Music Angel forsterkere - Djevelens forkjempere - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 272
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kan du bevise all denne aktiviteten på utenlandske fora eller kan du ikke på grunn av viljen? Noe av det mest håpløse med bombastiske påstander, er når man ikke kan dokumentere den. Viser til den "tause majoritet" eller lignende.

Det kan jeg, men har ikke tid. Ikke nå ihvertfall, men skal huske å ta det opp en annen gang. Tror du finner det hvis du bruker litt tid selv istedenfor å poste her.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ha ha..

Det ligger nok mere bak det antallet enn du tror, men jeg har verken lyst eller lov til og si noe mere om det ( Ref forumregler/bransje ) men det er nok nærmere sannheten enn dine 3000 stk :grin:

Men Kjell jeg vet ikke hvor langt du har tenkt og dra dette, det er uansett uinteressant, spørsmålet er vel heller når du kan bygge opp under dine påstander ?

Jeg kommer uansett ikke til og svare på flere innlegg i denne tråden fra deg før det er ett teknisk tema.

Ha en fortsatt glittrende dag

Ja,ja, så ble det litt morsomt til slutt. Så du er altså bransjemann ? Eller ?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Det kan jeg, men har ikke tid. Ikke nå ihvertfall, men skal huske å ta det opp en annen gang. Tror du finner det hvis du bruker litt tid selv istedenfor å poste her.

For et fantastisk innlegg :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    For et fantastisk innlegg :roll:

Ja jeg er ikke sekretær for late amatører. Vil man finne ut av tingene får man jobbe litt selv. Et par tre timer bak maskinen så vil man sikkert finne de stedene jeg tenker på. F.eks. Audioasylum, Audiokarma og det tyske Hififorum (tror jeg det var). Ikke så viktig for meg det her, skjønner du.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg observerer nå at planen min fungerer utmerket jeg og hele transistor-verdenen skal nå snart overta verdenen, vi skal innfisere alle tråder som omhandler billige kinaprodukter som kan ødelegge for vår verdensdominas.

Kjell, du har kanskje det største egoet jeg noensinne har møtt, jeg tipper Jupiter kan måle seg. Du bruker personangrep på alle som angriper hjertebarnet ditt på noen måte. Jeg laget denne tråden i et forsøk på å belyse denne siden av deg, og du har levert til månen. Du angriper alle som ikke mener det samme som deg, se nå bare du har flest poster i "hat"-posten til hjertebarnet ditt.

Ellers har Snickers oppsumert alt, selv om ironi ikke ser ut til å fungere på internett.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kke så viktig for meg det her, skjønner du.
    Nei, det er soleklart ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EyeS

Kjell, du har kanskje det største egoet jeg noensinne har møtt, jeg tipper Jupiter kan måle seg. Du bruker personangrep på alle som angriper hjertebarnet ditt på noen måte. Jeg laget denne tråden i et forsøk på å belyse denne siden av deg, og du har levert til månen. Du angriper alle som ikke mener det samme som deg, se nå bare du har flest poster i "hat"-posten til hjertebarnet ditt.

Jeg kan begrunne mine meninger, hvis det er det du mener. Og er ikke ydmyk ovenfor selvutnevnte eksperter. Og jeg har vært med på hifi-bølgen siden 60-tallet.

MA er ikke hjertebarnet mitt, men et seriøst produkt som har imponert meg. Jeg snakker vanligvis teknikk, men her er det så mange andre merkverdige agendaer og påstander at man bare må riste på hodet. Jeg må jo også få lov å skrive om det jeg tror, men ikke kan bevise.

Du har visst også et problem med å diskutere seriøst. Var det ikke det denne tråden skulle dreie seg om. En kritisk gjennomgang av MA. Så hvorfor disse person-karakteristikkene istedenfor å diskutere MA ?

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For du har tatt over tråden og peker ut at folk ikke kan ikke har evner osv osv , og at alle som har dårlige opplevelser med MA ikke har rette rør, ikke har gode nok høyttalere, rommet er for dårlig osv osv.
    En så god forsterker burde ikke trengt et forumtroll som ikke er åpen for andre meninger, noe som reflekteres i at du har flest innlegg i en tråd som du selv sa du ikke skulle poste i.

Jeg testet MA og la inn et innlegg i MA tråden om min erfaring med MA og har faktisk aldri opplevd å bli så sablet ned. Det er dette tråden min handler om du proklamerer selv at du ikke har tid til å sitte på forum hele dagen men likevel gjør du det.

Jeg har 5 sikkre erfaringer fra folk med MA der alle er enige i at den driver ikke hva som helst og må matches med en lettdreven høyttaler.
    Den nevnte MA som jeg testet sto med nye rør, vet ikke hvordan men var verdt noen kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig - du har gode poenger - og ja, dette skulle være en "hat"-tråd - jeg modererer meg selv litt ut nå, men vil svare hvis det blir noen av disse person-angrepene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, negative personkarakteristikker skal vi ikke ha noe av her inne, selv rundt "sterke" personligheter. Hvis denne tråden kun er tiltenkt en generell "faren min er sterkere enn faren din"-tone kan den like godt avsluttes, vi har allerede en MA-tråd her inne.

Denne tråden er opprettet av trådstarter for å få frem en mer nyansert fremstilling av MA vs. andre alternativer, ettersom den andre tråden i større grad, etter trådstarters ønske, er en erfarings- og tipstråd for lykkelige MA-eiere.

Det eneste jeg har sett av vettuge argumenter så langt i denne tråden er vel at McIntosh sine rørforsterkere anses som gode, men "in all fairness", de koster jo det 5-dobbelte, så det skulle vel bare mangle... Hvis en skal komme opp med noe kritisk og samtidig konstruktiv bør en;

1. Ikke bevege seg alt for langt unna i pris! Selvsagt finnes det bedre rørforsterkere, det vet Kjell B. også, men når de koster 3-4-5-10x prisen forsvinner jo muligheten for innkjøp av slike for SVÆRT mange!

2. Ligge innenfor en lignende kategori! Transistor har en helt annen lydkarakter enn rør, så egentlig bør jo folk heller prøve å komme opp med noe tilsvarende rør i samme prisklasse som låter greit. Hvis det ikke finnes er jo kanskje MA, for øyeblikket, litt unik i sin klasse?

...helt greit med en kritisk tråd, men en MÅ forholde seg til sak, og selv om Kjell B. legger seg temmelig "lageleg til for hugg" til tider betyr ikke det at en skal svinge øksa av den grunn!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...helt greit med en kritisk tråd, men en MÅ forholde seg til sak, og selv om Kjell B. legger seg temmelig "lageleg til for hugg" til tider betyr ikke det at en skal svinge øksa av den grunn!
    Jeg tror vel de fleste av oss (oss = minus Lygren, slik at det ikke blir noen misforståelser) som har skrevet i denne tråden har tråkket litt over grensen til tider; dette gjelder undertegnede så vel som Kjell B. Det at slikt ikke er ønsket er selvfølgelig forståelig - og på sin plass. Men når du sier at man ikke skal svinge øksa fordi Kjell B legger seg temmelig "lageleg til hugg" så må du også se på det som blir skrevet i denne tråden. Det er tross alt ikke bare alle andre som svinger øksa, kjell b gjør dette ganske så ofte selv med sine bombastiske påstander om MA gruser ditt og datt til mange ganger prisen, annerkjente produkter er bare rævva osv.. Det handler litt om å gjøre mot andre som man vil at de skal gjøre mot en selv. Hvis man først veiver rundt med ei øks ovenfor andre må man også forvente at disse henter seg ei øks og kliner tel som takk for mangelen på forståelse/respekt
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe for en gjeng med søppel,dere klager på Kjell B men så er det dere som slenger dritt.Hvert morsomt og funnet ut hvor mange forsterkere ma har solgt på verdensbasis så dere kan lukke kjeften.Nå er det kanskje på tide å lage en tråd for de som ikke liker dali,denon,pioneer,audiovector etc nei dette blir bare for dumt.
    La oss prøve noe nytt! dere som ikke liker ma kan ikke dere holde dere unna den tråden.Hva skjer hvis vi skal lage mottråder til alle merker her inne?

Til Kjell igjen,hvorfor bryr du deg? i østen så er det sikkert hundretusener av såkalte hifi eksperter som her på avforum,bor jo tross alt noen milliarder mennesker i asia.Der finnes det flere kina merker som selger mer enn det bor mennesker her så la denne ekspert gjengen fortsette og hold deg til den riktige ma tråden

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    oh.. nei, de var jo ikke spesielt tur-vennlige. Ser at ønsket pris var min12k eller høyere bud. Om de gikk for 6k må jo kjøper ha gjort en god deal
    Må jo innrømme at disse ikke er noe alle kan dra inn i sin stue samt at de har noen år på baken,det jeg skal frem til er jo at Visaton er relativt ukjente i norge mens elementene er verdenskjente,ble ganske frustrert da disse lå til salgs i rundt et år og til slutt gikk for 6 lapper,kostet ca 100 nye.har selv hørt på en del anlegg og har et brukbart selv.Uansett så hørte jeg disse på den største DP og en conrad pre tror jeg det var og det er den beste lyden jeg noen gang har hørt,har blandt annet hørt 802D men ikke i samme stue

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe for en gjeng med søppel,dere klager på Kjell B men så er det dere som slenger dritt.
    Ingen her har sagt de er noe "bedre enn kjell b" og så langt så har vel alle vært enige om at Kjell B har en tilsynelatende uovertruffen kompetanse rundt MA. Det er også ytterst få som har syti over selve MA forsterkeren; det går på at folk ser seg litt lei Kjell B sine bastante påstander som nærmest slakter alle andre produkter. Når en person ikke kan gå med på at lyd er subjektivt må vedkommende belage seg på å få svar på tiltale.

Hvert morsomt og funnet ut hvor mange forsterkere ma har solgt på verdensbasis så dere kan lukke kjeften.Nå er det kanskje på tide å lage en tråd for de som ikke liker dali,denon,pioneer,audiovector etc nei dette blir bare for dumt.
    Det hadde også vært interresant å sett et tall på hvor mange mc275r som har blitt solgt på verdensbasis, eller Rogue, eller Leben, eller Supratek, eller Ayon for den saks skyld. Sistnevnte er jo en produsent som har fått veldig mey skryt her inne, men ingen av eierne høvler over oss som ikke har valgt å gå for Ayon.

Til Kjell igjen,hvorfor bryr du deg? i østen så er det sikkert hundretusener av såkalte hifi eksperter som her på avforum,bor jo tross alt noen milliarder mennesker i asia.Der finnes det flere kina merker som selger mer enn det bor mennesker her så la denne ekspert gjengen fortsette og hold deg til den riktige ma tråden
    Det å sammenligne Kina med Norge er jo også ganske stilig. Husker du Midgard? en norsk produsent som opplevde en enorm suksess med sine forsterkere sett ut fra landets innbyggertall. Hvor mange av disse som ble solgt i Kina aner jeg ikke, men jeg har en følelse av det ikke var det samme forholdet mellom antall solgte forsterkere og innbyggere som det var i Norge. Godt mulig det sitter en Oberon-fanatiker i Kina og snakker om "ja se på Norge, der har dette produktet solgt i bøtter og spann".

Det å kalle alle andre for "ekspert-gjengen" er jo hyggelig, men nå er det ingen her som har erklært seg som eksperter. Dog er det vel noen som har ekspert-erklært Kjell B på MA. Denne tråden har som tidligere nevnt handlet om Kjell B sine uttalser, ikke om selve produktet. Disse uttalsene står pent plassert i samme bås som din uttalelse rundt disse høytalerne til 6k som ga eieren ett par høytalere ytterst få her på avforum som kan matche de høytalerne uansett pris, nå hva i alle dager veit du om det? Jeg har ikke hørt disse, så jeg skal ikke si noe om hvordan de låter, og det er kjekt at du synes de låter så uhordelig bra, men å påstå det du påstå? Vel, du synes fortsatt det er merkverdig at folk reagerer????
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja du har rett. Dette er en liten minoritet både nasjonalt og internasjonalt, og det er sikkert lurt å holde seg unna. Heller gi en generell uttalelse her og nå, at det at jeg ikke svarer betyr IKKE at jeg ikke har lest og KUNNE ha svart.

Tror vi skal se det slik som også andre her gir inntrykk av, at vi har flere fora her, et "underforum" er da MA-tråden og musikk-entusiastene der - vi holder oss der.

For de musikkvenner jeg kjenner (i flere aldersgrupper) så er det ikke en eneste en som ikke ryster på hodet over den elendige lydgjengivelsen i moderne anlegg fra de velkjente leverandørene - det samme gjelder inntrykk fra hifi-messer. Og lignende resultat med vår lille test av MC-275 i en stor flott butikk med fint lytterom, sammen med flere av kanskje verdens mest ansette high-end høyttalere. Grusomt, spør du meg. Det sier jo mye om "ekspertene" kontra den tause majoritet, som bla. vår (ikke-tause) MA-tråd representerer.

Det er denne lyd-kvaliteten, eller mangel på samme, disse "ekspertene" representerer. La dem leve videre med det. Og sine velregisserte dokumentasjoner og beviser.

Det er som man ser i denne tråden, et system av snubletråder som legges ut for den seriøse musikkvenn, som jo gjerne er amatør og derfor kanskje henvender seg til det man skulle tro var et system av eksperter. Så tar det enda lengre tid og enda større bortkastede pengebeløp før man forhåpentlig kommer i mål.

Musikk og tilhørende utstyr er så komplisert, og det er fortsatt så mye mer å lære at det er viktig å ikke kaste bort tiden på et miljø som ikke er genuint musikk-interessert, men kanskje mer intressert i hjemmekino og jordskjelv-effekter. Jeg må samtidig si at AVforum har vært det mest liberale forum jeg har vært inne på, ihvertfall her i landet - det fungerer jo godt også for "vår gruppe".

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere klager på Kjell B men så er det dere som slenger dritt.

Nesten Ingen som har annet og komme med en og prøve og fremstille Kjell B som en idiot

Mange som har meget dyrt anlegg, burde da ikke være så kvialt og kjøpe en forsterker til 4000 + ca 1500 i gode rør og teste selv viss
    Man har høytalere den passer til, vil jo ikke tape mye på dette uansett!

Da kan man jo slå i bordet med at det låter dårlig etc….

Viss man forteller Kjell B hvordan lyd man vil ha, anbefaler han rør til din forklaring, selv på produkter han aldri har hørt, kun sett bilde av
    Og han treffer, slikt blir jeg litt imponert over !!!

Har selv opplev dette et par ganger !!!!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Nesten Ingen som har annet og komme med en og prøve og fremstille Kjell B som en idiot

Mange som har meget dyrt anlegg, burde da ikke være så kvialt og kjøpe en forsterker til 4000 + ca 1500 i gode rør og teste selv viss
    Man har høytalere den passer til, vil jo ikke tape mye på dette uansett!

Da kan man jo slå i bordet med at det låter dårlig etc….

Viss man forteller Kjell B hvordan lyd man vil ha, anbefaler han rør til din forklaring, selv på produkter han aldri har hørt, kun sett bilde av
    Og han treffer, slikt blir jeg litt imponert over !!!

Har selv opplev dette et par ganger !!!!
    Kjell B og Snåsamannen ! :roll:

Sorry, jeg måtte bare

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ligge innenfor en lignende kategori! Transistor har en helt annen lydkarakter enn rør, så egentlig bør jo folk heller prøve å komme opp med noe tilsvarende rør i samme prisklasse som låter greit. Hvis det ikke finnes er jo kanskje MA, for øyeblikket, litt unik i sin klasse?
    Det er da også poengtert av de aller fleste her inne. Til prisen er denne forsterkeren svært god, og uten tvil unik i sin prisklasse. Et perfekt produkt for å utforske rørverdenen uten å slite med finansieringen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er ikke sekretær for late amatører. Vil man finne ut av tingene får man jobbe litt selv. Et par tre timer bak maskinen så vil man sikkert finne de stedene jeg tenker på. F.eks. Audioasylum, Audiokarma og det tyske Hififorum (tror jeg det var). Ikke så viktig for meg det her, skjønner du.

Det er ikke jeg som har slengt ut en påstand om at MA diskuteres opp i mente på alle slags forum rundt om kring i verden.

Jeg påstår at forstreker leverandøren UTacT selger som bare det. Både her hjemme og i utlandet. UTacT diskuteres opp i mente på haugevis av utenlandske forum. Bare let litt så finne du det. Jeg gidder bare ikke å vise deg det (med andre ord - jeg bryr meg ikke om å dokumentere det - er ikke sekretæren din. Men det er helt sant - kors på halsen)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...igjen må jeg be om at tråden pensles inn på TEMA...

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •