Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 272
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    enkelt spm, vil MA virkelig overgå sclx71 hva gjelder tokanals lyd?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Hva er det for noe prat her om at du har testet MA og kan sammenligne Chapter med MA ? Dokumentasjon please.
    Jeg skriver at produktene ikke kan sammenlignes.

Dokumentasjon har jeg skjønt at du ikke er en stor tilhenger av, så det skal jeg la være å bruke tid på. Ikke er jeg helt sikker på hva det er å dokumentere heller.

Tolker du mine 2 siste innlegg som kritikk mot MA?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynte slik -jeg henviser til min egen MA-tråd:

menligner med utstyr som begynner å nærme seg 100.000 kr, f.eks. Chapter Audio, for å nevne en forsterker jeg husker ble nevnt av en fornøyd eier. En god del andre sammenligner også med mye dyrere utstyr.
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har ikke registrert noen andre enn meg som har nevnt Chapter Audio i en MA-tråd, og jeg har i allefall ikke sammenlignet CA direkte med MA.

Hva er det du vrøvler om her ?
    Du begynner en løgnhistorie om at min henvisning til Chapter i min egen MA-tråd ikke stemmer. Så påviser jeg hvem som lyver her, med referanse.

Hva er det du driver på med her ? Skal denne bråkmakeren bare få fortsette ?
    Det virker som du ikke er helt med - skjønner fredagskveldens symptomer er i gang.

EDIT: Du sier også at DU SELV har omtalt Chapter i en MA-tråd (Music Angel). Kunne du gi referansen til det (gjerne en direktelink) - jeg tok et raskt søk og fant det ikke.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du vrøvler om her ?
    Du begynner en løgnhistorie om at min henvisning til Chapter i MA-tråden ikke stemmer. Så påviser jeg hvem som lyver her, med referanse.

Hva er det du driver på med her ? Er det ingen overordnede moderatorer i nærheten ? Skal denne bråkmakeren bare få fortsette ?
    Mulig jeg ordla meg dårlig i mitt første innlegg (beklager), men jeg har da ikke sagt at en slik erfaring ikke eksisterer, kun at jeg ikke har sett den. Derfor antok jeg at du snakket om meg siden jeg har nevnt Chapter i en slik setting tidligere. Chapter er ikke akkurat mye diskutert her på forumet for å si det slik. Poenget mitt var uansett ikke hvem som kom med erfaringen.

Når det gjelder bråkemakere, tror jeg du bør se inn i deg selv Kjell. Denne gangen er det kun du som kommer med personangrep.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B
    Som sagt - du lyver og sier at ingen har sammenlignet Chapter med MA i MA-tråden. Jeg påviser dette at du ikke snakker sant. Har du lest referansen ?
    Har ikke registrert noen andre enn meg som har nevnt Chapter Audio i en MA-tråd, og jeg har i allefall ikke sammenlignet CA direkte med MA.
    Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du skal krangle så fryktelig Kjell B.. Hjelper lite med masse smiley-fjes....!

Halvveis topic:

Jeg kommer til å teste ut MA etterhvert ettersom det er så mye snakk om den, og som alle er inne på her - den er ett godt kjøp og en fin inngang til rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynte slik -jeg henviser til min egen MA-tråd:

menligner med utstyr som begynner å nærme seg 100.000 kr, f.eks. Chapter Audio, for å nevne en forsterker jeg husker ble nevnt av en fornøyd eier. En god del andre sammenligner også med mye dyrere utstyr.
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du skal krangle så fryktelig Kjell B.. Hjelper lite med masse smiley-fjes....!

Det er HåkonN som starter en krangel ved å sitere mitt utsagn og hevde at det ikke stemmer. Og så var det en regelrett løgn.
    Vennligst rett kritikken til rett person.

Tror det skal fremgå klart fra ovenstående.

EDIT: Han sier derimot at HAN SELV har omtalt Chapter i en MA-tråd (Music Angel-tråd). Det er muligens påstand nr. 2 fra HåkonN som er feil - har bedt han dokumentere det (gi en direktelink) - jeg tok et søk og fant det ikke.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skrev at han ikke hadde REGISTRERT noen andre som hadde testet Ma mot Chapter...

Trekker meg stille tilbake. Lykke til videre i debatten......

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Han skrev at han ikke hadde REGISTRERT noen andre som hadde testet Ma mot Chapter...

Trekker meg stille tilbake. Lykke til videre i debatten......

Hva i all verden har det med saken å gjøre ? Det er jo det samme som å si at mitt utsagn er grepet ut av luften.

Men det er jo sent fredag kveld - ikke så greit ....

EDIT: Han sier derimot at HAN SELV har omtalt Chapter i en MA-tråd (Music Angel-tråd). Så det er muligens påstand nr. 2 fra HåkonN som er feil - har bedt han dokumentere det (gi en direktelink) - jeg tok et søk og fant det ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi_tom
    enkelt spm, vil MA virkelig overgå sclx71 hva gjelder tokanals lyd?

Det ville jeg nok selv tro, men objektivt har vel ingen sammenlignet ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kjell, "du lyver" og "tatt deg en skarp en" er direkte personrelatert og skal ikke forekomme... Du får fint frem poenget ditt ved å benytte langt mer konstruktive begrep, du dokumenterer jo godt hva du mener i innleggene for øvrig, og det taler sin egen sak...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Kjell B

Hei Kjell snakket med min storebror i natt,han bor i los angeles og er jazz musiker og musikk professor.Spiller inn en plate nå med studio musikerne som bl.annet springsteen bruker.Kom i snakk om ma da jeg tenkte han kunne kjøpe der borte og sende over å da kom "sjokket"
    To av studioteknikerne hadde selv ma,han kjente også flere i bransjen som hadde dette merket men han var usikker på hvilke utgaver.
    Selv så har han en Leben et eller annet, men uansett så er det sikkert bra nok for den vanlige mann i gata når det er ok for en studioteknikker som burde vite litt om lyd.

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så vet jeg om 4 stk som har MA Kt-88, alle inne 20min kjøring....og disse har jeg fått vite om etter jeg skaffet min...så da er vi hvertfall 5 stk på et ganske begrenset geografisk område...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei Kjell snakket med min storebror i natt,han bor i los angeles og er jazz musiker og musikk professor.Spiller inn en plate nå med studio musikerne som bl.annet springsteen bruker.Kom i snakk om ma da jeg tenkte han kunne kjøpe der borte og sende over å da kom "sjokket"
    To av studioteknikerne hadde selv ma,han kjente også flere i bransjen som hadde dette merket men han var usikker på hvilke utgaver.
    Selv så har han en Leben et eller annet, men uansett så er det sikkert bra nok for den vanlige mann i gata når det er ok for en studioteknikker som burde vite litt om lyd.

Kjempebra ! Dette er den største hifi-revolusjonen på 30 år. Og i den kommersielle hifi-pressen prøver man å tie dette ihjel.

Dette tyder jo også på en stor utbredelse internasjonalt. Og altså hos folk i studio-bransjen. Her på berget har jeg snakket med den tekniske ledelsen i NRK sentralt - de bruker MA privat.

Selv treffer jeg av og til på kommentarer på internett (internasjonalt) om disse Music Angel-forsterkerne som dukker opp overalt (i hjemmene).

Det vi gjør her på forumet er jo å utvikle konseptet videre ved å liste opp de beste rørene. Jeg tenkte egentlig å skrive på et par internasjonale forumer, men kom på at det ville kunne bidra til å tømme verdens lagre av gode NOS-rør på få år, samt drive prisene oppover. Så mens MA lever et mer tilbaketrukket liv internasjonalt så har vi her hos oss tatt den frem og presentert hva jeg vil kalle riktige high-end løsninger. Til pris totalt 5000 kr. eller litt mer .......

Ja den er helt klart god nok til mannen i gata slik den er, men med de oppgraderinger vi gjør her (bedre rør) vil jeg hevde den kommer langt høyere på high-end skalaen.

Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    Personlig så vet jeg om 4 stk som har MA Kt-88, alle inne 20min kjøring....og disse har jeg fått vite om etter jeg skaffet min...så da er vi hvertfall 5 stk på et ganske begrenset geografisk område...
    Ja det er slike erfaringer jeg hører flere av, som har gjort at jeg anslår et tall på noe sånt som 3000 stk. MA solgt her i landet. Kanskje mange flere ? Det blir jo et løst anslag.

Vil også tro de erfarne service-teknikerne her i landet vil bli kjent med den når behovet skulle melde seg - den er virkelig kjempeenkel å reparere pga de atskilte seksjonene innvendig, hvor hver hovedfunksjon sitter på store atskilte kretskort. Så blir det mer oversiktlig. De fleste komponenter kan loddes av og byttes uten å skru løs kretskortene. Og vi har mange erfarne teknikere her i landet som er eksperter på å reparere eldre rør- og transistor-utstyr - det ble jo en nødvendighet for folk flest, siden moderne hifi ble så mislykket. Derfor skal kjøperne vite at det ikke er noe som helst problem å få reparert en MA skulle uhellet være ute. F.eks. hos de som er listet opp i vintage-tråden.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud bedre for en øl og popcorn tråd :-D
    Har prøvd MC 275 på mine små JBL`r og det låt faktisk meget bra. (Brukte 275 på toppen og lot rotelen drive subben) Hadde vært litt moro og prøvd MA på de også. Likte rør lyden men vil ikke ha det av praktiske årsaker.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bedt om at konspirasjonsteorier og uenigheter om moderering ikke blir tatt opp i denne tråden. Send gjerne en PM til undertegnede direkte eller Lygren ved uenigheter. Alle slettede og modererte innlegg er lagret.

FIY. Ingen innlegg som har noe relevans til topic eller tråden har blitt slettet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Moderatorene her på AVforum gjør denne jobben på fritiden - GRATIS - og kan selvsagt også opptre som vanlige debattanter om de ønsker det... Nå må jeg nok si meg enig i at "...har du lus?" ikke var av det mest fredspipete utsagnet, men dette må selvsagt ses i sammenheng med at Kjell på sin side spurte om Håkan hadde tatt seg en "sterk en"... Generelt vil jeg si at det kommer null og niks konstruktivt ut av denne type retorikk, og enda mindre av at andre også slenger seg på, så igjen må jeg anmode om SAKLIGHET - og ikke minst at en prøver å unngå unødige provokasjoner og selvsagt hentydninger som går på person.

Utrolig å vanskelig det skulle være å diskutere en enkel rørforsterker da folkens, men ser jo at vi her både har en del "etablert viten" som kontrasterer til sterke positive opplevelser, der gjerne begge "leire" trekker argumentasjonen vel langt i sin retning... Jeg vil vel i så måte anmode til moderasjon i begge leire; det er jo ikke nødvendigvis slik at MA er eneste vei til Hi-Fi-Nirvana, og samtidig må det andre ytterpunktet akseptere at MA anses - av de som faktisk har kjøpt produktet - som en særdeles god forsterker, spesielt i forhold til pris!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

.... opptre som vanlige debattanter om de ønsker det... Nå må jeg nok si meg enig i at "...har du lus?" ikke var av det mest fredspipete utsagnet, men dette må selvsagt ses i sammenheng med at Kjell på sin side spurte om Håkan hadde tatt seg en "sterk en"... Generelt vil jeg si at det kommer null og niks konstruktivt ut av denne type retorikk, og enda mindre av at andre også slenger seg på, så igjen må jeg anmode om SAKLIGHET - og ikke minst at en prøver å unngå unødige provokasjoner og selvsagt hentydninger som går på person.

Det er dette vi reagerer på - tror ingen har noe imot at man skal ha retten til å måtte mene MA er om så det rene søppel. Det er greit nok (men vil jo bli sterkt debattert, hva har man testet ?). Jeg kan ihvertfall ikke se at DEN vinklingen har medført så mye negative reaksjoner.

Men når en person gang på gang kommer med slike uheldige personlige angrep og hentydninger, så er det jo det mange reagerer på (og noen få gidder å kommentere). Så er man privatperson først og slenger dritt, deretter moderator og kan slette reaksjonene.

Så slik jeg ser det, så er det rett og slett det å slenge dritt etter hverandre de fleste av oss ønsker å komme bort fra (og vi er sikkert mange som ikke perfekte der).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bedt om at konspirasjonsteorier og uenigheter om moderering ikke blir tatt opp i denne tråden. Send gjerne en PM til undertegnede direkte eller Lygren ved uenigheter. Alle slettede og modererte innlegg er lagret.

FIY. Ingen innlegg som har noe relevans til topic eller tråden har blitt slettet.

Det er helt unødvendig å sende pm'er til deg.
    Bare hold deg på matta (når du ikke er moderator) og ikke forurens gode tråder med alle disse dårlige innleggene dine så vil forumet fungere helt flott. Hadde du holdt deg til saklig lyddebatt så hadde ingen reagert negativt.

Konspirasjonsteorier tror jeg glimrer med sitt fravær.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt unødvendig å sende pm'er til deg.
    Bare hold deg på matta (når du ikke er moderator) og ikke forurens gode tråder med alle disse dårlige innleggene dine så vil forumet fungere helt flott. Hadde du holdt deg til saklig lyddebatt så hadde ingen reagert negativt.

kremt... dette bør da gjelde alle.. Ikke kast stein i glasshus ble jeg fortalt en gang:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så riktig så riktig - vi er nok ikke perfekte noen av oss.

Akkurat denne tråden ligger nok noe mer til rette for konflikter enn mange andre vil jeg tro. Jeg har nå sagt mitt da (håper jeg).

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •