Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 272
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Devilej ble jo vingeklippet av Kjell B før han i det hele tatt hadde fått startet testen. Han kom bare med noen foreløpige inntrykk, før Kjell B's vrede (utrykks-/skrivemåte??) satt i gang. Det er dette som gjør den andre tråden så håpløs innimellom og hvorfor jeg de siste par dagene har kommet med betraktninger til Kjell B om at det må være mulig å se seg selv litt til tider..det går nok desverre ikke.
    Sorry hvis jeg svarer for deg Devilej, men jeg ble irritert når dette skjedde. Jeg mener det må være i alles interesse at en "profil" som Devilej her inne kunne gjort en litt mer extended test på MA etterhvert.

Jeg skulle jo ikke poste her - men direkte løgner må imøtegås.

Devilej uttalte at han ikke var interessert i annet enn å teste den med de originale rørene og ga så et ferdig test-resultat: OK til 5000 kr, og det var det. Derfor fikk han ganske riktig svar på dette. Dette ble altså presentert som en ferdig konklusjon.

Til andre:

MA har bløt bunn, er ikke high-end ???
    Det skyldes kanskje manglende kunnskaper om rør ? Som alt annet så endrer også kvaliteten ved lave frekvenser seg med andre rør. Veldig.

De medfølgende billige GE-rørene gir en fyldig lyd med bløt bunn - så Devilej kunne høre det. Som sagt - jeg selv ville aldri benytte MA med de billige rørene som følger med. Ikke en gang til test. Det blir for dårlig.

Vekt: MA veier 26 kg pga store tunge transformatorer - det er mer enn tilsvarende Audio Research. m.fl.

Ellers sies det noe i denne tråden om at MC-275 ikke har endret seg siden 60-tallet. Det er naturligtvis ikke riktig - det er en annen forsterker nå (men det grunnleggende diagrammet er noenlunde det samme).

Jeg har i MA-tråden beskrevet vår test av MC-275 tilkoblet flere av de beste høyttalerne som kan skaffes idag inkl. også med subwoofer. Istedenfor en fyldig bunn var det jo ikke bunn i det hele tatt.

Ingen fysisk opplevelse av dype frekvenser. Hovedinntrykket var en metallisk mellomtone og diskant, direkte pinlig å høre på med det fine utstyret som ellers var tilgjengelig. Vi fikk anledning å benytte så lang tid vi ville til testen, og med mye variert musikk.

Når high-end eksperter skal avskrive musikalske produkter så er standard procedure å klage på bunnfrekvensene - dette skal liksom henge sammen med at produsenten ikke har råd til de store kondensator-bankene, etc. som de riktige store blanke high end-kassene inneholder. Resultat (for de sistnevnte): Det kan alle og enhver teste på hifi-messene og i butikker. Så alle gjør seg jo sin mening ut fra slike erfaringer. I sannhet en spennende tid vi lever i.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Selvsagt finnes Gud!", sa presten...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja ingen tvil om at denne frustrasjonstråden trengs. Det må være en stor forsamling gamle mosegrodde firkantede high-end profeter som frustreres over at så mange i menigheten er i ferd med å miste troen ....

Man har lenge prediket at alt som skulle til var tunge blanke kasser og tykke kabler. Så blir det god lyd, eller ???

Det blir som reformasjonen, vet du. Så blir det en ny bølge.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Det blir som reformasjonen, vet du. Så blir det en ny bølge.

mm, og som vi alle vet slår bølger innover strendene med en voldsom kraft før de rolig trekker seg tilbake og forsvinner..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ha-ha

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra lyd er vel subjektivt, finnes vel ikke noe fasit, så lenge man selv er fornøyd så spiller det vel liten rolle hva andre mener.

Når det er sagt så kan man vel merke at "highend fantastene" en gang i blandt
    føler seg "truet" av at rimeligere produkter som gir veldig mye for pengene.
    Eller at mange lovpriser det utstyret det har (for øyeblikket) for så å finne
    nirvana ved neste kombo igjen. Audio interessse får fort litt religiøst preg
    over seg, f.eks viser vel diverse kabeldebatter det, at tro er viktig.

Jeg f.eks, er vel i kategorien, "valuta for pengene", liker produkter med høy faktor på det området.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT
    Bra lyd er vel subjektivt, finnes vel ikke noe fasit, så lenge man selv er fornøyd så spiller det vel liten rolle hva andre mener.
    nå tenk om alle her inne kunne innse det

Sitat Opprinnelig postet av HT
    Når det er sagt så kan man vel merke at "highend fantastene" en gang i blandt
    føler seg "truet" av at rimeligere produkter som gir veldig mye for pengene.
    Eller at mange lovpriser det utstyret det har (for øyeblikket) for så å finne
    nirvana ved neste kombo igjen. Audio interessse får fort litt religiøst preg
    over seg, f.eks viser vel diverse kabeldebatter det, at tro er viktig.

Jeg f.eks, er vel i kategorien, "valuta for pengene", liker produkter med høy faktor på det området.
    Jeg tror nok du har både rett og feil med sitatet ovenfor. Ja, det vil selvfølgelig alltid være personer som har lagt ned sjukt mange tusenlapper i anlegget som ikke vil like at et langt rimeligere produkter låter overraskende bra. Disse personene har sine likesinnende i de som er så glad i disse rimelige produktene at de slenger dritt om langt dyrere produkter. Hvis man ser bort fra disse to ytterpunktene sitter vi igjen med den gruppen du beskriver: vi er alle ute etter produkter som yter mest mulig for kronene og de fleste av oss kjøper da kun produkter vi selv føler at gir mest mulig for penga. Men som med alt annet her i livet handler også hifi om utvikling og forandring. Man liker sjelden det samme når man er 20 som når man er 50. Dermed vil de fleste anleggene rundt om i landet forandre seg iløpet av eierens livsløp. Jeg har vanskelig for å tro at selv de mest innbitte MA-fanatikerne vil sitte med disse boksene når de sitter på gamlehjemmet med et høreapparat og pissrævva hukommelse
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går begge veier ja, hadde jeg selv hatt mer på konto, så hadde jeg
    nok ikke vært så opptatt av "valuta for (lite) penger", men heller kostet på
    meg noe ekstra og funnet tilfredstillelse i det.
    Det som er viktig at men er trygg på sine egne valg, og ikke bryr seg om hva andre mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle jo ikke poste her - men direkte løgner må imøtegås.
    Vet ikke hva du mener med løgner, men jeg gidder ikke hisse meg opp av det Kjell B Det eneste jeg har villet frem til er at du til tider er vel skarp i kanten og at dette veldig fort enten gjør at noen blir provosert eller føler at det ikke er rom for andre betraktninger rundt MA såfremt de ikke matcher dine egne

Jeg synes du gjør en fremragende jobb rundt MA. Du innesitter masse kompetanse på rør som gjør at mange her inne får oppleve godlyd uten å ruinere seg. Musikk til massene er bra Folk får jo velge selv om de vil kjøpe MA eller ikke, basert på denne tråden eller ikke.
    Jeg er kun uenig i fremgangsmåten/ordlyden til tider, men der er du nok uenig. Det er iallefall bra det er lov å være enige om at man kan være uenige! Siste ord fra meg...for nå :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være en stor forsamling gamle mosegrodde firkantede high-end profeter
    Vet ikke din alder Kjell, men det er få andre som bruker ordet high-end for å beskrive produkter og lyd oftere enn deg....

.....som frustreres over at så mange i menigheten er i ferd med å miste troen ....
    Hvordan var det forresten med de som hadde demo hjemme hos Mr. Music Angel himself - mistet de troen?

Man har lenge prediket at alt som skulle til var tunge blanke kasser og tykke kabler. Så blir det god lyd, eller ???
    Det har du jo nettopp svart på selv:

Vekt: MA veier 26 kg pga store tunge transformatorer - det er mer enn tilsvarende Audio Research. m.fl.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er riktig - få ut frustrasjonene !

Music Angel veier 26 kg, men vil tro 50 kg hadde vært mer overbevisende ???

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig - få ut frustrasjonene !
    Jeg er ikke frustrert, Kjell. Jeg skjønner at denne gode forsterkeren og dens vintage lyd er noe du lever og ånder for... jeg skjønner bare ikke hvor du får all energien til denne 1-manns krigen mot resten av lydverden fra.

Music Angel veier 26 kg, men vil tro 50 kg hadde vært mer overbevisende ?
    En forsterker på rundt 25kg er faktisk den som har overasket meg mest noensinne, men siden den er dyrere enn Music Angel og ikke er vintage er den neppe brukbar til noe som helst formål. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei det er ikke riktig å sette Music Angel inn i kategorien vintage-lyd. Med mindre vintage-lyd blir det samme som naturlig lyd fra akustiske instrumenter.

Men Music Angel gir denne naturlige instrument-klangen som mange synes vintage gjengir bedre.

Så det er litt "vintage" i den - dog kan det trimmes i alle mulige retninger - tror ikke disse metal/rock-folkene som kjører Music Angel har noe særlig vintage-lyd med sine Philips-ECG rør fra 1980 - det blir stålklar diskant, ikke min favoritt da.

Så dessverre, enkle båser passer ikke for Music Angel.

Jeg kan dog medgi at hvis man oppfatter "tradisjonell high-end" (beklager uttrykket) som lineære lydformidlere, så vil Music Angel RELATIVT kunne oppfattes som vintage lydmessig.

Energi ? Dette er kjempemoro. Folket er i ferd med å oppdage kvalitetslyd på en hel annen måte.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svakheten til Music Angel, som med alle andre små rørforsterkere er at de klapper sammen som korthus på de fleste høyttalere jeg personlig liker. De har simpelt hen ikke en følsomhet og en impedanskurve som passer til en slik forsterker og da ender man med alt for mye forvrengning og nær null headroom.

Imidlertid, de forsterkerne jeg foretrekker på den type høyttalere funker ofte ikke like bra på høyttalere med høy følsomhet bygget for laveffekt forsterkere.

Som jeg har sagt så mange ganger før, det er ingen kunst å få en forsterker, en høyttaler eller hva som helst annet til å låte dritt og det gir ingen stjerne i boka å utøve denne kunsten.

Kjell B er utvilsomt den som vet mest om denne spesifikke forsterkeren her på forumet, men når det er sagt er det mange her på forumet som er flinke til å få andre ting som verken er rør, vintage eller liknende til å låte helt forrykende bra. Det er DET som er hifiens kunst og som gir stjerne i boka.

Kjell B fortjener nok en stjerne i boka for å kartlegge mulighetene med Music Angel, men ut i fra hans innlegg virker det ikke som om han har klart å få så mye annet til å låte bra. Det legitimerer ikke å idiotforklare andre ting eller andre medlemmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi dette gikk fort Da var MC 275 på plass

Jeg må bare si halleluja og allah og alt. :-D :-D

Har sittet i 3 timer nå og kjørt alt jeg har av forskjellig musikk, Metallica, Madonna, masse blues, akustisk osv osv. Den håndterer alt med stålkontroll på mine RF 82. Denne høytaleren må jo være laget for denne forsterkeren. Tusen takk skrotnisse for fine bilder i tråden din og mange tilbakemeldinger som gjorde at jeg pulled the plug i dag. Den er vakker å se på og spiller bare helt sinnsykt.

Jeg har til og med kjørt full rulle med hjemmekino og der har den jaggu også full kontroll. Ut med Rotell og Music Angel, ligger nå på brukten.

Og for de som lurer, den er lysår bedre en enn Music Angel noensinne kommer til å bli, men desverre 10 ganger dyrere noen den mildt sagt høres ut som også.

Hilsen en magafornøyd Lars.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

Har sittet i 3 timer nå og kjørt alt jeg har av forskjellig musikk, Metallica, Madonna, masse blues, akustisk osv osv. Den håndterer alt med stålkontroll på mine RF 82. Denne høytaleren må jo være laget for denne forsterkeren. Tusen takk skrotnisse for fine bilder i tråden din og mange tilbakemeldinger som gjorde at jeg pulled the plug i dag. Den er vakker å se på og spiller bare helt sinnsykt.

Jeg har til og med kjørt full rulle med hjemmekino og der har den jaggu også full kontroll. Ut med Rotell og Music Angel, ligger nå på brukten.

Og for de som lurer, den er lysår bedre en enn Music Angel noensinne kommer til å bli, men desverre 10 ganger dyrere noen den mildt sagt høres ut som også.

Tror jeg lar det innlegget tale for seg selv

Hyggelig å høre at jeg kunne bidra til at du kjøpte dette smykket av en forsterker, om den er 10 ganger så bra som MA eller ikke blir totalt urelevant egentlig, mc275r er rett og slett en fantastisk bra forsterker hvor man virkelig får det man betler for.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Tror jeg lar det innlegget tale for seg selv

Hyggelig å høre at jeg kunne bidra til at du kjøpte dette smykket av en forsterker, om den er 10 ganger så bra som MA eller ikke blir totalt urelevant egentlig, mc275r er rett og slett en fantastisk bra forsterker hvor man virkelig får det man betler for.
    right8)

Newcomer almightybozo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaså du konverterer?

anyone: ser på brukten at det er en lite brukt taburett til kjerka vår ledig..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av almightybozo
    jaså du konverterer?

anyone: ser på brukten at det er en lite brukt taburett til kjerka vår ledig..
    Ja og inrømmer gjerne at det er den rimelige og gode Music Angel som fikk meg hit på 14 dager.

Nå er jeg i himmelrik (eller motsatt kanskje):twisted:

Spiller i hvertfall Bjørn Eidsvåg nå da så da gjevner det seg vel noe ut hehe.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

ja her ser man at det går an å ha forskjellig smak!
    MC275 spiller jo mye høyere klarere/metallisk i toppen, vanskelig og forklare lyd
    men det er jo ikke feil, det kommer jo an på hva man foretrekker

jeg synes det var veldig gøy og bytte frem og tilbake og høre forskjeller
    før du selger MA burde du jo gjøre det, viss du synes det er interessant da selvsagt!

(ser fysisk MC275 har gjort en vri, kan selvsagt også ha skjedd litt innvendig)

jeg synes det er flott at vi har forskjellig smak, ellers ville det vært fryktelig kjedelig!

viktigste er jo at man er fornøyd selv!

Gratulere med et "beist" av en rørforsterker!

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •