Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 272
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Hei

ja her ser man at det går an å ha forskjellig smak!
    MC275 spiller jo mye høyere klarere/metallisk i toppen, vanskelig og forklare lyd
    men det er jo ikke feil, det kommer jo an på hva man foretrekker

jeg synes det var veldig gøy og bytte frem og tilbake og høre forskjeller
    før du selger MA burde du jo gjøre det, viss du synes det er interessant da selvsagt!

(ser fysisk MC275 har gjort en vri, kan selvsagt også ha skjedd litt innvendig)

jeg synes det er flott at vi har forskjellig smak, ellers ville det vært fryktelig kjedelig!

viktigste er jo at man er fornøyd selv!

Gratulere med et "beist" av en rørforsterker!
    Ja eller så er den uvinnelige matchingen viktigere enn vi tror. Jeg har vel en følelse av at Klipsch feks alikevel er noe kresen på elektronikk for å få alt ut av de, mens andre høytalere kanskje høres veldig annerledes ut.

Jeg har jo nå høytalere til 10 000 og elektronikk til 4 - 5 gangern og det er jo ikke mange som prioriterer den veien. Men må si RF 82 høres ut som en mye dyrere sak nå.

Hos meg er det helt motsatt MC er mye mørkere, varmere og kraftfull en MA, Kjørte de opp mot hverandre i går men nye rør i MA og det spiller voldsomt mye bedre på MC, MA bare smører ting utover når man drar på og høres veldig tam ut i mellomtone i forhold. Bassen i MC er helt dyrisk men ikke boomete, den høres bare helt riktig ut. Diskanten er silkemyk og der MA skjærer i ørene har MC helt full kontroll og roer den veldig ned, noe som sikkert er veldig viktig på horn.

Lars-

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    ... boomete, den høres bare helt riktig ut. Diskanten er silkemyk og der MA skjærer i ørene har MC helt full kontroll og roer den veldig ned, noe som sikkert er veldig viktig på horn.

Lars-

Synd du ikke forteller hva slags små-rør du kjører MA med.

Nye små-rør sier ingenting, siden det kan være alt fra varmt og mørkt til lyst og skarpt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo nå høytalere til 10 000 og elektronikk til 4 - 5 gangern og det er jo ikke mange som prioriterer den veien. Men må si RF 82 høres ut som en mye dyrere sak nå.
    Samme erfaringen jeg gjorde meg når han kompisen min investerte i 275r på sine rf82, det potensialet som bor i disse høytalere er overraskende stort. Gleder meg litt til feriepenga kommer, fyren snakker omtrent daglig om å kjøpe en til og kjøre brokoblig eller bi-amping.

Bassen i MC er helt dyrisk men ikke boomete, den høres bare helt riktig ut. Diskanten er silkemyk og der MA skjærer i ørene har MC helt full kontroll og roer den veldig ned, noe som sikkert er veldig viktig på horn.

Lars-
    Det her høres kanskje litt merkelig ut, men rett opp av esken låter ikke mc275r i nærheten av sitt potensialet. Både når jeg kjøpte min og Olav sin så satt vi igjen med det samme inntrykke som deg; dyrisk, silkemyk diskant, full kotnroll og en fantastisk mellomtone, men den virkelige morroa kommer ført når du har spilt noen titalls timer på den, ved andre ord: GLED DEG!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... boomete, den høres bare helt riktig ut. Diskanten er silkemyk og der MA skjærer i ørene har MC helt full kontroll og roer den veldig ned, noe som sikkert er veldig viktig på horn.

Lars-

Synd du ikke forteller hva slags små-rør du kjører MA med.

Nye små-rør sier ingenting, siden det kan være alt fra varmt og mørkt til lyst og skarpt.

Tror du nevnte noe om Golden Dragon 12AU7, m.a.o. at du ikke bruker de rørene jeg anbefaler. Dette røret lyder normalt svært lyst og skarpt i diskanten på MA.

Tror nok de fleste leserne har fått med seg at den vanlige kritikken mot MA er at den lyder for mørkt eller varmt (særlig når man ikke bruker rett type små-rør), mens du altså kommer med det motsatte. Men kos deg med MC-275, du er tydeligvis fornøyd. Det sier jo en del om MC-275 og Klipsch, men ingenting om MA.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lars-

Synd du ikke vil fortelle hva slags små-rør du kjører MA med.

Tror du nevnte noe om Golden Dragon 12AU7, m.a.o. at du ikke bruker de rørene jeg anbefaler. Dette røret lyder normalt lyst og skarpt i diskanten på MA.

Tror nok de fleste leserne har fått med seg at den vanlige kritikken mot MA er at den lyder for mørkt eller varmt (særlig når man ikke bruker rett type små-rør), mens du altså kommer med det motsatte. Men kos deg med MC-275, du er tydeligvis fornøyd. Det sier jo en del om MC-275 og Klipsch, men ingenting om MA.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

og det kommer fra fyren som uttalte følgende:

Sitat Opprinnelig postet av kjell b
    Jeg må bare si - det er den første rørforsterkeren jeg har hørt uten fnugg av organisk mellomtone og fysisk bass. Vi var flere hifi-entusiaster som overvar demoen, og alle var enige om konklusjonen - dette kunne ikke spille musikk. Istedet en tynn mellomtone preget av en resonant topp, sjaskete diskant og ikke fnugg av luftighet i diskanten heller. Det verste jeg har hørt.
    Du mener på at Lars sitt innlegg ikke sier noe om MA, kun om klipsch og MA? Hm, var det ikke sånn at han faktisk testa ut MA på klipschene etter åha fått mc275r i hus? I motsetning til ditt sitat ovenfor som gjelder på en generell basis??

En annen ting som forundrer meg stort med denne fanatismen din er din særegne evne til å ved enhver anledning påpeke at man må bruke "de riktige rørene", hvis man først skal sammenligne forsterkere bør man vel kanskje bruke orginalutgaven? Skal man først begynne å bytte rør kan man få ørten variasjoner å forholde seg til å sammenligne, men for all dle, man kan man jo gjøre det på mc275 også vet du, men den er jo allerede dømt nord og ned av "forståsegpåer'ne" så
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eller så er den uvinnelige matchingen viktigere enn vi tror. Jeg har vel en følelse av at Klipsch feks alikevel er noe kresen på elektronikk for å få alt ut av de, mens andre høytalere kanskje høres veldig annerledes ut.

Hos meg er det helt motsatt MC er mye mørkere, varmere og kraftfull en MA, Kjørte de opp mot hverandre i går men nye rør i MA og det spiller voldsomt mye bedre på MC, MA bare smører ting utover når man drar på og høres veldig tam ut i mellomtone i forhold. Bassen i MC er helt dyrisk men ikke boomete, den høres bare helt riktig ut. Diskanten er silkemyk og der MA skjærer i ørene har MC helt full kontroll og roer den veldig ned, noe som sikkert er veldig viktig på horn.

Lars-
    Morsomt at det blir så forskjellig! er nok klart flere faktorer som spiller inn

Det at MA begynner og skrike og miste kontrollen er vel at den er for liten når du gir på tenker jeg…
    Den nyeste versjon er jo kraftigere en den gamle men det er bare bitte bitte litt og vil neppe gjøre noen ”stor” forskjell!

Var derfor jeg gikk på brokblings prosjektet, men den passer neppe følsomme høytalere pga. støy

Tenkte og justere brum potmeter med ”headset” for og få den støyen max ned, skal også gjøre en liten vri på inngangen og se om det hjelper
    Dette fungere bra hos meg, men mine høytalere er vel på 89db tror jeg….

Men det hadde vært morsomt og testet de på f.eks maken til dine høytalere engang, ikke sikkert det spiller noe bra…

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

1)Du mener på at Lars sitt innlegg ikke sier noe om MA, kun om klipsch og MA? Hm, var det ikke sånn at han faktisk testa ut MA på klipschene etter åha fått mc275r i hus? I motsetning til ditt sitat ovenfor som gjelder på en generell basis??

2)En annen ting som forundrer meg stort med denne fanatismen din er din særegne evne til å ved enhver anledning påpeke at man må bruke "de riktige rørene", hvis man først skal sammenligne forsterkere bør man vel kanskje bruke orginalutgaven?

1) Skjønner ikke hva du mener. Jeg sier ingenting om Klipsch og MA, kun at innlegget bekrefter at Klipsch og MC-275 kan være en god kombi.

Pluss at beskrivelsen av MA trolig ikke er seriøs, siden han trolig ikke bruker de riktige små-rørene. Dette gjentar seg jo gang på gang i disse "testene". Ellers er det jo veldig klart det jeg skrev foran.

Min hovedanke mot MC-275 er at den er så slaskete og ukontrollert i lyden, der MA er fast og organisk (og med gode små-rør) har en dundrende tørr og fast bass, der MC-275 nesten er borte. Man må ha en høyttaler som virkelig produserer mye (romlete) bass for å kunne bruke den.

Så ja - MC-275 er varm på den moderne måten: slaskete og ukontrollert for å prøve å skape med fylde og energi i mellomtone-området, men denne "varmen" kommer dessverre for langt opp og gir en metallisk biklang der oppe som jeg syntes var gyselig på de fantastisk flotte high-end høyttalerne vi testet den med.

At så MA gir opp ved ekstreme lydtrykk er vel akseptabelt - det kan ordnes på flere måter, en er brokobling a la Kong Arne (se også brokoblingstråden - det kommer mer der etterhvert).

2) Nei det er helt feil. Hele MA-tråden bygger på at eierne bytter til gode rør fra smårørs-tråden. Dette da man har betalt så lite for MA, så blir det penger til gode rør. Til den prisen kan ikke MA levere de riktige rørene. Tror dessverre MC-275 ikke tåler å bli brukt med gode NOS-rør - de avslører for mye. Nye russiske rør er nok best der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forteller bare hva jeg hører jeg. Skulle tro ca 40 - 50 timer med Music Angel i påsken skulle gi meg en pekepinn på hva jeg mener om den. Rørene jeg fikk fra Motron er ikke de du nevner Kjell, men erlig gidder ikke mer diskusjoner nå.
    Får heller si det slik. Kos deg med MA en din som du er så fornøyd med. Jeg tror samtlige som overvar MC demoen deres må ha vært på en alvorlig fyllekule enten før eller under demoen, eller så var matchingen helt på trynet.
    Rommet kan det ikke være for mitt rom er ikke særlig dødt, heller meget levende med spon på vegger og fliser på gulv og bare et flossteppe på gulvet. Så for meg er vel egentlig resultatet slik jeg håpet på.

Men jeg er på ingen måte missfornøyd med MA, synes den er fin, men har jo kun hørt de 2 rørforsterkerene, vet det finnes mye fine vintage saker som er uhyre kraftig og brukes av purister og audiofile verden over, men for meg er ikke dette det jeg er ute etter. Kun noen som får mine ht til å yte best. Har heller aldri hørt noen av mine forsterkere på andre høytalere og tar derfor et stort forbehold om hvordan noen av de høres ut på andre typer. Kan godt hende MC høres forferdelig ut på B&W feks. Men det viktigste for meg er at jeg nå har et godt utgangspunkt for det jeg kan gjøre videre med lyd, rom og investeringer i fremtiden.

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1) Forteller bare hva jeg hører jeg. Skulle tro ca 40 - 50 timer med Music Angel i påsken skulle gi meg en pekepinn på hva jeg mener om den.

2) Rørene jeg fikk fra Motron er ikke de du nevner Kjell, men erlig gidder ikke mer diskusjoner nå.

1) Ja jeg skjønner at du forteller hva du har hørt. Men det har jo ingenting å gjøre med den MA vi jobber med i MA-tråden og ellers. Med andre rør blir det en annen forsterker. Forskjellen er veldig stor.

2) Nei nettopp, du vil ikke ut med det. Det er synd - men helt greit. Vi får kose oss med det vi har.

Som sagt, vår seriøse test med MC-275 var med noen av de mest anerkjente high-end høyttalerne som kan skaffes. Resultatet var pinlig, men vi ville ikke skuffe den hyggelige mannen i butikken, så vi sa ikke noe spesielt til han.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Samme erfaringen jeg gjorde meg når han kompisen min investerte i 275r på sine rf82, det potensialet som bor i disse høytalere er overraskende stort. Gleder meg litt til feriepenga kommer, fyren snakker omtrent daglig om å kjøpe en til og kjøre brokoblig eller bi-amping.

Har tenkt tanken ja:-D

Det her høres kanskje litt merkelig ut, men rett opp av esken låter ikke mc275r i nærheten av sitt potensialet. Både når jeg kjøpte min og Olav sin så satt vi igjen med det samme inntrykke som deg; dyrisk, silkemyk diskant, full kotnroll og en fantastisk mellomtone, men den virkelige morroa kommer ført når du har spilt noen titalls timer på den, ved andre ord: GLED DEG!
    Nei er det jeg har hørt også. Og den hørtes faktisk hakket bedre ut etter bare 5 timers spilling i går, noe som gjør at jeg klør etter å komme hjem å spille meeeeeer, hmm søren foreldremøte i kveld argh.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt hende MC høres forferdelig ut på B&W

Presiserer at det ikke låt forferdelig!(tvert om) Men jeg synes bare MA låt mye bedre og ble den typen lyd jeg foretrekker!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Kan godt hende MC høres forferdelig ut på B&W

Presiserer at det ikke låt forferdelig!(tvert om) Men jeg synes bare MA låt mye bedre og ble den typen lyd jeg foretrekker!

Jeg skjønner at du fikk et litt bedre resultat enn oss med MC-275.
    For vårt vedkommende så syntes vi jo den nye MC-275 så fantastisk flott ut (selv om jeg hadde mine mistanker ut fra moderne ingeniør-praksis) - så vi var to som hadde tenkt å kjøpe den, hvis det hørtes lovende ut. Dette var jo like før vi oppdaget Music Angel.

Men det ble en kjempeskuffelse. Det at så utrolig dyre anlegg hadde så elendig lyd gjorde testen vår direkte pinlig - vi måtte jo prøve å være hyggelig mot mannen i butikken - han gjorde virkelig sitt ytterste for at det skulle bli bra, med flere ombyttinger av utstyr.

Har en mistanke om at Klipsch nettopp er høyttaleren for MC-275. Men at MC-275 er bedre enn MA (bortsett fra effekten) - nei det tror jeg ikke. Vi får vente til en Klipsch-eier tester begge, og da selvsagt MA med de anbefalte små-rørene (prisforskjellen blir jo fortsatt stor).

Så hittil vet vi ingenting faktisk, etter to forsøk på å teste MA i high-end sammenhenger, så er ingen av testerne villig til å bruke anbefalte små-rør. Det sier mye det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pluss at beskrivelsen av MA trolig ikke er seriøs, siden han trolig ikke bruker de riktige små-rørene. Dette gjentar seg jo gang på gang i disse "testene". Ellers er det jo veldig klart det jeg skrev foran.
    Selvfølgelig kan ikke en test på 40-50timer være seriøs så lenge han ikke bruker rørene du anbefalle, det skjønner jo alle

Min hovedanke mot MC-275 er at den er så slaskete og ukontrollert i lyden, der MA er fast og organisk (og med gode små-rør) har en dundrende tørr og fast bass, der MC-275 nesten er borte. Man må ha en høyttaler som virkelig produserer mye (romlete) bass for å kunne bruke den.
    og dette sier du vel fordi du har testet ut all verdens høytalere på denne forsterkeren? og da har du selvfølgelig brukt passende kringutstyr?

Så ja - MC-275 er varm på den moderne måten: slaskete og ukontrollert for å prøve å skape med fylde og energi i mellomtone-området, men denne "varmen" kommer dessverre for langt opp og gir en metallisk biklang der oppe som jeg syntes var gyselig på de fantastisk flotte high-end høyttalerne vi testet den med.
    Hvilke fantastisk flotte high-end høytalere var dette da? Det har altså ingenting å gjøre med matchen eller din smak når det kommer til lyd? interresant.

At så MA gir opp ved ekstreme lydtrykk er vel akseptabelt - det kan ordnes på flere måter, en er brokobling a la Kong Arne (se også brokoblingstråden - det kommer mer der etterhvert).
    ja, som du gjentar til det uendelige så kan MA bli veldig bra om man gjør ditt og datt. Vet ikke om du har snakket noe med Håkon Rognlien eller Knut Vadseth angående brokobling av mc275r; i brokobla modus ble den kåret til årets forsterker i fidelity, men disse "uvitende gubbene" burde jo heller ha testet en MA for ved å falle for mc275r så beviser de jo bare at de ikke har snøring på de driver med.

) Nei det er helt feil. Hele MA-tråden bygger på at eierne bytter til gode rør fra smårørs-tråden. Dette da man har betalt så lite for MA, så blir det penger til gode rør. Til den prisen kan ikke MA levere de riktige rørene. Tror dessverre MC-275 ikke tåler å bli brukt med gode NOS-rør - de avslører for mye. Nye russiske rør er nok best der.

Det der faller på sin egen urimelighet. Produsenten kan faktisk ikke levere gode nok rør til den prisen, så da er eieren pukka nødt til å kjøpe dyrere rør for å få boksen til å låte godt
    Du TROR IKKE at mc275r tåler å bli brukt med gode NOS rør? Tro er jo en fin ting det, bare så synd at tro og realitet er to vidt forskjellige ting i denne hobbyen.

Sitat Opprinnelig postet av Kjell B
    Som sagt, vår seriøse test med MC-275 var med noen av de mest anerkjente high-end høyttalerne som kan skaffes. Resultatet var pinlig, men vi ville ikke skuffe den hyggelige mannen i butikken, så vi sa ikke noe spesielt til han.
    Personlig tror jeg ikke denne testen var så utrolig seriøs ut fra hva du har skrevet. Du tar konsekvent avstand fra det faktum at matching har alt å si.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er det jeg har hørt også. Og den hørtes faktisk hakket bedre ut etter bare 5 timers spilling i går, noe som gjør at jeg klør etter å komme hjem å spille meeeeeer, hmm søren foreldremøte i kveld argh.
    hehe, se det positive i det, mens du er på foreldremøte kan forsterkeren stå og spille og bli enda varmere og vellydene frem til du får satt deg ned i godstolen
    Husker selv når jeg fikk denne i hus på Duo og etterhvert som kveldene gikk ble det noen glass med cognac for å si det sånn. Det ble rett og slett livsnytelse på et høyt nivå
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Kjell B.]Det at så utrolig dyre anlegg hadde så elendig lyd gjorde testen vår direkte pinlig - vi måtte jo prøve å være hyggelig mot mannen i butikken - han gjorde virkelig sitt ytterste for at det skulle bli bra, med flere ombyttinger av utstyr.

Hvilket utstyr testet dere på. Hvilke høytalere siden de var så anerkjente??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der faller på sin egen urimelighet. Produsenten kan faktisk ikke levere gode nok rør til den prisen, så da er eieren pukka nødt til å kjøpe dyrere rør for å få boksen til å låte godt
    Du TROR IKKE at mc275r tåler å bli brukt med gode NOS rør? Tro er jo en fin ting det, bare så synd at tro og realitet er to vidt forskjellige ting i denne hobbyen.

MC 275 blir jo ofte fremhevet som en tuberollers dream. Må vel være godt nok. Men det er jo flott at den har så bra rør som den har, elsker plug and play ikke pray.

Man kan jo også forsøke å google etter bilder av innmaten på MC 275, ingen som har giddet å skru den opp en gang, derimot ma er det en haug av bilder i diverse disekrerte utførelser overalt. Jeg har min konklusjon på dette, Kjell mener vel så klart at dette er fordi MA er så bra og ditt og datt kan endres til det bedre, men for meg er ikke dette viktig.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva måtte du gi for mc 275'en din Hornman?

Føler du at den alene klarer å drive RF-82'ene på en bra måte? Eller vil du kjøpe en til etter hvert?

Er nysgjerrig på denne, hadde vært sinnsykt moro å fått testet denne på mine RF-63 en dag. (Håper SG i tromsø låner ut)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at så utrolig dyre anlegg hadde så elendig lyd gjorde testen vår direkte pinlig - vi måtte jo prøve å være hyggelig mot mannen i butikken - han gjorde virkelig sitt ytterste for at det skulle bli bra, med flere ombyttinger av utstyr.

Hvilket utstyr testet dere på. Hvilke høytalere siden de var så anerkjente??

Det står detaljert angitt i MA-tråden på en av de siste sidene.

Jeg fikk samme spørsmålet og svarte så detaljert og beskrev min test av MC-275. En grundig test. Det dreide seg om anlegg i flere 100-tusen kroners klassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kommer stadig kommentarer rundt dette med MA og gode små-rør.

Hvis man vil være seriøs - jeg fatter ikke at man ikke kan følge bruksanvisningen for MA - det er jo de anbefalte små-rørene som danner grunnlaget for MA-tråden.

Ellers blir det en helt annen forsterker (kun en med godt oppgraderings-potensial).

MA kan kjøpes for 4000 kr. Da sier det seg selv at fabrikken ikke har råd til dyre NOS-rør, men leverer med noen billige velbrukte rør, som leverer en OK lyd, men er langt unna det som er oppnåelig. Hva som følger med kan være variabelt, og da er det jo enda viktigere å ha et standardisert rørsett (helst 2-3 sett).

Det som er min fortjeneste, er at jeg oppdaget denne utrolig billige, tunge og solide forsterkeren, og fant at den kan gi absolutt topp-lyd med de dyre gamle NOS-rørene. Det er det MA-trådene dreier seg om.

Vil man ikke følge denne anvisningen, så vennligst ikke post tester/sammenligninger i MA-tråden, og vennligst ikke referer til at det er en forsterker anbefalt av undertegnede, for det er det ikke da.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •