Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 272
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fryktelig forvirrende trådtittel. Har gått 5 på 2 ganger nå i den tro at det har noe med musikk å gjøre...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De subjektive påstandene rundt denne forsterkeren er blant de dårligst dokumenterte av alle på hele dette forumet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EyeS: Jeg tok meg friheten til å endre trådtittel til noe litt mer forklarende.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble den det??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fins jo flere typer Music Angel forsterkere. Selv har jeg en kt88 versjon, og er ikke av den oppfatning at den favoriserer satanistisk musikk.Ref. trådtittel.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ble den det??
    Trådstarter står selvsagt fritt til å endre tittel etter eget velbefinnende, men er egentlig trådtittelen det største problemet her?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke. Det har sklidd ut litt, og det hadde vært fint om det kom innlegg fra dem som har testet denne forsterkeren, men som ikke nødvendigvis har blitt religiøse av den grunn. MA tråden er jo stort sett bare tull
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Absolutt ikke. Det har sklidd ut litt, og det hadde vært fint om det kom innlegg fra dem som har testet denne forsterkeren, men som ikke nødvendigvis har blitt religiøse av den grunn. MA tråden er jo stort sett bare tull
    Har ikke du testet den da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Devilej ble jo vingeklippet av Kjell B før han i det hele tatt hadde fått startet testen. Han kom bare med noen foreløpige inntrykk, før Kjell B's vrede (utrykks-/skrivemåte??) satt i gang. Det er dette som gjør den andre tråden så håpløs innimellom og hvorfor jeg de siste par dagene har kommet med betraktninger til Kjell B om at det må være mulig å se seg selv litt til tider..det går nok desverre ikke.
    Sorry hvis jeg svarer for deg Devilej, men jeg ble irritert når dette skjedde. Jeg mener det må være i alles interesse at en "profil" som Devilej her inne kunne gjort en litt mer extended test på MA etterhvert.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen fare Sannax. Enig i det du skriver her, og det var det jeg mente med tull. Klart det er en hjelpsom tråd for å jobbe oppgraderinger, men tråden gir ingen rom for objektive betraktninger. Dette blir missvisende for nye kjøpere. Problemet er at den ifølge gutta der inne har en vintage spillestil (mye fokus på en bløt udefinert bunn) men det er visst dette som er den eneste riktige måten å gjengi musikk på. Liker man ikke denne sounden er det fordi man ikke skjønner bedre. Den jeg hadde hjemme var en med orginale rør. Planen var å starte med den, for så å se hva som skjedde ved div anbefalte rør og komponentskifter, men jeg avbrøt når jeg skjønte at ingenting godt ville komme ut av en slik test.
    Sitter derfor igjen med bare et førsteinntrykk av en meget god forsterker til prisen, men som likevel ikke er sammenlignbar med mange ganger dyrere rørkonstruksjoner ala Mc og Rogue
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en brukt ma mk3 brukt. Den har jeg kost meg med hele påsken, gir en mye bedre, varmere lyd på mine rf 82 i kinoen. Det har fungert såpass bra at jeg har lest meg opp mye på rørtester osv. Jeg har bestilt nye rør fra Motron slik at jeg følger Kjell sin oppskrift på å få denne enda bedre.

Men. Ser man på bilder av innmaten i MA så ser det litt stuselig ut. Mange kalkulator printkort og tynn kabling, enkle komponenter osv. Det er her jeg ser andre også østen produserte forsterkere ser mye bedre ut.

Så ser jeg tråden til Skrotnisse som bare forelsket seg i MC 275, jeg er ganske opptatt av klipsch og vurderer enten å gå vintage eller gå for paladium. Da er nirvana fult mc intosch oppsett på sikt. MC 275 er jo en legende som ikke har endret seg nevneverdig siden 60 tallet så å kalle denne for moderne er vel litt vel drøyt. Men her blir jeg totalt overkjørt MA er bedre uansett matching osv osv. Hvis jeg går MC Paladium veien vet jeg at det er mange år med oppkjøp av utstyr, testing og feiling osv. Det er snakk om investeringer på nivå med personbiler, båter, små hytter i Sveriege osv. Men neida MA er bedre uansett.

Så jeg er fortsatt usikker men tror MC 275 blir første steg etter alt det positive jeg har lest ( av en eller annen grunn blir MC 275 samenlignet med biler, har sett Ferarri Dino, Corvette og Cadilack, så ja den er jo legendarisk og fin å se på også, men det viktigste må jo være lyden)

Lars.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør teste MA før man går videre i rørverdenen siden det er en billig inngang. Kiipt å bruke 35k på en 275, for så å finne ut at rør ikke var tingen for deg. Selv ble jeg overasket over hvor mye MA leverer til en så billig penge, og ankepunktene på den er ikke rettferdige om man vurderer den i forhold til innkjøpspris. Det er det at den er best uansett hva man tester den mot, og at man med denne ikke trenger å tenke matching jeg er uenig i.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Skal man tro dette forumet rett så er altså veien til Nirvana som følger:

Ayon CD-spiller
    Music Angel forsterker
    Klipsch høyttalere
    SVS sub
    Nordost kabler

...og de som ikke forstår det, ja dem er det vel ikke mye håp for...
    Hva er det med deg snickers? jeg hadde Oberon 6.1 som du sikkert vet og det var først når jeg gikk til klasse A jeg forstod hva jeg har gått glipp av,ice er ikke hele verden noe du må forstå.Tror faktisk det er mange flere der ute med rør enn med ice eller med ma isteden for midgard!

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ingenting og rippe opp i, men høres nesten ut som devilej er et offer her.......
    At Kjell B. er litt spiss er vel ingenting og diskutere(jeg får nå snart litt kjeft for og ha blandet modifikasjon av MA inn i den vanlige tråden he he(dette var en spøk Kjell!))

Men.... jeg hrt litt lett dyseleksi(skrives det sånn?) men synes det devilej skrev var mer en konklusjon og det fremgår IKKE at det skal testes mere...
    det står også om en digital inngang som ikke finnes, hvor grundig var denne testen? da må man tåle og bli sagt i mot?

det viktigste er jo å være fornøyd selv, om noen andre ikke liker min lyd hjemme er jo ikke kjempe viktig! det er jeg som skal høre på, men det er jo koselig og få noen posetive kommentarer!

Opprinnelig skrevet av devilej
    Da har jeg fått testet endel variert musikk på MA, og jeg må si meg enig i trådstarter at til en pris på 5k er det en god forsterker. Likevel synes jeg den leverer et typis asiatisk lydbilde med fokus på bass, noe som går ut over kvaliteten oppover i lydbildet og gjør mellomtonen noe gromsete. Den sliter også endel med fokus og plassering, men til denne prisen er det ikke nok til å trekke spesielt ned da man strengt tatt ikke kan forvente seg high-end til 5000,- kr. Lyden denne gjengir minner mye om f.eks Xindak 6950 som også er en hyggelig priset kinesisk forsterker som leverer langt over antatt iforhold til pris.
    Personlig synes jeg den største fordelen MA har er den integrerte prosessorinngangen da jeg finner forsterkeren bedre som rent power enn pre/power, og sammen med en midt på treet receiver løfter den helt klart lydbildet noen hakk. Støyende trafoer trekker dessverre noe ned.
    Musical Angel er uten tvil en forsterker få kan konkurere med i prisklassen 5k, og den er en billig vei inn i rørverdenen. Selv ville jeg nok likevel spandert på noen kroner til og vurdert en noe dyrere løsning fra f.eks Shanling, Cayin eller Rogue Audio.
    Som tidligere påpekt her i tråden vil selvfølgelig tweeking med rør kunne forandre lydbildet, men grunnkonstruksjonen vil uansett være den samme

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Devilej ble jo vingeklippet av Kjell B før han i det hele tatt hadde fått startet testen. Han kom bare med noen foreløpige inntrykk, før Kjell B's vrede (utrykks-/skrivemåte??) satt i gang. Det er dette som gjør den andre tråden så håpløs innimellom og hvorfor jeg de siste par dagene har kommet med betraktninger til Kjell B om at det må være mulig å se seg selv litt til tider..det går nok desverre ikke.
    Sorry hvis jeg svarer for deg Devilej, men jeg ble irritert når dette skjedde. Jeg mener det må være i alles interesse at en "profil" som Devilej her inne kunne gjort en litt mer extended test på MA etterhvert.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon : helt greit.
    Jeg laget denne tråden siden det ikke fantes noen form for takhøyde for folk med meninger som ikke hyller MA til den høye himmel, og som det nevnes her så er det ikke høyde for å mene noe i negativ retning ihennhold til orginal trådstarter i MA tråden.
    Jeg bare synes det er trist at en må lage en ny tråd bare for å komme med synspunkter som ikke harmonerer med OP`s sine synspunkter.
    Dessuten syns jeg det er for stor halleluja stemmning om MA, det er ikke noe dårlig produkt tvært imot men løsningen på alle hifi problemer er det ikke. Men va skal man vente av en liten sak, jeg bare belyser at den ikke er halleluja god og kan definitivt ikke matche MC275 på kraft slik det bastant påstås i MA tråden.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    det står også om en digital inngang som ikke finnes, hvor grundig var denne testen?

Hvor står det noe om en digital inngang ?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hvor står det noe om en digital inngang ?
    Mente vel dette utsagnet:

Personlig synes jeg den største fordelen MA har er den integrerte prosessorinngangen da jeg finner forsterkeren bedre som rent power enn pre/power

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja stemmer, ble feil skrevet

Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Mente vel dette utsagnet:

Personlig synes jeg den største fordelen MA har er den integrerte prosessorinngangen da jeg finner forsterkeren bedre som rent power enn pre/power

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som så kjekt trekker frem Oberon i denne sammenhengen:

Denne tråden handler så vidt jeg har forstått om hvor feil det blir å uforbeholdent hause opp et produkt som det eneste saliggjørende alternativ.

Det at man klarer å få et produkt til å låte dårlig sier vel strengt talt ikke så veldig mye om produktet, det være seg music angel, Obeorn, klasse A eller hva som helst, men snarere litt om enten kunnskapen eller agendaen til den som tester?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ikke noe offer her. Det sto ikke at det skulle testes mer, men siden jeg ikke hadde hatt den mer enn en kveld trodde jeg det ga seg selv at det var et førsteinntrykk. Ikke mye til test om den hadde blitt gjennomført på 3-4 timer. Beklagelig at dette ikke kom bedre frem. Var ikke min mening å rippe opp denne komiske saken, men syntes jeg måtte svare på innlegget.
    Tror vi kan legge dette dødt nå og fortsette tråden on topic
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •