre høyttaler typene jeg har testet alle rør komboene på, så foretrakk jeg min andre forsterker, Almarro A318B. Mest pga at den har mer dynamikk og en mye bedre mellomtone, og med de smårørene jeg bruker i den så har jeg og en dypere bedre definert bass og en mer vektløs,bedre oppløst og presis diskant! For å oppgi høttalerne dette gjelder så er det WLM Diva(97db), WLM LaScala(93db) og Klipsch Cornwall(102db).

Alle lettdrevne ht med varierende effekt(strøm) behov... Ikke en direkte samenligning av to forsterkere i samme effekt klasse, men dog en vedvarende test av to forsterkere som begge ligger godt innenfor ht produsentenes rammer av effekt anbefalinger på disse. Min foretrukne forsterker har 2x18W.

Jeg har også i en periode brukt en EL84 amp, Leben CS300, på WLM Diva og Cornwall. Der var 2x12W, som forsterkeren ga, plenty og den virket friskere og mer dynamisk enn MA. På LaScala brukte jeg aldri EL84 ampen.

På Cornwall foretrekker jeg Almarro, på Diva foretrakk jeg Leben, på LaScala fortrakk jeg Almarro. MA'n følte jeg manglet noe, spesielt i mellomtonen.

Dette er min erfaring med MA og sammenligningstester. Har hatt Diva i 7-8mnd og laScala i 2... Blitt endel timer lytting ut av det... Cornwall har jeg vel hatt i 11/2 år tror jeg...

Mvh
    Frode

Edit: Det MA gir rikelig av er støtops: Stort svimerke på fingeren i dag etter at jeg skulle "fikle" litt i den i går... Fikk dur i en trafo og skulle sjekke bias... Tror jeg kom nær noe gitt. :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klart Klipsch er bedre enn de gamle Bose 301, jeg har selv hørt store Klipsch på Music Angel, og eieren var såre fornøyd (med de rørene jeg anbefaler), men jeg har for lite erfaring selv. Det jeg mente, var at Klipsch-prinsippet vil gi en varm resonans i bunnen - pluss sylskarp topp-diskant. En meget musikalsk, men altså spesiell konstruksjon.

Store JBL monitorer og Martin Logan elektrostat blir noe annet - de er mer lineære og kan avsløre mer.

Du har som sagt ikke testet MA på Klipsch fordi du ikke har brukt de gode rørene - så den delen vil jeg og flere ikke kommentere.

Fint det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper

Edit: Det MA gir rikelig av er støtops: Stort svimerke på fingeren i dag etter at jeg skulle "fikle" litt i den i går... Fikk dur i en trafo og skulle sjekke bias... Tror jeg kom nær noe gitt. :cry:

Huff og huff - men du glemte jo den voldsomme støyen og sus-nivået fra din gamle MA på gutterommet ... må jeg minne deg om det ? Anbefaler at du selger den.

Edit: Jeg skulle jo ikke poste så mye i denne tråden.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva kunnde du tenke deg å selge marerittet for da?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff og huff - men du glemte jo den voldsomme støyen og sus-nivået fra din gamle MA på gutterommet ... må jeg minne deg om det ? Anbefaler at du selger den.

Edit: Jeg skulle jo ikke poste så mye i denne tråden.

:-D
    Tenkte jeg skulle la den ballen ligge, og heller se på de musikalske sidene ved ampen...

Og som jeg sa den gangen jeg fikk lov å poste i MA tråden din, så kommer jeg ikke til å selge den. Får jo bare "småpenger" for noe slikt noe:twisted:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hva kunnde du tenke deg å selge marerittet for da?
    Se forrige innlegg fra meg...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta personlige salg og prisjakt i PM/andre tråder. Slettet derfor innlegg med "salgforespørsel/tilbud"

Det er meningen at denne tråden skal inneholde, helst saklig, teknisk debatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ta personlige salg og prisjakt i PM/andre tråder. Slettet derfor innlegg med "salgforespørsel/tilbud"

Det er meningen at denne tråden skal inneholde, helst saklig, teknisk debatt.
    Sorry følte vel at jeg svarte på et spørsmål men si det sånn det ligger en til salgs på torget.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=Hornman]

MC 275 blir jo ofte fremhevet som en tuberollers dream. Må vel være godt nok. Men det er jo flott at den har så bra rør som den har, elsker plug and play ikke pray.

QUOTE]

Finns mange gode rørforsterkere og få tak i. Har en Lux 38 sign som er bygd lik lydsignatur som den gamle 38 fra 60 tallet. Denne på Forte II kan jeg spille sinnsykt høyt på. Mellomtonen er i særklasse på denne forsterkeren.
    For meg er de gamle best og The Fisher fra 60 tallet har jeg trykket til mitt hjerte. Gamle Lux har jeg ikke råd til når de en sjelden gang er til salgs.

Det jeg har hørt av nyere rørforsterkere minner meg for mye om transistor. Se og få hørt en en god gammel enn på et riktig oppsatt anlegg.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Linus]
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

MC 275 blir jo ofte fremhevet som en tuberollers dream. Må vel være godt nok. Men det er jo flott at den har så bra rør som den har, elsker plug and play ikke pray.

QUOTE]

Finns mange gode rørforsterkere og få tak i. Har en Lux 38 sign som er bygd lik lydsignatur som den gamle 38 fra 60 tallet. Denne på Forte II kan jeg spille sinnsykt høyt på. Mellomtonen er i særklasse på denne forsterkeren.
    For meg er de gamle best og The Fisher fra 60 tallet har jeg trykket til mitt hjerte. Gamle Lux har jeg ikke råd til når de en sjelden gang er til salgs.

Det jeg har hørt av nyere rørforsterkere minner meg for mye om transistor. Se og få hørt en en god gammel enn på et riktig oppsatt anlegg.

Mvh Roar
    Ja sikkert mye som er utrolig bra. Stiller gjerne opp på demoer av fine rørbaserte systemer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produsert og sammensatt i kina etter kinesiske spesifikasjoner.

2000 kroner

High end.

Det er ikke en facepalm stor nok for konseptet alene.
    Men for all del, etter nok indoktrinering blandet med en fullstendig tro på at det man selv bruker penger på er bra, kan nok selv en tivoli model pal betraktes som det ypperste av lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:

Jeg har også i en periode brukt en EL84 amp, Leben CS300, på WLM Diva og Cornwall. Der var 2x12W, som forsterkeren ga, plenty og den virket friskere og mer dynamisk enn MA. På LaScala brukte jeg aldri EL84 ampen.

Mvh
    Frode
    :cry:

Noe av det mest musikalske røret som finnes Frode. Se og få hørt denne Leben på et par Carlsson OA 50. Har en The Fisher med el 84 på OA50 og bare sier at det kan spille så nydlig kan ikke være sant.
    På Klipschene mine har jeg ikke fått til el 84 røret.

Mvh Roar

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    Tipper denne tråden ikke overstiger 4sider(maks).
    Ble jammen over 4 sider denne tråden allikevel

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Kjell B

Hei nå må du slutte og mase hele tiden ved og forsvare MA.Dette er et bittebitte lite forum i et bitte bitte lite land der hvor de fleste er skeptiske til billige kinaprodukter og det er jo ikke så rart da det fra kina kommer hifi komponenter til flere ganger prisen billigere enn de merkene vi er vant til og til minst like bra kvalitet.
    MA selger i bøtter og spann verden rundt og de fleste lovpriser produktene,det samme skjer med bl.annet jungSon et annet merke folk her er skeptiske til.
    Xtx er nok et eksempel på et produkt som matcher flere "annerkjente" produsenter til flere ganger prisen og slik vil utviklingen fortsette.
    Her inne så sitter det folk med gansle så dyre anlegg og de takler jo ikke å høre at det er mulig å få knall lyd til en mye billigere penge.
    har selv et par høytalere de fleste her inne ikke har hørt om men som spiller fletta rundt de meste,her går det på hifiklubben produkter og de samme merkene blir nevnt om og om igjen.
    Det positive nå er jo at flere og flere forhandlere begynner og få opp øynene for andre produsenter.
    Behøver jo ikke gå lenger en til norske tester der det går igjen på B&W,Dali,onkyo osv hele tiden,aldrig andre annerkjente merker fra den store verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He-he ...

Takk for tipset om Jungson - jeg er på utkikk etter en god transistor power til hovedanlegget (idag Rotel) - der jeg benytter en liten egenkonstruert single-ended 3-rørs forsterker (naturligvis trafo-koblet) som et rør linjetrinn - med gode oktalrør fra 40/50-tallet.

En grunn til at billig er bedre, er også at de store produksjonsvolumene gir sikkerhet for at produktet holder og er fornuftig designet. Der kan små high-end garasje-firmaer ha problemer.

Jeg har oppdaget at disse nye kineserne virkelig har greie på god lyd, særlig når designerne unngår å samarbeide med vestlige ingeniører og "eksperter".

Hifi-pressen med deres annonsører holder seg langt unna !

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •